Michal21 napsal:
Pardon kluci, ale to budeme brat jednoho clena po druhem a resit co si ma koupit za podvozek?
a proč ne? Co chceš pořád novýho řešit. V hospodě se taky pořád dokola řeší stejný blbosti.
Upravil Mardock dne 05.12.2017 18:19
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 05.12.2017 21:40
Příspěvků: 840 Registrace: 23.04.10
WanChuan napsal:
proto tam nechodim....
A radši se jedu projet !!!
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Když já třeba v noci, nebo ve sněhu a ve slaný břečce jezdim na motorce nerad
Osobně za mě progresivní pera na tlumič, který má lineární charakter fakt nebrat. Když budu mluvit o zadku na ex 1100GS, tak je to použitelné akorát na silnici při měkce nastaveném odskoku a už na šotolině začíná zadek kopat. Při přitvrzení tlumiče, aby zadek neskákal do vzduchu je pak v měkkém pásmu pružiny jízda hodně nekomfortní. Pro jízdu po silnici v zátěži budiž, ale sám pro svižnou jízdu - za mne nedobrá volba. Když vzpomenu na srovnávání, které jsem si kdysi dělal, tak pro cestování i po šotolině, dokud člověk nezkoušel skákat, nebo jet opravdu svižně byl nejpříjemnější origo podvozek 1150GSA. Tractiv, také pro GSA měl už poměrně větší kompresní útlum, byl znatelně méně pohodlný, ale zato se s ním daly jet bomby a nerozkmitával se, stejně jako to uměl Ohlins DR46S1, ten byl moc příjemnej na rychlou jízdu, ale jak už jsem kdysi popsal v samostatném vláknu, tak mě mechanicky nepřežilo slabé uchycení, které ve verzi pro 1100 nebylo zrovna masivní. Ale dobrá zpráva je, že se vše dá opravit
Z mě, je rozhodování o podvozku snadné.
1) jezdím turistiku, silnice, i šotoliny, nechytl jsem nikdy dorazem a nemám problém zpomalit, když přijdou těžší místa? pak budu řešit origo pozdvozek - je pohodlný, a dostatečně dimenzovaný. Když mám problém s dorazy a dobře dosáhnu na zem, pořídím vyšší verzi z GSA. Rezerva na zatížení je proti nízké verzi značná. Dokážu si představit i že bych koupil pouze zadní jednotku a jezdil s povoleným předpětím na měkko. U letité zadní pružiny by to mohlo fungovat. Sám jsem zvyklý mít vždy poslanou váhu trochu víc na předek. Pak motorka lépe visí na řízení a drží stopu na šotolině, samozřejmě se ale víc zavírá při jízdě bez držení - každý ať posoudí, co má radši.
2) verze jezdím ostře šotoliny, chci zůstat u bmw = musím koupit "něco tuningového", bohužel. Musím ale počítat se ztrátou pohodlí. Při zdvihu kolem 21 cm, budu s novou pružinou na svojí váhu vždy tvrdší, než u superpohodlného originálního podvozku. Vyberu si tedy značku tlumičů podle stavu konta a sympatií ke značce, či typu technologie které uvěřím, vlezu na váhu a můžu vybíraz. Origo zadek má u GSA lineární pružinu snad jen 120 N/mm? (jen to hrabu z paměti, je to neověřená informace odněkud z fóra). Měkké verze Ohlinsů mají tuším 140... a tvrdé se dají sehnat až po max brutálních 190N/mm, co jsem kdysi koukal? Sám jsem jezdil 170 N/mm a na můj metrák a semtam jízdu s kufry to bylo akorát, když se bavíme o měření ponoru, který by měl být 30 proc. zdvihu shora. U teleleveru to bohužel neplatí, bavím se o zadku a předek si vyberu k zadku do páru. Vybrat pružiny je o tom, jak naložený, a jak akčně chci jezdit v nejčastěji používaném režimu jízdy a podle toho si vybrat. Žádná velká věda. Jestli jsem drsňák a nevadí mi ztráta pohodlí, mám výhodu. Já osobně bych ale už tvrdá pera (typu progresivní Hyperpro) nechtěl, protože GS je pak nepohodlnější, než většina cestovních motorek.
Pěkné zimní téma..)
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 05.12.2017 23:04
Moderátor Příspěvků: 408 Registrace: 03.04.07
choke napsal:
Zajímalo by mne , jestli by se nenašel někdo kdo dokáže říct (porovnat) že "jednou tak drahé tlumiče jsou i jednou tak lepší"
Násobky jsou blbost. Pro normální ježdění po asfaltu, občas šotolina, bez problému bohatě stačí dobře opečovávané a udržované tlumiče ve standardu, na rozdíl od některých jiných motorek.
Tlumiče vyšší řady nad "standardem", a je vcelku jedno jestli Ohlins či TT, mají velkou výhodu zejména v tom, že se dají nastavit na extrémnější cestovní režimy, než je koncipován standard. A variability ve hmotnosti nad motorkou motorky (od 50 kg střízlíka až po více jak 200 kg při cestování ve dvou a z bagáží, variability v terénu (od velmi těžkého třeba na Sahaře až po tvrdé nastavení na rychlé ježdění po silnici) právě lépe zvládají tlumiče vyšší třídy.
Když primárně někdo jezdí okolo komína, jednou za rok si projede průsmyky v Alpách a občas se odhodlá na lehkou šotolinku, nemá podle mne vůbec důvod na motorku dávat. Stačí se jen dobře starat o tlumiče v základu.
choke napsal:
Nebo jestli "běžný" uživatel nepocítí rozdíl a tedy pro něj strácí jednoutaková investice smysl. Díky
Ano, rozdíl mezi standardními tlumiči třeba na gsa1150 s tlumiči vyšší třídy jsou velmi znatelné. Ale primárně v jízdních režimech na rámec, který je pokryt pracovními režimy tlumičů v základu. Jede o větší komfort v nastavování režimů tlumičů a naprosto nepochybně výrazně lepší vlastnosti při jízdě v terénu. Stačí si dát oranic napříč brázdami na motorce se standardními tlumiči a pak s dobře nastavenými tlumiči vyšší třídy například od Ohlins nebo TT či dalších. Rozdíl je obrovský. Ale většina z nás přes brázdy na poli napříč či v podobném terénu nejezdí a tak ten rozdíl vlastně nepozná.
Ohledně upgrade tlumičů u gsa1150 vnímám tři typy motorkářů. První jsou ti, kdo to vůbec nepotřebují, ale líbí se to, protože to má třeba kamarád. Druhý typ jsou ti, co chtějí užit lepší jízdní vlastnosti motorky s tlumiči vyšší třídy. Třetí jsou ti, co jezdí štreky, které by na standardních tlumičích byly velmi špatně sjízdné a řeší tak nejen svoji bezpečnost ale také lepší jízdu na motorce v extrémních podmínkách.
Všechny tři důvody pro upgrade tlumičů jsou relevantní. A při rozhodování není tak moc podstatné do jaké z těchto tří skupin motorkářů každý z nás patří.
@Milan
Jezdí asi jen na rovném asfaltu, za hezkého počasí a po každé jízdě tlumiče vyndá, očistí a schová do skříně do krabičky, aby se na ně neprášilo. (Pr*del )
A k diskuzi. Repas nerepasovatelného je za mne blbost. Měl jsem origo, origo s repasem, origo s repasem a hyperpro pérem, pak nějaký low budget Hagon a skončil jsem u Wilbersů na míru.
Jen si nadávám, že jsem "šetřil" na špatném místě a nešel do nových repasovatelných tlumičů hned, místo vyhazování peněz za repase nerepasovatelných.
Ale kdo chce kam....
Upravil geofre dne 06.12.2017 10:21
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 10:59
Příspěvků: 338 Registrace: 04.09.15
Jako dát za tlumiče 35 k minimal nebo dát 3k za repas je docela rozdíl. ale chápu, že nový tlumič od ohlins je určitě top, o tom žádná.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 13:24
Příspěvků: 338 Registrace: 04.09.15
Mardock napsal:
mi5 napsal:
Jako dát za tlumiče 35 k minimal nebo dát 3k za repas je docela rozdíl. ale chápu, že nový tlumič od ohlins je určitě top, o tom žádná.
proč 35 ? Sada hyperpro s hydroštelem je za cca 25 tis. Sada YSS ještě míň. Repas za 3 klacky nemáš s novou pružinou.
Ale to tu bylo napsané opravdu xxxxx krát. Fakt je to už jak s tím olejem
O YSS vím, že to není takovej rozdíl vůči repasovanemu originálu, takže to se vylučuje. Pak ti už moc nezbyde, než koupit něco slusnejsiho co začíná nevím na 25k a víc( když to říkáš). Prostě tlumiče jsou hodně drahá sranda za velký peníze. Já teď asi udělám repas s novou pružinou a dosetrim na hyperpro, je to prostě děsná racha pro mě, ale vim je to ta pohádka o opicce a bananech.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 13:56
Příspěvků: 845 Registrace: 28.07.09
o opici a banánech ani ne, ale vem si, že repas s nejistým výsledkem za cenu okolo 10-12 tis včetně pružin a sadou např hyperpro za 25 tis je rozdíl, ale repas vůbec nemusí dopadnout ke spokojenosti majitele a řezání origo tlumiče se mě osobně vůbec nelíbí-je to na mě moc garážová práce. Proto jsem to já zavrhl. Spíš je to o tom s čím je ochoten se člověk smířit.
Upravil Mardock dne 06.12.2017 14:04
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 14:23
Příspěvků: 392 Registrace: 20.01.13
A nebo si počkej. Občas se tady v inzerci objeví nějaký pěkný značky za dobrý kacky.
moje fotky: https://plus.goog...6003/posts
Kam může kamzík, tam může GSo
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 14:51
Příspěvků: 338 Registrace: 04.09.15
To jo, ale než se přihlásím tak jsou všechny fuč. Nestíhám tu být celý den a čekat.
Blbý je, že zadní kleknul úplně, takže s tím přes zimu musím hnout aspoň vzadu.
Edit: a to mi opět odešli přední kotouče brembo od jednoho místního člena. Byly tam rok a něco, takže 8k padne na to.
Upravil mi5 dne 06.12.2017 14:53
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 19:43
Příspěvků: 19 Registrace: 18.10.17
Melizoy napsal:
WanChuan napsal:
proto tam nechodim....
A radši se jedu projet !!!
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Když já třeba v noci, nebo ve sněhu a ve slaný břečce jezdim na motorce nerad
Osobně za mě progresivní pera na tlumič, který má lineární charakter fakt nebrat. Když budu mluvit o zadku na ex 1100GS, tak je to použitelné akorát na silnici při měkce nastaveném odskoku a už na šotolině začíná zadek kopat. Při přitvrzení tlumiče, aby zadek neskákal do vzduchu je pak v měkkém pásmu pružiny jízda hodně nekomfortní. Pro jízdu po silnici v zátěži budiž, ale sám pro svižnou jízdu - za mne nedobrá volba. Když vzpomenu na srovnávání, které jsem si kdysi dělal, tak pro cestování i po šotolině, dokud člověk nezkoušel skákat, nebo jet opravdu svižně byl nejpříjemnější origo podvozek 1150GSA. Tractiv, také pro GSA měl už poměrně větší kompresní útlum, byl znatelně méně pohodlný, ale zato se s ním daly jet bomby a nerozkmitával se, stejně jako to uměl Ohlins DR46S1, ten byl moc příjemnej na rychlou jízdu, ale jak už jsem kdysi popsal v samostatném vláknu, tak mě mechanicky nepřežilo slabé uchycení, které ve verzi pro 1100 nebylo zrovna masivní. Ale dobrá zpráva je, že se vše dá opravit
Z mě, je rozhodování o podvozku snadné.
1) jezdím turistiku, silnice, i šotoliny, nechytl jsem nikdy dorazem a nemám problém zpomalit, když přijdou těžší místa? pak budu řešit origo pozdvozek - je pohodlný, a dostatečně dimenzovaný. Když mám problém s dorazy a dobře dosáhnu na zem, pořídím vyšší verzi z GSA. Rezerva na zatížení je proti nízké verzi značná. Dokážu si představit i že bych koupil pouze zadní jednotku a jezdil s povoleným předpětím na měkko. U letité zadní pružiny by to mohlo fungovat. Sám jsem zvyklý mít vždy poslanou váhu trochu víc na předek. Pak motorka lépe visí na řízení a drží stopu na šotolině, samozřejmě se ale víc zavírá při jízdě bez držení - každý ať posoudí, co má radši.
2) verze jezdím ostře šotoliny, chci zůstat u bmw = musím koupit "něco tuningového", bohužel. Musím ale počítat se ztrátou pohodlí. Při zdvihu kolem 21 cm, budu s novou pružinou na svojí váhu vždy tvrdší, než u superpohodlného originálního podvozku. Vyberu si tedy značku tlumičů podle stavu konta a sympatií ke značce, či typu technologie které uvěřím, vlezu na váhu a můžu vybíraz. Origo zadek má u GSA lineární pružinu snad jen 120 N/mm? (jen to hrabu z paměti, je to neověřená informace odněkud z fóra). Měkké verze Ohlinsů mají tuším 140... a tvrdé se dají sehnat až po max brutálních 190N/mm, co jsem kdysi koukal? Sám jsem jezdil 170 N/mm a na můj metrák a semtam jízdu s kufry to bylo akorát, když se bavíme o měření ponoru, který by měl být 30 proc. zdvihu shora. U teleleveru to bohužel neplatí, bavím se o zadku a předek si vyberu k zadku do páru. Vybrat pružiny je o tom, jak naložený, a jak akčně chci jezdit v nejčastěji používaném režimu jízdy a podle toho si vybrat. Žádná velká věda. Jestli jsem drsňák a nevadí mi ztráta pohodlí, mám výhodu. Já osobně bych ale už tvrdá pera (typu progresivní Hyperpro) nechtěl, protože GS je pak nepohodlnější, než většina cestovních motorek.
Pěkné zimní téma..)
Taky bych nejraději zůstal na originálních tlumičích a pružinách, ale jde o to co jsem psal jako první, že když sednu na motorku s přítelkyní tak motorka strašně lehne dolů a to nemluvím o tom když tam dám kufry to už nemá daleko do dorazu. Nastavit originální podvozek u GSA nijak nejde ne ?
Upravil gegosvit dne 06.12.2017 19:43
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 06.12.2017 20:32
Příspěvků: 1038 Registrace: 31.05.10
Já měl 2x repasované originály, které měly 160t a projely se mnou Jižní a Severní Ameriku.. fungovaly, jeden jsem teda po cestě zničil, ale službu odvedly velmi dobře.
Po návratu jsem se dlouho rozmýšlel zda koupit nové, lepší..
Věděl jsem, že advika už neprodam a tak jsem se jí odvděčil a koupil TT tlumiče. Rozdíl to samozřejmě je, poznávám to hlavně teď, jelikož jezdím ve dvou..pokud člověk plánuje s motorkou zůstat je to určitě dobrá investice, vyplatí se to..pokud je motora přestupní stanice, šel bych znovu do repasu.
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 23.12.2017 21:45
Příspěvků: 43 Registrace: 17.07.11
Mám jednu otázočku mam R1150GS rv.99. Môžem kúpiť tlmiče pre R1150GS Adv. rv02?... bude to len o trošku vyššie alebo mám očakávať nejaké ďalšie komplikácie pri montáži resp prevádzke.....
Jaká volba podvozku bude pro mě nejvhodnější? 1150 GSA
Přidané 24.12.2017 09:06
Příspěvků: 1517 Registrace: 08.02.12
A bacha! V souvislosti s vyššíma tlumičema (z GSA na GS) se vedla debata o nutnosti přesadit křížky v kardanu!!!
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí