Jsem v tom uplne novej, tak nemam co srovnavat, ale osmikilo me laka vic nez dvanactka..
Jasne, zatim jezdim sam, sice jak drak, ale na jedenactce, kterou mi prodal Tonda, protoze se zamiloval do osmikila, kdyz si ho mel moznost pujcit v GA-PA. a ten myslim mel co srovnavat, proze tech motorek co mel je spousta.. ale vite co nakonec, jak sam psal boxer forewer! Rozhodl se pro 1200 s ESA, mozna jenom proto, ze chce mit jistotu na dlouhe cestovani
Jsem v tom uplne novej, tak nemam co srovnavat, ale osmikilo me laka vic nez dvanactka..
Jasne, zatim jezdim sam, sice jak drak, ale na jedenactce, kterou mi prodal Tonda, protoze se zamiloval do osmikila, kdyz si ho mel moznost pujcit v GA-PA. a ten myslim mel co srovnavat, proze tech motorek co mel je spousta.. ale vite co nakonec, jak sam psal boxer forewer! Rozhodl se pro 1200 s ESA, mozna jenom proto, ze chce mit jistotu na dlouhe cestovani
)
---
Hele Emilio -- jeste jednou reknes ze 12tikilo je lepsi nez osmistovka a sedlo, vejfuk, nadrz a par dalsich struktur na tvoji motorce se stanou obeti mych nejnizsich pudu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Myslím, že místo zesměšňování (někteří na tomto webu jsou v tom docela zruční) toho onoho typu motocyklu by možná pomohlo napsat, z jakých důvodů se ten či onen rozhodl pro daný model, to by podle mne mohlo ulehčit rozhodování druhým. Podle mne právě tyto dva modely jsou docela zásadně odlišné ve své koncepci a možná i zaměřením, takže by to neměl být až takový problém se rozhodnout, když vím, co chci.
Abych to uvedl na vlastním příkladu, proč mám 12GS:
-mám i Hondu VTR 1000 a vždy jsem preferoval dvouválce pro svůj charakter
-chtěl jsem něco, co je alespoň stejně silné a má slušný zátah zespodu, nejsem milovník vysokootáčkových motorů
- pohodlné sezení, protože na VTR mně po delší jízdé bolely záda
- dostatečně velké moto i pro jízdu ve dvou
- komfort jízdy, telelever a paralever se mi líbí i jako technické řešení
- moto, ve které se nebudu muset co chvíli vrtat (do Hondy se jenom leje benzín a vyměňuje spotřební materiál (olej, svíčky, filtr, pneu, destičky a pod.)
- kardan, abych nemusel být furt zasviněný od mazání řetězu
- minimum off-road, proto jezdím na vysloveně silničních pneu
- žádně těžké monstrum, chci lehké ovládání za jízdy (protože jezdím pro potěšení a ne z nutnosti)
- minimum elektronických vychytávek, které u BMW GS byly zdrojem docela častých potíží - snad mi to EWS vydrží
- design 12GS
- docela tichý motor, pro snadné komunikování za jízdy se spolujezdcem (s origo výfukem je to takový šící stroj)
- tak trochu slabost pro BMW
Já osobně sem to řešil taky, když mi už Dakar nestačil výkonově, jinak sem byl spokojenej a po právě sem uvažoval taky o 800 GS, ale po několika rozhovorech s lidma, který maj 1200 GS bylo rozhodnuto a od tý doby je v garáži 1200 GS. Sem naprosto spokojenej, když chceš jet pohodu, jedeš pohodu, když se chceš pořádně svíst, tak to jede jak střela a ovladatelnost je úplně úžasná. Z mojeho pohledu nejlepší mašina co sem si moh pořídit, protože se mi enduro prostě líbí a v týhle kategorii najdeš těžko konkurenta. Jo a spotřeba mě taky mile překvapila, na to že to je 1200. Neváhej a di do ní, i ceny sou v dnešní době příznivější, než tomu bylo dřív.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Ak možem do toho neco povedat tak všetko zaleži len na tebe.Ja mám 650 dakara a som snim velmi spokojni.Tiež som rozmišlal či 800 alebo 1200.Ked máš financie tak si podla mňa kup 1200.keby som mal financie tak si kupim 1200 lebo lepšia na cestovanie aj do slabšieho terenu.Zaleži kam stim budeš jazdit.Musiš si všetko spočitat či budeš každy 400 až 800 km mazat reťaz alebo nebudeš vubec alebo vymeniš olej v kardane raz pri 30000 km či chceš mat spotrebu okolo cca 4.5 alebo 5.5litra.Ja si len mislim že to tolko žere jak 800 alebo 1200.Hlavne ktora ťi sadne do ruky.Najlepšie si to nekde vyskušaj ťie motorky.Nekupuj kočku v mechu
Je to sice nošení dříví do lesa, ale stejně přidám i vlastní postřeh a názor. Za prvé, OBĚ jsou to skvělý motorky, ale charakterem úplně jinde. 800 je o mnoho sportovnější, motor je výbušný a nádherně se točí a hlavně po těch otáčkách pocitově vyloženě touží! Při klidný jízdě jsem měl dojem jako bych ji trápil a nutilo mně to při každý příležitosti, byť i nesmyslně a bezdůvodně, za to pořádně vzít. Když použiju trochu přehnenej příměr, je to jak jezdit Lambem po Praze... Když je ale prostor a podmínky, je to fantazie a emocionálně se tomu 12 nevyrovná. 12 je ale mnohem univerzálnější, pohodlnější, nevyžaduje tolik řadit a soustředit se na precizní ovládání a člověk si užívá vlastně jakýkoli druh jízdy, čili na cestování o 90% lepší. Navíc se líp sklápí do zatáček a alespoň mně se s ní líp manévruje. Jedním slovem pohoda, ale pořád má obrovský výkonový potenciál a umí neskutečně pelášit, když je nálada. Prostě ten výkon servíruje tak nějak s nahledem. Právě proto bych já osobně volil 12 (ten kardan je taky perfektní bonus). Zabít se sice může člověk i na tříkolce, ale s mojí povahou mám pocit, jako bych tomu na 800 šel, nebo spíš uháněl naproti a za to mi žádný adrenalin světa nestojí.
Maiali nel Fango!
zahorak napsal:
Ak možem do toho neco povedat tak všetko zaleži len na tebe.Ja mám 650 dakara a som snim velmi spokojni.Tiež som rozmišlal či 800 alebo 1200.Ked máš financie tak si podla mňa kup 1200.keby som mal financie tak si kupim 1200 lebo lepšia na cestovanie aj do slabšieho terenu.Zaleži kam stim budeš jazdit.Musiš si všetko spočitat či budeš každy 400 až 800 km mazat reťaz alebo nebudeš vubec alebo vymeniš olej v kardane raz pri 30000 km či chceš mat spotrebu okolo cca 4.5 alebo 5.5litra.Ja si len mislim že to tolko žere jak 800 alebo 1200.Hlavne ktora ťi sadne do ruky.Najlepšie si to nekde vyskušaj ťie motorky.Nekupuj kočku v mechu
Plně souhlasím se zahorakem a připojuji se za jeho slova...(taktéž z osobní zkušenosti, měl jsem 3 měsíce 650GS(kvůli papírových 25kW a do 21 let skvělý, a teď už mi v garáži stojí 12GS..A když jsem se rozhodoval jako ty, průběh a výkon včetně jízdy ve dvou byl rozhodující..)
morabo napsal:
Je to sice nošení dříví do lesa, ale stejně přidám i vlastní postřeh a názor. Za prvé, OBĚ jsou to skvělý motorky, ale charakterem úplně jinde. 800 je o mnoho sportovnější, motor je výbušný a nádherně se točí a hlavně po těch otáčkách pocitově vyloženě touží! Při klidný jízdě jsem měl dojem jako bych ji trápil a nutilo mně to při každý příležitosti, byť i nesmyslně a bezdůvodně, za to pořádně vzít. Když použiju trochu přehnenej příměr, je to jak jezdit Lambem po Praze... Když je ale prostor a podmínky, je to fantazie a emocionálně se tomu 12 nevyrovná. 12 je ale mnohem univerzálnější, pohodlnější, nevyžaduje tolik řadit a soustředit se na precizní ovládání a člověk si užívá vlastně jakýkoli druh jízdy, čili na cestování o 90% lepší. Navíc se líp sklápí do zatáček a alespoň mně se s ní líp manévruje. Jedním slovem pohoda, ale pořád má obrovský výkonový potenciál a umí neskutečně pelášit, když je nálada. Prostě ten výkon servíruje tak nějak s nahledem. Právě proto bych já osobně volil 12 (ten kardan je taky perfektní bonus). Zabít se sice může člověk i na tříkolce, ale s mojí povahou mám pocit, jako bych tomu na 800 šel, nebo spíš uháněl naproti a za to mi žádný adrenalin světa nestojí.
jo imho tohle by mohlo sedet...
Jako dalsi plus osmikila pridavam, ze dvanactku ma (a nejspis bude mit) za chvili kazdej
---
btw: dost se v mym okoli osmikilo libi prave lidem se silnicema...
Upravil hicks dne 07.01.2009 15:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo ještě jedna úvaha ohledně cestování, spíš dál od civilizace. Nevím sice jak jsou na tom kardany s výdrží, ale když na to přijde, řetěz člověk sežene "relativně snadno" kdekoli na světě, ale posranej kardan jentak někdo na koleně neopraví...
Upravil morabo dne 07.01.2009 16:31
Maiali nel Fango!
jacob napsal:
No, já si chvilku v Rakousku hrál s 1200 i 800. 800 je rozhodně méně pohodlná na dlouhý cesty a určitě je horší pro 2 lidi. Je asi o něco lepší do lehčího terénu. Hodně negativní na ní je noření přední vidle, ale snad to vyřeší TT pružiny (ještě jsem neměl možnost testnout). přijde mi, že na 800 je vidět, že se na ní šetří. Je to tak trochu polotovar, kterej si musíš ještě dodělat.
1200 mě naprosto okouzlila motorem, měl jsem na ní tak nějak solidnější pocit při jízdě na silnici, an silničních gumách padá do zatáček líp, než 800 a miluju jejich kardan. Kolaga, se kterým jsem tam byl si na mou 800 skoro nesedne, přijde mu hůř vypočitatelná, 1200 ho oslovila okamžitě.
Vřele doporučuju zajet s kamarádem třeba do Rakouska, půjčit si oba stroje a dát si aspoň 300km a prohazovat si motorky.
morabo napsal:
Je to sice nošení dříví do lesa, ale stejně přidám i vlastní postřeh a názor. Za prvé, OBĚ jsou to skvělý motorky, ale charakterem úplně jinde. 800 je o mnoho sportovnější, motor je výbušný a nádherně se točí a hlavně po těch otáčkách pocitově vyloženě touží! Při klidný jízdě jsem měl dojem jako bych ji trápil a nutilo mně to při každý příležitosti, byť i nesmyslně a bezdůvodně, za to pořádně vzít. Když použiju trochu přehnenej příměr, je to jak jezdit Lambem po Praze... Když je ale prostor a podmínky, je to fantazie a emocionálně se tomu 12 nevyrovná. 12 je ale mnohem univerzálnější, pohodlnější, nevyžaduje tolik řadit a soustředit se na precizní ovládání a člověk si užívá vlastně jakýkoli druh jízdy, čili na cestování o 90% lepší. Navíc se líp sklápí do zatáček a alespoň mně se s ní líp manévruje. Jedním slovem pohoda, ale pořád má obrovský výkonový potenciál a umí neskutečně pelášit, když je nálada. Prostě ten výkon servíruje tak nějak s nahledem. Právě proto bych já osobně volil 12 (ten kardan je taky perfektní bonus). Zabít se sice může člověk i na tříkolce, ale s mojí povahou mám pocit, jako bych tomu na 800 šel, nebo spíš uháněl naproti a za to mi žádný adrenalin světa nestojí.
100% souhlasim s obema. F800GS mam a pridam toto:
- F800GS netahne odspodu, coz je v terenu na houby.
- F800GS ma sedlo na houby.
- F800GS je treba dovybavit, jinak je na houby.
Kdyz to shrnu, na houby bych jel radsi s F800GS... kolem sveta s 1200GS.
To Hicks:
Já nejsem trpič na 800, vybral jsem si jí proto, že do lehčího terénu je o něco lepší (i když zkus si v bahně dát slalom vestoje na jedničku ), je za zajímavou cenu, líbí se mi a přijde mi, že oproti 1200 je to neposeda, to se mi líbilo.
Hele kámo, zkus se někdy dýl projet na 1200 a poznáš ten rozdíl, což neznamená, že to, co jsem o 800 psal je špatně, prostě je to její charakter a to, že je polotovar je naopak pro spoustu lidí dobře.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
randolf napsal:
100% souhlasim s obema. F800GS mam a pridam toto:
- F800GS netahne odspodu, coz je v terenu na houby.
- F800GS ma sedlo na houby.
- F800GS je treba dovybavit, jinak je na houby.
Kdyz to shrnu, na houby bych jel radsi s F800GS... kolem sveta s 1200GS.
no dobre, kdyz netrpi Jacob tak alespon trpis ty
a) mas pocit, ze tahle vykonova + tocivemomentova krivka 800gs naznacuje ze netahne odspodu?
na sedle se nam i ve 2 jezdi pohodlne, takze to co pises opet neni pravda, kdybys napsal ze se TOBE konkretne sedlo nevyhovuje, dejme tomu
c) dovybavit je potreba, alespon do lehciho terenu. Je to takovy problem? Alespon si muzes vybrat co chces...
Upravil hicks dne 07.01.2009 23:37
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jacob napsal:
No, já si chvilku v Rakousku hrál s 1200 i 800. 800 je rozhodně méně pohodlná na dlouhý cesty a určitě je horší pro 2 lidi. Je asi o něco lepší do lehčího terénu. Hodně negativní na ní je noření přední vidle, ale snad to vyřeší TT pružiny (ještě jsem neměl možnost testnout). přijde mi, že na 800 je vidět, že se na ní šetří. Je to tak trochu polotovar, kterej si musíš ještě dodělat.
1200 mě naprosto okouzlila motorem, měl jsem na ní tak nějak solidnější pocit při jízdě na silnici, an silničních gumách padá do zatáček líp, než 800 a miluju jejich kardan. Kolaga, se kterým jsem tam byl si na mou 800 skoro nesedne, přijde mu hůř vypočitatelná, 1200 ho oslovila okamžitě.
Vřele doporučuju zajet s kamarádem třeba do Rakouska, půjčit si oba stroje a dát si aspoň 300km a prohazovat si motorky.
Moc Vám všem děkuju za odpovědi. Tolik jsem jich opravdu nečekal. Je vidět že máte asi zimní absťák.
Napíšu ke každé pro a proti.
800 + nová
+lehká (původně jsem si chtěl koupit motarda)
+kratší výlety
1200 -jetá
-těžší
+technicka řešeni (boxer, telever.... akdo ví co ještě)
+ moje váha 100 kg a 186 cm
+dlouhý cesty
Byl jsem přikloněnej spíš k 800. Za stejný peníze nová nebo 3 roky jetá. Taky mě dost odrazuje váha 12ky. Do terénu asi moc nepolezu na to mám KTM 450. Ale chtěl bych třeba do města. Praha asi bude lepší pro 800.
Takže nevím.
Jak jsi to myslel s tím půjčením. V Rakousku jsou nějaký pujčovny motorek?
Jo díval jsem se na vaše sobotní řádění a dáváte si hustý věci.
Moc Vám všem děkuju za odpovědi. Tolik jsem jich opravdu nečekal. Je vidět že máte asi zimní absťák.
Napíšu ke každé pro a proti.
800 + nová
+lehká (původně jsem si chtěl koupit motarda)
+kratší výlety
1200 -jetá
-těžší
+technicka řešeni (boxer, telever.... akdo ví co ještě)
+ moje váha 100 kg a 186 cm
+dlouhý cesty
Byl jsem přikloněnej spíš k 800. Za stejný peníze nová nebo 3 roky jetá. Taky mě dost odrazuje váha 12ky. Do terénu asi moc nepolezu na to mám KTM 450. Ale chtěl bych třeba do města. Praha asi bude lepší pro 800.
Takže nevím.
Jak jsi to myslel s tím půjčením. V Rakousku jsou nějaký pujčovny motorek?
Jo díval jsem se na vaše sobotní řádění a dáváte si hustý věci.
ja v praglu na osmikile radim porad, je to muj hlavni nezimni dopravni prostredek...
Propletes se fakt dobre, alespon podle mne.
Ad. cena.. nevim jak je to ted, ale kdyz jsem kupoval ja tak mezi ocesanym osmikilem a 12kou nebyl podstatny cenovy rozdil...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To mě právě taky láká. Nechat auto v garáži a v létě jezdit na motorce. Možná i víc než výpravy přes půl světa.
Ceny jdou v autecu F 800 GS 245 300,- Kč
R 1200 GS 315 800,- Kč vč DPH
Předpokládám holé verze bez ABS, počítače atd.
Takže bych musel jít do jeté 12 nebo nové 800.
No, když byly doprodeje na konci roku, 1200 se dala sehnat celkem slušně, v D a A určitě doprodeje mají taky, ale bohužel kurz je teď dost špatný.
Jinak nemyslím, že by byla 1200 do Práglu horší, jezdil jsem na obou v přeplněných uličkách Zall am See (jasně, není to Prágl, ale kolony, uzké uližky okolo středu) a nemůžu asi říct, že by nějaký byla horší.
Jinak 800 táhne odspodu víc a plynuleji, než 1200, od cca 1900ot to jde, ale citlivost na plyn na jedničku a ještě ve stoje je bída....ale to ti píší v každém testu. 1200 podle mého pozorování (neukamenjte mě) táhne tak od 2900ot.
Sedlo bych na obě asi řešil od TT, pokud bych se chtěl rozmazlit.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Pokud se týká půjčení, tak my jsme nakupovali v Kaprunu, tam je velké BMW, na den nám půjčili za tuším 100E čerstvě zajeté 1200 a protože já měl zájem o 800 opravdu vážný, tak ta byla zadarmo
Ale možná že i tady v ČR ti půjčí na otestování, co budeš potřebovat. My jsme takhle měli z Vrbovky půjčené KTM na celkem dlouhou dobu (když vidí skutečný zájem, tak jsou většinou prodejci ochotní)
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
mardlo napsal:
To mě právě taky láká. Nechat auto v garáži a v létě jezdit na motorce. Možná i víc než výpravy přes půl světa.
Ceny jdou v autecu F 800 GS 245 300,- Kč
R 1200 GS 315 800,- Kč vč DPH
Předpokládám holé verze bez ABS, počítače atd.
Takže bych musel jít do jeté 12 nebo nové 800.
ja dal tusim 275 tisic za vybavenou + tusim 12 tisic topcase + cca 5000 susplech (vse BMW).
Jinak ve meste jezdej i s 12kama, nicmene tu sirku v urcitych momentech podle mne urcite poznas, zvlast treba u obrubniku a na Karlaku
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mardlo napsal:
To mě právě taky láká. Nechat auto v garáži a v létě jezdit na motorce. Možná i víc než výpravy přes půl světa.
Ceny jdou v autecu F 800 GS 245 300,- Kč
R 1200 GS 315 800,- Kč vč DPH
Předpokládám holé verze bez ABS, počítače atd.
Takže bych musel jít do jeté 12 nebo nové 800.
ja dal tusim 275 tisic za vybavenou + tusim 12 tisic topcase + cca 5000 susplech (vse BMW).
Jinak ve meste jezdej i s 12kama, nicmene tu sirku v urcitych momentech podle mne urcite poznas, zvlast treba u obrubniku a na Karlaku
Hicksi, ty nemáš padáky? Mě se podařilo šikovně bez padáků odložit moto na lesní cestě (už jsem stál) a ulomil jsem si závěs chladiče.....ještě jsi se s tím nesetkal? Jinak ten plech od BMW je parádní, když jsem blbnul v Dobřanském tankodromu, kameny bubnovali hodně....bez toho by to odnesly svody.
Upravil jacob dne 08.01.2009 10:00
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
Hicksi, ty nemáš padáky? Mě se podařilo šikovně bez padáků odložit moto na lesní cestě (už jsem stál) a ulomil jsem si závěs chladiče.....ještě jsi se s tím nesetkal? Jinak ten plech od BMW je parádní, když jsem blbnul v Dobřanském tankodromu, kameny bubnovali hodně....bez toho by to odnesly svody.
zatim jeste nemam, porad to odkladam
Asi koupim Akrapovice a padaky zaroven (kvuli hmotnosti)....
Ale je to riziko, ja vim...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2