Já na Dakarovi měl a i na Africe mám Hepco Becker Gobi, jsou sice plastový ale velice dobrý a pružný materiál, vydrží fakt hodně.
Vyhovuje mi způsob uchycení v rámu - nosiči, jsou tam zavléknuté a pojištěné zámkem, velice pevné uchycení, ale sundání je otázak několika vteřin a mohu je odnést, mají i madlo. Víko se otevírá nahoru, obsah bočních cca 37 litrů, takže dostačující. Na motorce jsou relativně širší, asi jako bývají hliníkáče střední velikosti, takže to není tak hrozné. Vzhled - někomu se líbí někomu ne. Já jsem s nima velmi spokojený. Jen ta cena nových je dost, ale na bazaru se často objevují jeté za velmi dobré ceny, bývají i na KTM jako origo.
Originál BMW Vario sice hezky vypadají ale nic nevydrží.
GIVI a KAPPA - na silnici dejme tomu O.K. ale jinak ta pevnost je slabší, a to jak kufry tak držáky-rámy.Ty nové modely plast/alu jen hezky vypadají ale s pevností na tom jsou podobně, za ty peníze co stojí bych radši vzal celohliníkové.
U ALU je výhoda pevnost, velký výběr rozměrů a velikostí a typů provedení, trošku nevýhoda složitější uchycení, ale to je relativní věc názoru, velmi dobré řešení jsou vnitřní vyndavací tašky.
Takže já osobně bych volil buď nějaké ALU velikost dle potřeby model podle finančních možností nebo Hepco-Becker GOBI.
koudak přiložený následující obrázek:
Taky o kufrech uvazuju a rikal jsem si, ze bych to kupoval postupne. Zacit nosicem a na to treba zatim nejaky textilni brasny a az budu potrebovat na nejaky vetsi cestovani tak na to vzit hlinikace.
Takze jak je to s nosicem na kufry - muzu koupit neco univerzalniho abych pak mohl jeste vybirat kufry, nebo uz musim mit jasno a co kufry to jinej nosic?
Dik.
No pokud chceš kufry určité značky - Hepco-Becker, SW-motech, GIVI/Kappa - tak musíš mít i rám stejné značky, každý výrobce má totiž svůj systém uchycení kufru. U hliníkových kufrů je to jedno, ty jsou uchycené na "puky" které se do kufru navrtají podle rámu. (viz obrázek)
Pokud bys ale do budoucna uvažoval o ALU kufrech, určitě vyber nějaké pevnější rámy s dostatečnou sílou trubek. Třeba konkrétně nosiče GIVI/Kappa jsou slaboučké, sice cena lákavá, ale jsou vhodné opravdu jen pro jejich plast.kufry.
koudak přiložený následující obrázek:
Trochu přispěji do mlýna.
Mam hlinikace kappa. Zpracování kufru je podle mě dostatečně pevné a s kufry jsem nadmíru spokojen, ale !....
Ty nosiče mi přijdou naprosto žalostně slabé, je to snad 16 mm trubka. Uchycení na f800gs je úplně šílené, jsou tam bajonety aby to šlo sundat to beru, ale v jednom místě je do podsedloveho rámu namontovaný plech a v něm díra do které se strká čep od těch nosičů aby to šlo sundavat.
Hned pri prvním padu což bylo vyvrácení na zem ani ne v 5kmh se mi podařilo ten ram ohnout tak ze ten čep vyjel z té díry. Navíc v té díře byl takovy gumový "silent blok" ten je po padu rozmáčknutý na sračku a nevím kde sehnat nový. Pád mam na videu pal poslu odkaz. Od te doby byli ještě dva menší pády. Kufry vydrželi ale ten ram je celý pozohybany, musel jsem jo sundat a trochu poohybat zpět aby to nevypadalo ze to drží silou vůle. Takže za me šrot. Pokud mi doporučíte něco rozumného asi to vyměním. Ještě uvažuji ze bych někoho poprosil ať mi jen posvařuje pořádný rám, ale nevím Jestli by to vůbec na koleně šlo....
8:55
YouTube Video
Upravil Casari dne 12.01.2020 19:01
F800GS 2013