Slavek-xxx napsal:
Sorry, ale ze 09ka je jen do terenu jsou kecy. Ta pneu ma rychlostni index T, coz je 190kmh. Pak je chyba vyrobce, ze ji takto homologuje, nikoliv uzivatele.
...no aby pak ta guma sla schvalit pro rychlou motorku, ze?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Můj názor - mohlo jít o pomalý defekt, a příčinou mohl být malý tlak ve chvíli kdy se jelo. Mohl kecat už manometr při prvním nahuštění, mohlo se to foukat za tepla atd. Pamatuju ještě ze silničního ježdění, že při 2,5 vzadu byly na hranách 190mm gumy poserproužky, při tlaku 2,0, nebo 1,8, co se dávalo no okruh, byly ale hned pryč. Na E09 ve 150 mm člověk hranu nedá, protože vzorek jde až za roh (samo záleží na šířce ráfku). Fotka na mě dělá dojem že to mohlo být vzhledem k zátěži podhuštěné. Nenapadlo někoho přeměřit tlak při sundavání? Samozřejmě připouštím možnosti vadné šarže, a jsem zvědavý, jak reklamace dopadne. Ono totiž vůbec není problém na zbytku gumy udělat měření IRHD tvrdosti (ačkoli podle DOT to musí být u výrobce dohledatelní) a zjisit, o jakou šarži gumy se jednalo. Když je vůle, všechno jde. Taky je dobré si přiznat otevřeně, jestli někde nebyl úsek, kde se fakt fest tahalo. E09 jsem pár sjel a nejvíc mi vadilo jak klouzaly na mokru.
Jinak když naložim motorku zavazadly, přitáhnu si zadní pružinu a popouštim v brýlích přední vidlici, těžiště se posune kousek dopředu a řízení je citlivější. Při jízdě v offu člověk musí ve stoje přenést váhu nad předek, předklonit se, pokrčit lokty, hrudník cpát nad osu řízení.. Nejhorší na ztrátu předku je narvanej topcase. Od prodeje 1100 ho mám jen vystavenej v garáži... Dej vědět jak to dopadlo. Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
O pořízení E09 zadek a asi E10 předek uvažuji,(na F650Dakar) ale zde uvedené zkušenosti mě nutí k otázce: Mají vůbec pneumatiky typu E09, E10 nějaký smysl?
Za mokra kloužou, moc nevydrží, v opravdovém terénu (typu akce Krocan) se s nimi nehneš…
Není lepší pro cestovatele s občasným výletem mimo asfalt použít E07 -víc vydrží, lepší na silnici a polňačky také zvládnou, a pro „opravdové enduráky“ rovnou krosové gumy? Jezdím mnoho let, ale málo km.
George napsal:
O pořízení E09 zadek a asi E10 předek uvažuji,(na F650Dakar) ale zde uvedené zkušenosti mě nutí k otázce: Mají vůbec pneumatiky typu E09, E10 nějaký smysl?
Za mokra kloužou, moc nevydrží, v opravdovém terénu (typu akce Krocan) se s nimi nehneš…
Není lepší pro cestovatele s občasným výletem mimo asfalt použít E07 -víc vydrží, lepší na silnici a polňačky také zvládnou, a pro „opravdové enduráky“ rovnou krosové gumy?
Je to lepší ale někteří prostě dávají přednost vzhledu než efektivitě .Jeden borec tady co jezdí na 66oR okolo dědiny a do práce sjíždí pořád dokola jakýsi no name drapáky a pořád do toho sype love a na otázku proč si tam nedá nějaký normální gumy co vydrží 2-3x tolik odpovídá že ty drápy na tom líp vypadají
Slavek-xxx napsal:
Sorry, ale ze 09ka je jen do terenu jsou kecy. Ta pneu ma rychlostni index T, coz je 190kmh. Pak je chyba vyrobce, ze ji takto homologuje, nikoliv uzivatele.
a jsme přesně u toho, o čem jsem psal.
Dneska všichni znají svoje práva a přesně kde si můžou na co stěžovat, ale že jsou nějaký povinnosti seznámit se s problematikou užívané věci, to už nikoho nezajímá... že je tam max tlak 3,5 tak to taky foukáš na 3,5 bar??
Každej by chtěl, aby všechno bylo na všechno a naprosto blbuvzdorný... to si pak nestěžujte, že všechno stojí za hov.no v jakýkoliv jiný situaci, než je ta nejstandardnější situace.
S takovou budem jednou všichni na všem a všude jezdit na pneu jako je K60 scout...
..... a stejně se najde bl.bec, co ji spálí
Když čtu, že si zakladatel vlákna ani neumí nastavit tlumiče, tak neočekávám, že bude vědět, co všechno "za pekla" se děje s pneumatikou při jízdě... ale základem by mělo být se aspoň umět zeptat... a ne něco zničit a vědět, kde si stěžovat
Upravil Mr GS dne 04.06.2018 11:55
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
George napsal:
O pořízení E09 zadek a asi E10 předek uvažuji,(na F650Dakar) ale zde uvedené zkušenosti mě nutí k otázce: Mají vůbec pneumatiky typu E09, E10 nějaký smysl?
Za mokra kloužou, moc nevydrží, v opravdovém terénu (typu akce Krocan) se s nimi nehneš…
Není lepší pro cestovatele s občasným výletem mimo asfalt použít E07 -víc vydrží, lepší na silnici a polňačky také zvládnou, a pro „opravdové enduráky“ rovnou krosové gumy?
Je to lepší ale někteří prostě dávají přednost vzhledu než efektivitě .Jeden borec tady co jezdí na 66oR okolo dědiny a do práce sjíždí pořád dokola jakýsi no name drapáky a pořád do toho sype love a na otázku proč si tam nedá nějaký normální gumy co vydrží 2-3x tolik odpovídá že ty drápy na tom líp vypadají
Tomu tvému známému naprosto rozumím:
Stačí se podívat jak vypadá třeba Urban G/S -s a -bez... Třeba Anakee Wild je v podstatě cestovní guma s offroadovým "nádechem", proto se na ní dá jet v klidu 220, neshoří po 1000 km a pro běžný off postačí... A do bláta bych nebral žádné GS.
Já bych tady jen chtěl taky ztratit slovo za Mitasky, jasný, jezdím jen E08 předek i zadek, páč terén vůbec neumím. Mám je na druhý sadě, předtím jsem je měl na Hondě a vždycky vydržej úplně ok několik tisíc km, takže moje zkušenost s Mitaskama je úplně ok...
Tak já nakonec taky přidám mou zkušenost s Mitaskama. Gesko 1150 mám rok. Předtím jsem měl 5 let starou Afričku RD07. Najel sem na ní cca. 60tisíc KM. jednou jsem měl komplet E08, ale jinak po celou dobu sem jezdil kombinace TKC80 vpředu a E09Dakar vzadu.
Ty E08 sem vytahnul do Pyrenejí. Na tech TKC80+E09Dakar sem projel takový ty klasiky od Rumunska po Gruzii/Arménii. Celou dobu všechno po vlastní ose. Tlaky jsem po cestě vždy několikrát kontroloval. Maximální cestovní rychlost po dálnici s naloženou Afrikou je 120kmh. Neříkám, že se někdy při předjíždění neobjevilo krátkodobě na budíku třeba 140, ale rozhodně jsem nikdy necestoval dlouhodobě třeba 150. Prostě cestovní rychlost dlouhodobě těch 120.
Projel sem takhle dvě sady TKC+E09 k maximální spokojenosti.
V srpnu 2016 jsem jel do Gruzie - opět za naprosto stejných podmínek. Motorka stejně naložená. Stejně nafoukané gumy a v Maďarsku se mi po pár set kilometrech prostě roztrhala stejně (nebo podobně) jako ta guma na fotkách tady. Utrhaly se kousky gumy. Rozpadla se.
Vzhledem k tomu, že jsem jezdil vždy stejně. Stejně naloženej. Stejně rychle. Stejně jsem vždy kontroloval gumy-tlaky, tak mě prostě nikdo nikdy nepřesvědčí o tom, že to byla moje chyba. Tenkrát jsem ještě Rudu neznal a když jsem se s ním o tom bavil na výstavě v Praze na stánku, tak mi tvrdil, že to je moje chyba, že jsem s tím letěl rychle po dálnici...
Prostě neletěl. Tečka. Jel sem jako vždycky.
Tohle byl zkrátka nějaký zmetek ve výrobě a mě to tenkrát pekně na**alo a zdrželo skoro o celý den. Gumy jsem měnil těsně před výletem a po několika stovkách KM jsem musel pracně a draze shánět v Maďarsku novou zadní gumu. Nakonec sehnal (drahou KC60 scout v nějakým zapadlým motoshopu) a při naprosto stejných podmínkách - naložená motorka+tlak v gumě+stejná rychlost na dálnici sem výlet dokončil bez problémů.
Tohle byl zkrátka zmetek z výroby ta E09Dakar. S tím zadním Scoutem jsem toho najel hodně a Afričku nakonec loni v zimě i prodal.
Gesko1150 jsem koupil s Touranckama loni v březnu, najel na nich asi 3tis.KM a pak přezul na E07 Dakar - kupováno už tady od Rudy. Na nich jsem najel dalších bezproblémových 15tis KM k dnešku a na letošní výlet do Mongolska od Rudy koupil další sadu E07 Dakar. Přezouvat budu opět před odjezdem někdy na konci července.
Nikomu nic nevnucuju, každej ať si jezdí v čem chce. Mě ty Mitasky vyhovujou, jen doufám, že nepotkám zmetek, jako se mi to stalo v 2016 na Afričce. A o zmetku mluvím proto, že mám přímé srovnání za naprosto stejných podmínek s dvěma dalšíma E09, které byly naprosto OK.
Rudu mám rád. Vážim si ho a doporučuju dál. Že Mitas vyrobí zmetek - to se děje napříč odvětvími. Za to Ruda pochopitelně nemůže.
Na fotce Stepantsminda z Gruzie s Afričkou z roku 2016 - na zadku už se scoutem :-)
Tak zdar,
luďas
ludas přiložený následující obrázek:
George napsal:
O pořízení E09 zadek a asi E10 předek uvažuji,(na F650Dakar) ale zde uvedené zkušenosti mě nutí k otázce: Mají vůbec pneumatiky typu E09, E10 nějaký smysl?
Za mokra kloužou, moc nevydrží, v opravdovém terénu (typu akce Krocan) se s nimi nehneš…
Není lepší pro cestovatele s občasným výletem mimo asfalt použít E07 -víc vydrží, lepší na silnici a polňačky také zvládnou, a pro „opravdové enduráky“ rovnou krosové gumy?
Je to lepší ale někteří prostě dávají přednost vzhledu než efektivitě .Jeden borec tady co jezdí na 66oR okolo dědiny a do práce sjíždí pořád dokola jakýsi no name drapáky a pořád do toho sype love a na otázku proč si tam nedá nějaký normální gumy co vydrží 2-3x tolik odpovídá že ty drápy na tom líp vypadají
Tomu tvému známému naprosto rozumím:
Stačí se podívat jak vypadá třeba Urban G/S -s a -bez... Třeba Anakee Wild je v podstatě cestovní guma s offroadovým "nádechem", proto se na ní dá jet v klidu 220, neshoří po 1000 km a pro běžný off postačí... A do bláta bych nebral žádné GS.
Ano ale když na to máš, ten o kom jsem se zmínil má rel. hluboko do kapsy tak proč vyhazovat love kvůli vzhledu když např E07 na enduru taky nevypadá zle a najede 3x víc za skoro stejnou pořizovací cenu
Upravil kim dne 04.06.2018 21:05
a jo tak to jo, myslel jsem, že úplně hladký gumy na enduro
Na FB Touratechu dávali fotku těch MOTOZ Tractionator po deseti tisících a údajně se do těch pneumatik ani nedá udělat rýha a ubyly snad jen o trochu, tak nevím
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
a jo tak to jo, myslel jsem, že úplně hladký gumy na enduro
Na FB Touratechu dávali fotku těch MOTOZ Tractionator po deseti tisících a údajně se do těch pneumatik ani nedá udělat rýha a ubyly snad jen o trochu, tak nevím
Napiš Pertlovi, on tam nějaký má nazutý.
Upravil joe dne 05.06.2018 12:35
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Je vidět, že tady většina fanatiků TT víc nažvaní, než najezdí...
Stačí používat mozek a mít aspoň minimální vlastní zkušenosti a když mě někdo ukáže fotku pneumatiky, na který bylo údajně najeto 4000km po šotolinách a není na ni ani dírka od kamenů (naprosto hladkej povrch), tak si to dokázat přefiltrovat hlavou
ikdyby ta pneumatika byla ocelová, tak v ní budou vrypy od kamenů takže běžná TT kšeftolež.
Tím nechci říct, že to je špatná pneu, ale jen to, že tady kdejakej fanatik sežere i hov.no, když to bude v obalu od TT ...tak dobrou chuť!
Tady k tomu má aktuální fotky Pertla po najetí poloviční vzdálenosti. On se tomu diví, protože je stejně zblblej TT, jako někteří tady, ale je to u pneu normální stav, když se jezdí po šotolině. https://www.faceb...road-guide
Takže kdo si nelibuje v kaviáru, tak doporučuju přemýšlet, než něco sežeru
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Byl tam smajlik - nadsázka. Ty ses doktor mindrák, strašně si mě utřel, jako vždycky
Co si s mladou dáváte doma v soukromí je mi celkem fuk...
pod trvalým dohledem
A mimochodem, já to byl první, kdo ve vláknu Rockway psal, že to s výdrží pneu od MOTOZ není nijak valné, respektive, že se nijak neodlišují od jiných...
pod trvalým dohledem
Nazdar chlapaci, dneska jsem potreboval volno a zaroven se podivat do Prahy, takze sem si rekl bude pekne sednu na motorku a proc nevyzkouset zda mam taky vadne Mitasky vepredu XT 100/90/21 vzadu E09 150/70/17.
Takze abych to shrnul.
Motorka F800GS, krom plne a pridavne nadrze celkem 23litru byla celkova zatez do Prahy cca 175kg z Prahy cca 135kg, snazil jsem se celou cestu drzet mezi 130-140km/h mam tempomat tak to celkem slo, samozrejme mimo useky kde je ted 80km a radary , teplota do prahy 22-25 z Prahy 25-30, jel jsem to vzdy cele v kuse bez zastavek takze 259km tam a 259 zpet. Moje mitasky jsou vyroba predni 2016 zadni 2017 a najeto pred tim predni 4936 a zadni 2563km. Predni tlak 1,8 zadni 2,0
Fotky jsou dole.
Jinak muj zaver je, ze osobne sem videl ve svem okoli pouze 3 mitasky E09 vytaveny na platno VS mraky odjezdenych vpohode. Takze podle me hold hodne male procento Mitasek se nepovede, proste nepresnost vyroby a nebo se k nim majitel nechoval jak mel, znam kluka co spechal a utavil C02 na KTM za 65km na dalnici .
Za me urcite menit gumy za jinou znacku nebudu , zvlaste kdyz mam predni nakoupenou na dva roky do zasoby, jelikoz to vypadlo ze je prestanou delat
Upravil schrek dne 08.06.2018 10:00
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
...ukaz tu pridavnou nadrz... to jsem nejak nezaznamenal...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2