Ahoj píšu sem - je to asi nejblíže tomu co potřebuji. Mám GS od zimy rv. 2007. Byl jsem na servisu v BMW ve Varech - přiznali se že nemají veliké zkušenosti, ale když mi motorku předával tak mi povídá, že kardan má podle nich příliš velkou vůli a že by to chtělo zkontrolovat - třeba v zimě u nich...
Je někdo v blízkosti Sokolova nebo Varů, kdo by se svezl a posoudil jestli to má cenu řešit? Jedu na konci srpna do Albánie, tak by jsem nerad zůstal někde viset...
servisak napsal:
Jak poznal ze ma kardan velkou vuli? Nebo myslis zadnu prevod?
To nevím, měl to napsané na papírku když mi motorku předával, od té doby poslouchám a "cítím" každé caknutí, ťuknutí, klapnutí :-((( a je mi tak nějak na nic. Proto jsem se zeptal, aby se svezl někdo kdo už má něco najeto - nejlépe na GS :-)
Ahoj, oživuji toto starší téma. Koupil jsem vduch rv. 2011 z Anglie nájezd 50 tis km, a protože nechci nic podcenit pustil jsem se do údržby dle návodů zde na foru (všechny oleje, filrty) a rozdělal jsem kardan viz fotky.
Moje otázka je tento stav v 50 tis. km normální? Vyčistil jsem to, namazal grafitkou s příměsí lithia od Berner. Co dál s tím? Vyndat celý kardan a odeslat na repas? Vůle na zadním kole žádná není, nikde nic nelupe nevibruje... Jak poznám, že je kardan ko? Co v tom kardanu odejde dřív, ty křížové spoje nebo tisícihran?
Díky za objasnění
Fotky jsou před vyčištěním )
prosteoff přiložený následující obrázek:
Myslím že mu teče olej okolo vstupní hřídele koncaku.. Pokud je to teda olej a není to něco z čištění jak to dělal.. Kardan je orezly ale pokud nejsou chycené drážky a kroužky tak cajk.. Teď jen vyřešit ten olej ( pokud je to tedy olej) tam musí být úplně sucho
Upravil Bedabanjo dne 30.10.2020 15:15
Ahoj, nejsem žádný zkušený servisman, pouze samouk. letos jsem při servisu 60 tis BMW R 1200 GS DOHC r.v. mimo jiné také vyklápěl zadní převod a takový srágory jsem tam tedy neměl. Vše bylo bez koroze a čisté, pouze zbytky maziva. Podle fotek to vypadá, že tam byla voda, což je asi normální možné při ježdění v brodech atd, ale potom tomu musí odpovídat důkladnější servis myslím.Původně jsem myslel, že demontuji celý kardan, ale nakonec jsem jen prohlédl endokamerou, vyměnil manžetu, tisícihran namazal Castrol Molub Alloy a manžetu před nasazením Staburagsem. Nejlépe Ti na to asi odpoví Milan "servisák" Já vycházím jen z toho co jsem viděl u sebe.
Bedabanjo napsal:
Myslím že mu teče olej okolo vstupní hřídele koncaku.. Pokud je to teda olej a není to něco z čištění jak to dělal.. Kardan je orezly ale pokud nejsou chycené drážky a kroužky tak cajk.. Teď jen vyřešit ten olej ( pokud je to tedy olej) tam musí být úplně sucho
Na dílnu jsem jel v lehkém deštíku, takže si myslím, že to byla voda... Kardan jsem vyčistil, vyměnil olej v koncáku (vytekl úplně čistý, na vypouštěcím šroubu jen velice jemný nános mikro prášku - fakt úplně nepatrně)
Mě prostě jen vyděsil vizuální stav. Rád bych nic nezanedbal, tak proto se ptám zde :-) Nemám problém teď v zimně kardan vydělat a hodit k Olomouci nebo do Bíteše na repas, než to řešit po 10 tisících někdy v létě.... Chápu ale, že z fotky se dělá diagnostika dost blbě..
prosteoff napsal:
Ahoj, oživuji toto starší téma. Koupil jsem vduch rv. 2011 z Anglie nájezd 50 tis km, a protože nechci nic podcenit pustil jsem se do údržby dle návodů zde na foru (všechny oleje, filrty) a rozdělal jsem kardan viz fotky.
Moje otázka je tento stav v 50 tis. km normální? Vyčistil jsem to, namazal grafitkou s příměsí lithia od Berner. Co dál s tím? Vyndat celý kardan a odeslat na repas? Vůle na zadním kole žádná není, nikde nic nelupe nevibruje... Jak poznám, že je kardan ko? Co v tom kardanu odejde dřív, ty křížové spoje nebo tisícihran?
Díky za objasnění
Nehrám mudreho, ale drážky kardanu sa mažú pastou Castrol Optimol TA, nový názov Molub Alloy TA. grafitka tam nepatrí, ale furt lepšie, ako nič ...
Fotky jsou před vyčištěním )
Bedabanjo napsal:
Myslím že mu teče olej okolo vstupní hřídele koncaku.. Pokud je to teda olej a není to něco z čištění jak to dělal.. Kardan je orezly ale pokud nejsou chycené drážky a kroužky tak cajk.. Teď jen vyřešit ten olej ( pokud je to tedy olej) tam musí být úplně sucho
Na dílnu jsem jel v lehkém deštíku, takže si myslím, že to byla voda... Kardan jsem vyčistil, vyměnil olej v koncáku (vytekl úplně čistý, na vypouštěcím šroubu jen velice jemný nános mikro prášku - fakt úplně nepatrně)
Mě prostě jen vyděsil vizuální stav. Rád bych nic nezanedbal, tak proto se ptám zde :-) Nemám problém teď v zimně kardan vydělat a hodit k Olomouci nebo do Bíteše na repas, než to řešit po 10 tisících někdy v létě.... Chápu ale, že z fotky se dělá diagnostika dost blbě..
Každopádně nebo je špatně... Buď teče olej, nebo netěsní manžety
Podle fotky se ti do kyvky dostává voda (přes některou z manžet).
Budeš mít vyrezlý přítlačný kroužek AX ložiska (běží po něm gufero). Podle fotky ti tam prolíná olej - o ten orezlý kroužek se břit gufera zničí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Doporučuji sundat nohavici ( kyvku), vytáhnout celý kardan, zkontrolovat, očistit, kontrola manzet a hlavně i ložiska kyvky... Když vidím ten kardan, tak ty budou taky asi orezle... Co je potřeba vyměnit, a hlavně pokud manzety staburags, a jak mi tenkrát doporučil Tonda, já jsem tu manžetu u převodovky k té kyvce nalepil na silikon a staburgas jen na převodovku a na obe strany zadní manzety...samo vyměnit ten přitlačny kroužek na koncaku (teď jsem to dělal, stojí cca 430,-) , gufero a ten malý o-kroužek co je pod přítlačným kroužkem...at se daří
Upravil Bedabanjo dne 31.10.2020 12:41
Díky všem za odpověď v průběhu listopadu tedy kyvku znovu otevřu a kardan celý vyjmu, vyčistím, namažu, podmáznu i ty planžety.
Zda odesílat na repasi ještě uvidím, závada jako taková, se zatím žádná neprojevuje, tak nevím zda je to třeba...?
K tomu zatékání vody ještě jeden dotaz, ze spodu kyvky je přeci díra (okénko) - to může během jízdy nastříkat dovnitř tudy ne? :-)
Ten otvor zrspod zadniho prevodu nema na vtok vody vkiv. Je to uzavrene manzetou mezi prevodem.a ramenem. Dejnsi to dohromady a podivej se odspod
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ahoj,
rád bych to tu znovu otevřel. Koupil jsem 2007 advíka, 113tis najeto. Něco jsem si udělal sám (kotouče, destičky, olej, filtry), pak jsem ale kvůli výměně brzdovky (kvůli ABS jsem ji nechtěl měnit sám) navštívil Invelt a poprosil je rovnou i o výměnu oleje v kardanu.
Druhý den mi volali, že mi tam prosakuje olej z převodovky a že musí vyměnit gufero, poté volali znovu, že se mi kardan trošku přidírá a doporučují jeho výměnu. To jsem odložil na podzim, teď chci ještě jezdit. Najezdil jsem už 2tis km a nepozoruju na něm nic divného, ale pro dobrý pocit bych to rád vyřešil. Za kardan chtějí 18,5tis + práci, někdy v říjnu by snad měli mít slevu na staré motorky 20%, tak už by to bylo přijatelnější.
Stále však váhám, jestli nezkusit ten repas, nebo opravdu raději nový a mít "jistotu", že to bude ok.
Stále jste spokojeni?
Píšeš zes byl v inveltu tak to si asi z Prahy.....hod to k servisakovi ať kardan vynda,zkontroluje gumu a tisicihrany.kdyz to bude o.k. tak to vozim do kardany velka Bíteš. Oba nove křížky te vyjdou na 3500 a je to.
Kupredu spatki ni krok...