Když se to konkrétně týkalo hydroštelu, tak k tomu bych chtěl dodat další svoji zkušenost. Před 14dny jsem dával na opravu k Halbichovi netěsnící hydroštel a přišel na to, že bylo prodřený těsnění v místě, kde se pohybuje prstenec, který tlačí na pružinu. Je to způsobeno tím, že někdo dotáhne pružinu (např. před dovolenou kvůlu kufrům atd), během cesty na prstenci zaschne bláto a po návratu, aniž by to předem opláchl, to zase povolí. Tím se stane to, že zatvrdlé bláto na prstenci, který se povolením hydroštelu zase zasune dovnitř, protrhne těsnící gumičku a pak to tama teče. Většinou to asi vydrží, protože zase tak často se to neděje a kdo má tlumiče s ESA (hlavně dynamic), tak to stejně nevyřeší, ale píšu to sem jenom jako doporučení, na co si dávat pozor a pokud možno hydroštel nepovolovat, když je celej tlumič zasr.anej.
Oprava / výměna 4 gumiček na tlumiči öhlins stála 1200,- a týden času... takže to za tu vytaženou hadici možná stojí...
Jinak výše zmíněnej přístup Wilbersu je teda nevídanej
Upravil Mr GS dne 27.09.2018 10:11
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mám Wilbersy několit let na 1150GSA. Se zadním jsem měl nějaké potíže a reklamace vždy bez problémů. Zdrojem těchto problémů bylo ložisko v dolním oku zadního tlumiče. Ono je asi jehlové a kryté je poměrně subtilníma o-kroužkama. Podle mě je to trochu slabé místo s přihlédnutím k tomu, že od zadního kola tam jde dost bordelu. I myčka tomu ložisku asi může dost ublížit. Takže po výměně zadřeného ložiska jsem hledal řešení, jak tomu zamezit. Nakonec jsem koupil dvě manžety z přední vidlice z babety, ustřihl je, vymazal důkladně vazelínou a z obou stran nasadil na ten čep, za který je tlumič dole přišroubovaný do kyvky. Teď jsem kontroloval po roce výsledek, vyčistil a dal novou vazelínu- ložiska jsou krásně ochráněná. Takže doporučuju...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Teď v pátek jsem získal docela zajímavé zkušenosti s wilbersem a 1150GSA, respektive s montáží. Přední tlumič šel v pohodě. Zadní byl oříšek.... Když jsme vyhodili originál a jali se nasazovat wilbers, tak jsme ho nasadili a navrchu zajistili šroubem. Jenže když jsme ho chtěli uchytit i dole na kyvku, tak jsme ho nedokázali přitáhnout taky aby lícoval s dírou spodního šroubu. Zjistili jsme, že v pohybu mu brání ten malinký servisní šroubek na doplňování plynu. Narážel do misky, ve kterém je nahoře tlumič upevněný na motorce. Lámali jsme si s tím já a Bohumil hlavu. Nikdo nám to nedokázal vysvětlit. Až potom za pomocí kolegů jsme otočili celý hydroštěl tak, aby výstup lícoval se šroubkem a potom samozřejmě už vše bylo bez problému. Ale proč jsem se s tím setkal jenom já a nikdo jiný to nemusel řešit?
Kdyby byl ten horní úchyt o centimetr delší, tak by to bylo bez problému viz obrázek. Takhle jsem musel celý ten domek hydroštelu otočit k šroubku a tlumič jakoby namontovat otočený o 180° šroubkem dozadu.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[37.19Kb]
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Neco podobnyho jsem cetl na nejakym foru o Dominatorech. Tam prave psali, ze maji zajemci o Wilbers pozadovat tento kratky servisni ventil, protoze ten co se dodava s tlumicem vadi pri montazi a musel by se upravit airbox...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
jako jo, kdyby byl ten šroubek třeba zapuštěnej, tak nemám problém, ale tím, že tam je i ta kontramatka, tak to naráželo do spodní hrany misky horního uložení.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
Až potom za pomocí kolegů jsme otočili celý hydroštěl tak, aby výstup lícoval se šroubkem a potom samozřejmě už vše bylo bez problému. Ale proč jsem se s tím setkal jenom já a nikdo jiný to nemusel řešit?
Kdyby byl ten horní úchyt o centimetr delší, tak by to bylo bez problému viz obrázek.
tak to tě ujišťuju, že nejseš jedinej, kdo se s tím setkal. Prostě ti, co to montují, tak se ne úplně vždycky zamyslí nad tím, na jakou moto to jde a nebo nemají všichni všechny potřebný informace.
Náprava je jednoduchá, tak se to nijak zásadně neřeší. Taky mě jednou po repasy přišel öhlins s "blatníčkem" natočeným do kyvky a nešel namontovat, dokud se to neotočilo.
Kdyby byl ten horní úchyt o centimetr delší, tak bude dráha chodu tlumiče o centimetr kratší To je přece logický.
Každá "mrtvá" délka tlumiče je na škodu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jeden s hydroštelem v délce pro R 1150 GSA, zároveň je vidět pozice hadice hydroštelu proti servisnímu šroubku.
Druhý Wilbers s nádobkou a nastavením komprese, v délce pro R 1150 GS ještě před tím, než jsme horní stavitelné oko vytočili na délku pro R 1150 GSA.
mara přiložený následující obrázek:
Jo tak to presne mel a ani boha to tam dostat...3x zme to meli dole a 2x kafezrumem u teho...ta matka narazila na ram a dole chybelo este pul diry do kyfky....
Kupredu spatki ni krok...
A není náhodou možný, že jste tam ten tlumič dávali opačně (otočený o 180° kolem jeho osy)?
Ten šroubek má být směrem dozadu (k zadnímu kolu) a musíte si natočit hydroštel, kam potřebujete. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Abych sem nevnášel zmatek, tak se ještě doma mrknu, jestli to není vyfocený ihned po repasi, kdy mi poslali špatně natočené banjo hadice k hydroštelu.
To tam pak fakt nejde dát ani po kafisrumem
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Jako byli jsme na to s Bohumilem a Pavlem tři, potom nás na to bylo pět a ještě kafesrumem. Otočil se hydroštel ke šroubku a bylo vyřešeno, ale standardně je šroubek na jedné straně a hadice hydroštělu na druhé. Já to musel mít z nějakého záhadného důvodu všechno v jedné lajně.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
mara napsal:
Abych sem nevnášel zmatek, tak se ještě doma mrknu, jestli to není vyfocený ihned po repasi, kdy mi poslali špatně natočené banjo hadice k hydroštelu.
To tam pak fakt nejde dát ani po kafisrumem
Na tvojí fotce, bych řekl, že je to všechno dobře. Hydroštel zleva (hadice míří doleva), když je šroubek směrem dozadu.
Upravil Mr GS dne 04.12.2018 11:41
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nee ta hadica musi mirit doprava ne k vyfuku.takze to mel od novoty presne tak jak na fotce.hadica doprava a sroubek dopredu. Takze zme tu hadicu museli pootocit aby ten sroubek sel dozadu..fakt to tam neslo,divali zme se aji na fotky a fsechno to je natoceny sroubkem dopredu...asi ma kratsi kyfku nebo uz nevim
Kupredu spatki ni krok...
no to si nejsem úplně jistej, protože na fotce od Maři jsou dva tlumiče.
Jeden jenom s externí nádobkou - tam míří hadice doprava
a druhej s hydroštelem- tam míří hadice doleva
a podle mě takhle mají být oba dva správně, protože uchycení hydroštelu je nalevo.
Pokud jsem to správně pochopil, tak vy jste montovali tlumič s hydroštelem.
Ten Mařův tlumič s externí nádobkou nemá šroubek na doplnění plynu, protože ten je v externí nádobce... na tělě tlumiče není... v tomhle případě nikdy.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ty to furt nemozes pochopit a me uz nebavi to vysvjetlovat.du si dat otpoledni kafezrumem.neska sem si dal kolecko na gs a v renokaru mi to kafe neomastili
Kupredu spatki ni krok...
Tohle je pozice hadice a šroubu tak, jak tlumič používám v Géesu. Právě má motorka období tlumiče s nádobkou bez hydroštelu, takže jsem to vyfotil právě teď, doma v předsíni
mara přiložený následující obrázek:
mara napsal:
Tohle je pozice hadice a šroubu tak, jak tlumič používám v Géesu. Právě má motorka období tlumiče s nádobkou bez hydroštelu, takže jsem to vyfotil právě teď, doma v předsíni
mara napsal:
Tohle je pozice hadice a šroubu tak, jak tlumič používám v Géesu. Právě má motorka období tlumiče s nádobkou bez hydroštelu, takže jsem to vyfotil právě teď, doma v předsíni
A směr jízdy je kam?
Fakt nevím, jestli jsem tlumič už při výměně za originál nenamontoval blbě, ale uvažuju tak, že bych se jej nejprve snažil montovat hydroštelem doleva jako originál.
Nevzpomínám si, ale asi to nešlo, proto šel nakonec napravo...
Já si myslím, že poloha musí být šroubkem dopředu, protože jinak by mi asi nedosáhla hadice doprava tak dozadu.
Tady je fotka, kde před tím nebyl tlumič ani vymontovanej ani v opravě.
mara přiložený následující obrázek:
U Wilberse pro R1150GS/GSA je "hydroštel" namontovaný na pravé straně. K tomu Wilbers dodává v krabici spolu s tlumičem i objímku na trubku u držáku zadní stupačky.