Hmm, to je pravda. Já to beru tak, že je to na GS pro mě nejbezpečnější varianta. I ty bezúdržbové totiž tečou, když to člověk obrátí někde z kopce v terénu a to bývá často. Nechci aby mi kyselina tekla někde u elektriky apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
osobní zkušenost je taková, že mi za rok odešla jak Yuasa (uznávám, měla důvod) a zdá se že i Varta mě po 2 letech opouští (resp. se zdá že jedna deska je ohnutá), ono se tak nějak říká že baterky nevyrábí moc výrobců (hlavně 6V prej dělá jen Yuasa a Varta), takže na výběr moc není
spíš je zajímavý, že Varta dělá jedinou gelovou baterku, 12V 20Ah, čili do BMW, ostatní jsou bezúdržbovky, kamarád jí loni koupil do Varadera a přes zimu nenabíjená, před týdnem měla 12,3V
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Našel jsem pro BMW baterku YUASA 51913 ,19Ah, 12V což je standardní baterka s kyselinou.
Můžete napsat, jaké je označení gelovky od YUASA pro BMW.
Díky
Pája
Měl jsem tam kyselinovku a po pát pádech nž jsem to zvednul mi pocintala motor a mám tam hnusný fleky. Gelovku mám druhý rok a v pohodě.Označení buhužel nevím, je z Carservisu.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Někde sem četl že gelová baterie se liší od klasické jen tím že elektrolit (kyselina) je oproti klasický baterii nasálklá ve skelné vatě a tím je fixován proti vytečení. Tak trochu sem pokukoval jakou baterii dám až moje odejde a fakt nevím. Mám bordel v tom označení (klasická,bezúdržbová,bezúdžbová gelová). Někdy mám z toho co udává výrobce pocit že bezúdžbová gelová je ten tip s tou skelnou vatou (cena kolem 2500) a někdy zas že jde o gel (cena 4500). Třeba baterie Yuasa YTX20HL-BS ,18Ah, 12V...tam výrobce udává ž jde o bezúdržboou gelovou baterii,startovací proud 310A. cena 2500kč. Oproti tomu varta nabízí taky bezúdržbovou gelovou která má start.proud jen 270A za 4500kč. Nebo je baterie která má v sobě gel mítus? Může mi to někdo vysvětlit?
FRN napsal:
Někde sem četl že gelová baterie se liší od klasické jen tím že elektrolit (kyselina) je oproti klasický baterii nasálklá ve skelné vatě a tím je fixován proti vytečení. Tak trochu sem pokukoval jakou baterii dám až moje odejde a fakt nevím. Mám bordel v tom označení (klasická,bezúdržbová,bezúdžbová gelová). Někdy mám z toho co udává výrobce pocit že bezúdžbová gelová je ten tip s tou skelnou vatou (cena kolem 2500) a někdy zas že jde o gel (cena 4500). Třeba baterie Yuasa YTX20HL-BS ,18Ah, 12V...tam výrobce udává ž jde o bezúdržboou gelovou baterii,startovací proud 310A. cena 2500kč. Oproti tomu varta nabízí taky bezúdržbovou gelovou která má start.proud jen 270A za 4500kč. Nebo je baterie která má v sobě gel mítus? Může mi to někdo vysvětlit?
to co píšeš není gelová ale BEZÚDRŽBOVÁ, taky se říká vlísová, podle toho se to u některých výrobců dá poznat (označení VLS atd), zrovna koukám že Varta má nějaký nový značení - bezúdržbový AGM (myslím že byly LF) a gel GEL
gelový elektrolyt není mýtus, jen se to často zaměňuje s bezúdržbovou aku - nasákavou
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Díky za vysvětlení. Pravděpodobně půjdu to tý bezůdržbovky jelikoš je za přijatelnou cenu a když motorka padne, nic se neděje. gelovka je sakra drahá. je dvakrát tak dražší, myslíte že má i dvoujnásobnou životnost?
FRN napsal:
Díky za vysvětlení. Pravděpodobně půjdu to tý bezůdržbovky jelikoš je za přijatelnou cenu a když motorka padne, nic se neděje. gelovka je sakra drahá. je dvakrát tak dražší, myslíte že má i dvoujnásobnou životnost?
v životnosti nevím jestli bude tak velký rozdíl, dřívější nevýhoda gelovek ve větším vnitřním odporu a tudíž nižším startovacím proudu už je zřejmě vyřešená, takže zůstává rozdíl asi jen v ceně a praktičnosti, ta bezúdržbová se může (mírně) přebíjet, protože elektrolyt rekombinuje a zase se vrátí do tekutého stavu a nasákne do tkaniny, kdežto gelovka je v tomhle opravdu háklivá
na druhou stranu z gelovky nikdy nic nevyteče, z bezúdržbovky jo, ne tolik jako s mokrý baterie, ale rozhodně něco z ní vyteče při proražení nebo možná i otočení (i když by nemělo)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
no gelovku můžeš nabíjet normální baterkou jde jen o to, aby nepřekročilo to nabíjení 13,8 v jink jí pomalu odděláš. chce to dobrou stabilizaci napětí. v motorcr taky přece neáš přepínání na dobíjení olověných a gelových baterek. a jen tak naokraj YUASA není gelovka ale baterie s vázaným elektrolytem. gelová baterie nemá nalejvací otvor ani výdech. nic se tam neleje ani na začátku. já mám ve svým parníku gelovku od panasonicu 12v/17AH/vybíjecí proud 200, a stála asi 1150,. kč s dph a no problem. ten trik s baterii do motorek a předražováním jen pro to že když mám na motorku tak si koupím baterku za 2200.- kyselinovou jim fakt nežeru :-))
ČZ 150/1952 R1100RT/ 2000 K1200 GT/2006 R1200RT/2011 R1200c/1998
ferrycz napsal:
no gelovku můžeš nabíjet normální baterkou jde jen o to, aby nepřekročilo to nabíjení 13,8 v jink jí pomalu odděláš. chce to dobrou stabilizaci napětí. v motorcr taky přece neáš přepínání na dobíjení olověných a gelových baterek. a jen tak naokraj YUASA není gelovka ale baterie s vázaným elektrolytem. gelová baterie nemá nalejvací otvor ani výdech. nic se tam neleje ani na začátku. já mám ve svým parníku gelovku od panasonicu 12v/17AH/vybíjecí proud 200, a stála asi 1150,. kč s dph a no problem. ten trik s baterii do motorek a předražováním jen pro to že když mám na motorku tak si koupím baterku za 2200.- kyselinovou jim fakt nežeru :-))
no s tím že na motorce nemáš přepínač nabíjení máš bohužel pravdu, mám GSA TwinSpark, v kterejch byla z originálu gelovka a regulátor dává 13,5V což je zbytečně málo i na gelovku, natožpak když tam mám teď obyčejnou
s tím nalávacím otvorem to je otázka, myslím že právě gelovky se dodávají s elektrolytem v pytlíku kterej se tam naleje a za nějakou chvíli zrosolovatí (myslím že podobně to mají i modelářský aku)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
myslím že většina tu popisujete baterku bezudržbovou gelovka je dá se říct neco jako ty nabíjecí tužky co máte do foťáku jakmile tam liješ elektrolit z těch ampulí a pak to zavíčkuješ a už tam nelezeš tak to gelovka nebude .
jinak mě na 12GSA 07 odešla baterka po 17ti měsících a 10500km a to tak že upúlně rano jsem nastartoval a to stála 14 dnů vše OK po 100km už s bídou a po průjezdu brnem a zastavení to už ani nerosvítilo palubku mám tam 12v 14ah yuasha vpdstatě naprosto stejná jako tam byla jem namá znak BMW cena se motá kolem 1500
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
s tím nalávacím otvorem to je otázka, myslím že právě gelovky se dodávají s elektrolytem v pytlíku kterej se tam naleje a za nějakou chvíli zrosolovatí (myslím že podobně to mají i modelářský aku)
no to co popisuješ právě není gelovka, ale baterie s vázaným elektolitem, klasická kyselina jen se nacucá do nějaký hmoty a udělá to rosol, tato baterie se podle návodu nemá používat v ležaté poloze. Gelová jako taková (pravá) je absolutně bez otvorů, jsou třeba v UPS já sám ji mám na RT stála 1150 kč.
ČZ 150/1952 R1100RT/ 2000 K1200 GT/2006 R1200RT/2011 R1200c/1998
Tak tak, ted me jedna gelovka prisla, nelev je zvlast, naleje se dovnitr, kde pak zrosolovati. Mimochodem tu baterku prodavam, protoze se mi nevjede do 1150gs, takze pokud by nekdo chtel do jine moto, tak na cene se urcite dohodnem, me je k nicmemu