Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 2 z 15:   1    2    3    4    5  ...  15  
 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
mara
#21 
Přidané 02.08.2017 19:44
Avatar člena


Příspěvků: 3168
Registrace: 05.03.08
Sorry, update, dopsal jsem tam chcíplej modulátor Sad
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure
http://marags.raj...
http://www.youtub...marekondra
 
Waltr
#22 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 16.09.2017 22:12
Avatar člena


Příspěvků: 2753
Registrace: 27.06.08
No mám taky něco napsat u mých ubohých 44t km?
Ne. je fajn když vše funguje a já věřím že se na stavu podepíše i péče. Jak servisní, tak uživatelská. Jinými slovy, jsem děsné ****. ShockGrin
Souhlasím s tím, že špatné se hned propírá, takže je dobře že se řekne i to ,,B" tak ať ti to šlape dále.
 
Mr GS
#23 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 17.09.2017 12:16
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Aktuálně: začlo sáknout gufero na pravé "vidli" ...poprvé ( 248000 km ) a jak jsem psal, že nic neměním preventivně, tak jsem vyměkl a vyměnil jsem rovnou i to levé Grin ... ať mám zase na čtvrt mega klid Smile
Při sundávání vidlí jsem musel pochopitelně vyndat i čidlo ABS, a že to bylo poprvé od výroby, tak tam byl "zarostlej" šroubek a ukroutil jsem ho, takže trochu komplikace, ale už je všechno cajk.
Zrovna taky řešíme první servis mých tlumičů TFX ( pravděpodobně první v ČR ) po najetí cca 26tis. km. Všechno bylo cajk nic nevyteklo,tlak neušel, takže jen standardní údržba. Zhodnotit to musím tak, že by dost pravděpodobně vydržely mnohem vyšší nájezd bez jakéhokoliv zásahu, ale po cca 22tis. km se začalo projevovat celkové tuhnutí tlumičů. Snažil jsem se to kompenzovat postupným povolováním rychlé a občas i pomalé komprese ( vždy max. jeden klik ). Po cca 1000km se to vždy o něco zhoršilo a tak jsem zase povolil až jsem se dostal na celkoých -5 kliků na rychlé a -3 kliky na pomalé kopresy (od původního nastavení), kdy jsem dosáhl zase celkem dobrýho komfortu, ale už jeto pouze po silnici, v terénu by to vyžadovalo mnohem větší "ladění" a už by to smrdělo poškozením díky dosažení krajních mezí v rozsahu nastavení a současné vyšší hustotě opotřebeného oleje. Původně jsem měl v plánu vyzkoušet co to vydrží, ale z důvodu plánované cesty v lednu příštího roku potřebuji na odservisovaných tlumičích něco najet ( pro jistotu správné funkce ) a tak jsem to řešil teď... což mimochodem doporučuji všem bez rozdílu značky servisovatelných tlumičů... po servisu tlumičů vždy najet pár tisíc km ještě před dovolenou, aby bylo jistý, že gufera nejsou poškozený. Nikdy nejezdit na delší cestu ihned po servisu tlumičů! Jakýkoliv gufero může být vadný i z výroby a předčasná výměna je lepší a levnější, než podělaná dovolená Cool ... mnozí by mohli vyprávět Wink
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mr GS
#24 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 11:40
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
pro ty, který to zajímá, mám nějaký nový info:
Byl jsem s tou "ojetou plastom.rdkou" který většina lidí už 150tis km věští smrt, na brzdě a výsledek překvapil nejednoho optimistu Smile

Na brzdu to šlo s origo svody, origo koncovkou, papírovým filtrem a natankovanou 95 od Benziny a s 252 500km na hrbu.
Jediný, co běžně používám jinak je molitanovej filtr od australský značky UNI filtr. Ten jsem aktuálně neměl k mání, protože starej už byl nepoužitelnej - po 5 letech a 150tis km hrozně změkla těsnící guma okraje filtru... patrně působením mazacího oleje nebo prostě stářím. Ale je to běžnej jev, kterej jsem neviděl poprvý.
Pro ty, co mají ještě starej zelenej, tak na to bacha!
Nový jsou kratší a modrý a ty pravděpodobně ještě nestihly odcházet, ale myslím že je to časem taky čeká.

Graf z brzdy zde:
Mr GS přiložený následující obrázek:


[52.39Kb]
Upravil Mr GS dne 01.11.2017 11:48
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mr GS
#25 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 11:48
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
pro porovnání jsem nenašel nic objektivnějšího, než pár let starej graf místního člena. V době testování měl údajně najeto 70tis.km
Těm reklamním od různých firem na výrobu koncovek se absolutně nedá věřit, viz. porovnání Wink
http://luky2.rajc...dea/#1.jpg
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
tomtom
#26 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 18:33
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Zajímalo by mě, jestli by tam byl rozdíl s KN filtrem hmm! Pocitově si myslím,m že je Wink
 
Mr GS
#27 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 20:34
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Myslíš, co udělá KN filtr, kromě bordelu v airboxu secret
... se podívej na graf od Lukyho. Ten ho tam měl i s otevřenou koncovkou a šlo to do sra.ček.
To samý mě říkali i při tom měření... každej, kdo tam přijede s "tuningem" bez doladění powercomanderem odjížděl s pláčem.
Psal jsem to už jinde, ale dám to i sem:
Poměřovali jsme to tam se starším grafem od stejný motorky (r.v. 07). Měl tam otevřený značkový svody, koncovku a KN a naměřili mu celých 80k Frown ... po postupným nahrazování za origo díly, který měli v dílně se to postupně vracelo zase nahoru, ale už se dostal jen na něco málo přes 90k.
Křivku měl sice krásně plochou (kW i Nm), ale nástup končil velice brzo.

Samotná změna pouze vzduchovýho filtru asi neudělá nic... ale přes KN projde jemnej prach. Si někdy sáhni do airboxu Wink Měl jsem ho tam přes rok, když jsem tu motorku koupil a už nikdy to nechci vidět. Je možný, že takhle malý nečistoty ten motor schroupne a neudělá to nic, protože ty filtry se používají po celým světě i v kamionech atd. ale do mý motorky už to nesmí.
Molitan funguje na 100% a cena je stejná, tak já nemám co víc řešit Smile
Upravil Mr GS dne 01.11.2017 20:35
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mardock
#28 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 20:56
Avatar člena


Příspěvků: 847
Registrace: 28.07.09
To je molitanová šprcka co se dá na origo filtr nebo oč jde?
KOCHAČ AMATÉR
http://mardock.ra...
 
http://mardock.rajce.idnes.cz/
Mardock
#29 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 21:18
Avatar člena


Příspěvků: 847
Registrace: 28.07.09
Já teď porovnám čistě ze zajímavosti fakta ohledně měření z 1150 (r.v. 2000) a 12GSA (r.v.2007)

motorka Mr.GS: 12GSA r.v. 2007 bez KN a laďáku viz graf 93,63 PS najeto 250tis km.

udávaný výkon výrobce 72 KW tedy 97 PS. To je tedy o 3,5 PS méně oproti novotě.



motorka Sandmana: 1150 GS s KN filtrem a laďákem
viz graf 87 PS najeto 113tis km.

udávaný výkon výrobce 62 KW tedy 84 PS. To je tedy o 3 PS více oproti novotě.

Podotýkám, že jen ze zajímavosti porovnávám výsledky z měření. Čím si to vysvětlit, že jedna motorka PS "vyrábí" a druhá ztrácí?
Mardock přiložený následující obrázek:


[55.17Kb]
Upravil Mardock dne 01.11.2017 21:23
KOCHAČ AMATÉR
http://mardock.ra...
 
http://mardock.rajce.idnes.cz/
paulik78
#30 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 01.11.2017 22:53
Avatar člena


Příspěvků: 684
Registrace: 22.08.07
Mardock: u obou je to asi 3,5%. Co treba nepresnost mereni?
 
tomtom
#31 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 08:20
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Mr GS napsal:
Samotná změna pouze vzduchovýho filtru asi neudělá nic... ale přes KN projde jemnej prach. Si někdy sáhni do airboxu Wink Měl jsem ho tam přes rok, když jsem tu motorku koupil a už nikdy to nechci vidět. Je možný, že takhle malý nečistoty ten motor schroupne a neudělá to nic, protože ty filtry se používají po celým světě i v kamionech atd. ale do mý motorky už to nesmí.
Molitan funguje na 100% a cena je stejná, tak já nemám co víc řešit Smile


Já jsem tvůj problém s prachem v airboxu zaznamenal už dříve..třeba jsi to měl špatně naistalováno a přisávalo si to vzduch mimo filtr..nevím.
Několik let jej používám na enduru místo molitanu a nikdy jsem žádný prach za filtrem nenašel - absolutně čisto.hmm!
Molitan? Napuštěný olejem? Tak to bude ty 3,5 ps co ti chybí Cool
 
tomtom
#32 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 08:29
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Mardock napsal:


motorka Sandmana: 1150 GS s KN filtrem a laďákem
viz graf 87 PS najeto 113tis km.

udávaný výkon výrobce 62 KW tedy 84 PS. To je tedy o 3 PS více oproti novotě.


Pěkné křivky thumbs up
To v Brně to muselo zaznamenat i lokální zemětřesení Grin
Upravil tomtom dne 02.11.2017 08:32
 
Bohumil
#33 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 08:32
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Jaa tam byl taky na kafe..
Bohumil přiložený následující obrázek:


[239.05Kb]
Kupredu spatki ni krok...
 
DAGR
#34 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 08:59

Příspěvků: 1419
Registrace: 14.09.11
Muže to být nepřesnost měření, pokud budete měřit stejnou motorku, nikdy nenaměřite stejný údaj, na měření ma vliv mnoho faktoru např. vlhkost, teplota... nejlépe je provést měření hned po sobě a stejně muže nastat odchylka v měření, chtělo by to laboratorní podmínky s konstantními hodnotami. +\- 3PS je za těchto podmínek úplně super zvlášť u moto která ma 250tis
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy

https://www.grube...
 
https://www.gruber-moto.cz/
Mr GS
#35 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 09:02
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Mardock napsal:
To je molitanová šprcka co se dá na origo filtr nebo oč jde?

Ne, je to celej novej filtr http://www.uniflo... ale dodává se to i s takovou "ponožkou" která se strčí do hubice sání a tvoří to ještě jakoby "předfiltr". Já to používám a v podstatě nemusím čistit hlavní filtr jenom tyto "předfiltry" Ty čistím podle potřeby, ale nejpozději po 5tis km. Je to parádní věc, ovšem na 1150 se to projevuje tak, že s tím předfiltrem to ztratí výkon. Na 12ce to není pocitově znát. Možná je to tím, že 1150 jede víc od spodu, ale v nízkých otáčkách nemá takovej "nádech" aby to překonalo odpor toho molitanu... jinak si to nedokážu vysvětlit helpless
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Tonda
#36 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 09:03

Příspěvků: 5239
Registrace: 16.02.07
Petrovi nechybí 3,5PS. Má přehraný software pro použití benzínu 91oktanů - což je potom 95PS. Chybí mu tedy 1PS. Což je po 250000km zanedbatelné.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Mr GS
#37 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 09:09
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Mardock napsal:
Já teď porovnám čistě ze zajímavosti fakta ohledně měření z 1150 (r.v. 2000) a 12GSA (r.v.2007)

motorka Mr.GS: 12GSA r.v. 2007 bez KN a laďáku viz graf 93,63 PS najeto 250tis km.

udávaný výkon výrobce 72 KW tedy 97 PS. To je tedy o 3,5 PS méně oproti novotě.



motorka Sandmana: 1150 GS s KN filtrem a laďákem
viz graf 87 PS najeto 113tis km.

udávaný výkon výrobce 62 KW tedy 84 PS. To je tedy o 3 PS více oproti novotě.

Podotýkám, že jen ze zajímavosti porovnávám výsledky z měření. Čím si to vysvětlit, že jedna motorka PS "vyrábí" a druhá ztrácí?


toto se nedá srovnávat za 1. z důvodů, co píše David a za 2. že to jsou jiný motory z jiný doby. Mám pocit, že dřív se jako by "míň lhalo" respektive dřív se při hodnocení nevytvářeli uměle maximálně dokonalý podmínky. Sám Pavel, co mi to měřil, si změřil svoji skoro novou R1200GS LC a naměřil 120k, což je o 5 míň, než dokládá výrobce. Prostě jsou to bludy, jako se spotřebou atd. U 1150 nenaměřili víc, protože by se koně přidaly a u mojí nenaměřili míň, protože by zmizely, ale prostě je nějakej rozsah a papírově se udával průměr a teď se udává to nejlepší, co dokážou naměřit za dokonalých podmínek.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mr GS
#38 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 09:20
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
tomtom napsal:

Já jsem tvůj problém s prachem v airboxu zaznamenal už dříve..třeba jsi to měl špatně naistalováno a přisávalo si to vzduch mimo filtr..nevím.
Několik let jej používám na enduru místo molitanu a nikdy jsem žádný prach za filtrem nenašel - absolutně čisto.hmm!
Molitan? Napuštěný olejem? Tak to bude ty 3,5 ps co ti chybí Cool


Jasně, přes rok mi to v servise dávali na štorc a 3,5 koně co mi (ne)chybí je molitanem s olejem, když to bylo naměřeno s papírovým filtrem. pray
Asi je zbytečný zdůrazňovat, že není filtr jako filtr a není enduro jako enduro. Svoje asi dělá tvar airboxu a plocha filtru. U 12ky jsem ve všech airboxech, který jsem měl možnost vidět, za KN filtrem našel prach na stěnách. Toď vše zip it! Každej ať si filtruje čím chce. Já dávám svoje vlastní poznatky, který jsem nezjistil ze včera na dnešek...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mr GS
#39 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 02.11.2017 09:26
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Bohumil napsal:
Jaa tam byl taky na kafe..


To je krásná křivka... skoro přímka clap To by mě zajímalo, jak to vypadá třeba na stovce Cool To musí být normálně vingl nahoru a doprava Smile
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Mr GS
#40 
zkušenost s R1200GSA po 300tis.km
Přidané 10.01.2018 13:16
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8749
Registrace: 18.12.08
Tak jsme se pustili do přetěsnění motoru. Spotřeba oleje při vyšší zátěži se už blížila i ke 3l na 10tis. km.
Nebylo to samozřejmě z ničeho nic. Co si tak vzpomínám, tak poslední km, kdy mě stačil 1l na dolití byly asi ve 160 tis., pak se to pohybovalo do 2l na 10tis a poslední rok už se to občas dostalo ke 3, což už mě vadilo i z praktických důvodů, když pominu ty technický.
Takže došlo na výměnu gufer ventilů, pístních kroužků a když už je to rozebraný, tak rozhodně i napínáky rozvodových řetězů. Ty se čím dál častějí taky ozývaly o důchod Grin
Vše do téhle doby původní takže 254tis. km Smile

pravá hlava:
Mr GS přiložený následující obrázek:


[185.95Kb]
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Strana 2 z 15:   1    2    3    4    5  ...  15  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 59
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,708
Nejnovější člen: JSOB

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.86 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI