Jeste jedna vec na okraj.. znamej, co ma dilnu a cca 15 let se zivi servisem motorek me ujistuje, ze: KAZDA dilna, KAZDEJ mechaniku muze servisovat jakykoliv auto nebo moto a zastoupeni / vyrobce i pres to musi drzet zaruku.
Musi jen prokazat, ze pouzil orig. dily, adekvatni postupy, naradi apod.
Alda napsal:
Jeste jedna vec na okraj.. znamej, co ma dilnu a cca 15 let se zivi servisem motorek me ujistuje, ze: KAZDA dilna, KAZDEJ mechaniku muze servisovat jakykoliv auto nebo moto a zastoupeni / vyrobce i pres to musi drzet zaruku.
Musi jen prokazat, ze pouzil orig. dily, adekvatni postupy, naradi apod.
ANO, přesně tak, plný souhlas. Koupíš třeba Porsche a jezdíš do servisu u Vás na vsi co dělají třeba Fordy a nemusí to být značkový servis, jen musí používat orig. díly, postupy a tak, a když se něco pokazí, musí ti výrobce uznat reklamaci - záruku. Takhle to funguje v pohodě v autech. Jak jsem psal, tak takhle to i funguje v Hondě u motorek, prostě NO PROBLEM. Je to o přístupu, a ten Autec nemá. Domnívám se, že jestli budete mít razítka v servisní knížce BMW třeba od servisu XY, tak Vám musí uznat reklamaci, a nemůžou se vymlouvat na to, že to nebylo servisované ve značkovém servise. Před 2-3 lety jsem postřehl, tento návrh který prošel, možná nějaká vyhláška, legislativa či co. Možná někdo na této diskuzi bude vědět o tom více. Napište to sem, bude to zajímat hodně lidí. Nejlepší by bylo napsat přímo výrobci BMW, ať se k tomu vyjádří. Ze servisní knížky je to patrné, nic nenařizují, pouze doporučují.
Alda napsal:
Jeste jedna vec na okraj.. znamej, co ma dilnu a cca 15 let se zivi servisem motorek me ujistuje, ze: KAZDA dilna, KAZDEJ mechaniku muze servisovat jakykoliv auto nebo moto a zastoupeni / vyrobce i pres to musi drzet zaruku.
Musi jen prokazat, ze pouzil orig. dily, adekvatni postupy, naradi apod.
tak tohle jsem už také slyšel a ne jednou a u OPEL to i funguje !
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Je to nařízení Evropské komise č. 1400/2002 – tzv. Bloková výjimka).
Co to znamená v praxi?
* nezávislý/neznačkový servis může provádět prohlídky a opravy stanovené výrobcem na jakémkoliv vozidle, aniž by tím zákazník ztrácel záruku daného výrobce
* při opravě, nebo údržbě může takový servis použít i díly jiné, než dodané výrobcem
platnost záruky je samozřejmě podmíněna odborně a řádně provedenou prací takového servisu
* záruční opravu, na kterou se vztahuje záruka výrobce provádí pouze autorizovaný servis a používá jen originální náhradní díly
* nezávislý/neznačkový servis má dle Blokové výjimky přístup ke všem technickým informacím, diagnostickému a jinému vybavení, které jsou potřebné k opravě a údržbě vozů dané ho výrobce.
* nezávislý/neznačkový servis má možnost školit své zaměstnance ve spolupráci se zastoupením daného výrobce
* obchodní společnosti se značkovým servisem mohou provozovat , po splnění určitých kritérií, značkový i neznačkový servis i jiného výrobce
MCJ napsal:
Je to nařízení Evropské komise č. 1400/2002 – tzv. Bloková výjimka).
Co to znamená v praxi?
* nezávislý/neznačkový servis může provádět prohlídky a opravy stanovené výrobcem na jakémkoliv vozidle, aniž by tím zákazník ztrácel záruku daného výrobce
* při opravě, nebo údržbě může takový servis použít i díly jiné, než dodané výrobcem
platnost záruky je samozřejmě podmíněna odborně a řádně provedenou prací takového servisu
* záruční opravu, na kterou se vztahuje záruka výrobce provádí pouze autorizovaný servis a používá jen originální náhradní díly
* nezávislý/neznačkový servis má dle Blokové výjimky přístup ke všem technickým informacím, diagnostickému a jinému vybavení, které jsou potřebné k opravě a údržbě vozů dané ho výrobce.
* nezávislý/neznačkový servis má možnost školit své zaměstnance ve spolupráci se zastoupením daného výrobce
* obchodní společnosti se značkovým servisem mohou provozovat , po splnění určitých kritérií, značkový i neznačkový servis i jiného výrobce
No tak takhle nějak je to pěkně vysvětleno mě osobně to připadá velmi logické
vytisknu si celý tento zákon nebo jak to mám nazvat a je to
Je vidět že v tétoi zemi se neznalosti zákazníkáa využívá(zneužívá) víc než dost no aspon k něčemu to dospělo dnes.
děkuji MCJ , pokud máš více info k tomuto budou jistě všichni vděční
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
A tady je přímo to nařízení
[url]http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:08:02:32002R1400:CSDF[/url]
Pokud by někomu nefungoval ten odkaz, tak do roku dejte 2002, číslo dejte 1400 a klikněte na "Hledat". http://eur-lex.eu...naturel.do
Upravil MCJ dne 18.03.2009 17:07
Tak to je super informace hoši ! Takže Milane dej si tam razítko svýho servisu a máš platnou i záruku. V případě velkého problému i tak asi jen do Vídně..... skvělé stránky tohle bmwgs.cz......
PS: trochu jsem popracoval a zařídil Ti razítko Slovenskýho Tempusu a to kdykoliv, ale když je to takhle, jak výše napsané, tak je to bezproblémové.
/ jdu si vyrobit razítko WingMotoservice /
Tak jsem se právě vrátil, nikoli z Hradu, nýbrž ze servisu BMW ve Vídni, garaqnční prohlídka ,mám najeto 11 000.Přístup lidí super, udělali to v podstatě na počkání - ale i tak jsem bloumal cca 4 hod po městě.. Vyměnil všechny kapaliny, olej.filtr - nějaké přepropgramování softvéru. Stálo to celé 199 éček, z toho je 33 DPH ,tedy MWSt. Tak mě napadá, že to asi měli účtovat bez MWSt, nebo můžu o něj něj u nás požádat zpět ? (moto mám na firmu) Máte s tím někdo zkušenost ?Dokud bude v záruce, budu jezdit do Vídně, i když to vyjde asi dráž než u nás..
Wing napsal:
Jo přesně jak píšeš z tou Suzou, to dělám tak stále ať u Hondy asi 3 motorky, R1, Buzna.... no nikdy se nic nevykakalo, vše drželo nejen po dobu záruky ale i potom, tak takový obavy nemám. Co je mi známo, tak na 12tce je problematický akorát EWS, tak pro jistotu vozím rezervní a mám to vymyšleno tak že se stroj dá zpojízdnit na cestě. Tak mu dúvěřuji . Nevím, jestli Tě někdy Báwo nechalo ve štychu a nedojel si do cíle do cesty. Jestliže ano, pak chápu obavy. Nebo si měl jinou závadu?
A s tím razítkem...... všude pracujou jenom lidi ne a dá se domluvit....
No jestliže ty obavy jsou nepřekonatelné, tak jak kolega Ivo psal nahoře, skoč do Vídně. Udělaj Ti prohlídku na 10tkm a 20tkm a pak Ti stejné skončí záruka / nevím kolik toho najezdíš /. Tak dvě prohlídky se daj vydržet a pak normálně zase doma....
Mám známýho co to řešil u dovezené Ducati tak, že si nechal udělat razítko prodejce někde tuším ve Španělsku... to nenavádím, jen konstatuji.
No Wingu, na mojí motorce (ADV. 08) toho bylo problematickýho více, nejen EWS (tak jak psal již MILAN, že jsem si s ní užil). Cca v 10tis km se odporoučel zadní náhon, potom následovalo EWS, cca ve 23tis snímač škrtící klapky a ve 24tis regulátor palivové pumpy. První dvě závady řešil ještě němec (mám motorku z druhý ruky - kupoval jsem ji 8 měsíců starou). Druhé dvě jsem si vyřešil v dílně sám. Naštěstí mě ta první (snímač škr.klapky) potkala kousek od domu (2km) - domů jsem to ještě dohrkal - motorka si zničeho nic dělala s volnoběhem co chtěla -chvíli 2000ot, chvíli sotva 500ot, pak si třeba zdechla v serpentině v náklonu se zařazenou trojkou se zavřeným plynem (málem jsem se vyválel a to co bylo v trenkách nechtěj vidět). Byl jsem rád, že jsem ty dva kiláky dojel domů celej. V dílně nalezeno za chviličku (ale raději jsem to ještě probral telefonicky se známým, abych si to ověřil) - za chodu jsem odpojil snímač a volnoběh držel jak helvétská víra - po připojení se závada okamžitě znovu objevila - vymněnil jsem a byl pokoj.Druhá závada se mi projevila v Brně, kdy se mi motorka prostě z ničeho nic zastavila. Naštěstí kousek od firmy, takže jsem zavolal kolegu, mezitím jsem našel závadu - nějak jsem po otočení klíčku neslyšel bzuknout čerpadlo - raději jsem ale vytáhnul jeden vstřik, abych měl jistotu, že pumpa opravdu nepumpuje - fakt ta svině nepumpovala Kolegovi jsem ještě cinknul, ať sebou ještě vezme kus drátu, mezitím jsem rozdělal na křižovatce pumpu, vyhodil regulátor, drátama co přivez kolega jsem pumpu propojil na baterku na přímo : plus napřímo, minus jsem si po zapnutí zapalování přikostřil, pumpa se rozjela a mohlo se startovat a jelo se domů. Doma jsem vypnul zapalování, odpojil minus z pumpy aby nejela furt. Za pár dní jsem régl vymněnil a už jen doufám, že budu spokojeně jezdit. Je fakt, že bez náhradního EWS, kusu drátu, izolačky a sady torxů už neujedu ani metr Ale nezoufám, BMW miluju, servisovat motorky mě baví, vždy jsem si servis dělal sám a podle volnýho času i svým známým, podmínky a vybavení na to mám, za ty roky mám udělanejch spoustu přípravků. Díly na svoji motorku jsem si naštěstí vyřešil na záruku přes známýho a jeden servis v Německu - taky se mi nechce dávat motorku na týden do servisu a ještě se domlouvat pár týdnů dopředu, kdy můžu přijet. Takže přeji spoustu pohodových kilometrů na BMW
P.S. je fakt, že razítko se dá vyrobit i s brambory
Wing napsal:
Tak to je super informace hoši ! Takže Milane dej si tam razítko svýho servisu a máš platnou i záruku. V případě velkého problému i tak asi jen do Vídně..... skvělé stránky tohle bmwgs.cz......
PS: trochu jsem popracoval a zařídil Ti razítko Slovenskýho Tempusu a to kdykoliv, ale když je to takhle, jak výše napsané, tak je to bezproblémové.
/ jdu si vyrobit razítko WingMotoservice /
z brambory tak to nech až budou ranný at nemáš nějaký zeschlý písmena
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
To: TONDA no ale pravidelnej servis máš u BMW že aspon v 10 a 20 tis a jelikoš máš ještě záruku jak to bude V 30 tis ??? kašleš na to ? uděláš doma
jasný každej dáme motorce to nejlepší pač ja su ten koho někde nechá když něco odfláknu tak proč bych to dělal .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Ono s tím servisem je problém především v tom, že podle BMW je pro servis potřeba absolvovat jejich školení, kupovat jejich literaturu, speciální nářadí a přístroje s aktualizací. Když si člověk jen spočítá, že za mega je ta diagnostika a její aktualizace ročně tuším 13 tisíc EUR, tak kolik motorek byste museli udělat, aby se to zaplatilo? Prodají to ochotně každému, ale jsou to tak šílené rakety, že to je problém.
A druhá věc - ano, záruka je 2 roky ale pokud máte servisováno u BMW značkových servisů, je možné leckdy využít servisní výhody nad rámec záruky. Říká se tomu kulance a je to vlastně nestandardní záruka. Představte si, že se vám po 2.5 letech rozbije převodovka. Nebo cokoliv jiného drahého. Elektronika, ABS apod. Jasně - je to po záruce, platíš. Ale nemusí to tak být a pokud jezdíš k nim na servis (k nim znamená do značkových BMW Motorrad servisů, jejich seznam je tuším na webu výrobce a je určitě v servisní knížce), tak můžeš požádat o čerpání z kulance a zaplatíš třeba jen práci a materiál bude zadarmo. Na rovinu - nepíšu o nesmyslech, stalo se mi to s LT a opravdu to BMW schválilo a dostal jsem tu inkriminovanou součástku (v hodnotě přes 60 tisíc) zdarma. Uznali že to byla výrobní vada a ne opotřebení ale bylo to dávno po záruce. To je jeden z důvodů, proč jsem kdysi poprvé šel do BMW.
K tomu chování lidí "z BMW" na stánku. Netuším s kým jsi mluvil nebo na koho narazil ale každý den tam vypomáhali lidi z Motoklubu BMW. Nebyli to zaměstnanci Autecu. Pokud vím, na stánku byli z Autecu permanentně jen dva lidi. Pochopitelně nepočítám osazenstvo Lifestyle shopu. Takže je otázka, jestli jsi nenatrefil na nějakého chytrého majitele BMW, který tam vypomáhal.. Zrovna teda výstavu bych jako etalon nebral. Skoro na všech stáncích nebylo moc lidí z těch firem. Mělo smysl se ptát na něco o motoru té dlouhovlasé coury u Victory? Nebo studentek, které pracovaly v Yshopu? Je to výstava ne? Show není odborná poradna. Lidi na stáncích většiny vystavovatelů mají prioritu zabránit poškození exponátů a krádežím. Holky mají přilákat pozornost. Nic víc. Je to jen show.
Ke kufrům ZegaPRO - nemohli jsme je vystavovat a každému jsme to říkali už před měsícem, budou v dubnu a nevystavovala je ani fabrika před týdnem v Dortmundu ani v Anglii ani ve Švédsku. Na výstavě se nedají ukázat prototypy. Bohužel první z výroby mají být hotové koncem měsíce a tak třeba na dubnových výstavách je mít budou. Jsme rádi, že se nám podařilo ukázat alespoň finální předprodukční typy nových navigací a nové BT sady. Není to snadné. A pak to ukážeš, upozorníš že je to prototyp a lidi nadávají, že tam jsou chyby a že menu není kompletně počeštěné apod. Má to smysl?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Ono s tím servisem je problém především v tom, že podle BMW je pro servis potřeba absolvovat jejich školení, kupovat jejich literaturu, speciální nářadí a přístroje s aktualizací. Když si člověk jen spočítá, že za mega je ta diagnostika a její aktualizace ročně tuším 13 tisíc EUR, tak kolik motorek byste museli udělat, aby se to zaplatilo? Prodají to ochotně každému, ale jsou to tak šílené rakety, že to je problém.
A druhá věc - ano, záruka je 2 roky ale pokud máte servisováno u BMW značkových servisů, je možné leckdy využít servisní výhody nad rámec záruky. Říká se tomu kulance a je to vlastně nestandardní záruka. Představte si, že se vám po 2.5 letech rozbije převodovka. Nebo cokoliv jiného drahého. Elektronika, ABS apod. Jasně - je to po záruce, platíš. Ale nemusí to tak být a pokud jezdíš k nim na servis (k nim znamená do značkových BMW Motorrad servisů, jejich seznam je tuším na webu výrobce a je určitě v servisní knížce), tak můžeš požádat o čerpání z kulance a zaplatíš třeba jen práci a materiál bude zadarmo. Na rovinu - nepíšu o nesmyslech, stalo se mi to s LT a opravdu to BMW schválilo a dostal jsem tu inkriminovanou součástku (v hodnotě přes 60 tisíc) zdarma. Uznali že to byla výrobní vada a ne opotřebení ale bylo to dávno po záruce. To je jeden z důvodů, proč jsem kdysi poprvé šel do BMW.
jo tak o tom jsem slýšel ale v souvislosti s vadnou hruškou v kardanu na gs 12 taky chvilu po záruce kdy vyjádření v čr znělo MÁTE PO ZÁRUCE řešení proběhlo přes Německo a dopadlo dobře ale stálo to usilí a cestu !
nezlob se ale servis v čr má kladný ohlasy snad jen když není zaruční závada a běžný servis proběhne hladce a někdo vše zaplatí nebo nevým co si o tom myslet
jinak ten týpek co mi to takhle podal byl zřejmě od nich doslova sám se angažoval k rozhovoru který jsem měl s prodejcem a dle vystupování bych typl že tam maká od samého založení firmy.
prostě si říkejte co chcete ale pokud je od nich někdo schopen takto mluvit tak pro mě se mnou mluví firma Autec ne nějakej pepík z horní dolní . a za svým příspěvkem si stojím nic jsem nezveličoval nic neobracel škoda že jsem nepředvídal a nespustil si záznamník .
Upravil swat dne 19.03.2009 07:24
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Jedna důležitá poznámka, kterou chci uvést na pravou míru některé výše uvedené spekulace.
Na motocykly se bloková vyjímka nevztahuje, týká se pouze motorových vozidel a ta jsou podle Článku 1.
Definice
1. Pro účely tohoto nařízení se rozumí:
n) „motorovým vozidlem“ vozidlo s vlastním pohonem a třemi
či více koly určené pro použití na veřejných komunikacích;
MILAN: hele nevím, já měl v Autecu pár ostrých výstupů taky ale je to vždycky o lidech. Těžko říct, kdo to byl a proč byl na tebe tak nabroušenej. Každopádně i kdyby to byl nějaký externista, tak by neměl takhle machrovat a měl se zeptat. Ale jak říkám - je to výstava. Jezdím po výstavách (všeho druhu) na celém světě asi dvacet let a za ty roky se člověk naučí, brát všechno na výstavách s rezervou. Dostupnost výrobků - na veletrhu v Las Vegas ti řeknou že do 3 měsíců ale když pak přijedeš na jednání do firmy, tak ti řeknou, že to byla "předběžná neoficiální odhadovaná informace na výstavě" a dostupnost bude za rok. Ceny - to samé. Technické informace jiné než tištěné - naprosto nanic. Pokud mluvíš s obchodníkem, který má na starosti konkrétní zemi nebo region a dá ti nabídku nebo informace písemně a dá ti vizitku, tak jo. Ale všechno ostatní na výstavách beru jako takové divadlo. Vystavují se makety, používají se triky, nevěřil bys.. Ale to je jedno. Prostě jsi měl asi smůlu, že jsi trefil na někoho, kdo se chtěl nějak převést. Fakt nevím. Někdy to neodhadneš. Taky někoho odpálkuju když jsem tam měl lidi, kteří čekali na nějaké konkrétní informace a zdržoval mě sběrač tašek, kterého zajímalo, jestli ty navigace už dneska umí ČR a jestli je na dálku řídí Google. Taky o mě může napsat, že jsem se mu nevěnoval dostatečně. Jak říkám - je to výstava.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tondo, no to si teda fakt měl pech a to ukrutnej. Tvoje story, mě přivedla na myšlenku, zda by nestálo za úvahu, udělat ANKETU / Mohlo by se to jmenovat SPOLEHLIVOST GS1200/ o 1200 GS/GSA, aby zde přítomní majitelé těchto strojú v ní uvedli za své osobní zkušenosti : Celkový počet KM + Kolikrát kdo NEDOJEL do cíle cesty díky závažné poruše. Výsledkem by bylo počet závad na cestě na celkový počet kilometrú...třeba 1 na 150tkm..... A mohlo by se to i rozdělit na
typy poruch.
1/ EWS 2/Porucha převodovky 3/Mechanická závada motoru 4/Elekrika,baterie,startér,alternátor 5/Kardan 6/Brzdy 7/Spojka
A dali by se udělat i ankety na jiné typy :1100,1150,800 etc.
Myslím že by mělo celkem vážnou výpovědní hodnotu . Nebo je to kravina?
Jo a Tondo, podle fotek si šikovnej kluk co tam v dílně pácháš , žádný ořezávátko
To by kluci co spravující tenhle web mohli doplnit.
Mohlo by to sloužit před delší cestou jako pomůcka co si kontrolovat , nebo rovnou pořídit a vyměnit. A nešťastníkům by to aspoň ulevilo, že nebyli jediní kdo měl pokažený zrovna tenhle zasraný díl.
Pája
Wing napsal:
Tondo, no to si teda fakt měl pech a to ukrutnej. Tvoje story, mě přivedla na myšlenku, zda by nestálo za úvahu, udělat ANKETU / Mohlo by se to jmenovat SPOLEHLIVOST GS1200/ o 1200 GS/GSA, aby zde přítomní majitelé těchto strojú v ní uvedli za své osobní zkušenosti : Celkový počet KM + Kolikrát kdo NEDOJEL do cíle cesty díky závažné poruše. Výsledkem by bylo počet závad na cestě na celkový počet kilometrú...třeba 1 na 150tkm..... A mohlo by se to i rozdělit na
typy poruch.
1/ EWS 2/Porucha převodovky 3/Mechanická závada motoru 4/Elekrika,baterie,startér,alternátor 5/Kardan 6/Brzdy 7/Spojka
A dali by se udělat i ankety na jiné typy :1100,1150,800 etc.
Myslím že by mělo celkem vážnou výpovědní hodnotu . Nebo je to kravina?
Jo a Tondo, podle fotek si šikovnej kluk co tam v dílně pácháš , žádný ořezávátko
Wingu díky za kompliment. Snad jsou lidi co za mnou jezdí na servis nebo potřebují poradit spokojení.
Jinak ta anketa není špatnej nápad - doufám však, že já do ní už nebudu muset přispět další závadou, a že si moje motorka už svůj díl závad vybrala S předchozí 1100GS jsem za 3 a půl sezóny najel 55000km bez problému (vyměnil jsem jen olejový čidlo,uložení hrušky a preventivně velký ložisko kardanu) - jinak jen běžná údržba podle servisního plánu. Třeba se někde potkáme a pokecáme live.
MILANE, spolu se určitě uvidíme v Krumlově nebo se za tebou zastavím na kafe. Prohlídku na 30tis (měl bych ji mít podle servisky v 32tis.km) si ještě rozmyslím, jestli si ji udělám sám nebo kvůli záruce zajedu do Vídně - uvidím.
MILANE, spolu se určitě uvidíme v Krumlově nebo se za tebou zastavím na kafe. Prohlídku na 30tis (měl bych ji mít podle servisky v 32tis.km) si ještě rozmyslím, jestli si ji udělám sám nebo kvůli záruce zajedu do Vídně - uvidím.
no ten krumlov nevím pač se snad budu stěhovat do novýho a když mrknu do dílny co je tam krámů tak nevým nevým jestli letos vubec vyjedu
ale klidně se stav kdyžtak tě maximálně misto kafe bude čekat stěhování
v květnu to pak řádně zkolaudujem tzn je potřeba postavit ještě pořádnej altán s krbem.
Upravil milan dne 23.03.2009 05:57
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!