milan enduroskola napsal:
.....Ochrana před věřiteli neznamená krach společnosti, je to jen jistá platební neschopnost (takový vztyčený prst).
Každopádně tím Touratech získal čas na provedení určitých změn......
Veřím, že ve finále jde jen o účetní a administrativně-smluvní problém, který se nás nikoho netýká, maximálně že nějaký díl bude mít delší dodací lhůtu...a že to TT naopak pomůže...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Nevíte jestli už existuje nějaké oficiální stanovisko (nebo neoficiální reakce) od TomášeTT?
Budou nějaká omezení / změny pro zákazníky v TT CZ?
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Tomáš, kterej v jakoukoli denní i noční dobu, po 28 hodin denně z jakéhokoli místa na zemi musí komentovat každou kravinu několikastránkovejma elaborátama a nic nenapíše?? Tak to je asi mrtvej.. Nebo že by nekometoval něco co se ho konkrétně týká přímo?? Možná shání peníze a chce TT koupit..
Upravil bmwgsa dne 29.08.2017 08:33
Nevím nevím, ale opět musím napsat, že mi přijde, že většina lidí nepoužívá ani základní rozum...
Co čekáte, že by jako Tomáš sem měl napsat...?
1. v pozici zástupce jakékoliv značky se vyjadřovat k fin. 'problémům/transakcím¨ svého chlebodárce/obch. partnera a k tomu ještě na veřejném foru by dělal snad opravdu jen hlupák
2. vůbec se nechci T. dotknout, ale velmi pravděpodobně vůbec nevidí do samotného/úplného pozadí takového obchodu. Samozřejmě bude vědět víc, ale jen blázen by to plácal na forum.
TomR1 napsal:
Nevím nevím, ale opět musím napsat, že mi přijde, že většina lidí nepoužívá ani základní rozum...
Co čekáte, že by jako Tomáš sem měl napsat...?
1. v pozici zástupce jakékoliv značky se vyjadřovat k fin. 'problémům/transakcím¨ svého chlebodárce/obch. partnera a k tomu ještě na veřejném foru by dělal snad opravdu jen hlupák
2. vůbec se nechci T. dotknout, ale velmi pravděpodobně vůbec nevidí do samotného/úplného pozadí takového obchodu. Samozřejmě bude vědět víc, ale jen blázen by to plácal na forum.
Tom
Nevím nevím, ale evidentně jsi nepochopil na co se ptám. Zkus zapojit to, co máš v hlavě.
Ptal jsem se, jestli jsou nějaké informace o příp. omezení pro zákazníky TT CZ.
A taková informace, pokud už existuje, se klidně může zákazníkům sdělit.
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
TomR1 napsal:
Nevím nevím, ale opět musím napsat, že mi přijde, že většina lidí nepoužívá ani základní rozum...
Co čekáte, že by jako Tomáš sem měl napsat...?
1. v pozici zástupce jakékoliv značky se vyjadřovat k fin. 'problémům/transakcím¨ svého chlebodárce/obch. partnera a k tomu ještě na veřejném foru by dělal snad opravdu jen hlupák
2. vůbec se nechci T. dotknout, ale velmi pravděpodobně vůbec nevidí do samotného/úplného pozadí takového obchodu. Samozřejmě bude vědět víc, ale jen blázen by to plácal na forum.
Tom
Nevím nevím, ale evidentně jsi nepochopil na co se ptám. Zkus zapojit to, co máš v hlavě.
Ptal jsem se, jestli jsou nějaké informace o příp. omezení pro zákazníky TT CZ.
A taková informace, pokud už existuje, se klidně může zákazníkům sdělit.
Nebyla to reakce na tvůj příspěvek, ale nevadí. Je mi jasný, že s tím příspěvkem jsem si naběhnul..
Tom
TomR1 napsal:
Nevím nevím, ale opět musím napsat, že mi přijde, že většina lidí nepoužívá ani základní rozum...
Co čekáte, že by jako Tomáš sem měl napsat...?
1. v pozici zástupce jakékoliv značky se vyjadřovat k fin. 'problémům/transakcím¨ svého chlebodárce/obch. partnera a k tomu ještě na veřejném foru by dělal snad opravdu jen hlupák
2. vůbec se nechci T. dotknout, ale velmi pravděpodobně vůbec nevidí do samotného/úplného pozadí takového obchodu. Samozřejmě bude vědět víc, ale jen blázen by to plácal na forum.
Tom
Nevím nevím, ale evidentně jsi nepochopil na co se ptám. Zkus zapojit to, co máš v hlavě.
Ptal jsem se, jestli jsou nějaké informace o příp. omezení pro zákazníky TT CZ.
A taková informace, pokud už existuje, se klidně může zákazníkům sdělit.
Nebyla to reakce na tvůj příspěvek, ale nevadí. Je mi jasný, že s tím příspěvkem jsem si naběhnul..
aha tak to se omlouvám
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Nesleduji od jara moc fórum protože prostě nestíhám - dělám na krámě od rána do noci a nestíhám ani odpovídat na maily, natož forum.
Takže jen stručeně jak se věci mají.
Touratech postavil novou logistickou halu a otevřel druhou výrobní halu na místě bývalých skladových a prodejních prostor. Bylo to pochopitelně placené z úvěru. Bohužel díky sérii problémů se o 6 měsíců protáhlo uvedení do provozu. 4 měsíce pokryli z příjmů firmy a potřebovali 2 měsíce. Banka jim nabídla pomoc pokud seženou polovinu potřebné částky od největších OEM odběratelů jako zálohu na budoucí odběry. Ducati jim peníze poslali do 3 dnů, BMW po týdnech celkem pozitivních jednání nakonec řekli, že by byli rádi, kdyby Touratech ukončil výrobu pod svojí značkou a vyráběl jen OEM a nejlépe jen pro ně, jinak jim nepomohou.
Vedení firmy nemělo jinou možnost než sami na sebe vyhlásit ochranu před věřiteli protože závazky byly vyšší než aktiva. Je to standardní postup.
Do firmy přišel administrátor z agentury, která hlídá finanční operace a autorizuje všechny nákupy a platby a protože jsou největší zaměstnavatel v kraji, dostali podporu od státu, který zaplatí platy zaměstnanců do konce listopadu, což by jim mělo stačit. Pochopitelně je nutná restrukturalizace podniku, musí se zbavit činností, které jsou ztrátové (mimo jiné to bude učňovské středisko, které dotovali více než 1M EUR ročně), docela určitě nebudou dělat sraz pro 20 tisíc lidí zadarmo, podle mě nebude katalog zadarmo, asi nebudou pořádat mezinárodní akci typu Madagaskar s nákladem skoro 300 tisíc EUR atd.
Každý týden dostáváme aktualizaci stavu v rámci toho, co smí zveřejnit a informace přímo od lidí ve firmě, které jsou neoficiální.
Aktuální stav je, že mají objednávky na tento rok ve výši 17M EUR. To je včeetně OEM objednávek pro BMW, KTM a Ducati. Je to nárůst o 50% oproti loňsku. Cashflow je lepší než se čekalo (oficiální zpráva administrátora zveřejněná v novinách) a firma má šanci na finanční uzdravení i bez nutnosti vstupu investora. Nicméně do 14 dnů po zveřejnění informace o insolvenci evidovali 60 nabídek na vstup investorů z celého světa. Takže kdyby chtěli, jde to vyřešit celkem rychle odprodejem části firmy investorovi. Ale asi to nebude nutné.
Hlavní problém je v OEM smlouvách. Výroba pro BMW přesáhla 80% kapacity výroby a přitom na OEM výrobcích pro ně mají nejmenší marži. Ducati si nechává dělat dražší výrobky s vyšší marží a pochopitelně nejlepší je vlastní výroba, kde ale banka neakceptuje žádné predikce, protože distributoři mohou část předobjednávek stornovat apod. Když pošle objednávku BMW na 0.5M EUR, tak to pro banku je totéž jako mít ten objem peněz na účtu. Je to pro ně záruka. Objednávky za 1M od distributorů ne. Takže se výroba OEM zvyšovala a zvyšovala na úkor vlastní výroby, nemáme co prodávat protože namísto 10 kusů rámů dostaneme 2ks nebo vůbec nic, protože se termín výroby posune o 2 měsíce apod.
Doufáme, že teď se situace změní a už se mění teď, protože 14 dnů běží jen výroba kritických dílů pro GS LC, kde mají kolem 800 nevykrytých objednávek jen třeba na rámy na kufry.
Jinak kromě dvou prodejen v Německu (Kassel a Hamburg) jsou všechny prodejny a distributoři nezávislí, nemají žádné finanční účasti v žádné z těch firem.
Výroba, prodej a všechno běží naprosto normálně, jen každou objednávku u subdodavatelů kontroluje agentura, takže to je pomalejší.
Touratech Suspension je samostatná firma, takže tlumičů se to nedotklo vůbec, to samé výroba plastů v TT3D v Ga-Pa.
Pokud omezí výrobu pro BMW tak my budeme jen rádi - čím méně budou dělat OEM, tím víc výrobní kapacity bude pro výrobky Touratech.
Fakt se omlouvám, pracuji letos přímo na krámě, když přijdete k nám do prodejny, tak na mě narazíte za prodejním pultem a musím se věnovat lidem, kteří k nám jezdí a na psaní není čas. Možná po sezóně ale zatím je to tak, že tady jsme denně 10-12h a lidi odjíždí třeba v 9 večer a jsme tak unavení, že nemáme čas ani kouknout na náš vlastní FB natož někam jinam. Na SZ z fóra odpovídám jen proto, že mi chodí avízo mailem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nebudu to komentovat, Herbert (majitel Touratechu) před pár týdny zveřejnil soukromé video kde většinu těch věcí vysvětlil a řekl, že mu je jasná jedna věc - že jeho další auto určitě nebude BMW. To, že Touratech BMW svým způsobem konkuruje a naopak, je jasné. A myslím si, že si na sebe upletli bič sami. Pro ně to mělo jediné pozitivum - dostávali motorky na vývoj o půl roku dřív než ostatní (protože vyvíjeli ty věci i pro BMW a současně mohli vyvíjet i svoje) ale pak stejně neměli kapacity aby ty věci vyráběli včas, takže to je celé k ničemu a když nebudou vůbec pro BMW dělat, budu jen rád.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Myslím že varianta s investorem se nechává jako úplně poslední možnost. Ale nabídek je hodně a třeba to bude pro ně z nějakého důvodu zajímavé. Mají peníze na katalog, na EICMU... a jak vyrábí věci pro LC (namísto výroby OEM), tak se to musí projevit i na financích.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...