Casari napsal:
...
Všichni mi říkají že mám spojkovat jen dvěma prsty, a dává to logiku, jenže když zmáčknu spojku jen dvěmi prsty, úplně nerozepne. Nemůžu domáčkout dál protože tam jsou ty další dva prsty Potřeboval bych ještě centimetřík, ale to už si drtím klouby.
...
Casari, to je přesně důvod, proč mám páčky uříznuté na délku dvou prstů. Ať mačkám, jak mačkám až na doraz k řídítku, ostatní prsty nezavazí. (Ale uvědomuju si, že to nemůžu moc doporučovat, bo je to prasárna.)
Jinak, díky za vlákno. Také řeším lanko spojky, které už není kam dál doštelovat (úvodní fotka je přesně můj případ). Bál jsem se, co všechno je špatně a tady čtu, že to jsou jenom opotřebované lamely. Docela jsem si oddechl.
Olej byl mogul 10W40, teď motul 10w50. Vůle nemá vliv. Když stojím, zmáčknu spojku, čekám, pak se odlepí a pak pustím páčku , pak zase značku , třeba když stojím na semaforu tak si takhle hraju a prodlevy se zkracují. V červnu jsem jel s partou a celej den byl klid a až večer když už jsem jel sám tak se to zase vrátilo. V minulosti to blbli, pak zase jsem nechal motorku stát na dvoře na slunci, natočil a celej vejlet bez problémů a pak zase po odstávce to blbo.
rád se toulám na dvou kolech
Tak mě napadlo, jelikož při nezmacknute páčce to tak zvláštně kvedlá v tom, není tam ložisko které by mohlo být v háji? Podle.onrazku si nejsem jist jak to celé funguje ale mohlo by to teoreticky být tím ložiskem?
rád se toulám na dvou kolech
Je tam vypínací ložisko (klasické řadové) a na hřídeli koše jsou pak jehlový ložiska. To ,,rachocení" které po zmáčknutí spojky zmizí mám taky. Asi to budeš muset rozhodit a podívat se tam v jakým stavu jsou lamely -takhle od stolu se těžko věští.
vždycky se řeší klouzání spojky ale toto je asi ojedinělý případ. No jo, olej je novej(200km), mám ho pak vracet když jej vypustím do čisté bandasky?
p.s.: a musim se pochlubit, jezdim furt ten stejnej motor a už mám 87000km a pořídil jsem druhej. Pro jistotu. Od kolegy z prahy kterej to s tátou měnil kvůli chcípaní a pak jsme u mě zjistili že máme rozdílný firmwery v jednotce. Takže mu motor dobrý zbyl, jen se přehrála jednotka u Inveltu
Upravil janjarolim dne 14.08.2021 11:29
rád se toulám na dvou kolech
Takže: po vypuštění oleje demontáž levé kapoty, demontáž řadičky, šroubů víka spojky. Ložisko přes které se vytahává tyčka co vystavuje spojku, je jako nové.
Žádné viditelné deformace. Začal jsem sundávat lamely a zhruba od poloviny dozadu vidím různě utrhané třecí segmenty, jsou slabé jako papír, ale jsou různě utrhané. Koš nenese známky poškození, žádné záseky od lamel a některé jsou jako když byly na suchu, jako když to někdo kdysi nasadil na sucho. Zvláštní, nic spálenýho jsem neviděl.
Nidky mi na aute spojka neodešla, snažím se k motoru chovat slušně, možná je třeba dodržovat maximální hladinu oleje....ale zase na druhou stranu, občas po odstávce už od začátku lepila co tu motorku mám.
tady fotky https://elvisjaro...MW_F800ST/
Upravil janjarolim dne 15.08.2021 16:35
rád se toulám na dvou kolech
janjarolim> tak to jsem jeste nevidel. Zrejme nejaky cinsky lamely...
Tipoval jsem to spis na posekanej kos od lamel. Je skoro zazrak, ze spojka neprokluzovala..
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
ona když se pak pustila tak při akcích řazení nebo popojíždění těsně za sebou když jsem s ní pracoval tak fungovala normálně ale pak si sedla a nechtěla se odlepit.
Upravil janjarolim dne 15.08.2021 16:49
rád se toulám na dvou kolech
Mám dotaz: na tom vnějším unašeči spojky který je vlastně Na výstupu z motoru tak je vůle. Na středu, co je od převodovky není žádná vůle. Na tom vnějším kole je vůle ve střihu tak 2mm ale musím zabrat. Je to cajk nebo problém? Jo a z celé sestavy jsem vymetl dost bordelu, z obložení. Filtr bude asi na výměnu..
rád se toulám na dvou kolech
Neni ta vôľa iba vôľa na sukoliach prevodovky? Spojkový kôš nesmie mať hlavne drážky na plochách kde sa opierajú vystupky z lamiel. A nezabudni vymeniť olej po 1000km keď sa zabehnu lamely
Vnější kolo má vůli když za něj vezmu silou a chci otočit motorem.
Vnitřní kolo točí zadním kolem. Olej co tam je má 200 km, počítám že filtr bude zasrany, zajedu lamely a nový olej i filtry mám a děkuju za info. Hold se nedá nic dělat.
rád se toulám na dvou kolech
To je v poriadku, zober si že medzi kľukou a košom máš minimálne 4x “spoj zub o zub” , musí tam byt minimálna vôľa, inak by sa tam nemohol dostať olej a ani by to neradilo. Ak dobre vypína spojka s novými lamelami a nešmýka, tak len ten olej a prip dostelovat páčku keď si sadnú lamely
okey, děkuju.
akorát přišly lamely. V sadě jsou dva druhy třecích ploch. Stejné jako byly rozlétané po koš(vzhled papíru a pak i takové festovnější. Musím zjistit jak to přijde, snad na to v dílenské příručce narazím.
Tak nenarazím, tam jsou lamely stejné. mám to to
janjarolim přiložený následující obrázek:
[59.58Kb]
Upravil janjarolim dne 24.08.2021 13:51
rád se toulám na dvou kolech
Ty lamely mají nějaké pořadí jak se tam dávají (některé mají takový žlábek na tom zubu) jak to přesně je už nepamatuju dělal jsem to před více lety ale mrkni na You tube tam bude možná video jak se to skládá