Ahoj,
přesně tak. Ten výřez v epromce musíš dát stejně jako je nasazen original.
Také jsem jezdil nejdřív jen s vyměněným výfukem. Je znát lepší chod v nízkých otáčkách.
Zapomněl jsem napsat, že ta krabička Wunderlich není jejich výrobek ale je to OEM od americké firmy DP (Dobeck performance), od které jsem před osmi lety kupoval tu programovatelnou jednotku prodávanou jako "Dyna". I pro ně to dělali oni jako OEM. Je to kvalitní výrobce ale nejsem si jistý, TFI krabičku od nich nezkoušel Gik na své 1150GSA se sajdou a že s tím byly nějaké problémy. Každopádně zkoušel všechno možné i nemožné a ne zcela přesvědčivé výsledky (včetně řešení s Power Commanderem, kde měl ve svodech další lambda sondu a za jízdy přepínal jednotku sériovou a Power Commander a každá měla svojí sondu, měl tam laděné vačky atd. Mě to rozhodně nepřesvědčilo. Když si vezmu jaký výkon a krouťák mám na své 1150 a že spotřebu nemám 10l/100 (což je obvyklý výsledek těchto ladění s cílem nejvyššího výkonu) a že jsem použil jen filtr a správný svod a obyčejnou hliníkovou koncovku, tak fakt nevidím důvod, proč to dělat. Koketoval jsem s myšlenkou vyměnit vačky ale není to levné a hlavně - kdo z nás má fakt s 1150 málo výkonu? Spíš je lepší ty peníze investovat do odlehčení motorky nebo 21" kola, na ježdění to má vyšší vliv než tyhle experimenty. Můj "rekord" je 102 koní z motoru WS 1600 (původně 54 koní) ale za cenu zkoušky kombinací asi pěti výfuků, tří airboxů a v závěru výměny celého karburátoru za jiný typ, sacího potrubí, airboxu, ventilů, ventilových pružin, pístů, řídící jednotky zapalování a všech cívek. Jede to brutálně ale spotřeba při plném výkonu je někde kolem 15l/100 nebo i víc. Průměr se zvednul z nějakých 6-7l/100 na dvojnásobek. Dvojnásobný výkon, dvojnásobná spotřeba. Logické. Směju se těm inzerátům, kde se nabízí za 1000Kč 25% vyšší výkon a 30% nižší spotřeba (a obvykle zvýšení životnosti). Kluci z Nissan klubu to měřili a nemá to absolutně žádný vliv na nic. Je to jen tahání peněz. To už ale odbočuju od kompenzace střílení do výfuku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
"Chápu, že se ti to nelíbí a chtěl jsi slyšet že to je geniální řešení, které ti přidá 20 koní a brutální zvuk a sníží spotřebu o 15%"
o kone mi vobec nejde, islo mi iba o zvuk aj to nie brutálny ale súčasne som nechcel strelbu do výfuku, zo spotrebou som maximalne spokojny, nevkladaj mi do ust slova ktore som NIKDY nepovedal !! ... ako iste vieš chcel som len tlmič na Y zvod ktorý už mám, nahoda chcela že sa mi podarilo kúpiť celý system
"nesnaž se argumentovat, že eprom za 25EUR udělá něco s výkonem"
napis mi prosim ta kde som napisal ze cip za 25 euro urobi nieco z vykonom, dal som sem link na anglicke forum kde prispievali ludia ktori si tie cipy za 25 euro kupili, zrejme si necital cely moj prispevok kde som okrem ineho napisal ze "nemam doveru si tam davat nejaky noname eprom"
nepoznam americky cip Rino ale zdá sa že ty poznáš čip od BOS ked tak vehementne argumentuješ proti nemu, odkiaľ vieš či mení iba predstih alebo je tam iná palivová mapa? (priznam sa ja neviem ale rád sa nechám poučit) na to ze si mi nevedel hned povedat kam ten cip mam dat mas o nom zrazu nejak extra vedomosti... som s toho zmeteny
"podle toho, co nám řekli, je tenhle superskvělý "čip" jen prostředek, jak snížit emise na kontrole na technický"
u vás v CR chodia motorky na emisnú kontrolu??? u nas na Slovensku nie... okrem toho tam reálne cca 5 anglických chlapíkov nezavisle od seba píše že ten čip je dobrý a že motorka je živšia a má hladší chod... mám ťa za inteligentného človeka ale nechce sa mi veriť že 5 ludí kdesi v riti v Anglick píše bludy, pricom musím znova povedať že NoName cip za 25 euro u mna doveru nevzbudzuje ale ak ho mám odsúdiť len na základe toho čo tebe povedali na školení TT tak ho skátka neodsúdim, pretoze kludne to moze predávať nejaký šikovník ktorý vlastne len kopíruje "odladené riešenie" a nahráva ho na čiste EpROMky
každopádne urobím ako som povedal, dám tam zvod aj tlmič najprv bez čipu a pojazdím a uvidím, ver tomu že ak sa potvrdia tvoje slova a začne to jebať do výfuku tak nemám najmenší problém to sem napísať, ak sa zdvihne spotreba takisto s tým nemám problém to sem napísať
len si myslím že ak vie remus alebo sebring robiť tlmiče odladené na Y-zvod tak by ich mohol vediet robit aj BOS
po vymene serioveho tlmica za tlmic BOS s namontovanym decibelkillerom + zvod sebring motorka po nastartovani zahriati a naslednom pridavani plynu mala minimalnu tendenciu strelit do vyfuku (nebolo to ozajstne strelenie ale iba take mierne zvysenie hlucnosti unikajucich vyfukovych plynov ked klesali otacky motora)
vcera som vymenil aj zvod sebring za zvod BOS a cuduj sa svete absolutne ziaden naznak strelby do vyfuku dokonca ani spominane hlasnejsie unikanie vyfukovych plynov sa pri klesani otaciek nekonalo (mal som namontovany decibelkiller)
- na motorke som sa nevozil len som ju nechal zahriat na volnobeh a nasledne popridaval plyn
- nie je namontovany cip (ten osadim az ked ju poriadne vyskusam na cestach)
- je mi divne ze samotny zvod moze mat (aj ked minimalny) vplyv na mierne zvysenu hlucnost ked klesaju otacky
- som zvedavy ake to bude v praxi na cestach ale myslim ze spominane strilanie do vyfuku sa konat nebude ked sa nekonalo ani teraz, otazne je ci budu alebo nebudu citelne prepady vo vykonovej krivke ktore by mohol upravit ten cip
- vcera som odjazdil cca 150km
- decibelkiller bol namontovany (aj zostane)
- motorka RAZ nestrelila do vyfuku (predtym Y-zvod sebring + originalny tlmic obcas dala supu)
- nespozoroval som ZIADNU mnou pozorovatelnu dieru vo vykone (ale tesim sa ked bude moznost to dat na brzdu)
- zistil som ze sa mi zdvihla maximalka (pre mna nepodstatne)
takze reci o tom ze BOS robi univerzalne koncovky a ten cip je tam na doladenie dier vo vykone, emisii (ktore ti na Slovensku nikto pri motorke nekontroluje) a strielania do vyfuku u mna nemaju opodstatnenie...
Ahoj taky jsem ved diskuzi o čipu a nikam to nevedlo.Koupil jsem laser +kn +čip bez katu namontoval to/vyměna čipu je sranda ,opatrne otevřeš řídící jednotku je totiž zalepena silikonem a čip je ńacvakávací prace na 5min./motorka jde okamzite do otácek,zrychlení je proti oryginálu znacný ale maximalka je skoro stejná,jen v nizkych otackách to bylo neklydný ,pro sportovní jizdu super ale na vylety ve 2 nic moc,dal jsem puvodní čip ztratilo to krouták a stříly to občas do vyfuku.zvazuju ztoho zase udelat jak rika zena vysavač/podle zvuku/.Rozdily ve spotřebě minimální ,kdo courá sám a ma rád ostrou jizdu doporučuji kdo detkovati jak ja tak nechte orygoš.Cus Martin
cip tam urcite namontujem ale chcem dat cca 1000km bez cipu nech to poriadne otestujem
maximalka pre mna nie je podstatna ale vozil som sa na nacipovanej 1150 francuzovho tatka a este jednej 1100 a to sa vobec neda porovnavat s originalom
.. skor mi slo o to dat ostatnym vediet ze ak neporiesia remus alebo sebring ktory predava zhodou okolnosti aj touratech ale kupia vyfuk od ineho vyrobcu ktory je robeny na tento motor tak nemusi zakonite viest ku prepadom vo vykone a strielaniu do vyfuku ako pisal tomas TT
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 05.04.2009 19:54
takze vcera som po cca 4 tisic testovacich kilometrov (zvod BOS, ladak BOS a originalny cip, +decibelkiller stale nahodeny) dal aj cip BOS (francuz, dakujem pekne )
tomasTT chcem ti povedat ze to co si pisal vobec nie je pravda, motorka sice do vyfuku obcas strelila ale iba ked som pri brzdeni motorom nepatrne pridal plyn inak nie, zo zvodom sebring a originalnym tlmicom strielala ovela viac a ovela vacsie supy takisto som nepocitil vobec ziadne ziadne diery vo vykone
po aplikacii cipu su prve pocity zatial take ze cele to ide lahsie do otaciek + spodok zostal cca rovnako dobry ale zlepsil sa hlavne stred (hore ju netocim)
nechcem mudrovat ale tusim doslo na moje slova
len si myslím že ak vie remus alebo sebring robiť tlmiče odladené na Y-zvod tak by ich mohol vediet robit aj BOS