Debata o tom proč stojí v autorizovaném servisu olej 600,- a na netu 250,- je úplně bez předmětná a nesmyslná...kdo někdy podnikal nebo se nad tím trošku zamyslí, tak je mu jasné proč to tak je...
Ale jak píše servisák - proč máš o 1.5l více na faktuře než je náplň motoru to už je na pováženou a rozhodně bych to řešil...!!
Kam s Nissanem jezdíš? Do Průhonic?
Já jezdil roky do Auto Palace, tam dávali tuším Castrol a teď jezdím buď ke kamarádům na jižňák kde používají taky Shell (5W 30 obyčejný - ne loglife - litr za 235Kč bez daně a dává se toho 7.5l plná náplň a účtují 7.5l) a nebo tady u nás do Renaultu, kde používají Elf (nějaký typ určený pro DPF) za 300Kč bez DPH. Ten samý olej dávali ženě do Scénica na Spořilově za 470Kč. Takže záleží na servisu, jak to má napálený.
Jinak pokud ten olej stojí normálně 250 a tobě ho účtovali 900, tak si nemyslím, že to je "přirážka 950%". Přirážka je procentuelní vyjádření toho, co je "přiraženo" k té normální ceně. Takže když je normální cena 250 a prodejní byla 900, tak je to (900-250)/250*100 = 260%
Čili si k ceně obvyklé přirazili 260% a ne 950%. Což netvrdím, že je normální ale určitě to není přirážka skoro 1000%.
Jo upsal jsem se s těma procentama, nicméně to na věci nic nemění. Podnikal jsem asi 12let v oboru kovovýroby. A podobnou přirážku na materiál bychom si 1) nikdy nedovolili 2) by nám nikdy neprošla a to jsme dělali podobné projekty, jako třeba dodávka ocelových konstrukcí na Palladium. Navíc předpokládám, že jako kupující na netu koupím litr za 140,- a oni jako velkoodběratelé mají litr za 100,-....
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Miguel napsal:
Na kávě máš těch zmiňovaných 950% určitě a jak říkáš, platíš ji a nevadí ti to
To tak vážně nejde brát...
Na druhou stranu pokud budou ve městě 2 dobré kavárny a v jedné bude dobre espreso za 35kč a v druhé za 90kč,tak hádej kam půjdu?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
To jsi byl asi poprve nekde v autrizovanem servisu ze? 600kc/l oleje je uplne bezna cena. Taky me to vadilo tak si kupuju olej vlastni a jezdim do servisu, kde s tim nemaji problem....
Mám podobnou zkušenost s Renault AutoAvant Ďáblice. Služební auto tam šlo na první garančku po roce. Takže prakticky nový auto. Vyměnili mi olej a filtry. Zatím v pořádku. Ale navíc dolily 5 litrů do ostřikovače (ten byl plnej) a dva litry do chladiče (taky samozřejmě plnej). K tomu vyměnily žárovku 21W (jsou jedině v blinkrech a všechny samozřejmě svítily). To že si napočítaly jedej sprej mazadla a jeden odmašťovadla byl začátek. Vyměnily jeden stěrač,že je prý gumička špatná,napůl utržená a stálo to 980,- bez DPH. Jen ten stěrač. To mě už fakt nas...o. Takže jsem to začal řešit. Na kapaliny mi řekli,že chybělo,tak dolili. Na žárovku,že určitě byla prasklá (asi blikaji,když jedou z parkoviště na dílnu). Spreje jsou spotřební materiál a píšou se automaticky na každý auto,co jde na dílnu. A teď poslouchejte. Můj jeden zánovní stěrač mi vyměnily za nějakou starou ojetou hrůzu a ten můj druhý mi naúčtovali jako NOVÝ. Na můj argument,že stojím pod stromem a určitě bych si všiml,že je gumička napůl utržená,protože denně zvedám stěrače a vyndavám listí mi řekli,že jsem si toho asi nevšiml... Na což jsem požadoval vrácení mého starého stěrače. Dostal jsem ještě větší hrůzu,než mi tam dali. Jen na okraj jsem vyučený automechanik a nesnáším,když ze mne někdo dělá vola...
Po nějakým čase jsem mluvil se známým,který u nich dělá,ale někde jinde a nemá vliv na servis aut. Když jsem mu to všechno popsal,tak mi říká: "To jsi měl říct,že je to tvoje auto. To víš služební dodávka..."
Od tý doby si dělám,co můžu na autech a motorkách sám.
Upravil BIGR dne 28.11.2016 17:04
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Jak jsem psal, v pražském servisu (není to značkový servis Nissan ale Nissany dělají a znají je) účtují za litr stejného oleje stejného výrobce 235 bez daně, čili 285 s daní. A asi na tom mají nějakou normální marži jinak by to nedělali. Cenu jsi mohl zjistit předem ale to, že účtují o litr a půl víc, je jasný.
Podle mě mají tu cenu oleje takhle napálenou proto, že stálým zákazníkům účtují třeba 50% slevu na olej, na což lidi hrozně slyší. Přesně tak to bylo na Spořilově v Auto Palace. Přitom nejspíš i to bude dražší než jinde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já mam pouze jednu zkušenost, protože od té doby co mam vozidlo tak mi olej mění lidé kolem mě. Jen jednou jsem znenadání v neděli zjistil, že bych v pondělí jel třeba k moři a už mi olej svítil cca 1000 km a nikdo kolem mě neměl čas. Tak jsem zavolal do TUk*** v Berouně a byla mi po telefonu navrhnuta tato cena "Výměna oleje trvá 2 hodiny, hodina práce 1200,-; litr oleje 600,- a filtr netuším to už jsem myslel na to jak slušně zavěsím) ale už je to dlouho asi tak rok 2009-2010, tak třeba už ten olej vymění za hodinu ;-).. Garanci jsem naštěstí řešit nemusel a prodej už také řešit nemusím za ty peníze co bych za to dostal raději najedu dalších 400 (O1-20V Turbo)...
Jinak bacha na kupovani levnycvh oleju na netu od prodejcu co nemate overene nedavno, mi kolega ukazoval Shell a Castrol co se tvaril jen jako znackovy olej a byla to kopie plna nejake low sracky.
Je divne ze ti nedali predbeznou kalkulaci.
Me v Cartecu uctuji za olej do motorky 405,-
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ty pi*o, tak to je slušná židovina
Číst tady ty Vaše příspěvky, myslím ty k tématu, tak se mě chce normálně zvracet z toho, jak to v autorizákách "funguje"... A ve finále ty mamr*i, teda "mechanici", jen měněj díly, protože nic jinýho neuměj a i to dokážou zkurvit
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Nádherný příspěvek.S těma autorizovanýma,je to tak,že se na tom živí další lidi.Jen někdy mě zaráží,že používají litrová balení.přitom jsem chvilku dělal pro schell a oleje pro velké firmy(dopravní kamionové)si brali 1000 litrový barel kde cena oleje vycházela 47,-kč bez DPH,je to nějaký rok zpátky ale ten olej v litrovém balení stál 350,-kč.
Ale jak se tu píše je to obchod,a 300% na oleji,je prostě možné...ale není možné,aby se tam vešlo o 1,6 litru více.Teda je i možné,že by se to tam vešlo ale motoru se to moc líbit nebude.A s těma služebákama,je strašné co si dovolí naučtovat,vše je to ale o lidech a domluvě...
"Žij svůj sen"
Tohle je teda trošku mimo téma ale jeden zákazník mi říkal, že kupovali do firmy oleje někde ve Švédsku ve velkém a že ta firma co to dodávala (vyráběla) se rovnou zeptala v jakém balení to chtějí mít - jestli jako Castrol nebo jiné značky. Prostě vezmou sud Shell a je to Shell a nebo vezmou sud Castrol a ejhle - je z toho Castrol.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
kubrt napsal:
Ty pi*o, tak to je slušná židovina
Číst tady ty Vaše příspěvky, myslím ty k tématu, tak se mě chce normálně zvracet z toho, jak to v autorizákách "funguje"... A ve finále ty mamr*i, teda "mechanici", jen měněj díly, protože nic jinýho neuměj a i to dokážou zkurvit
Vždycky když čtu tyhle nářky říkám: "když je to tak snadný, běž to dělat taky!"
Co ti brání otevřít si svůj autorizák, prodávat auta s nízkou marží a dělat lidem servis zadarmo. Běž jim to všem ukázat - o klientelu mít nouzi nebudeš, slibuju
pod trvalým dohledem
kubrt napsal:
Ty pi*o, tak to je slušná židovina
Číst tady ty Vaše příspěvky, myslím ty k tématu, tak se mě chce normálně zvracet z toho, jak to v autorizákách "funguje"... A ve finále ty mamr*i, teda "mechanici", jen měněj díly, protože nic jinýho neuměj a i to dokážou zkurvit
Vždycky když čtu tyhle nářky říkám: "když je to tak snadný, běž to dělat taky!"
Co ti brání otevřít si svůj autorizák, prodávat auta s nízkou marží a dělat lidem servis zadarmo. Běž jim to všem ukázat - o klientelu mít nouzi nebudeš, slibuju
...a co tam máš dál?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Miguel napsal:
Mám tě rád, oba jsme přece motorkáři. Názorový rozdíl na tom nic nezmění
Hezky jsi to ukoncil, nez se to stacilo zbytecne rozjet
Ovsem na mem prispevku se nic nemeni
Upravil Kubrt dne 28.11.2016 22:12
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Zajímavý,Tak v Mercedesu ČB,je to jinak,Servis u novýho auta do 120000 km zdarma.Při první prohlídce ,která už je placená mi technik nabídnul registraci do servisu s kupónem na 1000 Kč,Cena malý prohlídky 3500 s dph a ještě odečtou tu tisícovku.Dělá se olej,filtry diagnostika.Velký servis stojí 5800 Kč.Vím všechny ceny dopředu,mají to u každýho modelu na internetu,sedím v čekačce a přes sklo vidim svoje auto.
oranžová dvanáctka
rick napsal:
Zajímavý,Tak v Mercedesu ČB,je to jinak,Servis u novýho auta do 120000 km zdarma.Při první prohlídce ,která už je placená mi technik nabídnul registraci do servisu s kupónem na 1000 Kč,Cena malý prohlídky 3500 s dph a ještě odečtou tu tisícovku.Dělá se olej,filtry diagnostika.Velký servis stojí 5800 Kč.Vím všechny ceny dopředu,mají to u každýho modelu na internetu,sedím v čekačce a přes sklo vidim svoje auto.
Protože to zaplatíš jinde třikrát...
pod trvalým dohledem
Kubrt - je to názor máš na něj právo ale evidentně o tom nic nevíš a je to totální nesmysl cos napsal...
Ale to je normální pokud není člověk z oboru nebo nemá představu co to obnáší stejně jako majitel toho autorizáku si myslí o IT, že jsou zloději...apod.
Uvedu jen pár příkladů k zamyšlení a to ne proto, abych obhajoval cenu autorizáků, ale jen uvedl některé věci, které třebas z venku nejsou vidět:
Proč bude vždy malý(Pepík) servis levnější:
-nemá salon za 100 milionů(splátku si dokážete představit)
-každý měsíc mu nepřijde X přípravků(za tisíce nebo desítky tisíc) - nikdo se neptá zda je chce nebo ne..
-neplatí školení mechaniků - povinné(tísice korun za den x několik dní ročně) x 10-12 mechaniků..?
-neplatí pravidelné licence za diagnostiku - měsíčně
- nemusí držet BRANDING - povinné pro aut. dealery(bannery, nápisy atd..)
-nemusí dělat dny pro zákazníky - povinné
-rozdíl v tom jak je hlídáno odpadové hospodářství a další věci oproti Pepíkovi v garáži
-nikdo za ním nepřijde, že si koupil nové auto už je po záruce a chce kulanci
- když Pepík už neví co s tím - kam to odveze..?
- nemusí ddoržovat X dalších standardů, které stojí nemalé peníze a jsou na to potřeba lidi
-nemusí držet sklad dílů za X milionů - povinné
-nemusí mít jednotný software propojený s továrnou za měsíční licenci
To je jen pár věci.
- proč nekupovat a neporovnávat olej z netu už se tady řešilo, to ať si naběhne každej sám.
- samozřejmě být autorizovaný servis má také svoje výhody
[b]V žádném případě jsem nechtěl říct, že Pepík nemůže být sakra šikovnej a lepší mechanik než v mechanik aut. servisu [b]
Upravil TomR1 dne 29.11.2016 07:12
Tom