servisak napsal:
A jeste jedna otazka? Proc nemenite olej na konci sezony at ta moto stoji s cistym olejem. A pak na jare nemamazete motor tema srackama.usazenejma za celou zimu
...nekdo treba cekal, az mu dodavatel doda olejovej klic...
Upravil hicks dne 04.03.2018 14:43
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Horacio napsal:
Rozdíl mezi novým olejem a starým je jasnej Měl jsem namysli co se tak hroznýho stane s olejem když ho nechám přes zimu v motoru a na jaře ho protočím v motoru? Podle mého olej stářím nedegraduje a vlhkostí taky ne. Nečistot je tam na jaře a na podzim pořád stejně když se nejezdí.
Samozřejmě účelem výměny je dostat z motoru co nejvíce nečistot a starého oleje ven.
Jaký je rozdíl mezi teplou a studenou výměnou (co se účinnosti výměny týče) můžeme dlouhosáhle rozebírat, zima ještě neskončila
co? Asi si nikdy nevypoustel nikdy olejnz motorky kdyz ma opravdu 120 st a nebo jen 20st s jakou razanci ten olej leti ven a bere ssebou necistoty.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Vzbudil jsem se po noční a nestačím se divit kolik komentářů :-) Asi bude nejlepší projet a pak vyměnit teplý olej... nejlépe ho nechat vykapat přes noc a bude klid... Chci měnit každý rok v motoru, v převodovce i v koncovém převodu. Těch 250kč za převodový olej mě nezabije a hlavně koncáku to minimálně neublíží, ale spíše prospěje. Díky za komentáře
Upravil TripleBlack dne 04.03.2018 15:40
Výměna oleje za studena je kravina - bez debat. A výměna na podzim, nebo na jaře - to je úplně jedno - vycházím z toho, že když dám na podzim nový olej, částečně do jara degraduje zbytky starého oleje a nečistotami, které jsou v motoru. Pokud nový olej na podzim, tak jedině s proplachem a to stejně nikdo nedělá...
Upravil hobr dne 04.03.2018 15:38
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Horacio napsal:
Rozdíl mezi novým olejem a starým je jasnej Měl jsem namysli co se tak hroznýho stane s olejem když ho nechám přes zimu v motoru a na jaře ho protočím v motoru? Podle mého olej stářím nedegraduje a vlhkostí taky ne. Nečistot je tam na jaře a na podzim pořád stejně když se nejezdí.
Samozřejmě účelem výměny je dostat z motoru co nejvíce nečistot a starého oleje ven.
Jaký je rozdíl mezi teplou a studenou výměnou (co se účinnosti výměny týče) můžeme dlouhosáhle rozebírat, zima ještě neskončila
co? Asi si nikdy nevypoustel nikdy olejnz motorky kdyz ma opravdu 120 st a nebo jen 20st s jakou razanci ten olej leti ven a bere ssebou necistoty.
Při 20°C jsem ho z motoru teda nikdy nevypouštěl, ale i tak vím jak ztuhlý olej špatně teče. Za studena bych ho nikdy neměnil jak jsem psal, ale někdo může být jiného názoru.
Tak již mám nakoupeny oleje, rozhodl jsem se přejít na 15w-50, ale marně čekám na nové Pirelky, které dorazí nejdříve za 14dni... staré pneu jsou už demontovány z ráfků tudíž nemohu projet a zahřát stroj. Jak dlouho bude trvat ohřev motoru na provozní teplotu ať mohu vypustit olej a vyteče i z chladiče? Neublížím motoru po zimě když ho nechám vrčet na místě než se ohřeje? Sundám i víka ať vyteče všechen olej a při jednom zkontroluji vůle.. předpokládám, že u kontroly vůlí zařadím šestku a budu točit kolem? Svíčky sundávat zřejmě nebudu, minulý rok se měnily
TripleBlack napsal:
Tak již mám nakoupeny oleje, rozhodl jsem se přejít na 15w-50, ale marně čekám na nové Pirelky, které dorazí nejdříve za 14dni... staré pneu jsou už demontovány z ráfků tudíž nemohu projet a zahřát stroj. Jak dlouho bude trvat ohřev motoru na provozní teplotu ať mohu vypustit olej a vyteče i z chladiče? Neublížím motoru po zimě když ho nechám vrčet na místě než se ohřeje? Sundám i víka ať vyteče všechen olej a při jednom zkontroluji vůle.. předpokládám, že u kontroly vůlí zařadím šestku a budu točit kolem? Svíčky sundávat zřejmě nebudu, minulý rok se měnily
Nenechávej to vrčet půl hodiny. Už je celkem pěkně, tak si udělej 5km kolečko a můžeš měnit.
Ventily se ale za tepla nedělají.
Svíčky stejně vyndáš - lépe se ti bude otáčet motorem za pomoci zadního kola a 6. rychlosti.
GSA 1250 Rallye 2024
TripleBlack napsal:
Tak již mám nakoupeny oleje, rozhodl jsem se přejít na 15w-50, ale marně čekám na nové Pirelky, které dorazí nejdříve za 14dni... staré pneu jsou už demontovány z ráfků tudíž nemohu projet a zahřát stroj. Jak dlouho bude trvat ohřev motoru na provozní teplotu ať mohu vypustit olej a vyteče i z chladiče? Neublížím motoru po zimě když ho nechám vrčet na místě než se ohřeje? Sundám i víka ať vyteče všechen olej a při jednom zkontroluji vůle.. předpokládám, že u kontroly vůlí zařadím šestku a budu točit kolem? Svíčky sundávat zřejmě nebudu, minulý rok se měnily
Nenechávej to vrčet půl hodiny. Už je celkem pěkně, tak si udělej 5km kolečko a můžeš měnit.
Ventily se ale za tepla nedělají.
Svíčky stejně vyndáš - lépe se ti bude otáčet motorem za pomoci zadního kola a 6. rychlosti.
Jak jsem psal, kola mám sundané i pneu už nejsou na ráfcích... Každopádně je fakt už pěkně a už bych vyjel, ale netušil jsem, že ty pneu se teprve vyrábí a skladem nikde nejsou.. tudíž už bych vyměnil mezitím oleje, ale bez výjezdu z garáže
Horacio napsal:
na ventilovou vůli je dobré sundat přední kryt motoru a otáčet přímo klikovkou přes matku řemenice. Vidíš tak pohodlně na ventily kdy se otvírají.
Toc normalne pres 6tku zadnim kolem
... servis a diagnostika BMW Motorrad