Ve většině případů má levnější a neznačkový filtr méně filtrační hmoty , čili papíru než dražší značkové filtry a proto i méně filtruje olej nebo vzduch . Posoudit , jestli je to stejné lze jen ve zkušebních ústavech a nebo pokus omyl a samozřejmě možnost zničit motor . Proto také raději montuji kvalitní ozkoušené filtry , než opravovat motor .
Měním olej po roce, třeba i po 2-3 000km včetně filtru HIFLO, a měním tak olej i v převodovce i v kardanu, i když se to má dělat po 20 000km... Těch 1500,- za rok do motorky dám, a sorry šetřit desítky korun na věci, která může znehodnotit stroj za desítky tisíc to opravdu nechápu...
Ano z Číny si koupím obal na telefon, sklíčko na telefon, věc které z povahy věci neublíží či negativně neovlivní funkci něčeho dalšího... oboje v uvedených případech po dolaru (cca za 10% ceny tady prakticky za identické zboží) ale např. konstrukční prvek (i třeba blbej šroub ), elektro pojistku to bych si nikam nedal i kdyby stála stejně co tady...
Upravil HonzaGS-SV dne 15.02.2018 08:52
HonzaGS-SV napsal:
Ano z Číny si koupím obal na telefon, sklíčko na telefon, věc které z povahy věci neublíží či negativně neovlivní funkci něčeho dalšího... oboje v uvedených případech po dolaru (cca za 10% ceny tady prakticky za identické zboží) ale např. konstrukční prvek (i třeba blbej šroub ), elektro pojistku to bych si nikam nedal i kdyby stála stejně co tady...
...nicmene vylozene cinsky firmy se zvedaj...
viz. Fenix, Runleader, Vinsic..
nejsou to uz zdaleka jen sracky a naopak, plno smejdu tady dovazi GENERICKOU CINU a nestydi se ji nam prodavat za desetinasobek nakupky.
Upravil hicks dne 15.02.2018 09:09
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks: Určitě ano, taky mám značkové produkty z číny (máma má Xiaomi telefon), mám čelovku Fenix... atd... Nicméně to je ten rozdíl, je to vybudovaná značka, které jde o jméno... "Generické" číně bez dohledatelného výrobce je kvalita, jméno, image u... a jde mu o to prodat a víc ho nezajímá... Značce jde o spokojenost zákazníka a případné další obchody a kvalitu si proto hlídá...
Upravil HonzaGS-SV dne 15.02.2018 09:19
Zpět k filtrům - v roce 2011 si nechala firma porovnat originál filtry s čínskými.
Čínský:
- měl méně "žeber"
- měl poloviční kapacitu na nečistoty
- mechanicky se některé zhroutily již při 12 - 16 barech
- nesprávný materiál O-kroužku
- byl příliš restriktivní - příliš velký tlakový úbytek
myslim,ze by tych 12-16 barov bol blud,pretoze obeh oleja vytvara zubove cerpadlo..zubove cerpadla dokazu v "pozicii" hydromotora vyvynut aj cez 400barov..a vy potrebujete v motore dostat urcity tlak,aby to preliezlo aj najposlednejsim mazacim kanalom..ci tlakom sa dostal az medzi salku a kluku..atd atd...
ale je to skor cca 3,5kPa pri studenom az cca 2 pri teplom..auta..
velke diesel motory pri studenom cca 6-7kPa moze padnut pri teplom na volnobeh aj 1,2
Ale vždyť aji to hiflo je nějaká sračka,možná čínska,kerá se prodává pár let (nevím,možná 20 let,letí to) a přišla taky jako finanční alternativa k zavedenejm značkám (šampion,mann atd...)
Takže pro někoho,kdo se kolem motorek motá 10let je to hiflo zavedená značka,já si iluze nedělám,je to novodobej sajrajt a přesto sem jich namontoval několik desítek,možná už stovek...
Anglický výrobce vzduchových a olejových filtrů byl založen roku 1955 a od roku 1963 dodává filtry pro japonské výrobce do prvovýroby, což je tou nejlepší známkou a zárukou kvality za velmi přijatelné ceny. Na seznamu spokojených a dlouholetých odběratelů jsou firmy jako BMW, Peugeot, Ford, Toyota, Mazda, Suzuki, Nissan a další. Filtry Hiflofiltro splnily jako první normy TÜV. V sortimentu firmy jsou obsaženy téměř všechny typy olejových filtrů, většina vzduchových filtrů pro japonské motocykly a BMW, molitanové vzduchové filtry na motokros.
Pro dosažení a zabezpečení vysoké kvality HIFLOFILTRO používá pouze materiály nejvyšší jakosti od světově známých výrobců: ocel od Toyota Tsusho a NKK Japonsko, lepidla německé firmy Henkel, papír od Ahlstrom Filtration - Finsko, Hollingsworth & Vose - USA a AWA Paper - Japonsko.
Bohumil napsal:
Anglický výrobce vzduchových a olejových filtrů byl založen roku 1955 a od roku 1963 dodává filtry pro japonské výrobce do prvovýroby, což je tou nejlepší známkou a zárukou kvality za velmi přijatelné ceny. Na seznamu spokojených a dlouholetých odběratelů jsou firmy jako BMW, Peugeot, Ford, Toyota, Mazda, Suzuki, Nissan a další. Filtry Hiflofiltro splnily jako první normy TÜV. V sortimentu firmy jsou obsaženy téměř všechny typy olejových filtrů, většina vzduchových filtrů pro japonské motocykly a BMW, molitanové vzduchové filtry na motokros.
Je to celkem jedno, ale sídlo továrny v Thai Yang Kitpaisan ve mě nebudí dojem že by výrobce měl něco společného s Anglií ;-)
To cos sem nakopíroval jsou typický marketingový žvásty který používá v různých obměnách každý znčkový výrobce, což samozřejmě neznamená že HF je špatná značka.
Nechci se vůbec zastávat nějakýho čínskýho šmejdu, ale zas nedělejte z filtru kdovíjakej hájtech výrobek. je to jen plechovka s kusem filtračního paípíru a ventilem...
Motorka by nejspíš bez úhony přežila i toho číňana, ale přijde mi fakt zbytečný kvůli pár desetikorunám něco riskovat . Možná by stálo za to ten filtr koupit, rozříznout a pak nad tím pomudrovat.
No já si právě pamatuju,když sem poprvé kupoval hiflo do nějakýho GPZka v době mejch 16tin,že sem se na to díval jako na nějakej čínskej šmejd,kerým to bezesporu je, a přitom to normálně funguje.