11tka mi žere při kochacím tempu 90-100km/h do 5ti litrů. Normální moje rychlost 110-120 kdy předjíždíš auta tak 5,5l a na dálnici 140-150km na tachometru do 6,5l/100km.
Myslím, že tak podobně by to mělo po seřízení chlastat i tobě,pokud nemáš nějakou zkrácenou off převodovku.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Pred serizenim a bez lambdy jsem mel asi 10l (presneji asi 9.8), ale to jsem najel jen par km. Tedka s lambdou a po serizeni karburatoru aka klapek mam asi 7....
A to jezdem hooodne na klobouka - hodne v klidu, 80-90 max, a skoro to netocim, takze tech 7 teda neni nic moc.. Ale dneska jsem to jeste zkoumal a bylo moc pritazeny lanko od sytice, takze si myslim ze byl porad trochu otevrenej.. No budu to dal sledovat, jestli se to zmeni.
hmm, tak to nevim potom
jeste jsem nedelal dorazy klapek a ventily.. tak bud to a nebo me jeste napada jestli se nekdo nevrtal v jednotce a nedelal tam nejakej "tuning"
wizardead napsal:
hmm, tak to nevim potom
jeste jsem nedelal dorazy klapek a ventily.. tak bud to a nebo me jeste napada jestli se nekdo nevrtal v jednotce a nedelal tam nejakej "tuning"
žralo mi to podobně jako tobě, nechal jsem to seřídit. Podtlaky, ventily, nové svíčky, filtry... Teď jezdím mezi 5-6L. Každopádně pokud máš verzi s lambdou tak je v pojistkách taková tuším růžová krabička, něco jako relé, která když se vyndá tak to jede bez lambdy podle nějakých přednastavených palivových map. Opravte mě jestli se pletu, možná plácám ...
700 GS, 1100 GS
Hrabe_X napsal:
Aha. Díky za odpověď.
Ptám se proto, že kdysi nebylo moc kam jít, ale dnes je spousta jiných voleb a nejsou už vyloženě špatný, nespolehlivý, nepohodlný motorky.
Tehdy byla 1150novinka, na tu jsem neměl dukáty. Pak byla možnost Triumf Tiger 900, 1100 Guzzi Quota, snad ještě Varadero (brrr to je divnější snad víc jak ta Guzzi), začali prodávat LC8, která se obvykle vysypala v půlce cesty a stála balík (a hnusnější budíky dodnes nikdo nevyrobil jak na první LC8).... No nebylo kam jinam uhnout, když jsi chtěl ve 2,cestou, necestou, občas rychle a daleko.
Já si to koupil poměrně mladý. Tehdy se starší asi 5ti nebo 8mi let kdysi nemohli přihlásit po dovozu do ČR,už přesně nevím.
Cestovatelé mě varovali, že to je samý čidlo a drát, řídicí jednotka a hlavně to nemá klasickej karburátor. 2ventily stejného roku neměly už nakopávačku a nebylo to k ježdění s mou partou různorodých motorek, jelikož by tomu na dálnici asi ukápl válec (to zas bude keců), mělo slabý brzdy,elektriku a mým stylem jízdy žralo jak ruskej vrtulník při útoku. Prostě se na můj styl ježdění nehodilo, ačkoliv se mi líbilo a líbí dodnes.
Po asi 16ti letech, už ani nevím jak dlouho to mám, musím říct, pro cestování je to ideální univerzál, když občas jedeš lesem, cyklostezkou, zkratkou, pár dní po dálnici, vjedeš do hor a honíš se s motorkama v zatáčkách plně naloženej, tak tohle umí skvěle. Furt je kolem hodně jinejch motorek, který jsou krásný, rychlý nebo víc off nebo víc něco jinýho. Takže když se dlouho nesvezu, tak to vždy skoro prodávám a čumím po jinejch, ale pak se projedu a zjistím, že mi to tak dokonale sedí, že není lepší univerzální motorky. Otvírá mi to zvláštním způsobem svět přede mnou,
ten pocit, že když mi yebne v makovici, můžu jet kolem koule a nemusím nic řešit mi jiná motorka nepřinesla. Nemít tohle GS, měl bych v garáži místo jedné minimálně 3 různé motky, které umí nejlépe jen něco. 11tka se pro mě stala takové ideální manželství s motorkou (narozdíl od manželky neřeší, když se svezu na jiné, což samozřejmě manželce nedělám, motorce občas jo.)
A krom univerzálnosti byl další důvod koupě: levnej základní servis, kterej zvládneš všude na světě a přístup ke klíčovejm dílům. Starter seženeš ze starýho Peugeota, čerpadlo z VW, svíčka stojí kilo, filtry proti japoncům za pár drobnejch atd... a teď je i dost kvalitní druhovýroby, i když už to není důležité, protože nejsem studentík a GS, který bylo nedosažitelně drahý si koupíš za 3průměrný platy.
Závěr: dneska už s 1100GS nevypráskáš v zatáčkách supersporta, jako kdysi, ale na svůj věk je to motorka, která stíhá na plynu i na brzdy s velmi schopným podvozkem, pro který jsou limitem jezdec a gumy.
Gratuluju všem, kdo dočetl až sem a neusnul jak moje dcerka, která chudinka čekala na pohádku, až to tatík doklobe do tabletu.
Ja mam 1100gs asi od roku 2002 a nemuzu jinak nez souhlasit s touto slohovou praci
Ted pres prodlouzenej vikend jsem najezdil pres 500km a musim rict, ze podvozek je celkem utrpeni.. Pres kazdou diru co prejedu, tak me to nakopne tak, ze mi poskoci vsechny organy v tele. Zkousel jsem to nejak "sestelovat" ale je to porad stejny.
Predpokladam ze jsou tlumice KO a na vymenu, co?
A jeste prevodovka - vsechny kvalty jsou v pohode, ale vice-mene pokazde kdyz radim z 2 na 3, tak je to stejne jak jednicku na jawe se studenym motorem - musi to tam clovek narvat na silu a slysi zuby.
3x ze 4 je to studena jawa, na poctvrte tam spadne ten kvalt celkem v pohode, a pak zase jawa se zubama... Nemate tuseni cim by to mohlo byt?
Upravil wizardead dne 08.07.2018 21:51
Co se týká tlumičů, je možné, že to mají za sebou. Mě se stalo, že při přejezdu nerovnosti mě něco jakoby koplo přez stupačky do nohou a nakonec mi rupla neziskřín převodovky. Něco tam bylo prostě špatně.
Co se týká převodovky, něco je u 1100 normální, něco může být třeba špatnou spojkou, nebo špatně seřízenou. Další věc může být pokud máš převodovku M94 tak můžeš mít špatný vidličky řazení právě na 2-3. Němci pro to mají dokonce i název který si nepamatuju. Ale jinak je to vážně skvělá motorka, opravdu.
Upravil mysaccek dne 08.07.2018 22:18
700 GS, 1100 GS
wizardead napsal:
Ted pres prodlouzenej vikend jsem najezdil pres 500km a musim rict, ze podvozek je celkem utrpeni.. Pres kazdou diru co prejedu, tak me to nakopne tak, ze mi poskoci vsechny organy v tele. Zkousel jsem to nejak "sestelovat" ale je to porad stejny.
Predpokladam ze jsou tlumice KO a na vymenu, co?
A jeste prevodovka - vsechny kvalty jsou v pohode, ale vice-mene pokazde kdyz radim z 2 na 3, tak je to stejne jak jednicku na jawe se studenym motorem - musi to tam clovek narvat na silu a slysi zuby.
3x ze 4 je to studena jawa, na poctvrte tam spadne ten kvalt celkem v pohode, a pak zase jawa se zubama... Nemate tuseni cim by to mohlo byt?
Jde vidět, že jsi nový majitel a abych ti ušetřil spoustu času a peněz, tak ti něco napíšu a na závěr dám radu.
Pokud chceš s mašinou lítat prázdný okolo komína a zařádit si, tak ji prodej a kup něco jiného, protože, dle mé 5ti leté zkušenosti na to 1100GS opravdu není. Podvozek při tomto stylu jízdy je peklo (buď tě to tříská do prdele nebo se to vlní jako prase) a kvalty tam ve vyšších točkách v klidu nešoupneš. Samozřejmě to nemůžeš brát doslova, ale v 80% si za tím stojím.
Jiné to je v případě cestování s naloženou motorkou při svižné, ale klidné jízdě. To je její parketa.
K tvým otázkám:
- z dřívějška ses ptal na spotřebu. Jak psal někdo předemnou, naložený v kopcích dynamická jízda do 5,5l, dálnice tachometrových 140-150km/h 6,5-7l.
- tlumič teď neřeš
- z 2 na 3 mi to dělá 40tis km pořád stejně, řazení se trochu zlepšilo přechodem z oleje 80w90 na 70w140, ale určitě nevyřešilo
Rada na závěr:
Zaměř se na spotřebu (leze do peněz a ukazuje na vadu) na vše ostatní platí zde hojně užívané, leč léty prověřené "NEŘEŠ A JEZDI"
Abych to uvedl na pravou miru:
Nejsem clovek co nekde “lita”. Proto jsem si poridil GSo protoze me bavi to cestovani, rozhlizeni po krajine, kdyz mi fouka vite do xichtu. Moje cestovni rychlost je nekde mezi 80-90kmh, takze vetsinou na 4ku a 3000 otacek. Takze jezdim pomalu, do zatacek si hodne brzdim, moc to neklopim, proste jezdim hodne na bezpecno a na pohodu.
A resim v podstate jen “normalni” chovani. Kdyz mi tu kluci rekli, ze motor dela spoustu divnech zvuku, ok. Neposloucham to, jezdim. Pokud mi reknete, ze razeni z 2 na 3 pres zuby je ok, ze to tak proste je, resit o nebudu. Ale minulej majitel mi rikal, ze pry spojka je nova. Takze se spis chci ujistit ze to nemuze byt tim, ze to neni nejak dopraseny..
No a ten podvozek.. snadno se ti rika to neres, ale momentalne si nedovedu predstavit jet na tom nekam dal. Zkus si doma teochu vyzkocit a dopadnout na paty s propnutyma nohama - vazne to zkus udelat - tohle ja mam v sedle pri projeti kazde bezne diry, ktere jsou u nas vsude po silnicich...
wizardead napsal:
Abych to uvedl na pravou miru:
Nejsem clovek co nekde “lita”. Proto jsem si poridil GSo protoze me bavi to cestovani, rozhlizeni po krajine, kdyz mi fouka vite do xichtu. Moje cestovni rychlost je nekde mezi 80-90kmh, takze vetsinou na 4ku a 3000 otacek. Takze jezdim pomalu, do zatacek si hodne brzdim, moc to neklopim, proste jezdim hodne na bezpecno a na pohodu.
A resim v podstate jen “normalni” chovani. Kdyz mi tu kluci rekli, ze motor dela spoustu divnech zvuku, ok. Neposloucham to, jezdim. Pokud mi reknete, ze razeni z 2 na 3 pres zuby je ok, ze to tak proste je, resit o nebudu. Ale minulej majitel mi rikal, ze pry spojka je nova. Takze se spis chci ujistit ze to nemuze byt tim, ze to neni nejak dopraseny..
No a ten podvozek.. snadno se ti rika to neres, ale momentalne si nedovedu predstavit jet na tom nekam dal. Zkus si doma teochu vyzkocit a dopadnout na paty s propnutyma nohama - vazne to zkus udelat - tohle ja mam v sedle pri projeti kazde bezne diry, ktere jsou u nas vsude po silnicich...
Hele, mám komplet repasovyný tlumičře v regále. naposled jsem je měl v Rumunsku a tam mě ustřelil ventilek a utekl plyn. Dojel jsem na tom sice jako na lochnesce, ale hyperpra pohraly pobraly hodně i bez tlumiče. Nechal jsem to opravit, ale v mezičase koupil komplet nový Hyperpra. Takže mám v krabici náhradní repasy s pružinama hyperpro. Dám ti šanci si udělat vejlet a vyzkoušet funkční tlumiče. Přehozený to máš za dvě hodiny, Kokořínsko a Milovice mám za barákem, strnišť už je habaděj a postel na přespání se najde. Jen najít správný víkend. Sám mám 1100GS a momentálně v úpravě "adventure home made".
Mimo mísu:
jak jezdím furt na tom svém legu a od roku 2008 ho v podstatě furt nějak bastlím, tak jsem se svezl na "čisté" 1100GS, co kupoval kamarád od Boba. Bylo to relativně nenapadené kutilem a germán si vedl zápisky poctivě i o tankování.
Můj pocit, když jsem přelezl z jedné na druhou, tak jsem si připadal, že jsem na nějaké podstatně menší motorce :-) Takže teď říkám, že mám 1100GS na steroidech :-D Jo a ta spotřeba - pod 7 litrů jsem se dostal kochačkou na cyklostezce. Jinak naloženej, nenaloženej v jednom, ve dvou kolem 7 až 7,5 no a zrychlený přesun po dálnici výazně nad limitem odhaduji tak kolem 9. To se změnilo, když se udělaly klapky, ventily a hlavně vyměnily vstřiky za ty z 1200. Teď jezdím skoro se spotřebou jako pán Hrábě. Sice asi o půl litru víc, ale to už je spíš v ruce, než mororu.
Jo a převodovka - co kus, to originál a člověk si zvykne.
Upravil Medik dne 09.07.2018 08:07
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
wizardead napsal:
Ted pres prodlouzenej vikend jsem najezdil pres 500km a musim rict, ze podvozek je celkem utrpeni.. Pres kazdou diru co prejedu, tak me to nakopne tak, ze mi poskoci vsechny organy v tele. Zkousel jsem to nejak "sestelovat" ale je to porad stejny.
Predpokladam ze jsou tlumice KO a na vymenu, co? ...
Nejspíš budou ty tlumiče po smrti, měl jsem to na své 11GS po koupi téměř stejně -originál tlumiče,cca 80 tis najeto - při přejetí menší nerovnosti nebo retardéru i v malé rychlosti zadek "nakopával", na rozbité okresce to v zatáčce odskakovalo, předek taky nic moc, chovalo se to tak zvláštně neklidně, štelování nepomáhalo.
Sehnal jsem zánovní oba tlumiče od kluka, co je kdysi měnil za Wilberse, tyto měly najeto cca 10tis. km, byly jak nové. Po výměně a seštelování se chování podvozku změnilo o 200% k lepšímu, i když to byly "obyčejné" seriové lehce jeté tlumiče.
Takže doporučím zkusit vyměnit, poznáš rozdíl okamžitě.
rak72 napsal:
OK, chápu a vůbec jsem to nemyslel zle.
Ty rány máš, i když máš na tlumiči úplně povolenou pružinu i odskok?
Hele odskok uplne povolim, nebo utahnu, je to porad uplne stejny bze zmeny.
Kdyz pruzinu uplne povolim, je to strasny. Kdyz ji utahnu, je to strasny. Kdyz ji dam nekam do pulky, tak je to o trosku min strasny, ale po pul hodine asi, jak se to ohreje, tak je to zase strasny.
Medik napsal:
Hele, mám komplet repasovyný tlumičře v regále. naposled jsem je měl v Rumunsku a tam mě ustřelil ventilek a utekl plyn. Dojel jsem na tom sice jako na lochnesce, ale hyperpra pohraly pobraly hodně i bez tlumiče. Nechal jsem to opravit, ale v mezičase koupil komplet nový Hyperpra. Takže mám v krabici náhradní repasy s pružinama hyperpro. Dám ti šanci si udělat vejlet a vyzkoušet funkční tlumiče. Přehozený to máš za dvě hodiny, Kokořínsko a Milovice mám za barákem, strnišť už je habaděj a postel na přespání se najde. Jen najít správný víkend.
Tohle vazne super nabidka, opravdu diky. Ale myslim ze to nebude nutne menit primo v moji masine. Proste se spolu kousek svezem ja na tvy a ty na my a hned bude jasno jeste spolu doladime nejaky terminy pres SZ, kazdopadne diky
rak72 napsal:
OK, chápu a vůbec jsem to nemyslel zle.
Ty rány máš, i když máš na tlumiči úplně povolenou pružinu i odskok?
Hele odskok uplne povolim, nebo utahnu, je to porad uplne stejny bze zmeny.
Kdyz pruzinu uplne povolim, je to strasny. Kdyz ji utahnu, je to strasny. Kdyz ji dam nekam do pulky, tak je to o trosku min strasny, ale po pul hodine asi, jak se to ohreje, tak je to zase strasny.
To je divné, že v tom nevidíš rozdíl. To vypadá, že se neřepouští olej, ale nevím je li to možné, aby se to dělo a nebo tam máš namontovanou ultra supr HARD pružinu a si na ni moc lehký. Nic víc mě nenapadá.