servisak napsal:
Vzdy nastarujes ne ze odejde start. tlacitko a tak dale
ja si tu pamatuju na predlouhy thready jak DVANACTKU VZDUCHAC NENASTARTUJES BEZ BUDIKU
1150kari z toho meli hotove ujimani... to se na 1150 nestane!... a ze budik pri padu mas znicenej hned.. vlastne malokdy vubec dojedes s neposkozenym kktpitem...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
1200 vzduch naopak jede bez budiku. To jsi blbe cetl.
to tu bylo obrovske tema par let nazpet.
tedy.. hoax
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Hele asi takhle. 1200 dohc je nejspolehlivejsi z cele rady
to je ale zavadejici. Dvouvacka se objevila az.. kolik ... SEST LET po zacatku produkce?
Porovnavas naprosto NOVOU moto s modelem ke konci produkce predchoziho?
to je zavadejici, nefer .. a tak
Porovnavej 2004 a 2013... ve stejne vybave.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Už jsem zažil tyto zásadní boje majitelů:
-2 ventil vs. první přetechnizovanej 4ventil se stříkačkou a brutálně narvanej elektronikou.
-11tku vs. ještě složitější a nespolehlivé 1150 s dvousvící, posilovačem a dvěma lambdama.
-Ingot 4ventil 11xx vs. už z výroby rozbitá plastomrdka 1200 vzduch.
-1200 vzduch poctivej starej vs. složitej novej rozvod (dvouvačka DOHC).
-A nyní se hádáme o poslední vzduch vs. první vodu.
Ano, ale to jsou dohady, který z 99% mají původ v pověrách a nesmyslech (plastová nádrž, která se hned prorazí... spousta nespolehlivý elektroniky... a vůbec celý je to plastový a ošizený ) Nebavím se o dvouventilu, to je jiná liga ... ikdyž převodovka se tam může vysypat, jako všude jinde.
Když to vezmem z opravdových zkušeností, kde se, kdy, co, komu vysr.alo a neměl na to "blahodárnej" vliv majitel, tak asi jednoznačně vede Hall senzor... teda v čase, než to s přehledem dožene alternátor na LC.
Pak rozhodně ty "vodou chlazený" cívky na 11 a 1150.
Vyhnívající bužírky kabeláže, co končej +/- po 10-15 letech zatím nebudu brát v potaz, protože to je prozatím neporovnatelný.
Pak jsou to takový vys.írky, který tě sice nikde nenechaj, ale na spolehlivosti to taky nepřidá, jako lanovody, co se přidírají, táhlo zámku sedačky, co se láme, věčně vys.ranej náhon tachometru, popraskaný koncovky cívek, co probíjí, zpuchlý gumový brzdový hadice.... a mnohé další věci... to jsem jen tak vystřelil od pasu
Já třeba o ničem takovým u 12ky vzduchu nevím.
Snímač polohy kliky- naprostá spolehlivost.
Cívky izolovaný proti vodě a na rozdíl od zpuchlý gumy jsou v nenáviděným plastu a neprobíjí.
Kabeláž taky nemívá zatím problémy, dokud se v tom někdo nehrabe.
Lanko plynu mám po 1/4M furt stejný a furt jde lehce.
Pancéřky v sérii.
Prostě se nemůžu zbavit pocitu, že do r. 2009 šel vývoj cestou řešením starších problémů (sem tam šlápl i vývoj vedle, viz tlumič rázů převodovky 08-09, nebo posilovač brzd 02-06, ale vždy se to časem zase vyřešilo)... a dál pak už cestou doplňků/ pomocníků a asistentů a za každou cenu vyššího výkonu... a v mé teorii mě podporuje i hmotnost, která šla v základu pořád dolů, až do r. 2013, kdy přišel skok o 15kg nahoru
To je totiž jako s autem... proč stará 100ka škodárna vážila 800kg, když byla z oceli a dnešní auto z hliníku váží regulerně 2x tolik? ... to je usbéčko k usbéčku...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mipooo napsal:
Zdar borci, konecne jsem se rozhoupal a budu kupovat 1200 gs, asi kolem roku 2012 - 2014, cetl jsem ze vodnici v prvnich letech byli dosti nevychytane a jsou nutne velke investice navic, je to tak? Diky za rady! Resim jestli radsi vzduch z poslednich rad nebo uz vodnik.
Ad jedna, motorka budeš brát po prvním majiteli předpokládám, což nebude problém, a ten snad s motorkou jezdil a všechny závady za tři-čtyři roky vychytal, ne? Jinak by s ní nejezdil...
A druhak - pro mě jsou to dvě rozdílné motorky a bud'se mi líbí jedna, nebo druhá, kdyby ne a rozhodoval bych se jen podle spolehlivosti, to by byl svět smutný místo
pod trvalým dohledem
Mám pocit, že celý dotaz je trochu mimo. Ani u jedné ze zvažovaných variant se nejedná o žádný krám, se kterým bys šlápl vedle. Samozřejmě pokud nekoupíš nějakou vyhuntovanou vránu od pochybného prodejce, což však nezáleží na tom, co kupuješ, ale pouze jak a kde to kupuješ. Jde o dvě rozdílné motorky a kterou z nich si koupit si musíš zjistit sám. Bohužel zkušenosti jsou jednak nepřenosné a jednak jsme každý originál. Každému zkrátka vyhovuje něco jiného. Pokud se chceš zodpovědně rozhodnout, budeš si ty motorky muset obě projet a osahat. Která z nich je pro tebe lepší dokážeš cítit jenom ty. Když jsem v roce 2012 měnil moto, dostal se do okruhu mého zájmu 650 dakar. Okolí mě zrazovalo, ať se na to vy... a koupím rovnou boxera, že je 650 jen zbytečněj mezikrok, slepá ulička a takový ty klasický řeči, co majitelé boxerů často vedou. Nechal jsem se zvyklat a začal se zajímat o 11xx i když původně to původně nebylo v plánu. 1200 byla tehdy nad rámec financí, takže ta byla ze hry automaticky. Svezl jsem se na 1100 i 1150 s tím, že 1100 mi přišla tak nějak příjemnější, ale zase se mi absolutně nelíbila. To světlo je fakt úděsný :-) Měl jsem z toho hlavu jak květák a absolutně nevěděl, kterou cestou se vydat. Nakonec se mi úplnou náhodou naskytlo zapůjčení Tenerky, což jsem využil a mezi 11xx jsem měl rázem jasno - ani jednu. Tenerka v porovnání s boxerama byla lehká, hravá a zábavná, nicméně mi na ní vadilo několik věcí, které by byly spíš na delší rozepisování. Tenerka však způsobila, že jsem nedal na původní rady a vyzkoušel si i Dakara. A byl jsem doma. Láska na druhý pohled. První svezení mi totiž přišlo nějaký divný, ale když jsem si Dakara byl projet podruhé, tak jsem byl lapen. Prostě jsem cítil, že je to to co chci. Dodnes nelituji, dodnes jsem na 1200 neseděl, nemám důvod. A řeči, že 650 jsou krámy a že se furt se... atd.? Ano, ke konci první sezóny přišlo divné období, kdy jsem nas podzim při každém dešti dělal cestou rozborku motorky nebo ji rovnou dom přitlačil. Přes zimu jsem pak rozdělal celou elektriku = vyhodil celej kabelovej svazek na ponk. Vytřídil jsem z toho 3 shilý dráty, několik prodřených. Poléčil několik (asi 10) bolavých konektorů. Kabelový svazek přebalil festovnější a vodotěsnou páskou, konektory naimpregnoval a od té doby jezdím bez problémů. Pouze vloni mi odešlo vyhřívání na lambda sondě. Projevilo se tak, že motorka z ničeho nic začla žrát jak prokopnutá, asi 5l/100. Sečteno podtrženo, kterou pořídit si musíš poznat sám, když se něco pos..., tak to prostě opravíš. Většinou jde o dávno známý věci a mnohdy o vcelku banality.
to Mr GS:
vše ukáže čas. Jsem přesvědčenej, že 1200GS není spolehlivější než 1100GS, ani si nemyslím, že 4 ventil 1100 je spolehlivější jak 2ventil. atd... je tam prostě víc věcí, které se můžou posrat.
Že tobě to 1200 funguje není důkaz vůbec o ničem. Tvoje důkazy spolehlivosti jsou daný věkem motorky, způsobem provozu motorky a celkovou údržbou. Stejný km ti najede i moped Korado, když mu dáš co potřebuje.
Tvoje poznámky: Sere se na 1100 Hall? Proč? Obvykle je to ale kvůli prostředí provozu a parkování, ne kvůli samotnýmu Hallu. Ono se na něm jako něco vypaluje? Nemyslím…. Třeba já mám za 22 let původní hall. Dokonce mi 22 let jezdí původní, ta nespolehlivá převodovka na origo ložiskách, mám původní náhon tacho, původní magnety starteru atd... To je ta nekvalita? Jakože ti za 20 let odejdou gumový hadice? Nenech se vysmát. Za 20 let musíš šáhnout i do nesmrtelných karburátorů....
Klidně ti uvedu stránku věcí, kvůli kterým je 1200 horší jak 1150 a pak další stránku proč je horší 1100 než 2ventil a proč je horší poslední 2ventil než ten první.
Proč je horší 1200GS než 1150? Tak třeba kvůli servům na klapkách, 2násobnýmu množství titěrnějších drátů, více tišťáků a elektros*aček, který když urveš, tak nejedeš. Ale toto jde eliminovat údržbou a způsobem provozu – a to ty děláš.
Já třeba viděl víc zlomenejch kyvek (kardanů) u 1200gs a nacpanýho písku a vodě v ložiskách přes blbou manžetu rozvodovky, než špatnejch Hallů u 1100 a mrtvejch převodovek. Taky 1200GS nemá airbox, kterým se může nachlastat v řece aniž by ti hrozila destrukce motoru. Co je tedy horší motorka? Každá je jen stavěná na jiný podmínky provozu a je to daný dobou vzniku.
Hlavně jde o to, jak a kde s motorkou jezdíš, kde jí parkuješ a jak se jí pak věnuješ. Ono za 200tis km třeba 3x nebo taky 3000x zmokneš, zaparkuješ venku v mokru, mrazu, potkáš sůl, utopíš to v bahně, vodě atd... A někdo to neřeší a jinej to pak vyčistí a promaže vč. konektorů. Vše má vliv na životnost.
Ale zkus se na tom svézt na dvouventilu, kterej nebrzdí, nesvítí, elektronika neutáhne vyhřívaný hefty, nic moc nejede, chlastá benzín jak ruskej vrtulník při útoku… Když s ním pojedeš jako s novou motorkou, tak ho za den na dálnici utavíš. Prostě ho budeš používat jinak, než k čemu byl určen. Ale v terénu je lepší 2 ventil a to v porovnání se všemi novějšími modely. Prostě se počítalo, že do toho terénu vjede - byl dělanej právě na tohle, vydržel větší rány, měl jinak stavěnej podvozek i výkony.
Proč tedy novější motorky dosahují často vyšších nájezdů. A je to daný dobou vzniku. Obvykle dnes dojedou dál po silnici, než třeba před 20ti, 30ti lety, když cestovali přávě ty staré vrány. Dnes jsou lepší oleje, paliva i materiály a nedává se tomu celkově tolik naprdel právě tím, že asfalt je už všude a mimo něj se moc nesmí.
Jinak tvoje nesmrtelná škoda 100 potřebovala co 120tis km generálku motoru a asi úplně všeho dalšího, což nepotřebuje při šolichání na dlouhých cestách ani Yamaha R1 o stejným obsahu motoru, protože je materiálově jinde. Krom toho by Š100 v dnešní době za 3 zimy v soli shnila nas*áč….
Závěr? Tahle diskuze je jen o poměřování pinďourů a porovnává neporovnatelné.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Budu se striktně držet zadání - koupě ojetiny - vzduch/voda mezi 2012-2014?
Na rovinu a bez předsudků - první modely LC opravdu "častěji" trpí dětskými nemocemi (než novější LC), které pro majitele znamenají "občas" šáhnout hlouběji do peněženky. Následkem je vcelku pokažená radost a zklamání z vysněného motocyklu - několik zklamaných a pokřivených obličejů jsem už zhlédnout musel (spálená vinutí alternátoru, vysypané převodovky, "odskočené" manžety = voda v kyvce a vyhnilé kříže kardanových hřídelí, spojkové válečky, ovladače....). Tedy rozumně - pro člověka (potenciálního kupce) který má omezený rozpočet na určité ročníky výroby bych se vykašlal na výbavu a "modernost" LC a bez váhání bych šel do jednoho z posledních vzducháčů DOHC. Dost často motorky střídám, jezdím na všem možném od BMW a řeknu na rovinu, že se svezu výborně na "vzducháči", tak na LC - obě jsou na jízdu, pohodlí a komfort výborné. Ale LC bych opravdu vzal až novější. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jen dodavam, ze koupe NOVEHO modelu vs. "zabehnuteho" imho oslovuje jine lidi.
Modely cerstve na trhu kupuji tzv. "early adopters".. kteri vetsinou vysoli plnou cenu, ale pocitaji s tim, ze se to muze vy.srat. Odmenou jim je POMALE MORALNI ZASTARAVANI KOUPENE MECHANIZACE.
Ja mam 5 let LC (tvl uz!)... a furt je to celkem nova moto.
Podobne s autama.
Produkce ke konci vyrobniho cyklu naopak byva spolehlivejsi, casto je mozne dostat velkou slevu... nicmene prichod noveho modelu je uz blizko.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal:
to Mr GS:
vše ukáže čas. Jsem přesvědčenej, že 1200GS není spolehlivější než 1100GS, ani si nemyslím, že 4 ventil 1100 je spolehlivější jak 2ventil. atd... je tam prostě víc věcí, které se můžou posrat.
Že tobě to 1200 funguje není důkaz vůbec o ničem.
ale, že tobě funguje hall a převodovka je důkaz o všem
... jediný, co jsem porovnával s moji motorkou jsou ty lanovody, ale když ti to tak vadí, tak se můžeme zeptat veřejně, kdo na 12ce kdy vůbec měnil plynový lanko?
Tvoje důkazy spolehlivosti jsou daný věkem motorky, způsobem provozu motorky a celkovou údržbou. Stejný km ti najede i moped Korado, když mu dáš co potřebuje.
O dvouventilech jsem jasně napsal, že to je jiná liga a porovnával jsem pouze 4ventily
Tvoje poznámky: Sere se na 1100 Hall? Proč? Obvykle je to ale kvůli prostředí provozu a parkování, ne kvůli samotnýmu Hallu.
ikdyby... to z toho moc adventure stroj neudělá, že?
Proč je horší 1200GS než 1150? Tak třeba kvůli servům na klapkách, 2násobnýmu množství titěrnějších drátů, více tišťáků a elektros*aček, který když urveš, tak nejedeš. Ale toto jde eliminovat údržbou a způsobem provozu – a to ty děláš.
Nedělám...o žádných servech "nic nevím"... jen to, že pořád makaj, což se nedá říct o čepech na klapkách 11 a 1150
Já třeba viděl víc zlomenejch kyvek (kardanů) u 1200gs
jako na vlastní oči, jo? jestli myslíš ty compilation, co kolujou po netu, tak to snad ani nemůžeš myslet, jako vážnej argument?
a nacpanýho písku a vodě v ložiskách přes blbou manžetu rozvodovky
ano, aspoň jedno... manžety jsou fakt blbý, ale dá se to řešit preventivně silikonem... což u Hallu asi ne
, než špatnejch Hallů u 1100 a mrtvejch převodovek. Taky 1200GS nemá airbox, kterým se může nachlastat v řece aniž by ti hrozila destrukce motoru.
to jako, že 11 a 1150 se může beztrestně nachlastat? to je rozdíl tak 2-3 deci a pak obě skončí naprosto stejně, nemluvě o tom, že v případě verze ADV je u 12 hubice podstatně víc skrytá tvarem nádrže proti vstříknutí vody od předního kola
Co je tedy horší motorka? Každá je jen stavěná na jiný podmínky provozu a je to daný dobou vzniku.
ano, ale doba není rok od roku, ale po dekádách dvouventil/ čtyřventil/ vodník... a jednotlivý dekády lze naprosto plnohodnotně porovnávat, co se určení a spolehlivosti týče
Hlavně jde o to, jak a kde s motorkou jezdíš, kde jí parkuješ a jak se jí pak věnuješ. Ono za 200tis km třeba 3x nebo taky 3000x zmokneš, zaparkuješ venku v mokru, mrazu, potkáš sůl, utopíš to v bahně, vodě atd... A někdo to neřeší a jinej to pak vyčistí a promaže vč. konektorů. Vše má vliv na životnost.
Ale zkus se na tom svézt na dvouventilu, kterej nebrzdí, nesvítí, elektronika neutáhne vyhřívaný hefty, nic moc nejede, chlastá benzín jak ruskej vrtulník při útoku…
na dvouventilu jsem náhodou jel... jede podle mě dobře, 6l/100 mě nepříjde, jako vrtulník,... že hůř brzdí by mě nepřinutilo na tom míň jezdit, ale víc přemýšlet a že nesvítí mě vůbec nezajímá
Když s ním pojedeš jako s novou motorkou, tak ho za den na dálnici utavíš. Prostě ho budeš používat jinak, než k čemu byl určen. Ale v terénu je lepší 2 ventil a to v porovnání se všemi novějšími modely. Prostě se počítalo, že do toho terénu vjede - byl dělanej právě na tohle, vydržel větší rány, měl jinak stavěnej podvozek i výkony.
Proč tedy novější motorky dosahují často vyšších nájezdů. A je to daný dobou vzniku. Obvykle dnes dojedou dál po silnici, než třeba před 20ti, 30ti lety, když cestovali přávě ty staré vrány. Dnes jsou lepší oleje, paliva i materiály a nedává se tomu celkově tolik naprdel právě tím, že asfalt je už všude a mimo něj se moc nesmí.
Jinak tvoje nesmrtelná škoda 100
O žádný nesmrtelnosti škodovky jsem v životě nikdy nic nenapsal (škodovky nesnáším, aby bylo jasno ) já jsem o tom mluvil ve spojitosti s nárůstajicí váhou všeho, co se pohybuje po silnici a to i přes pokročilej vývoj technologií pro zvýšení pevnosti i přes měkčí a tenčí materiál. Protože váha nenarůstá na karoserii a podvozku, ale na pi.čovinách okolo... to je vše, co jsem tím chtěl říct...
potřebovala co 120tis km generálku motoru a asi úplně všeho dalšího, což nepotřebuje při šolichání na dlouhých cestách ani Yamaha R1 o stejným obsahu motoru, protože je materiálově jinde. Krom toho by Š100 v dnešní době za 3 zimy v soli shnila nas*áč….
Závěr? Tahle diskuze je jen o poměřování pinďourů a porovnává neporovnatelné.
to ty sem ale pořád cpeš dvouventily já srovnávám pouze 4ventily a netvrď mě, že 11 a 1150 byly dělaný do jinýho provozu, než starý 12ky. To jako, že byly dělaný víc do off a adventure? Tak to se teda sakra nepovedlo...
To jsou furt dohady…
Beztak je to jenom jednak o údržbě, motorka musí mít co potřebuje a dělat jí to musí ten, co ví kam kouknout kvůli odhalení případných „náběhů vstříc poruše“
Druhak je to o štěstí/smůle.
V druhém případě samozřejmě pomáhá JEDNODUCHOST techniky. Příklad – Monina řídící jednotka.
U staré vrány (ať je značka jakákoliv) by se spečený dráty nahradily čímkoliv, co vede proud a Honza Révai by spojil v jižní Americe kabely u ukopnuté spínačky…
Jo a vodníka bych nechtěl, protože se mi nelíbí sci-fi design a navíc už to není „TEN“ BMW boxer.
Ale to je můj osobní problém…
Upravil mara dne 19.02.2018 13:47
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
to Mr GS:
1. Že mi fuguje Hall je důkaz toho, že existují i fukční hall senzory. Existují i funkční převodovky - bych ti přece nel hall.
2. Korado je 2 takt, nemá ani ty 2 ventily, které zmiňuji a je taky jiná liga
3. Nechápu nač poukazuješ? Adventure = možná mě to nedoveze? To já neznám. Nepůlím motorku na zimu, jezdím na ní v létě.
4. servo může mít taky vůle jako starý klapky - moje klapky po 22letech bez vůle (kontroloval Toník - děkuji). Kdo maže ten jede.
5. Zlomenej kardan jsem viděl živě jednou, nefunkční hall nikdy = kardan 1200 o 100% poruchovější než hall senzor dle osobní zkušenosti. Každý to může mít jinak.
6. Hall silikonem vyřešíš stejně jako manžetu kardanu 1200 bo chcípe kvůli vlhkosti. Jinak manžety fakt blbý, doporučím manžetové knoflíčky.
7. Beztrestně se nachlastat můžou obě, pokuta snad za pití vody nehrozí. 1100 kompresní poměr 10.3:1; 1200 11:1. Ty 3 deci společně s odlehčením materiálu a vyšší kompesí mohou být zásadní. Když máš kliku tak nemusí. Když máš ohlou kliku, tak můžou.
8. Porovnávat můžeš, nejlépe od nové - stejný nájezd, stejné cesty, stejná údržba - jinak je to neobjektivní srovnání pokud se bavíš o spolehlivosti a únavě různých částí motorky. Můžeš tak porovnávat leda množství svolávaček a dětských nemocí.
9. že tě něco nezajímá neznamená, že problém je vyřešen (R100 nesvítí). Jinak tvůj boj a názor. Můj názor: Dřív se nedostatkům a chybám motorky říkalo "má to duši". Přitom to jen stálo za prd.
10. S příbývajícím rokem mám stejný problém s váhou i já osobně. Asi obsahuju víc elektroniky ?
11. Ano, v roce 1993 vs. 2005 chtěli lidi něco jiného. A tedy i motorky byly stavěné na jiné podmínky provozu a jejich využití bylo jiné. Dnes bys mnohde za to, co sis mohl dovolit tehdy o motorku přišel na pokutách. S přibývajím ekoterorismem a silniční sítí se to bude jen zhoršovat a tím se bude měnit i zaměření cestovních Endur.
Když už se bavíme o Škodovkách, auta běžně jezdila šotoliny, protože silnice na venkovech nebyly. Dneska už odolávají tomuto provozu jen ortodoxní offroady. Doba se prostě mění.
Tímto se omlouvám zakladateli vlákna za jeho zaplevelení a slibuju mu jedno točený pivko, o které se může osobně přihlásit, až mě někde potká na sraze BMW.
Poznáš mě snadno: Budu ten na zemi, do koho budou kopat majitelé vzduchem chlazených dvanáctistovek. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Když se podívám co jezdí Našinec v Arizoně na ročníku 2015 pokud se nepletu, tak by mi to na takové ježdění více než stačilo a neviděl jsem, že by si stěžoval, že to je m*dka Africa na tom byla hůř, co jsem se ptal, ale třeba to je taky prvními kusy...
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
3. Nechápu nač poukazuješ? Adventure = možná mě to nedoveze? To já neznám. Nepůlím motorku na zimu, jezdím na ní v létě.
poukazuju na to, že přisuzování problému s Hallem, nějaký vlhkosti je mimo...
Je to v motorce? ... ano
prší někdy na motorku? ... ano
tvrdíš, že je jedenáctka víc "poctivej kus železa" ... ano
Tak proč se to se.re při běžným užívání u 99% uživatelů?
Víc asi nemá cenu řešit... co se týče 11 a 1150, tak seš strašně neobjektivní člověk
...a nikdo do tebe kopat nebude, neboj
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Víc asi nemá cenu řešit... co se týče 11 a 1150, tak seš strašně neobjektivní člověk
jeste bychom nemeli zapomenout na legendarni EWS...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Mr. GS. - Sis na ten hall regulerně zasedl. Nemyslím, že se to s*re běžně. To by na to byla svolávačka a asi by se mi to už "běžně pos*alo". Na vodě jsem toho najezdil už taky moc, tak by se to projevilo. Třeba si uživatelé poškodili izolaci sami při výměně řemenu a nebo se v těch letech dělal jen elektronickej šit, kterej dostalo 1% uživatelů a já měl štěstí. Vem si, že byly osazeny statisíce motorek hallem a odešly na stovkách kusů nebo tisících? To je furt poměrově v pohodě nebo ne? Když 11tky jezdily po na světě 10 let, nikdo ani nevěděl, že tam hall má....
A jestli byl hall senzor achilova pata modelů 11xx a budu ho muset každých 30 let preventivně vyměnit, tak je na tom ta motorka vcelku dobře proti starším i novějším kouskům a budu to dělat. Klidně si ho i povezu ssebou až pojedu kolem koule. Majitel 1200 GS poveze větši a dražší pítchoviny, když by něco...
A pokud se konkrétně hall povedlo u 1200 vychytat, proč by model LC měl být horší? Pracuje v lepších pracovních teplotách motoru, tak by měl i olej méně trpět a celý by to mělo vydržet víc... H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /