vdaka za informácie.
nad repasom som zatiaľ neuvažoval, ak sa to robí tak, že narežú závit do 2,5 mm steny tlmiča tak ani nechcem.
Ak by niekto vedel o origo tlmiči s nájazdom do 10 max 15 kkm za rozumný peniaz, tak prosím o info.
Z väčšiny príspevkov som došiel k záveru, že každý iný tlmič bude lepší ako originál.
Alebo to tak nie je ?
Zatiaľ som pri tom, že mi stačí "základný tlmič" snažím sa používať 8GS v "silničnocestovateľskom" duchu, do terénu a na srandapreteky mám druhú motorku. No pri tých prepchatých cestách a mojej povahe skoro z každého výjazdu prídem zablatený.
Od tlmiča chcem aby bol repasovateľný ale to sú hádam všetky okrem origo.
mal Progresívnu pružinu
mal Čo najširšie horné oko aby netrpel rám
No a aby do repasu vydržal aspoň 25 kkm
Ak teda máte ešte ešte nejaké poznatky či konkrétne skúsenosti, tak sem s nimi
p.s. Milan ked budem už vedieť čo chcem, tak rád zavolám.
Tryskac napsal:
No a aby do repasu vydržal aspoň 25 kkm
No tak si kup origo já jej tam mám skoro 85 tis.km ,bez funkčních problémů bez ohýbání šroubu atd. a jezdila ta motorka dvě třetiny nájezdu na hranici užitné hmotnosti v režimu jak píšeš -silničně cestovatelském
Upravil kim dne 23.04.2017 08:17
Mám originální repasované v Prochymoto. Cena za oba 6 tis. Podle naložení a cest doporučují kontrolu a servis po 50 tis. za cenu kolem 4 tis. Nechal jsem to udělat ve 110 tis. Mám najeto cca 7 a nemůžu si stěžovat já ani 1150 GSA
všude dobře.....doma GSA
Co je na tom zlého, nechat udělat z orig rozebíratelný? Cena dobrá a zatím si nikdo nestěžoval.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Tryskač má asi obavy jestli tím vytvořením závitu do rel. tenké stěny tlumiče nedojde k vytvoření pot. slabého místa. Asi bych se toho osobně asi nebál zdřejmě to mají spočítáno (vyzkoušeno)
Upravil kim dne 23.04.2017 11:35
Každý tady nadává na repas a málo kdo s tím má vůbec nějakou zkušenost, nebo navíc špatnou zkušenost.
Já dělal repas uz 3x u Pavla Berana a udělal jsem ho i letos. Minulý rok jsem na repasovanych tlumících jel z Ushuaii do Kanady. Zadní tlumič dojel naprosto v pořádku, přední jsem zničil vlivem cesty v Bolivii..nedalo to prostě neustále vysokou roletu a vnitřek se normálně zlomil ( tlumič se dostal znovu k Beranovi a ani nejde opravit, zničil jsem ho )
Takže řeči typu" repas je jen na cesty kolem komína" jsou úplně mimo.
Asi jako že E-07 je nejhorší guma... Opět se mnou projela celou Ameriku a nazuju je i teď.
Možná to chce více jezdit a méně žvástat na forech.
Presne tak, je vzdy dobre mit srovnani. Ja jezdil na moji motorce od nove origo pak nekolik tisic origo s hyperpro progresivni pruzinou, potom ohlins, pak tractive level 2, tractive ace mam ted. Mimo to jsem se svezl na stejne motorce s wilbers a na originalech po repasi. No a ted cerstve na par motorkach s tfx. Vsechno jak po silnici, tak i v terenu. Cili nejake srovnani mam...
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
milan enduroskola napsal:
Presne tak, je vzdy dobre mit srovnani. Ja jezdil na moji motorce od nove origo pak nekolik tisic origo s hyperpro progresivni pruzinou, potom ohlins, pak tractive level 2, tractive ace mam ted. Mimo to jsem se svezl na stejne motorce s wilbers a na originalech po repasi. No a ted cerstve na par motorkach s tfx. Vsechno jak po silnici, tak i v terenu. Cili nejake srovnani mam...
Jasně že nové tlumiče budou lepší..to nepopírám. Taky je rozdil tlumič, který je o 15 let novější..vychytanější.. nicméně rikam to, že lidi jezdí stejně kolem komína a tohle je prostě nadstandard který stejně 90% uživatelů nevyužije. Když na to člověk má, tak at si koupí, to je jasný.. já to taky v zimě plánuju.
naprcccs napsal:
Každý tady nadává na repas a málo kdo s tím má vůbec nějakou zkušenost, nebo navíc špatnou zkušenost.
Já dělal repas uz 3x u Pavla Berana a udělal jsem ho i letos. Minulý rok jsem na repasovanych tlumících jel z Ushuaii do Kanady. Zadní tlumič dojel naprosto v pořádku, přední jsem zničil vlivem cesty v Bolivii..nedalo to prostě neustále vysokou roletu a vnitřek se normálně zlomil ( tlumič se dostal znovu k Beranovi a ani nejde opravit, zničil jsem ho )
Takže řeči typu" repas je jen na cesty kolem komína" jsou úplně mimo.
Asi jako že E-07 je nejhorší guma... Opět se mnou projela celou Ameriku a nazuju je i teď.
Možná to chce více jezdit a méně žvástat na forech.
Možná blbý dotaz - a měls tam někdy něco jiného než origo? Já jo - origo před repasem, po repasi a teď Wilbers a Ohlins. Samozřejmě, že origo po repasi je rozdíl, ale rozdíl repasovaný origo a Wilbers/Ohlins je neskutečný. Protože dokud to nevyzkoušíš tak neuvěříš.
Já netvrdím, že s origo tlumičem neobjedeš půl světa - určitě objedeš.
Myslím, že každý kdo tam dal něco jiného než origo tak potvrdí, že origo je shit. A jestli to dotyčný nepozná, tak dobře mu tak, ušetří.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Sice jsem to nepročítal celý, ale jestli někdo píše, že se s origo tlumičem dá jezdit jen kolem komína, tak to je samozřejmně blbost, ale jak píše spousta lidí... rozdíl origo a cokoliv jinýho je tak značnej, že to musí poznat i úplnej dřevák.
Jedna věc je ovšem to, že spousta lidí si řekne, že to není zase tak strašný a že mu to na to ježdění kolem komína (nebo i dál ) stačí, ale už málokdo si uvědomuje to, že se špatným tlumičem to není zdaleka jen o pohodlí řidiče a vyšší bezpečnosti jízdy, ale taky o tom kolik věcí na té motorce trpí a strácí na životnosti vlivem špatného tlumiče.
Každej, kdo má aspoň základní povědomí o tom, co a jak na té motorce funguje, by se měl zamyslet nad tím, že když "pod plynem" poskakuje zadní kolo po povrchu, tak dostává na prd.el vše od pneumatiky přes ložiska, koncový převod, kříže a silentblok kardanu, převodovku až po spojku. Všechno totiž rázovým střídáním enormního zatížení v tahu motoru dostává neskutečnou nálož, jako když pořád jedete po roletě.
Mě se po výměně origo tlumičů ( a to ještě "plně funkčních" ) značně prodloužila životnost pneumatik, což se nejviditelněji projevilo na tzv. oskákání přední pneu a po 225tis km mám ještě původní spojku
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pane GS tady seš ve špatným vlákně, kardan na 800 ještě nemáme, zaplaťpánbů ,
Pavle chceš tedy říct, že i ty WP tlumiče na předku co dávají teď stojí za vyližprdel?
Už se těším až se slezeme a mrknu na to tvoje tlumení.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Mr GS: přesne tak co se týka té výdrže hlavné přední pneumatiky to pozoruji také
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
swat napsal:
Pavle chceš tedy říct, že i ty WP tlumiče na předku co dávají teď stojí za vyližprdel?
Už se těším až se slezeme a mrknu na to tvoje tlumení.
Jak psal Milan, výměna pružiny a laborování s olejem se dá ten předek přemluvit k nějaký funkci. Tak jak to vyleze z fabriky nic moc...
Tam je hlavní problém, že se na tom předku nedá nic nastavit. Pružinou a olejem to nějak nastavíš a když potom chceš aby se to chovalo jinak, tak tě to čeká znovu.
Zřejmě bude i alchymie samotná pružina, měl jsem možnost se projet na motorce kde byla vyměněná jen pružina v předu a bylo to znát.
8kylo mam 7 let a prosel jsem od:
1) original (ujeto cc 30tiskm do Mongolska)
dobry ale perovani nahovno!
2) pak progresivni prizuny na predek s jinym olejem (SAE 10)
uprime jsem vlastne nic nepoznal (krome pocitu v hlave ze tam mam lepsi perovani)
3) pak dozadu hyperpro zaklad tlumic s gelem a stelovacim predpetim
taky dobry, ale velky rozdil to nebyl opet
4) pak predek bitubo vymenene komplet vnitrky
Bitubo bylo o krok dal. to jsem teprve poznal v offroadu ze predek mi nevyhazuje ruce z riditek
5) a nakonec jsem skoncil u Ohlins
jak na predku koplet Top (predpeti,komprese, utlum)
tak na zadni taky komplet (pouze mam predpeti resene na klic a dvou kontramatic)
Je to fakt jina motorkaTed jsem mel srovnani jizdy na CCM450 kt ma Marzocchi na predku a Tractive na zadni a obe motorky zehlili podvozkem stejne, i kdyz ta moje je o 100kg tezsi.
Repas delam 1x za dva roky protoze je drahej
Tak si vyber na co mas prachy a chut. otazky jestli to uzijes neres. Uzijes vzdycky to lepsi i na bezne silnici. Bude te to vic bavit.
Upravil dufino dne 24.04.2017 12:43
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...