Altík je normální automobilový 700W > 50A/14V, takže utáhne cokoliv co tam dáš.
Pro představu:
Příkon žárovky H1/55W = 68W (máš je tam dvě = 134W)
Příkon parkovačky T4W = 5W
Příkon blinkrů 21W = 25W (jsou 4 = 100W)
příkon zadního světla 21/5W = 25W+6W
Příkon osvětlení palubních přístrojů a kontrolek cca 30W
Příkon vyhřívání heftů cca 50W
Příkon zapalování cca 50W.
Takže alternátor musí vyrábět pro chod motorky v extrému 400W. Zbytkem dobíjí baterii a se zbytkem taky můžeš hospodařit.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
Altík je normální automobilový 700W > 50A/14V, takže utáhne cokoliv co tam dáš.
Pro představu:
Příkon žárovky H1/55W = 68W (máš je tam dvě = 134W)
Příkon parkovačky T4W = 5W
Příkon blinkrů 21W = 25W (jsou 4 = 100W)
příkon zadního světla 21/5W = 25W+6W
Příkon osvětlení palubních přístrojů a kontrolek cca 30W
Příkon vyhřívání heftů cca 50W
Příkon zapalování cca 50W.
Takže alternátor musí vyrábět pro chod motorky v extrému 400W. Zbytkem dobíjí baterii a se zbytkem taky můžeš hospodařit.
Některé ADvíky mají silnější altík, klasické GS má myslím 550 W?? Kdyžtak mne oprav...
Ty co mají posilovač brzd... tam už to trochu che přemýšlet a počítat...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Spitfire napsal:
Altík je normální automobilový 700W > 50A/14V, takže utáhne cokoliv co tam dáš.
Pro představu:
Příkon žárovky H1/55W = 68W (máš je tam dvě = 134W)
Příkon parkovačky T4W = 5W
Příkon blinkrů 21W = 25W (jsou 4 = 100W)
příkon zadního světla 21/5W = 25W+6W
Příkon osvětlení palubních přístrojů a kontrolek cca 30W
Příkon vyhřívání heftů cca 50W
Příkon zapalování cca 50W.
Takže alternátor musí vyrábět pro chod motorky v extrému 400W. Zbytkem dobíjí baterii a se zbytkem taky můžeš hospodařit.
Některé ADvíky mají silnější altík, klasické GS má myslím 550 W?? Kdyžtak mne oprav...
Ty co mají posilovač brzd... tam už to trochu che přemýšlet a počítat...
Aha díky, teď jsem to našel v manuálu
Maximum output rating W/V 700/14
ale asi to bude záviset i na otáčkách ne ?
Spitfire napsal:
Altík je normální automobilový 700W > 50A/14V, takže utáhne cokoliv co tam dáš.
Pro představu:
Příkon žárovky H1/55W = 68W (máš je tam dvě = 134W)
Příkon parkovačky T4W = 5W
Příkon blinkrů 21W = 25W (jsou 4 = 100W)
příkon zadního světla 21/5W = 25W+6W
Příkon osvětlení palubních přístrojů a kontrolek cca 30W
Příkon vyhřívání heftů cca 50W
Příkon zapalování cca 50W.
Takže alternátor musí vyrábět pro chod motorky v extrému 400W. Zbytkem dobíjí baterii a se zbytkem taky můžeš hospodařit.
Některé ADvíky mají silnější altík, klasické GS má myslím 550 W?? Kdyžtak mne oprav...
Ty co mají posilovač brzd... tam už to trochu che přemýšlet a počítat...
Aha díky, teď jsem to našel v manuálu
Maximum output rating W/V 700/14
ale asi to bude záviset i na otáčkách ne ?
dobrá poznámka od Vojty. u obyč GS byly:
Standardní od fy Denso - 40A (560W při 14V, 10A při 1000rpm motoru)
Volitelný od fy Bosch - 50A (700W při 14V, 18A při 1000rpm motoru)
Takže je potřeba se podívat, jaký tam ve skutečnosti je.
Brzdový servo má docela obrovský špičkový výkon. Těžkou soudit jaký příkon by mohlo mít. Serva v autech si byla schopná vzít špičkově i 30A. Tady to bude určitě míň. Jinak volt/ampérová charakteristika v závislosti na otáčkách zhruba pro představu.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[31.61Kb]
Upravil Spitfire dne 11.01.2019 20:33
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Jojo... je to jak píšeš, ale ABS jako takové ti sepne jednou za uherskej rok, zato ABS s posilovačem jede furt když brzdíš...
Tonda mi povídal, že zná lidi, kteří v Alpách jeli z kooopca dolů a brzdili, pak v údolí dali kafe a motorku už nenastartovali - baterka vyždímaná... když ten posilovač furt jede, tak i ten zesílený altík to nedá... Plus třeba horší baterka a je to.. Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...