Miguel napsal:
stačí si vyjet ty schody s normální vidlicí a s teleleverem a hned budeš vidět, že výška zdvihu není to, v čem je problém...
samozřejmě, že odlišnosti tam jsou... v tom tkví ta kvalita nepotápění při brždění a nekvalita při jízdě po schodech... já upřednostňuju to první, protože po schodech často nejezdím
samozřejmě, proto je GS považováno za univerzálnější stroj, s čímž samozřejmě souvisí to, že v terénu má svoje limity - a klasická vidle je pro něj vhodnější. ale je to dáno konstrukcí, i kdyby byl funkční zdvih u GS 20 cm, pořád by to bylo stejné...
pod trvalým dohledem
Horacio napsal:
kulový čep ramena se pohybuje po kružnici, to ano, ale kolo je uložený na konci noh přece.
no a? Ty nutně opisují stejný pohyb jenom znásobený délkou vidlí... a hlavně oba zapomínáte pořád na ten hlavní a mnohonásobně delší pohyb nahoru a dolů, takže když se kolo pohne o půl zdvihu nahoru, což by mělo být cca 10cm a při tom uhne z přímky o 5mm dopředu, tak to je ten váš rozdíl mezi vidlí a telelevrem.
... ale vůbec nechápu, proč se tady o tom bavíme?
Problém tohoto vlákna je v krácení zdvihu výrobci tlumičů na telelevru a ne v rozdílu mezi klasickou vidlí a teleleverem.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
samozřejmě, proto je GS považováno za univerzálnější stroj, s čímž samozřejmě souvisí to, že v terénu má svoje limity - a klasická vidle je pro něj vhodnější. ale je to dáno konstrukcí, i kdyby byl funkční zdvih u GS 20 cm, pořád by to bylo stejné...
takže pro tebe je vlastně jedno jestli v terénu pojedeš na RT nebo GSA? ... jak říkám... nech toho díky a užívej si ktm
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Horacio napsal:
kulový čep ramena se pohybuje po kružnici, to ano, ale kolo je uložený na konci noh přece.
no a? Ty nutně opisují stejný pohyb jenom znásobený délkou vidlí... a hlavně oba zapomínáte pořád na ten hlavní a mnohonásobně delší pohyb nahoru a dolů, takže když se kolo pohne o půl zdvihu nahoru, což by mělo být cca 10cm a při tom uhne z přímky o 5mm dopředu, tak to je ten váš rozdíl mezi vidlí a telelevrem.
... ale vůbec nechápu, proč se tady o tom bavíme?
Problém tohoto vlákna je v krácení zdvihu výrobci tlumičů na telelevru a ne v rozdílu mezi klasickou vidlí a teleleverem.
chtěl jsem jen poukázat na to, že ten obrázek nepokládám za úplně korektní na takové tvrzení že zdvih předku je 140 mm. Tu kinematiku telelevru by chtělo udělat fakt poctivě a potom se můžeme o něčem dohadovat.
Zkusím se na to taky mrknout doma a napasovat na to znalosti o deskriptive a kinematice.
Netvrdím, že 210 mm tam je, samotného mě to zajímá kde a jestli vůbec 210 mm pohybu se tam dá někde najít.
chtěl jsem jen poukázat na to, že ten obrázek nepokládám za úplně korektní na takové tvrzení že zdvih předku je 140 mm. Tu kinematiku telelevru by chtělo udělat fakt poctivě a potom se můžeme o něčem dohadovat.
Zkusím se na to taky mrknout doma a napasovat na to znalosti o deskriptive a kinematice.
Netvrdím, že 210 mm tam je, samotného mě to zajímá kde a jestli vůbec 210 mm pohybu se tam dá někde najít.
kdybych to všechno zakládal jen na teoretickým výpočtu a nákresu na papír, tak s tebou budu souhlasit... naprosto minimálně, protože rozdíl bude v řádech milimetrů, ale budu.
Ale jak jsi jistě přečetl v úvodu, tak mám proměřený praktický hodnoty a opakuji, že jsem naměřil 7cm špinavých vidlí, když šel tlumič do dorazu...
Takže to klidně spočítej a budu rád, když to opřeš o další teoretickej výpočet, ikdyž tentokrát třeba opravdu věděcky
ale to co tady píšu, sem si nevycucal z prstu po probdělý noci, to vše začalo reálnou zkušeností a tím, co vidím fyzicky.
Pak až následoval tenhle nákres a to jen proto, abych si to ujasnil, dobral se reálnějších čísel a hlavně proto, aby to bylo "přenositelný" tady pro vás. Proto ten obrázek... je evidentní, že takhle dlouhej text totiž ani nikdo nečte
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Horacio napsal:
...chtěl jsem jen poukázat na to, že ten obrázek nepokládám za úplně korektní ...
mas pravdu ze na milimetr to neni, i ta kinematika je malicko jina, ale v zasade to ma petr dobre, rozdily vzledem k problemu (210/140) jsou marginalni
fakt by me zajimaly ty rozmery tlumicu, idealne najit neco takoveho ale okotovaneho .....
je pravda, že tam někde hapruje 70 mm. Zjednodušením obrázku se 70 mm vytratit jen tak nemohlo.
našel jsem že Öhlins má délku 335 mm se zdvihem 92 mm. Že by měl víc než originál? https://www.solom...0GS-00-03/
Pánové tak mě to tak se.re, že jsem se narychlo vydal k Halbichovi (Öhlins), poslední varianta tlumičů mimo výše zmíněný, který nějak přichází v úvahu pro použití na GS (aspoň u mě osobně) a neměl jsem je změřený.
Ukázal jsem tam svůj "obrázek" a docela na to čuměli. Nikdo to nikdy neřešil, ani oni sami a tím předpokládám, že ani výrobce, protože tihle lidi musí mít pravidelný školení a nejsou to garážoví "inženýři".
Vysvtělil jsem jim, co mě se.re a že mě zajímá jakákoliv náhrada, která nedegraduje GS na RT.
Vytáhli katalog a našli tam, že jejich základní emulzní tlumič na GSA má zdvih 9,5cm (o 1cm víc, než Tractive Extrém)
Což už samo o sobě vyvrací možnost, že není konstrukčně možný to vyrobit (což už ale vyvrací i existence origo tlumiče s 11cm )
ale překvapivější věc je, že jejich nejvyšší řada TTX ( na úrovni tractive extrém ) má zdvih dokonce 10,5cm, což už se blíží, ikdyž je to pořád smutný.
Ale tohle potvrzuje to, že nejde o problém fyzický (že to nejde vyrobit), ale o problém naprostý ignorace ze strany všech výrobců ohledně toho, co tlumič udělá se skutečným zdvihem motorky.
Ten tlumič nejvyšší řady TTX má totiž na rozdíl od základního emulzního, všechny další prvky uvnitř (oddělovací pístek i hydrodynamický doraz) a přes to je konstrukčně možný ho na stejnou motorku (tedy při stejné délce) vyrobit s vyšším zdvihem Jde totiz jenom o minimalizaci "mrtvé" délky tlumiče (nohy k okům atd.)
Prostě na to všichni celou dobu srali, protože to nikdo neřešil.
Když jsem dosadil ty další dva centimetry do tý mojí malůvky, tak to udělalo zdvih kola 17,4 cm... pořád zoufalost, ale už se to blíží sníženýmu GS
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Horacio napsal:
je pravda, že tam někde hapruje 70 mm. Zjednodušením obrázku se 70 mm vytratit jen tak nemohlo.
našel jsem že Öhlins má délku 335 mm se zdvihem 92 mm. Že by měl víc než originál? https://www.solom...0GS-00-03/
tys fakt pořád nepřečetl ten úvodní příspěvěk?
Píšu tam jasně, že originál má přes 11cm!
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Horacio napsal:
je pravda, že tam někde hapruje 70 mm. Zjednodušením obrázku se 70 mm vytratit jen tak nemohlo.
našel jsem že Öhlins má délku 335 mm se zdvihem 92 mm. Že by měl víc než originál? https://www.solom...0GS-00-03/
tys fakt pořád nepřečetl ten úvodní příspěvěk?
Píšu tam jasně, že originál má přes 11cm!
ty jo tak jsem fakt zmaten , kolik je teda zdvih tlumiče? naměřil jsi všude 85 mm a u servisáka na originále 110 mm. Proč jsi do toho svého obrázku nedal teda 110 mm? Nebo něco nechápu? nebylo by to poprvé
Horacio napsal:
je pravda, že tam někde hapruje 70 mm. Zjednodušením obrázku se 70 mm vytratit jen tak nemohlo.
našel jsem že Öhlins má délku 335 mm se zdvihem 92 mm. Že by měl víc než originál? https://www.solom...0GS-00-03/
tys fakt pořád nepřečetl ten úvodní příspěvěk?
Píšu tam jasně, že originál má přes 11cm!
ty jo tak jsem fakt zmaten , kolik je teda zdvih tlumiče? naměřil jsi všude 85 mm a u servisáka na originále 110 mm. Proč jsi do toho svého obrázku nedal teda 110 mm? Nebo něco nechápu? nebylo by to poprvé
Protože v obrázku má jako řídící hodnotu udávaný zdvih předního kola dle technické specifikace a z této hodnoty se dopracovává k tomu odpovídajícímu teoretickému zdvihu tlumiče. Jaký zdvih má originál tlumič se zřejmě dobral pozděj a to v obrázku není.
Miguel napsal:
..... průběhu jeho pohybu...
výška zdvih tě může trápit až budeš jezdit stylem jako tenhle soudruh, který jde skutečně na dorazy při každém průletu... https://www.youtu...7CWG4yqHiU
ten aussie je slusnej pacient, klobouk dolu ......
nicmene i u teleleveru jde kolo samozrejme taky nahoru, a zaroven i trochu dopredu to mas pravdu, nicmene ten pohyb je minimalni, nevim jestli je to beznym uzivatelem rozeznatelne, spis myslim ze ne, kazdopadne pro tuhle diskuzi o zdvihu je to irelevantni ....
jeste kacirska myslenka k pruzkumu od petra:
- jestli ty tlumice jsou kratsi a motorka zustava, tak to taky znamena ze na dorazy pujde pri stejnem jizdnim rezimu a nastaveni podstatne casteji nez u delsiho zdvihu
- tak si tak rikam byt vyrobcem tlumicu ktere jdou servisovat co mi to asi prinese v zivotnosti dorazu a tim padem rozsahu nezbytneho servisu .....
ze by se naopak nekdo zamyslel docela dobre jak ho vyrobit ?? ......
Mr GS napsal:
Prostě na to všichni celou dobu srali, protože to nikdo neřešil.
Když jsem dosadil ty další dva centimetry do tý mojí malůvky, tak to udělalo zdvih kola 17,4 cm... pořád zoufalost, ale už se to blíží sníženýmu GS
tohle musime rozmaznout... ty ksindlove to SAMOZREJME MUSEJ VEDET(!)
moc dobre znaji RT atd.
dalsi vec je.. k cemu mame nase slavny motoristicky novinare...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Horacio napsal:
je pravda, že tam někde hapruje 70 mm. Zjednodušením obrázku se 70 mm vytratit jen tak nemohlo.
našel jsem že Öhlins má délku 335 mm se zdvihem 92 mm. Že by měl víc než originál? https://www.solom...0GS-00-03/
tys fakt pořád nepřečetl ten úvodní příspěvěk?
Píšu tam jasně, že originál má přes 11cm!
ty jo tak jsem fakt zmaten , kolik je teda zdvih tlumiče? naměřil jsi všude 85 mm a u servisáka na originále 110 mm. Proč jsi do toho svého obrázku nedal teda 110 mm? Nebo něco nechápu? nebylo by to poprvé
Protože v obrázku má jako řídící hodnotu udávaný zdvih předního kola dle technické specifikace a z této hodnoty se dopracovává k tomu odpovídajícímu teoretickému zdvihu tlumiče. Jaký zdvih má originál tlumič se zřejmě dobral pozděj a to v obrázku není.
ááá sorry, utekl mi příspěvek č. 32
už to chápu, nevěděl jsem z prvního příspěvku že nemáš origo tlumič.
proto jsem si myslel, že jsi musel blbě měřit.
no s těma plovoucíma pístkama v neorigo tlumičích to je logický, originál jsou fakt emulzní, tak je tam o ten pístek více místa na delší zdvih.
Horacio napsal:
ááá sorry, utekl mi příspěvek č. 32
už to chápu, nevěděl jsem z prvního příspěvku že nemáš origo tlumič.
proto jsem si myslel, že jsi musel blbě měřit.
no s těma plovoucíma pístkama v neorigo tlumičích to je logický, originál jsou fakt emulzní, tak je tam o ten pístek více místa na delší zdvih.
jasne, ale je trestuhodne, ze nam to nereknou.
Koupis si tlumice za 80-90k a snizis si zdvih na uroven RT?
to je na vrazdu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zrovna vehementně přemýšlím o nových tlumičích. Je třeba si ověřit aby měli stejný zdvih jako originální, jinak se člověk okrade o celkem dost milimetrů.
tahle možnost za mě nahrává spíš repasi originál tlumičů a výměnu pružiny než kupovat nové za čtvrtinovou cenu stroje
hicks napsal:
... jasne, ale je trestuhodne, ze nam to nereknou.
Koupis si tlumice za 80-90k a snizis si zdvih na uroven RT?
to je na vrazdu...
nevim jestli na vrazdu, ale celkem si dovedu predstavit ze na slusnou reklamaci, pokud si kupujes v dobre vire nejaky dil (navic vyzdvihovany do nebes ...) a on ti degraduje funkci celeho zarizeni, tak to urcite v poradku neni ....
a opet kacirsky - to nevidim do procesu typu "pojistovna" pri prusvihu a treba pruzkumu jak takovy "omezeny" dil ovlivnil jizdni vlastnosti a pripadne neco zavinil .....
kazdopadne selsky rozum (aspon me) rika ze jestli je to tak jak petr vyzkoumal tak to v cajku teda neni ....
xylem napsal:
nevim jestli na vrazdu, ale celkem si dovedu predstavit ze na slusnou reklamaci, pokud si kupujes v dobre vire nejaky dil (navic vyzdvihovany do nebes ...) a on ti degraduje funkci celeho zarizeni, tak to urcite v poradku neni ....
vyska zdvihu je naprosto zasadni technickej udaj motocyklu a imho ovlivnuje mnoho.
btw: Petre... hele, ty jsi ale teda nenajel 200 tisic full na GS. Mas to cast na GS, cast RT )) MEL BYS TO UVADET PRESNE...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
... jasne, ale je trestuhodne, ze nam to nereknou.
Koupis si tlumice za 80-90k a snizis si zdvih na uroven RT?
to je na vrazdu...
nevim jestli na vrazdu, ale celkem si dovedu predstavit ze na slusnou reklamaci, pokud si kupujes v dobre vire nejaky dil (navic vyzdvihovany do nebes ...) a on ti degraduje funkci celeho zarizeni, tak to urcite v poradku neni ....
a opet kacirsky - to nevidim do procesu typu "pojistovna" pri prusvihu a treba pruzkumu jak takovy "omezeny" dil ovlivnil jizdni vlastnosti a pripadne neco zavinil .....
kazdopadne selsky rozum (aspon me) rika ze jestli je to tak jak petr vyzkoumal tak to v cajku teda neni ....
Víš co je největší sranda? Že se strašně probírá, jak správně seřídit tlumiče (což je pochopitelně dobře) ale pokaždý se vychází z toho, že zdvih je 21cm a z toho má klesnout o 30% což je 6,3cm. ty to necháš klesnout o 6,3cm a pak zjistíš, že jezdíš na tlumiči se zdvihem 14cm a máš to nastavený mínus 6,3cm, takže ne o 30% ale skoro o 50% a pak to má správně fungovat
Fakt mě to se.re neskutečně
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Víš co je největší sranda? Že se strašně probírá, jak správně seřídit tlumiče (což je pochopitelně dobře) ale pokaždý se vychází z toho, že zdvih je 21cm a z toho má klesnout o 30% což je 6,3cm. ty to necháš klesnout o 6,3cm a pak zjistíš, že jezdíš na tlumiči se zdvihem 14cm a máš to nastavený mínus 6,3cm, takže ne o 30% ale skoro o 50% a pak to má správně fungovat
Fakt mě to se.re neskutečně
velkej souhlas (i kdyz me se to s cudlikama netyka ), nicmene taky to povazuju za, po delsi dobe, docela vazny tema tady a jsem zvedav jestli bude i nejaky prispevek od T. Kocandy nebo treba M. Holeho .... a nemyslim to nijak utocne, jen jim rukama toho muselo projit spoustu, tak treba nejaky postreh maji ... museji mit
mam zrovna dnes cas tak koukam po fotkach (zadny vykres sem zatim nenasel) a i z fotek, pokud jsou ty tlumice s origem u sebe, jsou proste ty zdvihy viditelne od oka jednoznacne kratsi .... fakt zajimavy