Ahoj,
mám sice R 1100 GS, ale dám to sem. Mám taky problém se ,,zvuky" asi převodovka. Rachot přestane po vymáčknutí spojky. Video je bez obrazu a první je v bezprostřední blízkosti převodovky, druhé video je z větší dálky. Odhadne prosím někdo o co by mohlo jít ?
No myslel jsem si to, ,ale má to najeto cca 75 tis to by na ložisko nemuselo být snad hodně. Nejdřív jsem se teda chystal na spojku, ale dnes když jsem to natočil, tak jsem typoval taky ložisko. Dobrý je, že se to může udělat při jedné rozborce.
Každopádně děkuji za analýzu a rychlou odpověď
Tak u mňa to na pravom valci boli vole medzi rocksterom a vahadlom. Aj ked vole boli cca 0.2mm, co je stale v tolerancii ale bolo to moc. Priklepol som ich na max., výfuková strana 0.1mm a vzduchova 0.05mm. Ľavy valec po zahriati este to trochu klepe, skusim to stiahnut este viac, tam mi vole trosku ostali. Pro tom vsetkom som checkol rozvodove tycky v oboch valcoch, vsetky 4 tycky su bezchybne. Cize ponaucenie(zatial ciastocne) je, že axialne vole musia byt aspon namojom motore na spodnych hraniciach.
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
Zdravím tak na mně už taky došlo s tím klepáním pokusím se to nahrát cinká v pravém válci po delší jízdě na volnoběh ticho při přidání +-2000ot. začne jakoby cinkat kovový zvuk při zvýšení otáček na 3000 opět ticho čím by to mohlo být? Loni v září seřízeny ventily,podtlaky,řemen + nové svíčky(v servisu). Děkuji za rady..
Já se taky přidávám s kovovým klepáním - studený motor po startu vždycky krásně tichý, po ujetí cca 10 km se začne z levého válce postupně ozývat dost silné kovové klepání ve všech otáčkách včetně volnoběhu. Vyměnil jsem napínák, obě rozvodové tyčky, seřídil axiální i ventilovou vůli a klepání je tam pořád (když jsem nedávno projížděl kolem kámoše, tak si prej myslel, že jedu s porouchaným motorem do servisu). Zmačknutí spojky na to nemá vliv. Tak už nevím :-(
Tak jsem asi vyřešil svoje klepání, který jsem se snažil identifikovat asi rok (viz příspěvek výše), třeba to někomu pomůže :-)
Po výměně kdečeho jsem použil dlouhej šroubovák a pomocí něj poslouchal, odkud ty rány jdou. Nejsilněji to znělo z levýho válce z prostoru kolem sání. Tam vevnitř běhá rozvodovej řetěz, na kterej jsem měl podezření už od tý doby, co si to poslechnul kámoš a tvrdil, že mu stejný zvuk dělala jeho motorka, když měla už moc vytahanej rozvodovej řetěz. Koupil jsem tedy starej napínák - ten původní typ s pružinou vevnitř, pružinu natáhnul na dvojnásobek a namontoval. A světe div se - motorka i po 20 min běhu na volnoběh tichá, žádný klepání se neozývá (dřív už po 5 min to začalo bouchat). Ještě jsem jí nebyl projet, ale věřím, že jsem závadu objevil a jestli to začne zase zlobit, tak koupím novej řetěz, vyměním a bude klid.
To už jsem všechno vyzkoušel, včetně výměny rozvodových tyček (viz můj příspěvek z 25.5.), zabejvám se tím skoro rok. Ten řetěz je asi vytahanej moc, udrží ho jen ta silnější pružina. Aspoň doufám, nabeton to budu vědět až po delší jízdě.
Keď už tu riešime klepania. Môj problém spočíva v tom, že neviem zaradiť 1. Po silnejšom pritlačení radicky sa mi to podarí. Pár krát sa mi stalo že aj vyhodilo rýchlosť. Následne keď chcem dať neutrál musím zase silno tlačiť a vždy mi to skončí rovno do 2. Z 2 do neutrálu ako nič úplne krásne ale zase do 1 veľký problém. Ostatne rýchlosti 2-3-4-5-6-6-5-4-3-2 úplne hladko bez nejakého problému. Ďalšie čo som si všimol. Motor okrem nejakých prirodzených GS pazvukov v poriadku. Ako náhle vytlacim spojku začne rachot. Keď spojku pustím opäť všetko ticho. 1150gs 1999 125000km