Asi by neškodilo hodit zdroj. V aktuální 56ce, pokud správně koukám, nic takovýho nevidim. Neni to náhodou jen návrh novely? Už to prošlo schavlovacím kolečkem?Trochu si tady pletete i platnost a účinnost. Platnost znamená, že se zákon stává součástí Sbírky zákonů a máte čas se s ním seznámit (tzv. legisvakance) no a účinnost je doba od které se podle zákona postupuje (je uvedena vždy na konci zákona).
Upravil MALI dne 12.09.2018 20:28
MALI, v aktuálním znění zákona č. 56/2001 Sb. jsi to nenašel zcela správně, neb to ještě neplatí. Platit to začne až 1.10.2018 a pak to tam najdeš, konkrétně v § 40 odst. 3 ve znění:
"Provozovatel silničního vozidla, které před zápisem do registru silničních vozidel nebylo registrováno v jiném státě, přistaví silniční vozidlo k pravidelné technické prohlídce ve lhůtě 6 let ode dne zápisu vozidla do registru silničních vozidel a poté pravidelně ve lhůtě 4 let ode dne provedení předchozí pravidelné technické prohlídky, jde-li o
a)nebrzděné silniční vozidlo kategorie O1, nebo
silniční vozidlo kategorie L, s výjimkou vozidel podle odstavce 2 písm. a); je-li silniční vozidlo kategorie L se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s nejvyšší konstrukční rychlostí nepřevyšující 50 km.h-1 opatřeno šlapadly, nepodléhá pravidelné technické prohlídce."
přičemž odst. 2 písm. a) jsou vozidla:
Z konstrukčně určené k pohybu na sněhu nebo ledu, M1, N1 nebo L
1. s právem přednostní jízdy,
2. zapsané v evidenci vozidel taxislužby nebo
3. určené půjčovnou vozidel k nájmu.
Sečteno podtrženo, pokud nemáš motorku s modrým majákem, taxametrem, a nebo na půjčování, budeš po 1.10. chodit ve 4 letých intervalech. Jen jaksi nikde nespatřuji to, že to platí až pro technické vykonané po 1.10. Osobně si to vykládám tak, že po 1.10.2018 budu mít povinnost přistavit moto k pravidelné TP ve lhůtě 4 let ode dne... tedy prostě si maximálně "jen" zajedu na STK pro novou - prodlouženou nálepku a na prohlídku pojedu až po 4 letech od minule. To je ale pouze má domněnka, jelikož jsem nikde v zákoně nenalezl, že by tomu mělo být jinak.
A pokud žádáš zdroj, tak jde o zákon č. 193/2018Sb. ze dne 15. srpna 2018, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb.,o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb.,o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidlaa o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla),ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů,a další související zákony.
puchyyla napsal:
Sečteno podtrženo, pokud nemáš motorku s modrým majákem, taxametrem, a nebo na půjčování, budeš po 1.10. chodit ve 4 letých intervalech. Jen jaksi nikde nespatřuji to, že to platí až pro technické vykonané po 1.10. Osobně si to vykládám tak, že po 1.10.2018 budu mít povinnost přistavit moto k pravidelné TP ve lhůtě 4 let ode dne... tedy prostě si maximálně "jen" zajedu na STK pro novou - prodlouženou nálepku a na prohlídku pojedu až po 4 letech od minule. To je ale pouze má domněnka, jelikož jsem nikde v zákoně nenalezl, že by tomu mělo být jinak.
mmch ja mam u LC prvni registraci 5/2013... propadla mi loni.. na zadne STK jsem zatim od koupe nebyl (temer nejezdim)... nicmene 1/10 se mi to imho vyresetuje a pujdu az 5/2019 a na 4 roky.
To povazuju za OK stav bez buzerace.
NA na factorku (do 50 ccm) se imho uplne prestane chodit...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neřekl bych. Je tam jasně napsáno, je-li opatřeno šlapadly, což teda podle podle obrázků z goooooooogla factorka úplně neni. Pro tu by to tedy mělo zůstat při starém, jen LC ti "srovná level".
puchyyla napsal:
Neřekl bych. Je tam jasně napsáno, je-li opatřeno šlapadly, což teda podle podle obrázků z goooooooogla factorka úplně neni. Pro tu by to tedy mělo zůstat při starém, jen LC ti "srovná level".
aha uz vidim, ja jsem tam cetl "nebo"....
OK... stejne gut. Sice mala, ale dobra uleva od masivne narustajici byrokracie v poslednich cca 8-10 letech.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jsem spis zvedavej o kolik STK zdrazi. Predpokladam, ze kdyz ted stoji 400, tak to bude 1000, aby nahodou o nic neprisli. Jeste by to chtelo zkratit dobu technika na vozidlo na 10 minut, aby to odsejpalo. Ne 4 roky jsou fajn. Mam par stroju na kterejch temer nejezdim bez STK, ale kdyz bude platit 4 roky, tak tam s nina snad i zajedu. Nejlepsi je stejne moped-zadna spz, zadna stk, pojistka 68Kc, koupim 5 litru benalu a jezdim celej rok
MALI napsal:
Jsem spis zvedavej o kolik STK zdrazi. Predpokladam, ze kdyz ted stoji 400, tak to bude 1000, aby nahodou o nic neprisli. Jeste by to chtelo zkratit dobu technika na vozidlo na 10 minut, aby to odsejpalo. Ne 4 roky jsou fajn. Mam par stroju na kterejch temer nejezdim bez STK, ale kdyz bude platit 4 roky, tak tam s nina snad i zajedu. Nejlepsi je stejne moped-zadna spz, zadna stk, pojistka 68Kc, koupim 5 litru benalu a jezdim celej rok
400,- za STK? tak tos kamarade asi fakt dlouho na technicky nebyl
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
jo ceny STK to je kapitola sama o sobě... není problém jet za 400 a nebo klidně i za 800... (Prostě podle místa STK) tohle bohužel není nijak korigované a sjednocené... Něco jak cena benzínu, ale nikde v čr není rozdíl v ceně benálu i 100%. vždy je to v řádu páru procent.
zutro napsal:
jo ceny STK to je kapitola sama o sobě... není problém jet za 400 a nebo klidně i za 800... (Prostě podle místa STK) tohle bohužel není nijak korigované a sjednocené...
sjednoceni meli nedavno treba ve Venezuele...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MALI napsal:
Jsem spis zvedavej o kolik STK zdrazi. Predpokladam, ze kdyz ted stoji 400, tak to bude 1000, aby nahodou o nic neprisli. Jeste by to chtelo zkratit dobu technika na vozidlo na 10 minut, aby to odsejpalo. Ne 4 roky jsou fajn. Mam par stroju na kterejch temer nejezdim bez STK, ale kdyz bude platit 4 roky, tak tam s nina snad i zajedu. Nejlepsi je stejne moped-zadna spz, zadna stk, pojistka 68Kc, koupim 5 litru benalu a jezdim celej rok
400,- za STK? tak tos kamarade asi fakt dlouho na technicky nebyl
před měsícem STK na 2 moto, pokaždé 400,-
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Byl jsem cca 2 měsíce zpátky se sajdou a 400 Kč. Koukám na net a téměř všude 400Kč, tak nevim kam jezdíš ty. Ono i kdyby to stálo litr na ty 4 roky, tak aspoň ušetříš čas a nemusíš tam jezdit pořád. Když máš jednu motorku, je to pohoda, ale když jich máš třeba 10, tak seš na STK jako doma
Upravil MALI dne 13.09.2018 14:17
...asi jim byl nesympatickej...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hosi ja snad dohledam uctenku a budu teda doufat, ze jsem Vas nemystifikoval
Upravil Kubrt dne 13.09.2018 19:51
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.