Používám Castrol ACTEVO GT 20W50, do převodovky a kardanu Castrol MTX SAE 75W140 API GL5, tyto oleje doporučuje i výrobce. Nehodnotim pouze konstatuji.
Někde výše se psalo o Castrolu TWS. Kdysi jsem ho do 1100GS taky nalil, protože to údajně "výrobce doporučuje" (tuhle formulku z duše nesnáším!!). Stál přes 500,- za litr, řídký jako voda a odpovídajícím způsobem hlučný. Překvapilo mne, že ho to nežralo (moje 1100 nežrala olej vůbec, ale u tohohle oleje jsem mírnou spotřebu očekával). Nevím jak v extrémních podmínkách, ale pro 90% podmínek naprosto zbytečné a vyhozené peníze. Volal jsem tenkrát do BMW jednomu nejmenovanému motorkáři, který tuším tenhle olej doporučoval a nakonec přiznal, že pro ty naše motory je tenhle olej luxusem a stejně tak mu neublíží jakýkoliv jiný olej.
Za 9 let jsem do brambory lil více olejů - přes klasiku 15W50, GTX3, TWS až po současný 20W50 (v roce 1998 ještě nikdo 20W50 nedoporučoval). Kromě hlučného TWS byly všechny ostatní perfektní a tvrdím, že je skoro jedno, jaký olej tam nalejete, koneckonců se mrkněte do příručky co tam můžeme dávat - všechno! Je to jen o dobrém pocitu...
Nastal čas výměny oleje u R1150 R mé ženy a tak jsem vyměnil olej a zkusil jsem místo Castrolu 20W50 (který dávám i do své 1150 GS), Motorex 20W50, zatím jsme ujeli cca. 1200 km a není zapotřebí dolít ani kapka , předtím jsme oba dolévali cca.0,3 dcl/1000 km.
Mam Fuchs 20-50,ale motorkovej a dneska jsem dolival.Takze za 6tis km asi 0,7litru.Uz ho,ale nemam tak jsem dolil 15-50 Motul polosint.Dofam,ze se to neskurfi.
20-50 byl mineral a 15-50 je polosinta.Do mineralu muzes vzdycky nalit kvalitnejsi olej,ale nikdy ne naopak.Pouze micham znacku a to by nemel byt problem.Jestli se mejlim tak me rychle opravte at to stihnu vylit.Esce sem na tym nejel.
Fanos Rusicka GS> zas to tak neres. Muzes michat oleje v podstate jak chces, ikdyz nikdo za nic neruci. Samozrejme je lepsi mit tam jeden olej, ale jestli si myslis, ze se v ruznych servisech s motorem mazlej, tak te vyvedu z omylu. Presto skoro vsechny motory sejdou starim a ne nejakym drobnym prohreskem s olejem. Videl jsem olej v aute po sedesati tisicich a porad to jelo. Kdyz servismanovi dojde nahodou sud s jednim olejem, tak to doleje s flasky s cimkoliv nebo tam vrzne vyjetej. Meneni jen casti naplne je beznym sportem (kdepak asi servismani berou zasoby do svych mazlicku?).
Nejdulezitejsi je, abys tam nejakej olej mel...
ahojte,
mam otazku na skusenych majitelov. Ja sice moto este nemam, ale gs bude, tak sa chystam hned potom vymenit olej.
mozem dat do 1150 gs olej: CASTROL ACTEVO 4T 20W-50 a specifikacia je API SJ, JASO MA-2 (JASO T903: 2006) od kolegu som dostal tento olej, tak ak moze byt, tak pojde potom do GS
mal by to byt olej aj do motorky, kde je motory olej spolocny zo spojkou.
copo napsal:
ahojte,
mam otazku na skusenych majitelov. Ja sice moto este nemam, ale gs bude, tak sa chystam hned potom vymenit olej.
mozem dat do 1150 gs olej: CASTROL ACTEVO 4T 20W-50 a specifikacia je API SJ, JASO MA-2 (JASO T903: 2006) od kolegu som dostal tento olej, tak ak moze byt, tak pojde potom do GS
mal by to byt olej aj do motorky, kde je motory olej spolocny zo spojkou.
MOze byt teda do GS aj olej s primesou na spojky?
Dakujem
Ten olej tam patří asi není nic lepšího pro boxera.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
copo napsal:
ahojte,
mam otazku na skusenych majitelov. Ja sice moto este nemam, ale gs bude, tak sa chystam hned potom vymenit olej.
mozem dat do 1150 gs olej: CASTROL ACTEVO 4T 20W-50 a specifikacia je API SJ, JASO MA-2 (JASO T903: 2006) od kolegu som dostal tento olej, tak ak moze byt, tak pojde potom do GS
mal by to byt olej aj do motorky, kde je motory olej spolocny zo spojkou.
MOze byt teda do GS aj olej s primesou na spojky?
Dakujem
Ten olej tam patří asi není nic lepšího pro boxera.
K tomu míchání oleje, nemyslím si (a fakt nejsem automechanik), že je vhodné míchat oleje minerální a syntetické nebo polosyntetické. Každý se chová uvnitř motoru trochu jinak. Nedávno mi bylo vysvětleno, že do motoru s minerálním olejem určitě nemám použít plně syntetický, protože může uvolnit část usazenin a způsobit víc škody než užitku. Navíc věřím tomu, že motory typu 1100, 1150 a 1200GS jsou konstrukčně blízko motorům automobilovým, kde pro běžný provoz taky není nutný super kvalitní plně syntetický olej. Proto (na radu zkušenějších) používám celkem normální minerální olej Castrol 20W-50 za cca 160 Kč/litr. Navíc budu nejpozději každých 10 tis.km měnit současně i olej v převodovce a rozvodovce, protože věřím, že se to kladně projeví na životnosti.
6 let jsem tam lil motul 10w 40 a ok, a i ve 40 stupnich
2 roky motorex legend a ok
tet jsem tam nalil castrol acevo a v 5 stupnich to coudi jak kdyz to jezdi na uhli
po zahrati vse v normalu
Drive jsem daval Actevo, ted jezdim Motorex boxer a spotreba oleje sla vyrazne dolu. Drive dost pres litr, ted max pul litru. Ted budu menit olej a porad mam neco v dolivaci flasce jeste z minuly vymeny. Navic mam pocit, ze je to tissi, ale to muze byt klam, po vymene to je tissi vzdycky a pozdeji neni srovnani.
Maiali nel Fango!
copo napsal:
ahojte,
mam otazku na skusenych majitelov. Ja sice moto este nemam, ale gs bude, tak sa chystam hned potom vymenit olej.
mozem dat do 1150 gs olej: CASTROL ACTEVO 4T 20W-50 a specifikacia je API SJ, JASO MA-2 (JASO T903: 2006) od kolegu som dostal tento olej, tak ak moze byt, tak pojde potom do GS
mal by to byt olej aj do motorky, kde je motory olej spolocny zo spojkou.
MOze byt teda do GS aj olej s primesou na spojky?
Dakujem
Ten olej tam patří asi není nic lepšího pro boxera.
Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že olej s příměsí na spojku je nejlepší pro suchou spojku...
To, že ho BMW tam dává neznamená, že je nejlepší. Je to spíš tím, že mají smlouvu s Katrólem...
Trochu se oleji zabývám, dovolil bych přidat svůj názor podložený měřením opotřebení u několika olejů
1/ míchat oleje různých výrobců a viskozitních tříd - je možno, pouze na dojetí, pak by se měla vyměnit celá náplň - formule různých olejů a různých výrobců obsahují různá aditiva, vlastnosti oleje se mohou výrazně změnit.
2/ Přechod na olej s vyššími užitnými vlastnostmi - každý výrobce doporučuje proplach, popř. přidat před výměnou sajrajt na uvolnění úsad - nejenom karbonem (ten už se moc netvoří) ale i kaly, vosky apod.
3/ Příměs na spojku neovlivní funkci mazání, takže ničemu nevadí ať už tam je nebo není
4/ Opotřebení motoru mezi kvalitním minerálním a kvalitním polosyntetickým olejem (používám pro názornost) je cca 60% - o tuto hodnotu se u automobilového motoru zmenší opotřebení mazaných částí. U syntetiky jsem to neměřil, nicméně i tam bude podle upravených motorů rozdíl.
5/ pokud někdo jezdí hodně, kvalitní mazivo pozná časem, prohlášení že jsem 3x vyměnil olej a dobrý je bez měření opotřebení plácáním prknem o rybník. Pokud poznám sluchem nebo problémy, že je olej jiný, je to známka velkého rozdílu v kvalitě.
6/ Mohou být vyjímky, ale viceméně kvalita oleje je +- úměrná jeho ceně. U značkových olejů platíme nejen za značku, ale i za jistotu, že celá produkce má stejné vlastnosti a olej splňuje s velkou rezervou svoji specifikaci. Spolehněte se na to, že značkový olej spolehlivě maže po celou dobu mezi výměnami za jakýchkoli podmínek. U olejů z mícháren, které kupují základové oleje a balík aditiv může být situace jiná - nejdražší na oleji jsou aditiva a u levného oleje jich může být dost na to, aby byla splněna norma, ale velká rezerva tam asi nebude,. Nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci. Mercedes a trabant jsou auta, splňují stejné normy, ale ...tož tak.
Upravil bobGS dne 25.04.2012 19:16