No kolega má jen tu pružinu a bohužel od toho asi čekal víc. Dával to na 1150 GS adventure tlumič. Rozhodně ten celý vtip není v tom péru. Spíš naopak. Ale pochopitelně záleží na tom, jak se s tím jezdí jak moc to ten konkrétní člověk pozná. Jel jsem na 650GS, kde byly alternativní pružiny a majitel to chválil do nebe (Němec) a vůbec nevnímal, že to kolo v offoadu vůbec nekopíruje a odskakuje. Takže doporučuju osobně vyzkoušet. Tlumiče můžou změnit tu motorku absolutně k nepoznání a to jak v dobrém tak ve špatném smyslu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Určitě to bude lepší ale jak říkám - mám jen tři zkušenosti s touhle značkou a to zprostředkované a to, co předváděli s tou 1200GS mého kamaráda, to bylo vážně legrační. Hlavně jak tam pořád jezdil a myslel že mu s tím něco udělají i když mu všichni říkali, že na takové použití co chtěl, to prostě s tímhle materiálem udělat nejde.
Udělat hezkou pružinu umí i fůra lidí u nás, my jsme měli třeba pružiny na Hummeru dělaný u HP Sporting - Ota Hušek, možná známé jméno pro někoho. Ale na motorky rovnou řekne že to je děsně složitý a výsledek nejistý a je to spousta pokusů a omylů. U Ohlinsu (alespoň od těch laděných co si necháváme dělat OEM), je to na jistotu a slyšel jsem totéž o WP. Nabídek je fakt fůra (třeba nabízeli nově ty YSS, o Bitubo jsem už psal) ale jak říkám - udělat krásný pouzdro a eloxovaný matičky umí každý ale ty střeva, tím se liší špičkové od průměrných. Neplatí to vždycky ale zrovna u těch tlumičů je to fakt. Třeba BMW zrovna k téhle značce moc dobrý vztah nemá ale u těch nejsportovnějších aplikací prostě nemá jinou volbu a dávají to na G450X i HP2. Yamaha je jasná, těm to patří ale prostě ty dvě značky jsou o jednu nebo i dvě generace dál a mají obrovské zkušenosti s konstrukcí i laděním. Fůra dalších jen s konstrukcí ale to ladění jim nějak nejde. Zrovna u předních vidlí - ty péra, to je podle mě to nejsnadnější a měl by to zvládnout každý dobře. Ale tlumič a pružina, to je rozdíl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Remus511 napsal:
A ty jsi koupil jen pružiny či celé tlumiče? Ja bych si rád skočil do kompletu.. Další výhoda je větší zdvih o 25mm!! Jen doufám, že k tomu bude podrobný návod jak tlumiče nastavovat v ruzných režimech, jinak to nemá cenu. Pokud bude cena 20 000 bez DPH tak do toho pujdu
Koupil jsem zánovní celé tlumiče.Je tam návod na montáž a hromada celtifikátů.Je to ale stavěno přímo na 1100-1150 GS,takže nastavení už je na tobě.Prý jsou tvrdší.Uvidíme zjara.Myslíš tu cenu jen za zadní,doufám......
Ahoj GROGu, koukám, zatím žádná informace, jak jsi s těma Wilbers spokojenej. Můžeš k tomu něco napsat?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Abych řekl pravdu,tak do terénu moc nejezdím,ale i na silnici je poznat zlepšení.Dost teď jezdím ve dvou a i na dálnici je to lepší.Myslím,že to byla dobrá volba.
BMW R 1100GS vzor kačer
Ja jsem ted po navratu z dovolene byl z odpruzeni dost nestastnej. Proste jeden clovek, kufry a stacilo prejet nejekej hup pres cestu, pomalu treba takova vyska obrubniku a sedlo si to ze jsem si skrtnul spodkem. Tak jsem dotahnul predpeti a trochu se to zelpsilo. Pak jsem vjeli na dalnici a GS zacalo neuveritelne plavat. Dofouknul jsem gumy na predepsanych 2,7, zlepseni temer zadne, tak jsem predek i zadek utahl na max tvrdost a trochu se to zlepsilo. Nicmene jsem z toho dost rozladenej... nevim moc co s tim... GS chystam pomalu uz jen na silnici, tak premyslim, jestli by to ty Wilbers vyresili...
BMW R1150GS MY02
JohnyT napsal:
Ja jsem ted po navratu z dovolene byl z odpruzeni dost nestastnej. Proste jeden clovek, kufry a stacilo prejet nejekej hup pres cestu, pomalu treba takova vyska obrubniku a sedlo si to ze jsem si skrtnul spodkem. Tak jsem dotahnul predpeti a trochu se to zelpsilo. Pak jsem vjeli na dalnici a GS zacalo neuveritelne plavat. Dofouknul jsem gumy na predepsanych 2,7, zlepseni temer zadne, tak jsem predek i zadek utahl na max tvrdost a trochu se to zlepsilo. Nicmene jsem z toho dost rozladenej... nevim moc co s tim... GS chystam pomalu uz jen na silnici, tak premyslim, jestli by to ty Wilbers vyresili...
Téměř jistě jsou na vině staré tlumiče. Wilbersy samozřejmě pomůžou, ale stačila by nová sada OEM pružicích/tlumicích jednotek.
JohnyT napsal:
...ne, tak jsem predek i zadek utahl na max tvrdost a trochu se to zlepsilo. Nicmene jsem z toho dost rozladenej... nevim moc co s tim... GS chystam pomalu uz jen na silnici, tak premyslim, jestli by to ty Wilbers vyresili...
Já jsem po zvážení všeho prubnul progresivní pružiny od HyperPro a opravdu super. Je pravda že jsem na motorku zinknul tlumiče které maj najeto 40tkm..
Je mi jasny že Ohlins je úplně někde jinde.. O tom žádná...
Porovnání v Maroku byl rozdíl s pružinama opravdu markantní, ale rolety ukážou jak je samotný tlumič bezmocný.. Vedle mě jel Jarda na 12GSA s Ohlins a bylo to neuvěřitelný jak motorka kopírovala terén a ta neuvěřitelná trakce díky tomu..
Johny: no pneoska do podbehu? normalka, proste je origo pero unavene nebo slabe... taky to resim... bude ohlins ... snad
jinak me to neplave... plavat mi to zacalo jak se mi vysypala loziska v uchyceni diferaku, to byl zazitek :-D
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm