cibus napsal:
Pak tady mame vahu, vykon, podvozek.
Hmotnost plus mínus čtyři kila. Výkon plus mínus tři koně. Podvozek má u SER vyšší zdvihy, s čímž souvisí sedlo ve výšce 96 cm, čemuž se asi chtěli vyhnout... bude 880 u 790ky. Navíc elektronický plyn, což mě osobně vůbec nevadí, mít ostřejší reakci na asfaltu a tupější v terénu vítám. Jediný skutečný problém vidím v tom designu předního světla
pod trvalým dohledem
No nevim. O sekundu horsi cas na kolo na MX trati je pro o 13 let mladsi a 20kg lehci novinku ostuda. Ikdyz to pak omlouvaji tim, ze na deset kol by to bylo obracene.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Je tam toho daleko víc. eLko samozřejmě nabízí větší emoce než řaďák, ale všechno ostatní je horší. A protože vím o jednom eRkovém modelu za 310 rovných v dojezdové vzdálenosti od Brna tak mám trochu dilema
všechno dobrý, ale že ujede motorka o dvacet koní slabší té silnější... i když u mě je výkon téměř až na posledním místě, ovladatelnost, hmotnost a podvozek jsou kritéria pro terénní motorku - a ty jsou zdá se daleko lepší...
srovnával jsem hlavně proto, že mi vyskočila v inzerci tahle kráska, cenovka pecková a motorka funglová... https://suchen.mo...omeRviReco
ale jestli prakticky připlatit tisíc EUR a mít fungl 790ku... nebo raději tuhle specialitku? nebo jak se píše v článku, koupit obě
pod trvalým dohledem
Už jsem to tady psal předtím, když se chlapeček s fóra rozhodoval jestli KTM nebo BMW.
KTM jsou bezesporu to nej co do terénu můžeme chtít, ale nápovědu k rozhodnutí jestli 790 a 990 jsem v tomhle klasickém marketingovém článku stejně nenašel.
Jasné, je tam toho víc, časy na MX trati, zrychlení od nuly atd., no verdikt je stejný jak vždy...
Já rozumím pokroku a líbí se mi inovace, ale taky mám rád tyhle legendy "s duší".
Za mě je 990 jedna s nejpovedenějších enduro adventure motocyklů a sám jsem zvědav kam zapadne 790 po 10 letech. Bude to taky taková legenda, nebo se ztratí v prachu nových a nových inovovaných motocyklů?
Bratr 990R má a když se rozhodoval jestli ji nechat, nebo radši novou 790R nakonec usoudil, že ji radši nechá (rozhodl vztah k moto, punc legendy a taky nemálo výrobků co na nové má-rotwailer, rade garage, podsedadlová nádrž,akrapovič 2v1 a mnoho mnoho dalšího).
Ty máš určitě na to si koupit oboje a jestli to uděláš, bude mě zajímat tvůj amaterský pohled na obě motorky a jejich chování jak na silnici, tak převážně v terénu, kam tyhle dvě bezesporu patří.
Jelikož jsem 990R měl, radsi bych koupil 790R. 990 je velká, těžká. Neumí jezdit pomalu a hooodne topí od výfuku. Jinak ale super stoj. Hned po GSA nejlepší masina ???? 790 bude doufám znát ta menší váha.
Aktualne 1250 GSA HP
Na 790 jsi nejel, ale radíš vzít 790, zajímavý, určitě bych si nechal poradit...
990 je velká a těžká, ale neumí jezdit pomalu...? Ne ne to je hloupost, vylaď palivovou mapu a svez se, prodáš BMW. Taky jsem nevěřil.
Topí...? Jel jsi na 1190? Tam je tepelná elektrárna...
Musim rict pro mensi lidi kolem 170cm je 790 skvelej stroj. Rko se da bez problemu jezdit s doslapem jedne spicky, nahore je opravdu lehka. 1290S s moji vyskou ani nenarovnam z bocaku. 1090 normal se jeste da, ale je pocitove nahore tezsi. 1090R je uz zase mimo me. Takze 790R je pro me jedina pouzitelna vysoka ktm koza. Kupodivu bmw F800gs a F850GS i Adv jsou taky schudne, ale jizdne mi prisli horsi nez co nabizi ktm.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
barborina napsal:
Už jsem to tady psal předtím, když se chlapeček s fóra rozhodoval jestli KTM nebo BMW.
KTM jsou bezesporu to nej co do terénu můžeme chtít, ale nápovědu k rozhodnutí jestli 790 a 990 jsem v tomhle klasickém marketingovém článku stejně nenašel.
Jasné, je tam toho víc, časy na MX trati, zrychlení od nuly atd., no verdikt je stejný jak vždy...
Já rozumím pokroku a líbí se mi inovace, ale taky mám rád tyhle legendy "s duší".
Za mě je 990 jedna s nejpovedenějších enduro adventure motocyklů a sám jsem zvědav kam zapadne 790 po 10 letech. Bude to taky taková legenda, nebo se ztratí v prachu nových a nových inovovaných motocyklů?
Bratr 990R má a když se rozhodoval jestli ji nechat, nebo radši novou 790R nakonec usoudil, že ji radši nechá (rozhodl vztah k moto, punc legendy a taky nemálo výrobků co na nové má-rotwailer, rade garage, podsedadlová nádrž,akrapovič 2v1 a mnoho mnoho dalšího).
Ty máš určitě na to si koupit oboje a jestli to uděláš, bude mě zajímat tvůj amaterský pohled na obě motorky a jejich chování jak na silnici, tak převážně v terénu, kam tyhle dvě bezesporu patří.
fakt je ten, že ono to není úplně fér srovnávat ty dvě motorky, 990ka je spíš soupeř aktuální 1290ky a ta přijde s bandaskama pod čárou ponoru v roce 2020. ale stejně je to překoňovaná bestie a už je to do terénu k ničemu...
pod trvalým dohledem
barborina napsal:
Na 790 jsi nejel, ale radíš vzít 790, zajímavý, určitě bych si nechal poradit...
990 je velká a těžká, ale neumí jezdit pomalu...? Ne ne to je hloupost, vylaď palivovou mapu a svez se, prodáš BMW. Taky jsem nevěřil.
Topí...? Jel jsi na 1190? Tam je tepelná elektrárna...
Na 790 jsem taky nejel, ale to že 990 neumí jezdit ¨pomalu¨ je uplně přesný přirovnání Té motorky. Jezdil jsem jak na sériových motorkách tak na verzích s výfuky + mapy a je to prostě motorka která má chuť jet a manipulace v těžším terénu při pomalé jízdě je výrazně horší než u BMW a je to těžištěm, užšími řidítky a také strašně malým ¨rejdem¨.
Jakmile se ovšem rozjedete je to neporovnatelně lepš motorka v offu než BMW. To že topí jako sahara je pravda a taky se pekelně hřeje. Hodně na to pomůže montáž laděných koncovek...
Teď mám 1190r a ano to je taky pěkná sahara a topí dost. Každopádně reakce na plyna a manipulace v terenu v pomalé rychlosti daleko lepší jak 950/990.
mne na fotkach prisla 790 hnusna.. ale videl jsem ji tady odbocovat na hlavni u Dublovic a to predni svetlo NEBYLO vylozene vodporny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
každopádně 790 jakožto řaďák netopí asi vůbec, podobně jako Africa... svody se dají vést spodem, to by mohlo pomoct? na SER jsem dal svody dva do jednoho, motorka se zlepšila o parník, krouťák, úplně ožila, ale začala víc žrát a víc topit, což jsem do té doby neznal... něco za něco
pod trvalým dohledem