Nechci tu nikomu úplně kazit radost, ale jen bych tu chtěl odkrýt jeden skrytý důsledek chiptuningu. Jde o to, že chod a vlastnosti motoru ovlivňují i faktory jako je teplota a tlak vzduchu, nadmořská výška atd. Jednotka je z továrny pochopitelně nastavena na jakýsi průměr, univerzálně s ohledem na možnou šíři použití. Optimalisace tedy skutečně pomůže, jenže zároveň z vašeho stroje udělá jakýsi speciál pro danou lokalitu a podmínky panující v momentě provedení. Samozřejmě čím větší zásah, vyladění, tím to bude markantnější. Kamarád kdysi jezdil mistrovství republiky SBK, měl spoustu mechaniků, koupil Hondu RC45 s nehorázně drahým kitem, vyladěnou ve Schweizu. Jenže postrádal lidi i materiál pro práci s elektronikou a tak mu motorka jela jen když byla zima a déšť... Než přišel na to, že musí nastavovat jednotku podle podmínek panujících při tom kterém závodě, protrápil se skoro celou sezónou... (a to byl rok předtím na starý mašině 3.)
No a já jsem taky jednou blbec podlehl a nechal si v autě vyladit - ano uznávám, pro takovej zásah ten nejnevhodnější motor - atmosférickej benzín... Přesto to bylo krásně znát, průběh se vyhladil, lepší zvuk, spotřeba nepatrně klesla. Jenže jak jsem odjel na hory, začalo se to hádat a velmi často to na volnoběh chcípalo. Přijel jsem domů a motor zase běžel jak hodinky.
Takže můj názor je, když tunit motor, tak mechanickou cestou a s rozmyslem, ale nikdy jen elektronicky! Navíc komu v provozu těch pár koníků pomůže a stejně nejlepší úprava, pokud chci zrychlit, je vylepšit řidiče!
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a):
Nechci tu nikomu úplně kazit radost, ale jen bych tu chtěl odkrýt jeden skrytý důsledek chiptuningu. Jde o to, že chod a vlastnosti motoru ovlivňují i faktory jako je teplota a tlak vzduchu, nadmořská výška atd. Jednotka je z továrny pochopitelně nastavena na jakýsi průměr, univerzálně s ohledem na možnou šíři použití. Optimalisace tedy skutečně pomůže, jenže zároveň z vašeho stroje udělá jakýsi speciál pro danou lokalitu a podmínky panující v momentě provedení. Samozřejmě čím větší zásah, vyladění, tím to bude markantnější. Kamarád kdysi jezdil mistrovství republiky SBK, měl spoustu mechaniků, koupil Hondu RC45 s nehorázně drahým kitem, vyladěnou ve Schweizu. Jenže postrádal lidi i materiál pro práci s elektronikou a tak mu motorka jela jen když byla zima a déšť... Než přišel na to, že musí nastavovat jednotku podle podmínek panujících při tom kterém závodě, protrápil se skoro celou sezónou... (a to byl rok předtím na starý mašině 3.)
No a já jsem taky jednou blbec podlehl a nechal si v autě vyladit - ano uznávám, pro takovej zásah ten nejnevhodnější motor - atmosférickej benzín... Přesto to bylo krásně znát, průběh se vyhladil, lepší zvuk, spotřeba nepatrně klesla. Jenže jak jsem odjel na hory, začalo se to hádat a velmi často to na volnoběh chcípalo. Přijel jsem domů a motor zase běžel jak hodinky.
Takže můj názor je, když tunit motor, tak mechanickou cestou a s rozmyslem, ale nikdy jen elektronicky! Navíc komu v provozu těch pár koníků pomůže a stejně nejlepší úprava, pokud chci zrychlit, je vylepšit řidiče!
Taky si myslím,že na to naše "mrdání" nám stačí co tam je z fabriky. Kdo to z nás využije aspoň na 80% ? Nebo je to tady samej Vale a Stoner?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
1. když ladit, tak podvozek, ten u GS má své limity
2. kdo říká, že na GS v zatáčkách člověk neprožene supersport? V sobotu jsme na Harmanci jeli naložení a za námi kluk na GSXR 600. Na brzdy byl lepší, přeci jen brzdil menší hmotu, ale na výjezdu jsme mu ujížděli, zátah boxera měl navrch.
3. ladit motor tímto způsobem je nesmysl, pokud neexistuje srovantelný graf z brzdy (i ten se dá lehce obelhat) nemá to smysl
morabo napsal(a):
Nechci tu nikomu úplně kazit radost, ale jen bych tu chtěl odkrýt jeden skrytý důsledek chiptuningu. Jde o to, že chod a vlastnosti motoru ovlivňují i faktory jako je teplota a tlak vzduchu, nadmořská výška atd. Jednotka je z továrny pochopitelně nastavena na jakýsi průměr, univerzálně s ohledem na možnou šíři použití. Optimalisace tedy skutečně pomůže, jenže zároveň z vašeho stroje udělá jakýsi speciál pro danou lokalitu a podmínky panující v momentě provedení. Samozřejmě čím větší zásah, vyladění, tím to bude markantnější. Kamarád kdysi jezdil mistrovství republiky SBK, měl spoustu mechaniků, koupil Hondu RC45 s nehorázně drahým kitem, vyladěnou ve Schweizu. Jenže postrádal lidi i materiál pro práci s elektronikou a tak mu motorka jela jen když byla zima a déšť... Než přišel na to, že musí nastavovat jednotku podle podmínek panujících při tom kterém závodě, protrápil se skoro celou sezónou... (a to byl rok předtím na starý mašině 3.)
No a já jsem taky jednou blbec podlehl a nechal si v autě vyladit - ano uznávám, pro takovej zásah ten nejnevhodnější motor - atmosférickej benzín... Přesto to bylo krásně znát, průběh se vyhladil, lepší zvuk, spotřeba nepatrně klesla. Jenže jak jsem odjel na hory, začalo se to hádat a velmi často to na volnoběh chcípalo. Přijel jsem domů a motor zase běžel jak hodinky.
Takže můj názor je, když tunit motor, tak mechanickou cestou a s rozmyslem, ale nikdy jen elektronicky! Navíc komu v provozu těch pár koníků pomůže a stejně nejlepší úprava, pokud chci zrychlit, je vylepšit řidiče!
Taky si myslím,že na to naše "mrdání" nám stačí co tam je z fabriky. Kdo to z nás využije aspoň na 80% ? Nebo je to tady samej Vale a Stoner?
pripadne muze ridic ZHUBNOUT a pojede to rychleji ... tentokrat to myslim vazne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
Nechci tu nikomu úplně kazit radost, ale jen bych tu chtěl odkrýt jeden skrytý důsledek chiptuningu. Jde o to, že chod a vlastnosti motoru ovlivňují i faktory jako je teplota a tlak vzduchu, nadmořská výška atd. Jednotka je z továrny pochopitelně nastavena na jakýsi průměr, univerzálně s ohledem na možnou šíři použití. Optimalisace tedy skutečně pomůže, jenže zároveň z vašeho stroje udělá jakýsi speciál pro danou lokalitu a podmínky panující v momentě provedení. Samozřejmě čím větší zásah, vyladění, tím to bude markantnější. Kamarád kdysi jezdil mistrovství republiky SBK, měl spoustu mechaniků, koupil Hondu RC45 s nehorázně drahým kitem, vyladěnou ve Schweizu. Jenže postrádal lidi i materiál pro práci s elektronikou a tak mu motorka jela jen když byla zima a déšť... Než přišel na to, že musí nastavovat jednotku podle podmínek panujících při tom kterém závodě, protrápil se skoro celou sezónou... (a to byl rok předtím na starý mašině 3.)
No a já jsem taky jednou blbec podlehl a nechal si v autě vyladit - ano uznávám, pro takovej zásah ten nejnevhodnější motor - atmosférickej benzín... Přesto to bylo krásně znát, průběh se vyhladil, lepší zvuk, spotřeba nepatrně klesla. Jenže jak jsem odjel na hory, začalo se to hádat a velmi často to na volnoběh chcípalo. Přijel jsem domů a motor zase běžel jak hodinky.
Takže můj názor je, když tunit motor, tak mechanickou cestou a s rozmyslem, ale nikdy jen elektronicky! Navíc komu v provozu těch pár koníků pomůže a stejně nejlepší úprava, pokud chci zrychlit, je vylepšit řidiče!
Taky si myslím,že na to naše "mrdání" nám stačí co tam je z fabriky. Kdo to z nás využije aspoň na 80% ? Nebo je to tady samej Vale a Stoner?
pripadne muze ridic ZHUBNOUT a pojede to rychleji ... tentokrat to myslim vazne
Máš osobní zkušenost?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
vlada-gsa napsal(a):
Boar> no já sice jezdím pro pocit ala platím za realitu. Jediný postup který je možný a nebude zavánět magií je brzda > úprava na garantované parametry > brzda pro ověření > paramtery jsou platba nebo nejsou pak prd. Pokud úpravce ví co dělá tak i ví jaký výkon se naměří a v jakém průběhu. Tím nepředjímám jestli je možné nebo není možné s GSa něco vymýčknout. Druhá věc je na co je mi výkon u této motorky. Nikdy jsem jsem neměl pocit, že mi chybí. A pod zadkem jsem měl těch kobyl i 140.
Ja platim za pocity a kvuli nim jezdim, takze v tom je rozdil od nas mnohych motorkaru. Staci mi citit, ze je to jine a nepotrebuji jinych dukazu !!!!!!!!!
Rikal jsem za vas totuo vetou hodne popudim
Jo jine to je pro pripad nejakeho tvrzeni,ale ma spokojenost se ZATIM nedostala do rozporu s duvodem meho cipovani.
Mel jsem pod zadkem 140HP Benelli TNT , 100HP Triump Tiger995, 140 Tuono 1000R, > 180HP Yamaha R1 ladena u Germanu pujcovana od kamarada Dana a muj ciping nebyl za vykonem, ale za spotrebou a kulturnim prubehem motoru
Takze prubeh zatim bomba jeste pockam na spotrebu.
BIGR napsal(a):
Taky si myslím,že na to naše "mrdání" nám stačí co tam je z fabriky. Kdo to z nás využije aspoň na 80% ? Nebo je to tady samej Vale a Stoner?
Tohle do kamene vytesat!
Ted uz jen zaridit, aby toho mr"ani bylo co nejvic ...
Vjetrnik napsal(a):
1. když ladit, tak podvozek, ten u GS má své limity
2. kdo říká, že na GS v zatáčkách člověk neprožene supersport? V sobotu jsme na Harmanci jeli naložení a za námi kluk na GSXR 600. Na brzdy byl lepší, přeci jen brzdil menší hmotu, ale na výjezdu jsme mu ujížděli, zátah boxera měl navrch.
3. ladit motor tímto způsobem je nesmysl, pokud neexistuje srovantelný graf z brzdy (i ten se dá lehce obelhat) nemá to smysl
3.1. Hele kamo, nevim kde beres jistotu o nesmyslech, KOLIK jsi si toho nechal Nacipovat, KOLIK jsi investoval opravdu do svych konicku, ktere DELAME pro zabavu a radost. Povazujes li to za nesmysl, taxe k tomu nemusis vybec nijak stavet. Spousta odpovedi ve forech mne nezajima, protoze jsou mjimo misu tak na ne ani nereaguji.
2.1.Pokud chces honit zmrzlinu na Enduru jde TO na Triumphu jsem jich uhonil nekolik, ale jen tak ,ze BYLA NALADA ne pro nejaky duvod. Dokonce si na to pamatuje Helevlada z KV co porada ten Varskej sraz.
1.1. Videl jsi neco co nema limity !!!! ???? kazda vec ma svuj ucel, stejne tak jako kazdy typ motorky a S ucelem je pojen i jeji limit. A zrovna podvozek GeeSa ma ty limity docela slusne siroke
morabo napsal(a):
Nechci tu nikomu úplně kazit radost, ale jen bych tu chtěl odkrýt jeden skrytý důsledek chiptuningu. Jde o to, že chod a vlastnosti motoru ovlivňují i faktory jako je teplota a tlak vzduchu, nadmořská výška atd. Jednotka je z továrny pochopitelně nastavena na jakýsi průměr, univerzálně s ohledem na možnou šíři použití. Optimalisace tedy skutečně pomůže, jenže zároveň z vašeho stroje udělá jakýsi speciál pro danou lokalitu a podmínky panující v momentě provedení. Samozřejmě čím větší zásah, vyladění, tím to bude markantnější. Kamarád kdysi jezdil mistrovství republiky SBK, měl spoustu mechaniků, koupil Hondu RC45 s nehorázně drahým kitem, vyladěnou ve Schweizu. Jenže postrádal lidi i materiál pro práci s elektronikou a tak mu motorka jela jen když byla zima a déšť... Než přišel na to, že musí nastavovat jednotku podle podmínek panujících při tom kterém závodě, protrápil se skoro celou sezónou... (a to byl rok předtím na starý mašině 3.)
No a já jsem taky jednou blbec podlehl a nechal si v autě vyladit - ano uznávám, pro takovej zásah ten nejnevhodnější motor - atmosférickej benzín... Přesto to bylo krásně znát, průběh se vyhladil, lepší zvuk, spotřeba nepatrně klesla. Jenže jak jsem odjel na hory, začalo se to hádat a velmi často to na volnoběh chcípalo. Přijel jsem domů a motor zase běžel jak hodinky.
Takže můj názor je, když tunit motor, tak mechanickou cestou a s rozmyslem, ale nikdy jen elektronicky! Navíc komu v provozu těch pár koníků pomůže a stejně nejlepší úprava, pokud chci zrychlit, je vylepšit řidiče!
Taky si myslím,že na to naše "mrdání" nám stačí co tam je z fabriky. Kdo to z nás využije aspoň na 80% ? Nebo je to tady samej Vale a Stoner?
pripadne muze ridic ZHUBNOUT a pojede to rychleji ... tentokrat to myslim vazne
Bingo, smeji se TEZCE a souhlas Ono kazdych pet kilo vahy preci jen meni Vahovy vykon stroje :-) pro mnohe to udela peknych par kobyl navic ( teda pri tom zhubnuti ) To je take Tunning
boar napsal(a):
Bingo, smeji se TEZCE a souhlas Ono kazdych pet kilo vahy preci jen meni Vahovy vykon stroje :-) pro mnohe to udela peknych par kobyl navic ( teda pri tom zhubnuti ) To je take Tunning
jj.. je to tuning a funguje.
A jeste to snizuje sanci, ze dostanes infarkt radosti ze jsi v Dube uhnal nejakou zmrzlinu
btw: to same je cviceni/posilovani pro ovladani endura, zvlast pri manevrovani v malych rychlostech a pro ty mensiho vzrustu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
to Morabo: jen bych doplnil....DÁLNIČNÍ vosmikilo...
ja bych spis rekl lange-distance achthundert
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
1. když ladit, tak podvozek, ten u GS má své limity
2. kdo říká, že na GS v zatáčkách člověk neprožene supersport? V sobotu jsme na Harmanci jeli naložení a za námi kluk na GSXR 600. Na brzdy byl lepší, přeci jen brzdil menší hmotu, ale na výjezdu jsme mu ujížděli, zátah boxera měl navrch.
3. ladit motor tímto způsobem je nesmysl, pokud neexistuje srovantelný graf z brzdy (i ten se dá lehce obelhat) nemá to smysl
3.1. Hele kamo, nevim kde beres jistotu o nesmyslech, KOLIK jsi si toho nechal Nacipovat, KOLIK jsi investoval opravdu do svych konicku, ktere DELAME pro zabavu a radost. Povazujes li to za nesmysl, taxe k tomu nemusis vybec nijak stavet. Spousta odpovedi ve forech mne nezajima, protoze jsou mjimo misu tak na ne ani nereaguji.
2.1.Pokud chces honit zmrzlinu na Enduru jde TO na Triumphu jsem jich uhonil nekolik, ale jen tak ,ze BYLA NALADA ne pro nejaky duvod. Dokonce si na to pamatuje Helevlada z KV co porada ten Varskej sraz.
1.1. Videl jsi neco co nema limity !!!! ???? kazda vec ma svuj ucel, stejne tak jako kazdy typ motorky a S ucelem je pojen i jeji limit. A zrovna podvozek GeeSa ma ty limity docela slusne siroke
Proč se takhle čílíš???!!! Diskutujeme. Od toho je to fórum a každý Ti může napsat svůj názor. Z mého příspěvku se taky dá vyčíst, že si myslím, že je to kravina! Jen jsem to napsal podstatně diplomatičtěji.
A nevšiml jsem si, že by tu někdo tvrdil, že má GSo aby proháněl supersporty. Jen to, že k tomu může dojít. A dochází k tomu v běžných podmínkách, na zakroucených silnicích často .
Každému co jeho jest, kdo se vyžívá v tunění, ať si klidně tuní, ale nesmí očekávát, že z toho budou všichni povinně na větvi.
Maiali nel Fango!
All> tohle je ale vlákno úplně o ho..vně. Někdo chodil do školy a dával pozor při fyzice někdo ne. Kdo dával pozor a popřípadě ještě doplnil svoje znalosti o spalovacích motorech má svůj názor na možnosti úprav nastavení směsi a tím i chodu motoru c různých režimech celkem jasno.
Jakákoliv úprava v ř.j. u motoru s nepřímým vstřikem může změnit jenom průběh časování zapalování a bohatosti směsi v závislosti na otáčkách nic víc nic míň.
Tohle jsme dělali všichni už na jawách tam na to stačil šroubovák. Tady potřebuješ holt počítadlo.
To že pouhá změna palivové mapy a mapy pro předstih zapalování vyvolá postřehnutelnou změnu chovánání není sporu. Otázka je o účelnost a efektivnosti zásahu vzhledem k jeho ceně a to je jen a jen osobní záležitost. Motor prostě po podobné úpravě jde jinak a hodnocení bude buď objektivní změřením nebo subjektivní pocitem.
Boar> věř, že mě si určitě nerozhodil já mám v názoru na ladění motoů úplně jasno. Podle reakcí jediný kdo se tu čílí si ty sám. Sem si se registroval před příspěvkem do tohoto vlákna. Nikdo tu nesdílí tvoje nadšení no a co? Funguje ti to buď šťastný, když ti k tomu stačí jen pocit jsi ještě šťastnější človek. Tak se nečil a užij si jízdu.
Hicks> naprostý souhlas když budu potřebovat zlepšit poměr výkon váha zhubnu 30kg a bude to účinnější a zdravější než čipování ŘJ. (Jen to asi bude kapánek dražší)
ja? vubec!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
to Hicks: no právě...ale měl bys, no né?
hele nechces svou ctenou pozornost venovat jinym threadum?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2