vsezved napsal:
Bohušu jednosvíčka určitě, ale já bych už bez abs nechtěl. Přeci jen leckdy mi pomůže zabránit neštěstí (mluvím jen za sebe z vlastní zkušenosti).
Třeba u 1150 mi řekni proč? Dyť to ABS funguje tak nějak prapodivně? Poslední roky jezdím s vypnutým ... a od té doby co mám 21 kolo, tak to ani nezapínám, protože bych se na tom při dobržďování zabil. To u nových motorek ... to je jiná. Ale ABS u 1150 je technologie z jiného tisícelití ...
na LC mám 21ku vepředu, ABS nefunguje. A přemýšlím, že ho dám pryč resp. budu používat 21ku jen když pojedu mimo asfalt. Dá se jezdit i bez ABS, ale ne s duálníma brzdama. Je to výživné, když potřebuješ zabrat trochu víc a díky páčce přední brzdy ti jde zadní kolo do smyku... takže i kdybych ABS úplně vyrušil, stejně to bude k ničemu...
Můžeš tu těžkou krabici zespod nádrže vyoperovat, natáhnout hadice od páčky ke třmenům rovnou a zadní od pedálu k zadnímu třmenu a je to. Zbyde Ti hromada šrotu, kterou ještě nějakému nešťastníkovi s ABS můžeš prodat na ND. :-)
Jinak přední brzdu ovládám taky jedním prstem bez problémů. ( Možná jen něco s kabelama, aby to na tebe neblikalo.)
Je to zjednodušeně napsáno, ale funguje to. Když budeš mít moto bez posilovače a nejde ABS, tak s ti nic dělat nemusíš, jen to bude na tebe blikat. Ono se to nezdá, ale ten "bambukátor" pod nádrží váží poměrně dost, existuje místo něho i přídavná nádrž tuším asi na 5litrů paliva.
Ivo vážím si tě,ale kde je bezpečnost kdyby jednou mě mělo abs zachránit v krizovce tak já kdybych si kupoval moto pro sebe tak se obejdu bez všech možných věcí co má LC i když je mám moc rádteda místo přiblblýho RDC co tak rádo odchází,ale moto bez abs + heftů bych nekoupil.
Samozřejmě každá liška chválí svůj ocas,takže kdo ho nemá tak ho nepotřebuje,ale myslím,že je to hodně dobrá věc.
Vyoperované ABS s posilovačem jsem videl. Pravda je, že to občas někomu odejde. Ale za mne je teda opravdu bezpečnější s ABS-měl jsem obě verze a naložena 1150GSA je pěkně těžká mrhca a nejen ABS, ale i integrální brzdy jsou prostě lepší-bezpečnější a u 1150GSA při svižnější jízdě myslím znatelně.
Jinak moto z Itálie mám momentálně taky a je v top stavu se serviskou, vše ověřeno atd.
vsezved napsal:
Bohušu jednosvíčka určitě, ale já bych už bez abs nechtěl. Přeci jen leckdy mi pomůže zabránit neštěstí (mluvím jen za sebe z vlastní zkušenosti).
Třeba u 1150 mi řekni proč? Dyť to ABS funguje tak nějak prapodivně? Poslední roky jezdím s vypnutým ... a od té doby co mám 21 kolo, tak to ani nezapínám, protože bych se na tom při dobržďování zabil. To u nových motorek ... to je jiná. Ale ABS u 1150 je technologie z jiného tisícelití ...
na LC mám 21ku vepředu, ABS nefunguje. A přemýšlím, že ho dám pryč resp. budu používat 21ku jen když pojedu mimo asfalt. Dá se jezdit i bez ABS, ale ne s duálníma brzdama. Je to výživné, když potřebuješ zabrat trochu víc a díky páčce přední brzdy ti jde zadní kolo do smyku... takže i kdybych ABS úplně vyrušil, stejně to bude k ničemu...
Můžeš tu těžkou krabici zespod nádrže vyoperovat, natáhnout hadice od páčky ke třmenům rovnou a zadní od pedálu k zadnímu třmenu a je to. Zbyde Ti hromada šrotu, kterou ještě nějakému nešťastníkovi s ABS můžeš prodat na ND. :-)
Jinak přední brzdu ovládám taky jedním prstem bez problémů. ( Možná jen něco s kabelama, aby to na tebe neblikalo.)
Je to zjednodušeně napsáno, ale funguje to. Když budeš mít moto bez posilovače a nejde ABS, tak s ti nic dělat nemusíš, jen to bude na tebe blikat. Ono se to nezdá, ale ten "bambukátor" pod nádrží váží poměrně dost, existuje místo něho i přídavná nádrž tuším asi na 5litrů paliva.
Ivo vážím si tě,ale kde je bezpečnost kdyby jednou mě mělo abs zachránit v krizovce tak já kdybych si kupoval moto pro sebe tak se obejdu bez všech možných věcí co má LC i když je mám moc rádteda místo přiblblýho RDC co tak rádo odchází,ale moto bez abs + heftů bych nekoupil.
Samozřejmě každá liška chválí svůj ocas,takže kdo ho nemá tak ho nepotřebuje,ale myslím,že je to hodně dobrá věc.
Jako na to moje ježdění jsem právě sháněl 1150 s abs, rozdil je znatelnej, hlavně při dlouhých cestách za deště. Vezmeš za to brzdi kdykoliv, jezdime ve dvou nalozeni.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Sice hodně OT, ale porovnával jsem ABS u F800gs(08) a 1150gs(02). A překvapilo mě jaký je to mezigenerační posun. Hlavní změnu spatřuji v ovládání ventilů. Frekvence otevírání a zavírání je u 1150 velmi pomalá. Člověk doslova cítí, kdy ventil povolí tlak brzdového okruhu a kdy zase uzavře. Zatímco ABS nastavené na F800 znatelně lépe funguje na hraně adheze protože modul pracuje s daleko kratšími periodami open/close. A to nemluvím o současných ABS systémech, kdy na 1250 můžete v offu na enduro mod brzdit přední brzdou jak se vám zachce a klidě v náklonu.
Nicméně bez ohledu na stáří systému chci motorku vždycky s ABS.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
mi5 napsal:
Jako na to moje ježdění jsem právě sháněl 1150 s abs, rozdil je znatelnej, hlavně při dlouhých cestách za deště. Vezmeš za to brzdi kdykoliv, jezdime ve dvou nalozeni.
přesně tak o tom mluvím klasická situace jedeme z fagaraše dolů vylítně místní bobík a kolega na varaderu bez abs se lekne hamtne na to a leží,já jedu a brzdím v krizovkách jak chci .No a o rychlém přesunu na víkendové koupání do HR v dešti v A na dálnici když jedeš ve sprše kolem kamionu a někdo ti zahampne před tebou no fakt bez abs díky to nechci.
Situací, kdy ABS pomůže, ne-li přímo zachrání je rozhodně násobně více než těch, kdy člověka zradí.
A hlavně, když ho máš, lze ho vypnout. Když ho nemáš, nezapneš...
mi5 napsal:
Jako na to moje ježdění jsem právě sháněl 1150 s abs, rozdil je znatelnej, hlavně při dlouhých cestách za deště. Vezmeš za to brzdi kdykoliv, jezdime ve dvou nalozeni.
přesně tak o tom mluvím klasická situace jedeme z fagaraše dolů vylítně místní bobík a kolega na varaderu bez abs se lekne hamtne na to a leží,já jedu a brzdím v krizovkách jak chci .No a o rychlém přesunu na víkendové koupání do HR v dešti v A na dálnici když jedeš ve sprše kolem kamionu a někdo ti zahampne před tebou no fakt bez abs díky to nechci.
- velky souhlas s Bobem, nekolik zazitku kdy s abs v krizi na pohodu a kolem se to vali - a OT: .... kdyz uz je rec o fagarasi, tenhle taky bude mit absko ?! YouTube Video
Upravil xylem dne 29.10.2018 16:09
Na obou motorkách BMW ( 1150GSA a K1200R) mám ABS s posilovačem (duální brzdy).
Obrovskou výhodou je, že přední brzdou brzdí i zadkem.... nevýhodou je, že člověk přestane používat zadní brzdu samostatně...
Když sednu na motorku bez ABS, tak jsem na rozbití huby...
Osobně bych už nic bez ABS nechtěl...
A kdo si myslí, že je tak dobrej jezdec,že ABS vůbec nepotřebuje, tak je to jeho věc... jak dobrej jezdec je se pozná až v nemocnici..
A že moduly posilovače někdy odcházej?? no jo je to blbý, ale pokud jsem na to připraven nemůžu bejt překvapen... jen jsem potom postaven před rozhodnutí jestli to překopu na normální brzdy bez ABS a nebo dám prachy za novej modul ABS... znova za mě jasná volba... mám motorku co to má mít a chci aby to měla, tak koupím novej modul ABS...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Mel sem LT s posilovacem, RT s obyc abs, zaroven s GS 1100 bez abs na kterym mam osobne najeto 130tisic. Podle me dyz je negdo hnup tak mu nepomoze ani abs ani ostatni serepeticky... ted uz mam jen 2x 1100gs bez abs a 80gs. Asi su divnej typek. a ono taky jezdit jak **** a spolihat ze me v krizofce zachrani nejaka eletronika....na druhe strane mit obuty nejaky sunty pleomatiky atd.... takze bez abs ano ale mit kvalitni pneu a pred zatackou kam nevidim si aspon podradim za 3 a kdyz me chytne bourka na dalnici tak rozhodne neletim v levym pruhu 160.
to ste ale trochu odbocili...
Kupredu spatki ni krok...
no ale 1100 GS nemá duální brzdy, které se při zabrzdění na asfaltu neptají, že chceš brzdit jenom předkem... mám taky motorku bez ABS a na suchém asfaltu v pohodě předkem, ale zadkem hned do smyku...
byl strojírenský veletrh před měsícem, vyjíždím pisáreckým tunelem nahoru, na horizontu cca 120, přejedu přes horizont a už zhora bylo vidět, že auta co jedou na Prahu dělají kolonu, stejně tak si toho všimla paní, která jela v levém pruhu přede mnou a rozmyslela si, že v té koloně stát nebude, protože už byla na úrovni exitu na Popůvky, prostě zůstala v levém pruhu stát a začala blikat doprava a čekat, až ji někdo pustí... vědom toho, že mi nefunguje ABS, brzdím zlehka potom trochu víc, a když už jsem byl čumákem skoro v ní, musel jsem za to vzít pořádně a měl jsem co dělat abych to ustál...
v Maroku si kolega na Tenérce taky ustlal, když mu tam na poslední chvilku vjel od krajnice náklaďák, když je někdo **** a nepodívá se do zrcátka tak potom tomu ****ovi za ním ABS může pomoct, ale když ho nemá...
pod trvalým dohledem
No vidis, presne o tem sem psal. Na horizontu 120...netvrdim ze temu taky nedam ale pak si reknu ty v.o.l.e tady se motat dedek v traktoru tak su na vlecce..
Upravil Bohumil dne 29.10.2018 16:29
Kupredu spatki ni krok...
vsezved napsal:
Bohušu jednosvíčka určitě, ale já bych už bez abs nechtěl. Přeci jen leckdy mi pomůže zabránit neštěstí (mluvím jen za sebe z vlastní zkušenosti).
Třeba u 1150 mi řekni proč? Dyť to ABS funguje tak nějak prapodivně? Poslední roky jezdím s vypnutým ... a od té doby co mám 21 kolo, tak to ani nezapínám, protože bych se na tom při dobržďování zabil. To u nových motorek ... to je jiná. Ale ABS u 1150 je technologie z jiného tisícelití ...
na LC mám 21ku vepředu, ABS nefunguje. A přemýšlím, že ho dám pryč resp. budu používat 21ku jen když pojedu mimo asfalt. Dá se jezdit i bez ABS, ale ne s duálníma brzdama. Je to výživné, když potřebuješ zabrat trochu víc a díky páčce přední brzdy ti jde zadní kolo do smyku... takže i kdybych ABS úplně vyrušil, stejně to bude k ničemu...
Můžeš tu těžkou krabici zespod nádrže vyoperovat, natáhnout hadice od páčky ke třmenům rovnou a zadní od pedálu k zadnímu třmenu a je to. Zbyde Ti hromada šrotu, kterou ještě nějakému nešťastníkovi s ABS můžeš prodat na ND. :-)
Jinak přední brzdu ovládám taky jedním prstem bez problémů. ( Možná jen něco s kabelama, aby to na tebe neblikalo.)
Je to zjednodušeně napsáno, ale funguje to. Když budeš mít moto bez posilovače a nejde ABS, tak s ti nic dělat nemusíš, jen to bude na tebe blikat. Ono se to nezdá, ale ten "bambukátor" pod nádrží váží poměrně dost, existuje místo něho i přídavná nádrž tuším asi na 5litrů paliva.
Ivo vážím si tě,ale kde je bezpečnost kdyby jednou mě mělo abs zachránit v krizovce tak já kdybych si kupoval moto pro sebe tak se obejdu bez všech možných věcí co má LC i když je mám moc rádteda místo přiblblýho RDC co tak rádo odchází,ale moto bez abs + heftů bych nekoupil.
Samozřejmě každá liška chválí svůj ocas,takže kdo ho nemá tak ho nepotřebuje,ale myslím,že je to hodně dobrá věc.
Bobe, ocas mám, ale tak nějak už asi na hovno ... :-)
Máte pravdu, smysl to ABS asi má, s novými modely BMW nemám zkušenosti, jen jsem prezentoval svůj názor, ale je fakt, že už jezdím tak, jako by mně chtěl na té silnici každý zabít a mockrát se mně to vyplatilo. Z moji druhé motorky 1150 GSA mám bez ABS lepší pocit, nemohu se přeci spoléhat na to, že mně ABS zachrání, je to taky o umu každého jedince, podívej se na závody, myslím si, že ABS nepoužívají.
Jen zmíním moji návštěvu na polygonu v HK, kde jsem absolvoval celodenní školení a praktické jízdy osobním autem a musím při svých šedesáti letech uznat, že jsem věděl prd o tom co moje auto umí. Vyzkoušeli jsme mnoho situací a musím uznat, jako stará škola, kdy jsme se učili při smyku méně brzdit a raději řídit, tak nyní s asistenty nabitým autem je to úplně jinak, hodně brzdit a řídit, kdo si to zkusil, tak ví jak to myslím, dnešní auta to prostě umí a s novými motocykly to bude podobně...
Upravil bmwivo dne 30.10.2018 09:06
Ivoš.