Já jsem si před dvěma roky koupil C2, je to helma, která mi naprosto vyhovovala.
Tichá, netáhlo do ní spodem, perfektně větrala prostě vše co jsem potřeboval.
To ale bylo na Transalpovi. Od loňskýho jara mám GS, na jaře dobrý ale pak v létě v parnu jsme odjeli na jih ( HR, I ) na cestu jsem si koupil od TT spoiler na plexi a začalo peklo.
Helma větrala jen ve stupačkách ( TT spoiler funguje dokonale) Hlava uvařená, když jsem sundal helmu tak byla jak smradlavej rybník.
Takže ježíšek donesl Uvex Enduro a ta doufám větrat bude, není tak utěsněná jak C2, snad.
Takže mám zimní a letní helmu sice se to moc neslučuje s tím, co jsem si říkal když jsem kupaval C2 "za ta prachy to je helma nafurt a navíc je DOKONALÁ"
Toš tak.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
[b]rmacko napsal: ...motokrosové bríle som do nej neskúšal (nosím dioptrické), takže neviem posúdiť ako do Uvexy pásnu ...
...ahoj ...zajímá mne:
1/ jak snadno/nesnadno se do Uvexy nasazují dioptrické brýle?
2/ jak snadno/nesnadno se nasazuje přilba samotná?
3/ je hlučná?
4/ "tahá" štítek hlavu ve vyšších rychlostech?
...mám zkušenost s BMW Enduro Helm ...moc pěkná, lehká, příjemná ale nasazování dioptrických brýlí velmi obtížné, nasazování a sundávání helmy až bolestivé, od cca 100km lehce pískala, od cca 120km/h už odpor vzduchu nepříjemný
TomasTT napsal:
Mám enduro s plným plexi od BMW. Není špatná ale je celkově docela úzká a někdo nadává, že se blbě nasazuje. Ale pak už sedí skvěle. Mám jí jako alternativu úplně otevřené na ježdění tak půl napůl. Na čistou silnici mám vyklápěčku, tuhle mám na nějaké delší cesty s občasným offroadem a jinak jezdím s enduro helmou s polovičním plexi ale s předsunutým zobákem, která se neudejchá. Všechny (co jsem zatím zkoušel) včetně té BMW, se při ježdění offroad, když člověk maká, nějak vydejchají a s enduro otevřenou to nejde srovnávat.
jakou jezdis enduro helmu s polovičním plexi jak píšeš výše?
koupil jsem v rajchu Shoei Hornet DS. Je drahá. Je hrozně drahá... ale... je prostě nej:
1) nevim kdo navrhoval aerodynamiku, ale zvládá i relativně velké ryckosti aniž by mi uletěla hlava. Je jasné, že to nikdy nebude mít na integrálku ani náhodou, ale na helmu s kšiltem fakt dobrý. Měl jsem možnost srovnat právě s tou uvexou
2) je tichá - delší přesuny nevaděj
3) je lehká
4) je neuvěřitelně komfortní
6) je překrásná
Jel jsem s ní mongolsko = silnice, polní cesty a občas nějaké ty hustší offroad kousky. Dlouhé přesuny v pohodě, polní cesty taky a když bylo hustěji, vyklopil jsem plexi, nasadil brýle a bylo to taky v pohodě.
Hodnotím jako jednu z nejlepších investic na cestu, hned po pásce Gafa
Ta Uvex vypadá o trošku líp než ostatní, díky tomu předsazení brady.
Koukněte na tohle, co myslím:
A porovnejte kde je ten skelet u Uvexu v části před bradou. Vypadá to o kousíček protaženější než u ostatních.
Ovšem existují i víc exotické značky, třeba tahle u nás neznámá, které dělají ještě víc předsazené. Nevěřím, že to má správnou certifikaci ovšem...
No a srovnejte to s tou, kterou používám s polovičním plexi, jak má daleko tu bradu tahle:
A porovnejte to teď s enduro helmou bez plexi, která má fakt neomezený výhled:
Chce to vyzkoušet, každý na to má jiný názor a vyhovuje mu něco jiného. Někdo má radši vyšší spodní část, někdo chce vykrojenou, někdo chce vzadu úhel aby se dala hlava zvednout, někdo přesně tohle nesnáší... Chce to prostě zkoušet. Těch typů zase tolik není a podle obrázků se pozná houby.
Ovšem, pokud nejde o něco takové, protože výhled z téhle helmy je fakt neomezený a navíc je ideální pro ježdění v lese:
[b]rmacko napsal: ...motokrosové bríle som do nej neskúšal (nosím dioptrické), takže neviem posúdiť ako do Uvexy pásnu ...
...ahoj ...zajímá mne:
1/ jak snadno/nesnadno se do Uvexy nasazují dioptrické brýle?
2/ jak snadno/nesnadno se nasazuje přilba samotná?
3/ je hlučná?
4/ "tahá" štítek hlavu ve vyšších rychlostech?
...mám zkušenost s BMW Enduro Helm ...moc pěkná, lehká, příjemná ale nasazování dioptrických brýlí velmi obtížné, nasazování a sundávání helmy až bolestivé, od cca 100km lehce pískala, od cca 120km/h už odpor vzduchu nepříjemný
...je UVEX lepší?
...dík
Takže odpovedám :
1) chce to troška cvik, mám bríle s titanovými (dosť tenkými a flexi) bočnicami takže celkom v pohodke ...
2) nasadzovanie zo začiatku ťažko - má dosť malý otvor, ale keď ju chytíš za upínacie pásiky a roztiahneš tak to ide ...
3) není
4) netahá, mám cca 183 cm a plexi na moto v najvyššej polohe ...
Neviem posúdiť BMW prilbu počas jazdy, mal som ju na hlave len "na sucho" a uvexa mi sedela lepšie ...
Určite by som išiel znovu do Uvexy, ale tej karbónovej, velice sa mi lúbi ...
Juan napsal:
to Rmacko: je v ní dost místa na sluchátka a microfon ? Vypada moc dobře
... zabudoval som do nej sadu zo STARCOM-u 1 a je to super. Telefonujem cez to (s BT prepojením telefónu a ZUMA), funguje cez to hlasová navigácia (ale nepoužívam to), používam vysielačku, počúvam mp3 a ešte aj kecám s mangelkou (keď sa mi náhodou vyskitne na bobíku ) ...
Máme s dcerou oba stříbrný Arai Tour X2, oba nosíme taky dioptrický brejle ale u tohoto typu to není problém, jak nasazování tak sundávání. Uvnitř napevno zabudovaný Intercom Baehr, též bez problémú. Helmy po 15tkm jízdy, jak v dešti tak v +40C celý den, nevytlačené, nevytahané. Hlučnost lehce vyšší díky štítku,/ dá se sundat a jezdit jako s integrálkou / ale je praktický jako sluneční clona do obličeje. Větrání je uvnitř geniální. Turbulence helmy na 12GSA minimální, dá se jet 150km/h po dálnici celý den, krk nebolí. K vydejchání vnitřku se vyjáďit neumím, protože jezdíme stále ve dvou a polňačky za terén nepovažuju. S Araiem velká spokojenost i když cena není lidová, ale koupil bych je zas. Kámoš si nyní pořídil letošní Tour X3. Skořepina vypadá stejně,ale je jiný design štítku a jiný tvar zadních výdechú na temeni. Celkově od pohledu agresivnější než X2 a součástí krabice byl i Pinlock, což u X2 nebylo. http://img218.ima...verxw6.jpg
[quote]TomasTT napsal:
Ta Uvex vypadá o trošku líp než ostatní, díky tomu předsazení brady.
A nevíš jestli jde ta uvexka použít i bez štítku a jestli se na ni dá sehnat to poloviční plexi.Myslím,že to by bylo bezva řešení.Když bych jel nějaký offroudek,tak bych si jen přehodil plexi hotovo
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ono ani ta Uvexa nema pred bradou nejak zvlast mista, zvenku to mozna vypada,ale zevnitr je na tom stejne jako ostatni rekl bych, dokonce v tom dile pred bradou nejsou ani otvory na vetrani,jak ma treba arai a shoei.Je to spis na oko....ve vedru je treba oddelat takovou latku zespod co je na cvocky, aby tam tahlo.
O tom ze by tam slo nejaky polovicni plexi pochybuju,pokud by jsis neupravil orig.
Aktualne 1250 GSA HP
Mr GS napsal:
[quote]TomasTT napsal:
Ta Uvex vypadá o trošku líp než ostatní, díky tomu předsazení brady.
A nevíš jestli jde ta uvexka použít i bez štítku a jestli se na ni dá sehnat to poloviční plexi.Myslím,že to by bylo bezva řešení.Když bych jel nějaký offroudek,tak bych si jen přehodil plexi hotovo
Uvexa se dá použít i bez kšiltu jako integrálka...
Ale to poloviční plexi bys musel jedině udělat uříznutím z origo.
Nejlepší řešení je stejně to, že na delší přesuny po silnici dáš plexi a třeba v Rumunsku, Ukrajině nebo Albánii (bo co já vím, kde ještě) když vjedeš do terénu, tak sundat plexi a nasadit crossové brýle...
Nevím, ale nechtěl bych třeba dostat kamínkem od přede mnou jedoucího pod to krátké plexi...
KTM 1190 Adventure R
Uvexa se dá použít i bez kšiltu jako integrálka...
Ale to poloviční plexi bys musel jedině udělat uříznutím z origo.
Nejlepší řešení je stejně to, že na delší přesuny po silnici dáš plexi a třeba v Rumunsku, Ukrajině nebo Albánii (bo co já vím, kde ještě) když vjedeš do terénu, tak sundat plexi a nasadit crossové brýle...
Nevím, ale nechtěl bych třeba dostat kamínkem od přede mnou jedoucího pod to krátké plexi...[/quote]
To máš asi pravdu
Ale taky by se to poloviční občas hodilo,třeba v pařáku do města nebo tak.No kdyby bylo k mání,tak bych ho bral,ikdyž bych ho třeba moc nevyužil.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak si přikup jedno origo plexi a uřízni ho, není to zas takový problém...
Ale asi nebude úplně nejlacinější...
Když jsem jezdil s plexi, tak jsem ho při pařáku po městě jezdil napůl otevřené a v pohodě...
Ale teď už tam asi nevrátím plexi vůbec, teda pokud nepojedu fakt nějaký ultradlouhý silniční přesun někam do vzdálené off destinace...
KTM 1190 Adventure R
No,řezat nic nebudu to by dopadlo ale koncem února jedem s kámošem do Rakouska do Louise a ještě kamsi.Tam si zkusím tu Uvexku,protože vypadá dobře a když říkáta,že je dobrá,tak snad si ji i dovezu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
V Long way down mají Arai, ale jak jsem zkoušel tyto helmy, tak jsem z nich nebyl moc nadšený. Zadá se mi, že mají moc měkké plexi, které se nedá normálně zavřít jako u běžných helem. Moc se prohýbá.
Dále jsem nenašel helmu tohoto typu, která by měla uzavíratelný přední průduch a při dešti, nebo chladném počasí to není moc příjemné.
Sám mám Nolan N70 a pokukuji po jiné helmě http://www.nolan-...php?id=821 BMW GS 1200, Yamaha XTZ 750 www.roadbook.cz
To si tu Arajku s měkké plexi, které se nedá normálně zavřít jako u běžných helem. . asi pořádně neprohlídnul, příteli ......ona totiž jak X2 tak X3 to zavírání předního prúduchu totiž má, a to zevnitř helmy. A zavřít plexi se dá normálně jedním prstem. Po 2 měsících se oběhá výklopný mechanismus a jednou za rok stačí silikonovým olejem, dodávaným s helmou, kápnout to pantu a pak jde velmi zlehla. Jo, za nova jde ztuha, souhlas.