Vikec napsal:
Ale tohle přece není žádná prasárna,co to je zas za sračky? Vyzkoušej si to a uvidíš sám. Když se to umí,tak to tam fakt klape líp,než se spojkou,naprosto lehce a tiše. Fakt se dá tou pravou rukou plně nahradit ten zázračnej QS,jen to u toho nestřelí do výfuku...
to si zase vyblil nesmysl. chci bejt u toho až zavřes plyn a šlápneš tam nižšší kvalt. lidi sakra používejte tu věc na krku. ty motorky nato nejsou postavený že to tam pada neznamená že to nejde
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tady v té diskusi asi řada lidí nerozlišuje motorky s QS a bez..
Na novým GSu s řadícím asistentem používám spojku fakt minimálně a je to super!
Na staré jsem tak v 50 - 60% případů řadil od dvojky nahoru bez spojky (dolů ne), jen v nižších otáčkách a prostě jsem to měl v té pravé ruce nacvičené. Padalo to tam opravdu krásně, nemylsím si že to převodovce škodí. V nějakých 70 000 km jsem chtěl preventivně kouknout do převodovky a byla uplně v pořádku, jenom tam ze sichru vyměnili jedno ložisko.. Motorka šla do světa v 95 000 km a myslím že převodovka je to poslední co by se tam mělo posrat..
Upravil lako dne 21.05.2018 23:01
Over than 250k km on BMW GS bikes
radiť bez spojky má zmysel jedine vtedy ak nahánaš desatinky sekúnd na okruhu
ak to má ešte iný význam rád sa nechám poučiť
live fast, die young be wild, have fun
Hele me je to naprosto jedno. Ja jen rikam sve nazory. Setkavam se stim denodene kdy se mi tady lidi krouti ze maji dat treba 35 za opravu prevodovky a spojky.
Tudiz me je to jedno řadte si jak chcete.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Mám na půdě ve skladišti jedno takové místo - říkám mu hřbitov. Jsou v něm v bedně mimo jiné různě poohýbané řadící vidličky, dosekané "kontroléry", kolečka s ulámanými zuby, ulámanými nebo omletými čelními zuby atd. z různých modelů BMW (i z těch které mají QS). Jednou za čas to vyvezu do Barka (sběrné suroviny) a mám na pěkný víkendový výlet na motorce. Ne každý při řazení bez spojky na jakémkoli modelu BMW bez QS tam ty kvalty "naskládá" pěkně plynule, a ne každý na modelech s QS dovede používat QS, a ne každá převodovka to vydrží. Tak vám všem přeji, aby vám to řadilo hezky a bez zbytečných finančních nákladů
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
lako napsal:
Na staré jsem tak v 50 - 60% případů řadil od dvojky nahoru bez spojky (dolů ne), jen v nižších otáčkách a prostě jsem to měl v té pravé ruce nacvičené. Padalo to tam opravdu krásně, nemylsím si že to převodovce škodí.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ve třech motorkách jsem měl Rekluse spojku a všechny tři jsem nakonec spálil. Na Superenduru dokonce za hodinu v blátě Prostě se někdy stalo, že jsem se rozjel na vyšší stupeň, než jsem měl, kdybych ji tam neměl, tak to buď zvládnu sám díky spojce, nebo to prostě zdechne, Rekluse se v ten okamžik spálí.
kdybych si měl pamatovat, že nahoru to nemačkám, ale dolů jo, tak bych se na to dřív nebo později vy..., buď to dělám automaticky pořád, nebo ne. Sralo mě i to, že s quickshifterem se nahoru řadí pod plynem, dolů zase bez plynu. Nakonec jsem se na rekluse vysral, a na nové quickshifter není, a dokud to nebude fungovat na všechny kvalty stejně dobře, tak to prostě pro mě není...
kupte si DCT, pak spojku nebudete potřebovat vůbec ale musíte zkousnout, že to řadí hůř než absolvent auto(moto)školy...
Upravil Miguel dne 22.05.2018 07:10
pod trvalým dohledem
Vy to pořád nechcete pochopit ale my to s vama myslíme dobře s Tondou to není žadnej vysměch. jen par jedincum co si myslí že vědí všechno nej se to holt nelíbí.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Kazdy mame asi nejake osobni perverze.. a razeni bez spojky patri asi k nim.
Co asi problem podle Hixe muze byt, kdyz se snazi presvedcit ostatni (vetsinou neznale), ze to je OK a potencialne tim zpusobi dalsi skodu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jediný na čem šlo opravdu řadit bez spojky byly starý Jawy... tam se šlo i bez spojky rozjet kvdyž to člověk uměl... ovšem to co nemá spojené ovládání vypínání spojky s řadící pákou, je podle mého názoru naprosto nevhodné pro každodenní používání pro řazení bez spojky... Něco jiného je nouzový provoz, kde si člověk uvědomuje riziko spojené s takovýmto použitím a je smířen s tím, že to "může dřív nebo později odejít z důvodu takovéhoto používání".... že řadit bez spojky lze je naprosto jasný, jen řadit při tom tak, aby nedocházelo k nadměrnému zatěžování a opotřebení řadících vidliček a převodových kol, je zhola nemožné!!! BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
AKHB napsal:
Tak jediný na čem šlo opravdu řadit bez spojky byly starý Jawy... tam se šlo i bez spojky rozjet kvdyž to člověk uměl... ovšem to co nemá spojené ovládání vypínání spojky s řadící pákou, je podle mého názoru naprosto nevhodné pro každodenní používání pro řazení bez spojky... Něco jiného je nouzový provoz, kde si člověk uvědomuje riziko spojené s takovýmto použitím a je smířen s tím, že to "může dřív nebo později odejít z důvodu takovéhoto používání".... že řadit bez spojky lze je naprosto jasný, jen řadit při tom tak, aby nedocházelo k nadměrnému zatěžování a opotřebení řadících vidliček a převodových kol, je zhola nemožné!!!
No vidíš a právě ta poslední věta je totální nesmysl. Spojka nedělá nic jinačího,než přerušení toku kroutícího momentu na převodovku,tudíž se kola v převodovce otáčejí volně a stejnýho stavu lze dosáhnout při ubrání plynu,kdy motor přestane táhnout,ale zároveň ještě nepřešel do fáze brždění motorem,kdy se opět dají kola do záběru... Toník ani Servisák určitě nemají práci na převodovkách jen těch lidí,co řadí bez spojky... To je stejný,jako bych řekl,že ti co řadí se spojkou, nadměrně namáhají přítlačáky,lamelu a pružinu,o spojkovým válečku nemluvě a že to dohromady stojí 15 000kč,to je přece hovadina.
Jasně... a to trefení tý přesný chvilky, kdy už se nepřenáší točivý moment z motoru a ještě se nezačala projevovat decelerace (to znamená kola jsou relativně na volno bez záběru jako když vypneš spojku) je na jakou časovou jednotku ( v milisekundách)??? a to přesně musíš pokaždý trefit, aby jsi mohl tvrdit že ta poslední věta je totální nesmysl... BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
To su zvjedaf kolik lidi to bude po tehle vizivne debate zkusat...hlavne to **** zkusajte az na podzim a ne fcil f sezone dybi vas nahodou predbehlo pjetkovi kolecko. a nebo vas vzal kardan pres zada.
Kupredu spatki ni krok...
[b]..... právě ta poslední věta je totální nesmysl. Spojka nedělá nic jinačího,než přerušení toku kroutícího momentu na převodovku,tudíž se kola v převodovce otáčejí volně a stejnýho stavu lze dosáhnout při ubrání plynu,kdy motor přestane táhnout,ale zároveň ještě nepřešel do fáze brždění motorem,kdy se opět dají kola do záběru...
samozrejme ubranim plynu nejde dosahnout stejneho stavu pro prevodovku jako pri rozepnute spojce, pokud nerozepnes spojku, tak logicky vsechny komponenty prevodovky pri razeni bez spojky museji skousnout veskerou pohybovou energii od tociciho se motoru, to ze zrovna nedochazi k prisunu paliva neznamena ze rotujici casti motoru nemaji nejakou energii, i kdyz samozrejme daleko nizsi .......
radit bez spojky (byt to jde) je tezka nouzovka, ende
zajimavejsi je podle me jina uvaha:
- kola prevodovek, i vidlicky atd. pro prevodovky, kde se radi bez spojky jen omezenim vstriku (tedy vicemene predpokladam ruzny zavodaky), jsou vyrobene trochu jinak, jinak tepelne zpracovane, atd.
- predpokladam ze ten QS opravdu jen presne omezuje vstriky, nic mechanickeho (krome vlastniho prerazeni) neresi
- v tom pripade by me zajimalo jestli je prevodovka (respektive hlavne kolecka a robustnost vidlicek/lozisek - vetsi axialni sily ?) na LC nejak vyrazne konstrukcne jinak udelana oproti vzduchaci, coz by podle me tedy byt mela
- no a ciste spekulace do placu - neni treba i (schavlane pisu "i" QS duvod proc je na LC jina spojka a treba i prohozenej kardan/vyfuk (kvuli konstrukci samozrejme) ??
Upravil xylem dne 22.05.2018 10:42
Bohumil napsal:
To su zvjedaf kolik lidi to bude po tehle vizivne debate zkusat...hlavne to **** zkusajte az na podzim a ne fcil f sezone dybi vas nahodou predbehlo pjetkovi kolecko. a nebo vas vzal kardan pres zada.
- kdyby tonda nebo milan potrebovali pro nejaky podnikatelsky zamer dolozit ze budou mit dost zakazniku, melo by bance stacit vytisknout tyhle diskuze ......
- kola prevodovek, i vidlicky atd. pro prevodovky, kde se radi bez spojky jen omezenim vstriku (tedy vicemene predpokladam ruzny zavodaky), jsou vyrobene trochu jinak, jinak tepelne zpracovane, atd.
Já si myslím, že rozdíl tam nebude (krom opravdu supersportů stavěnejch jen a jen na závody - né přestavba ze silniční motorky, kde ty síly jsou enormní - ale stejně platí to co píšu dále), jen tam bude jiná velikost "kešeně" a jsou smířený s tím, že až to odejde, tak to vyměněj, ať to stojí co to stojí... a nebo to měněj po každým závodě, sezoně... prostě prventivně...
Platí tam heslo " kdo chce mít opici, musí mít na banány"
k ostatnímu se nemohu vyjádřit, protože to nevím... QS nemám, ani jsem ho nezkoušel...
Upravil AKHB dne 22.05.2018 11:23
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...