Tak to bylo všechno jinak, hnací ozubené kolo a kolo dvojky nebyly na drážkování. Soudruzi tu měli spoj s přesahem, naštěstí si s tím desetitunový lis poradil a nic se nepoškodilo, doufám
Takže jsem ze dvou nepoužitelných středních hřídelí sestrojil jednu použitelnou a teď mě čeká zase nalisování těch dvou koleček zpátky.
Mrazák a horkovzdušná pistole to jistí.
Možná to je z pohledu odborníků trestuhodné, ale není co ztratit, buď to vyjde a nebo ne
Horacio přiložený následující obrázek:
Obě ozubená kola se podařilo dostat opět zpátky
Takže střední hřídel lze rozložit, vyměnit co je třeba a zase sestavit.
Neověřoval jsem to, ale pojistné kroužky a jehlová ložiska vypadaly stejně jako na výstupní hřídeli.
Obě nalisovaná kola nebyla ničím přilepena a ani zajištěna. Je to až k neuvěření, že to drží a neprotočí se.
Ještě přikládám vytlačení hřídele z obou kol.
Horacio přiložený následující obrázek:
Abych dokončil tuto epizodu, podařilo se mi proměřit boční vůle hřídelí ve dvou převodovkách JAK a JAQ (normální jednička a normální šestka). Vždy se vůle pohybovala mezi 0.07 až 0.12 mm.
Zkrátka to vypadá, že vůle jsou továrně nastavovány na cca 0.1 mm což odpovídá
předepsaným vůlím pro převodovku z R 1100.
Vůle jsem měřil samozřejmě ve stojánku úchylkoměrem s pomocí speciálně vyrobené "suvné činky", kterou jsem vložil do prázdné skříně převodovky a tím tak okopíroval vzdálenost mezi dosedacími plochami ložisek.
Nevím teda co byla pravá příčina toho, že rychlosti vyskakovaly, ale prozatím je vyřešeno!!!
Výměna opotřebených ozubených kol nepomohla, po pro mě náročné samoopravě se převodovka chovala naprosto stejně jako před opravou. Po zahřátí převodovky při řazení nahoru sem tam vyskočila 4, 5 i 6. Jednou vyskočila i 4 pří jízdě do kopce po hodně rozbité cestě.
Nechtělo se mi převodovku znovu rozdělávat, tak jsem nalil jiný olej než který jsem doposud jezdil. Místo Mogulu SAE 90 Gl-5 jsem nalil Castrol 70W-140 za 550 Kč/l. Najednou převodovka šlape jak švýcarské hodinky. Ani jednou nevyskočila rychlost (cca 650 km)
Ahoj, jo já jsem jezdil (možná ještě jezdím, musel bych se podívat) na Syntrans 75W-90 od Parama, což mě přišlo že je jen alterego 75W-90 Mogulu.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Taky jsem nějakou dobu s tímhle olejem od Parama jezdil. Momentálně dávám ten Castol (da se koupit levněji nez paramo) a ze bych zaznamenal nějaký rozdíl, to říct teda nemůžu...
______________
R1150R 2004
bojuji s podobným problémem u R1100 R. Už se vyměnilo kde co a po pár tisících km začne vyskakovat 3. 4. a 5. kvalt. Tobě teda pomohla výměna oleje? Moto drží?
ani ne tak výměna jako spíš změna viskozity z 90 na 75W-140.
Sem tam mi tam skočí falešný neutrál, ale je to skoro vždycky při předjíždění, asi se špatně soustředím na řazení