Taky už jsem to musel u LC párkrát udělat přes ABS Bleed test diagnostikou. Normálním způsobem odvzdušnění mi to nešlo a pořád byla brzda na můj vkus moc "měkká", i když už bubliny dlouho nevycházely. Po bleed testu vylítlo několik bublinek a hned to bylo lepší. Ale třeba po půl roce znovu špatné. Myslím, že to bude jak píše xylem. Několikrát jsem musel při odvzdušňování použít ABS Bleed test i u "vzducháčů" a "Káček" bez posilovače (od mod.roku 2007). Po výměně hadic např. po nehodě už byla kapalina bez bublinek, ale pořád to nebylo ono - na můj vkus moc měkké. Po bleed testu o hodně lepší.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Někde udělali soudruzi chybu a nikdo neví kde u prvního LC 2013 mi měnili zadní brzdič,destičky,kapalinu a dělalo to furt pak říkali že je to normální Na nové to dělá taky a stačí to jen odvzdušnit ale je to otravné a je divné že do dneška stím nic nedokázali udělat. na vzducháčích byl taky dual používal jsem taky více méně jen přední brzdu a nic se nezavzdušnovalo tak nechápu
Ono když jsem hledal na zahraničních webech nějaký ten článek, věnující se tomuto problému, jelikož jsem to "normální" cestou prostě k uspokojivému výsledku nedal, tak se tam řešilo, jak si pomoci bez diagnostiky.
Výsledek byl, že pokud to nejde běžnou cestou a člověk nemá k dispozici diagnostiku aby mohl spustit "ABS bleed test", tak pokud to chce opravdu důkladně odvzdušnit, postačuje prý někde na šotolině párkrát zabrzdit tak, aby muselo zasáhnout ABS.
Je to asi krajní řešení pro "pár" motorek, ale mohlo by to částečně vysvětlit, proč někdo vymáčkne bubliny a má brzdu ok a někdo má brzdu "gumovou" ať se snaží jak chce.
erne818 napsal:
Kolko stoji potrebná diagnostika a kde sa da kupit?
Jak už tu psal "Servisák" většina motorek ji k tomuto úkonu nepotřebuje a pokud by jsi s tím měl také problém, zkusil bych například trochu probrzdit zadek na té šotolině. Stějně pak budeš dál postupovat klasickým způsobem.
Nerad bych tu rozpoutal diskuzi na téma, že bez toho to nejde. Chtěl jsem spíše znát názory ostatních na možné příčiny tohoto jevu a třeba "xylem" to popsal podle mě velmi přesně.
Nicméně pokud by jsi ji opravdu potřeboval na něco jiného, zkus pohledat jak zde po fóru, tak i po netu. Existují různé varianty a to jak připojení, tak i použití software .... je to asi na delší diskuzi a i mimo tohle téma,...... ale můj názor je, že je lepší zajet za někým kdo ji nejen má, ale hlavně ví co s ní.
Jina tady je jeden z mnoha odkazů (takový nástřel) jak by to mohlo třeba vypadat
sam guru Tonda se mnou jako s laikem souhlasi ?? asi si to vytisknu nad postel ......
lubos GS - a kde soudruzi udelali chybu ? no my jsme ta chyba, my zakaznici ...... kazdej chce vsechno mensi/lehci/vykonejsi/chytrejsi/levnejsi a to jsou vsechno pozadavky ktere jsou trochu tim padem proti sobe ....
tesneni vsech komponent pri te velikosti a cene a frekvenci kmitani proste neni jednoduche a prave proto (a i proto jsou to vlastne sikovni zapadonemecti soudruzi, kteri si to uvedomuji ze se to zavzdusnuje) si myslim ze tam maji ten bleed test, prave kvuli tomu aby se ty kanalky spolehlive vyplachli, nebo jim to aspon pomohlo k vyplachnuti
a tady me ted mozna servisak sezere (ale mam holt technickej mozek, tak mi neda nazor nevyjevit i kdyz k nemu odpoledne jedu s riditkama : ))))), ale rek bych ze u vetsiny (aspon tech novejch) motorek to absko funguje (je aktivni) dost casto, predpokladam ze vzhledem k tomu co vsechno to umi a kolik to ma rezimu, ze i to abs nefunguje jen v tom "nejtvrdsim rezimu nekde na sotoline", kde to samo kazdej pozna, ale bude fungovat i s nejakyma mensima zasahama (jako u aut) i na silnici a nemusi o tom nutne ridic vedet - ale zaroven tim pouziva ty zavzdusnujici se kanalky a protoze se brzdi hlavne predni, tak to tomu predku prospiva a nezavzdusnuje se tolik jako zadek, ale to se opakujem
a vlastne otazka je jak jsou ty kanalky udelany vzhledem k dualu, treba jejich propojeni prispiva k tomu ze i ten predek pak nechava bubliny nekde v te zadni vetvi, ale to je uz teda jen spekulace, nicmene technicky celkem mozna
no a jestli tohle vsechno tak ± je (jakoze to tak trochu z tech poznatku dava smysl) pak si kacirsky troufnu tvrdit ze odvzdusneni by se melo delat s tim bleed testem automaticky, aby to bylo poradne ..... a pokud nekde svepomoci, tak to probrzdeni na sotoline by melo byt rozhodne plus
howg
Ja myslím ze se to tu už řešilo.musis do bmw na přehrání softwaru. Pak to klasicky odvzdusnit,me vylitly bublinky až po čtvrté nádobce,celkem jich bylo asi sedm....
Kupredu spatki ni krok...
Mě to dělá taky a je jedno jestli jí používám nebo ne... Smířil jsem se s tím... Milan mi to jednou za rok odvzdušní a za chvíli je to zase měkké... Používám stejně jen přední, tak to neřeším...
Ahoj, mám podobný dotaz a jen si chci potvrdit.
LC 1200 vodník rok 2016. Přední duální brzda při zapnutém motoru brzdí přední u zadní kolo v pohodě). Zadní brzda úplně prošlápnutá bez jakéhokoliv odporu, zdaní kolo se při moto na stojanu stále točí. Vůbec nebrzdí, dokonce ani kontrolka brzdového světla nesvítí. Je to také jen zavzdušněním nebo je to ještě dále - například pumpa, elektronika?
Už 2 dny volám do Inveltu a nedaří se mi dovolat technikovi, abych věděl, zdali na servis nebo zvládnu odvzdušnit sám
Ahoj.
Připojím svoji zkušenost.
Po zimě měkká zadní brzda - proběhlo odvzdušnění svépomocí. Nebudu popisovat co všechno jsem zkoušel, ale nic nepomáhalo. V té době jsem byl objednaný na servis do CarTec Ostrava. Zeptal jsem se a žádný problém. Brzda jak beton už šlape 2 roky. Dle vyjádření technika je na to nějaký postup a nechává se to natlakované přes noc - víc by nám asi řekl servisak. Předpokládám, že zakopaný pes bude v modulu ABS. Jinak LC r.v. 2014
ja na radu Servisaka odvzdusnuju cca kazdy jaro zadek LC...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jj postup je takovej ze by se mela nechat pres noc na pace zadni brzdy vyset zatez myslim.10kg. Ale nato nema nikdo cas . Kazdej si nato vetsinou ceka nebo rano da a odpo bere. Takze vymena musi stacit. A ano.problem je v modulu abs
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Keďže tu už začal Xylem do toho vnášať techniku, dovolím si ešte malé technické okienko pre pochopenie "prečo sa vôbec zavzdušňuje brzda na motorke s ABS?". Určite si všetci pamätáte z 8. ročníku ZŠ z fyziky javy zvané parciálne tlaky plynov. Pre tých, čo náhodou zabudli ide o to (zjednodušene), že pomer plynov v kvapalinach sa mení zo zmenou tlaku alebo teploty. Čiže akonáhle zvýšime tlak alebo teplotu v kvapaline, dochádza k vylúčeniu plynov (pre zaujímavosť napr keď zohrejeme pri rovnakom tlaku vodu z 20 na 70 stupňov C, tak vylúči cca 100 násobok kyslíka vo forme mikrobublín) kedy dochádza pri dlhodobejšom pôsobení tých vylúčených mikrobublin k ich zlúčeniu do veľkých bublín, ktoré sa už po spätnom znížení nevedia "vratit" do kvapaliny (preto napr doma ak dopustite vodu do kúrenia, tak sa neskôr trochu zavzdušní).
Čiže v tomto prípade ak novú kvapalinu pri odvzdušňovaní pri atmosferickom tlaku zbavíme bublín, tak tie sa potom začnú aj tak vytvárať hlavne pri dlhodobejšom brzdení, kde sa okrem toho ešte aj zvyšuje teplota kvapaliny, čiže tvorba mikrobublin je výrazná a nie všetky sa vrátia späť. A keďže je ABS jednotka najvyšším bodom (napr na rozdiel od áut) tak sa tam časom nahromadia a spôsobia zavzdušnenie. Preto je riešenie nechať na to dlhodobo pôsobiť napr tlak a potom vzniknuté bubliny odfuknuť von....a toto platí až do ďalšej výmeny čerstvej brzdovky, teda ak nemáte staré spuchnute popraskané hadičky kade to môže opätovne prisávať kyslík (má asi 1/3 veľkosť oproti kvapaline, takže prejde aj keď to ešte netečie ) . Ak si pamätáte motorky bez ABS, tak tie to práve vedeli pobrať v tých nadobkach s gumennou membránou. Koniec technického okienka
Upravil patol dne 14.05.2024 22:49
Měl jsem stejnej problém na jiné motorce (Moto Guzzi Breva 1100), odvzdušnění, brzda dobrá, stačilo 300-400km a chod pedálu až na doraz... hodně jsem kolem toho četl fóra, někdo tam doporučoval přesunout nádobku na úroveň jednotky ABS než je normálně (je někde v 1/2 vzdálenosti mezi abs a pákou zadní brzdy, ze zoufalství jsem to navrhnul v servisu. Přesunuto přibližně do stejné výšky, jako je jednotka abs, po přesunu mnohem lepší - skoro bych řekl, že vyřešeno. Říkal mě technik, že to potom udělal u dalších 8-mi motorek a že všichni hlásili zlepšení nebo úplné vyřešení problému... takže to co psal Patol realizováno v praxi?