zetor napsal:
Mám na KTMce uplně to samé a vím, že to je gumama...
Když jedu cca. 40-50km/h tak se to tváří, jako hrbolatý asfalt...a když podřadím ze čtyřky na trojku, tak v 70km/h se mi rozkmitaji řídítka...stačí je držet jedním prstem a je to v pohodě, ale jakmile bych je pustil, tak bych si rozbil držku.
Je to oskákaná/obržděná pření guma...
Jo, musím říct, že tvůj popis problému je skoro přesný, ve 40-50km/h se to fakt chová jako hrbolatý asfalt, akorát když přidám, tak se to trochu popraví, respektive kmitá to rychlej a míň. Ale začalo to dělat tak po 1500km na nových Metzelerech Tourance, při mé důchodové jízdě ve dvou s bagáží bych to na oskákanou gumu netypoval. Ale vyzkouším všechno, jak už jsem psal
Každopádně je mi hned líp, když člověk vidí, že v tom není sám. Neskutečně mě to totiž štve při nějakých delších cestách, když se ženou poskakujeme po vesnicích jak na nemocné koze.
Hrabe_X napsal:
Může to dělat špatné nastavení tlumičů nebo volná ložiska v krku řízení.
kmitání řidítek při jízdě v přímým směru? ...to si moc nedokážu představit
Krk:
Nevím jak telelever, ale u klasickejch vidlí je to běžný. Když máš volný ložiska v krku, je naprosto normální, že ca od 70 do 110km/h se to klepe jak rozvážená guma.
Tlumiče:
Když nastavíš moc měkkej zadek a trochu tvrdší, ale pořád taky měkkej předek, tak to dělá taky. Anebo moc tvrdej zadek a měkkej předek a celý to zatížíš spolujezdcem a kufry. To mám vyzkoušený osobně.
Upravil Hrabe_X dne 27.06.2018 19:32
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Může to dělat špatné nastavení tlumičů nebo volná ložiska v krku řízení. Nejčastěji jsou to špatně vyvážené pneumatiky, zbořenej ráfek atd...
Špatné nastavení tlumičů? Jaké?
Viz výše.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Krk:
Nevím jak telelever, ale u klasickejch vidlí je to běžný. Když máš volný ložiska v krku, je naprosto normální, že ca od 70 do 110km/h se to klepe jak rozvážená guma.
Tlumiče:
Když nastavíš moc měkkej zadek a trochu tvrdší, ale pořád taky měkkej předek, tak to dělá taky. Anebo moc tvrdej zadek a měkkej předek a celý to zatížíš spolujezdcem a kufry. To mám vyzkoušený osobně.
Na tohle jsem myslel, že by to mohlo být podobným nastavením tlumičů. Proto jsem to i měřil, o kolik to klesne s nákladem oproti motorce na hlaváku. Zadek mi klesá o 6cm (což je prý dobře) a předek o 5cm. Podle tohoto videa (až od 30.minuty) mám tedy předek ještě trochu tvrdší.
Ale je to nápad. Díky
YouTube Video
Upravil robert_zl dne 28.06.2018 07:26
Rozdiel cm medzi moto na stojane a bez (tzv. sag) je záležitosť predpätia pružiny, nastavenie útlmu sa robí koleckom alebo srobovakom na tele tlmiča a meníš tým rýchlosť prietoku oleja, čiže RYHLOST stlačenia a vysunutia pri prepruzeni (niekedy to býva dokonca oddelene). Na origo tlmičoch to ale nevieš nastaviť a časom olej “redne” a prestáva vlastne tlmiť, čiže to potom po prejdení nerovnosti niekoľko krát prekmitne hore-dole. Preto je najjednoduchšie pritiahnuť útlm pár klikov, ak má motorka pôvodný predok a pár dasattisicov km za sebou, môže to byt signál k výmene tlmica
Jak jsem psal na začátku - loni jsem oba dva původní tlumiče měnil za nové Hyperpro. Od té doby na nich mám tak 10.000, ale začalo to dělat už loni, nějak po 1500km.
S tím kolečkem jsem si opatrně hrál, ale vliv to žádný nemělo.
Zdravím, ještě bych se k tomuto tématu vrátil:
Než jsem jel do Ruska, vyzkoušeli jsme v servisu snad všechno, co jste tady popisovali, ložiska, nové gumy, vyvážení atd, ale bohužel nic nepomohlo. Řídítka kmitají pořád, hlavně teda se zátěží a spolujezdcem.
Už mi teda nezbývá, než laborovat s těmi tlumči, jak tu píše Hrabě Bender :-)