tak tak, přesně z toho důvodu jsem Optimate 4 koupil taky.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Mydlo52 napsal:
Nic proti..ale ten can -bus mi přijde akorát pro lidi, kteří si koupí novou BMW motorku a neví ani kde mají baterii, tudíž pro takové vymysleli takový systém... Dobrý den pane Novák, co vás k nám přivádí do BMW, vždyť jste byl nedávno na servis...no nevím kde je baterie na mém stroji a chtěl bych ji dobít...aha..dejte mi xxxtkč a dám vám krabičku, dáte jeden konec do zásuvky na motorce a druhý konec do zásuvky...no to BMW myslí na vše.. děkuji..tady máte xxxtkč... všichni spokojení
CAN v prvni rade znamena, ze v motorce NEMAS POJISTKY... nevim, proc to davas tolik do souvislosti s nabijeckou.
Nabijecka proste musi byt schopna rict CANu, aby ji tam pustil. Alespon tak mi to napsali z CTEKu kdyz jsem se po tom pidil
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TO je zkouška z elektotechniky?
Pulzním signálem dochází k oživení větve... Canbus totiž cca po 15-30 minutách vypne zásuvku. Aby k tomu nedošlo, tak nabíječka tento CAN BUS kontaktuje a říkámu, neusni ... a to mi stačí
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
No a protože mám klasickou motorku bez CAN BUS, tak mi to nevadí, ale proto vím, že novější stroje, BMW, HONDA, YAMAH atp systém CAN BUS mají, z toho duvodu jsem si tuto nabíječku pořídil
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Bylo mi zde doporučeno zvolit raději verzi CTEK s teplotním čidlem - mohu se zeptat, k čemu je to dobré? Chápu správně, že nabíjení je optimalizováno podle okolní teploty? Jde o tento model: https://www.nabij...s-5-0-12v/
A zde je model, který jsem už uvedl - bez teplotního čidla, ale s testerem. Co se týká teploty, v popisu sice není uvedeno teplotní čidlo, ale nabíječka má režim pro nabíjení při nízkých zimních teplotách: https://www.nabij...5-0-2-v-1/
Kde máš motorku? Respektive auto? Pokud máš vše uskladněno někde kde se pohybuje teplota mezi 7°C -25- 30°C není potřeba nic takového řešit
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Ivan napsal:
Bylo mi zde doporučeno zvolit raději verzi CTEK s teplotním čidlem - mohu se zeptat, k čemu je to dobré? Chápu správně, že nabíjení je optimalizováno podle okolní teploty? Jde o tento model: https://www.nabij...s-5-0-12v/
A zde je model, který jsem už uvedl - bez teplotního čidla, ale s testerem. Co se týká teploty, v popisu sice není uvedeno teplotní čidlo, ale nabíječka má režim pro nabíjení při nízkých zimních teplotách: https://www.nabij...5-0-2-v-1/
dával jsem na předchozí stránce odkaz, kde jsem kupoval a kde jsem to řešil s příslušným chlapíkem, který tomu dle všeho opravdu rozuměl, což by tedy asi i měl, ale ne vždy to tak je ;o)). Mu zavolej, něco Ti k tomu řekne. http://www.otos.c...im-cidlem/
Já nakonec vzal tu na kterou jsem dal odkaz, protože na moto mám ještě origo BMW nabíječku, kterou jsem tak před 6ti lety koupil od "servisáka", ale to jsme ještě vůbec nevěděl, co je to za "kouska" ten "servisák" ;o))). Zároveň u té nabíječky, jsou očka se zásuvkou, tzn. uvažoval jsme, že příp. vyvedu ven pod sedlem a přichytím k rámu, tzn. CanBus jsem u nabíječky nevyžadoval.
www.jantruhlar.cz
Obecně řečeno, žádná baterie, aŤ je jakákoliv, by neměla být nabíjena v mrazu.
Tím ta baterka degraduje .... pokud máš dlouhodobě auto venku na mrazu a nejezdíš s ním, nejlepší je prostě baterku vyndat a dát ji někam kde je cca 12°C a tam ji nabít. Ale bacha, nechej ji prvně prohřát...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
pokud máš dlouhodobě auto venku na mrazu a nejezdíš s ním, nejlepší je prostě baterku vyndat a dát ji někam kde je cca 12°C a tam ji nabít. Ale bacha, nechej ji prvně prohřát...
proc myslis? chladem se naopak brzdi samovybijeni a degradace. Ta reakce baterky (P v chladu bezi proste pomalejc IMHO
Co je smrtelne je podbiti pod 10,8V, pripadne NENABITA BATERKA MUZE ZMEZNOUT U TEPLOT CCA -10C
Upravil hicks dne 18.01.2018 16:16
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Také používám optimate 4 dual od chvíle co jsem naposledy smontoval kryt u LCčka a už nenašel gumičku do které se zasouvá krytka. Teď nic nemontuji a dobíjím průběžně hlavně když vím, že delší dobu nikam nepojedu. Na auto a trakční baterie používám jinou která umí až 12A. Jelikož doporučený nabíjecí proud má činit 10% z kapacity baterie mohu s klidem až 120Ah.
Hicks - neber to zle, ale jsi v tomhle mimo, při podchlazení baterie - či vystavení mrazu, dochází k vybíjení. Pokud chceš baterku udržet nabitou, je potřeba ji dát do konstantní teploty někde kolem těch 10-17°C, nejlépe tmavší prostředí a hlavně sucho.
Proč myslíš, že když jsi dlouho venku a teplota klesne pod bod mrazu, nejsou některá auta schopna nastartovat?
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
Hicks - neber to zle, ale jsi v tomhle mimo, při podchlazení baterie - či vystavení mrazu, dochází k vybíjení. Pokud chceš baterku udržet nabitou, je potřeba ji dát do konstantní teploty někde kolem těch 10-17°C, nejlépe tmavší prostředí a hlavně sucho.
Proč myslíš, že když jsi dlouho venku a teplota klesne pod bod mrazu, nejsou některá auta schopna nastartovat?
tvl Vojtechu prece mi nebudes psat, ze jses mimo, kdyz mam pravdu:
"From a value of 0.0012 to 0.0019 specific gravity drop per day at 26.7° C., this rate diminishes slowly to a vanishingly low value at about ? 2° C. Above room temperature it increases rapidly to over 0.005 specific gravity per day at 47° C. At tropical temperatures the rate of self discharge of storage batteries becomes so rapid that it makes the retention of charge a problem of critical importance." http://jes.ecsdl....5.abstract
za nemuzes nastartovat v zime je imho poklesem proudu.. mozna i napeti(?) ktery to dokaze dodavat.
Tj. v teple skladuje Pb baterky jen neinformovany.
Upravil hicks dne 18.01.2018 16:35
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tady to mas ve Fahrenheitech. Je samozrejme naprosty nesmysl, ze v chladu dochazi k VYSSIMU samovybijeni Pb baterii.
Je to PRESNE naopak a je to naprosto logicke.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
O.K. v tomto se asi pletu, ale v případě nabíjení, by zcela určitě neměla být baterie pod bodem mrazu....
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Koukám že je to tady samej internetovej odborník přes aku a nabíjení.
Mám spoustu možností čím nabíjet aku a skonči jsem u Optimáte nejenom na moto
dokáže to oživit i docela zdrchanu baterkum. CAN bus na Optimáte lze aktivovat nebo vypnout stačí si přečíst návod.
Sebelepší nabíječka nic nezmůže pokud výrobce ojebává výrobu aku, bohužel zkušenosti nejenom moje. http://www.optima...
Cetek neznám nekomentuji.
Když se připojí nabíječka přes dodávané konektory přímo na aku tak žádnej CAN-bus není potřeba.
Bacha na doma vyrobené nabíječky, pokud se aku nabíjí v moto kde je to samá elektronika.
Upravil Kratkej dne 18.01.2018 17:21
Ahoj, já přidám pouze moji osobní zkušenost. V dílně mi to po tmě svítí jak na diskotéce, mnoho let používám Optimate4, mám jich 5 a nedám na ně dopustit. HD mám 10let - původní baterie, 4kolky malá, velká to samé. Na udžováku mám stroje vždy, když je zaparkuju(není noc když jsou doma abych je nepřipojil). Kdykoliv je potřebuju - vše funguje. S nákupem LC jsem ihned koupil další, tentokrát s Optimate4 dual edici for BMW - cca 1700,- vše funguje skvěle. Vím kde je baterka, první co jsem udělal, že jsem namontoval napevno vývody z baterie na nabíjení v tankvaku či kufrech. Hlavně více než desetiletá zkušenost mi umožňuje toto s čistým štítem doporučit.