Ta úprava čo píše FERI je jednoduchá a praktická komu ide o vypnutie ABS v teréne, počas jazdy.
Komu ide o oneskorený štart ABS kvôli batérii nech použije variantu s relátkom. Je to ,,automatika " , alebo sa môže použiť iba vypínač ,,manuál".
Komu ide čisto o vypnutie ABS tak nie je čo riešiť a stačí použiť iba vypínač. Je blbosť mať na jednu vec dva vypínače ( kolískový + relé ). Obyčajný vypínač poslúži aj na oneskorený štart ABS. Ja idem urobiť len vypínač. Prečo?
1. Keď budem potrebovať kvôli slabej baterke pri štarte vypnúť ABS urobím to vypínačom.
2. Keď budem potrebovať vypnúť ABS za jazdy urobím to vypínačom (aj tak by som to musel robiť i keď mam relátko.
Teraz poteším odporcov elektroniky v moto. Áno relátko sa môže pokaziť a kazí sa. Nebudem riskovať že niekde budem bez možnosti aktivovať ABS (relátko nezopne – obvod bude trvalo prerušený) lebo sa mi pokazilo relátko. Keď sa mi zapečie relátko (bude trvalo zopnuté) a budem chcieť vypnúť abs tak to aj tak urobím vypínačom.
Veci ako že môže niekde povoliť spoj na cvaknutom kábli, praskne spoj na relátku, zaoxiduje atď. ani nebudem riešiť. Elektrikár si poradí ( možno, ak bude mať pri sebe na výlete merací prístroj ) , ale ten čo sa nerozumie tak ťažko.
Keď sa pokazí vypínač ( náhodou ) Spojím kábel mimo vypínač drôtom a je všetko ako od výroby.
Takže pre mňa jasná voľba. Iba vypínač.
carl přiložený následující obrázek:
nie som isty, ale funguje to na 1100 gs r.v.96 pri clanku je pisane, ze modifikace ABS II. Netusim ake ABS mam ja, ci I, alebo II. No, ale mam tusenie, ze to II bolo na 1150.
Tak teda, urobim to a bude fungovat na 1100. Dakujem
Firefly napsal:
Já to dělal a je to jednoduché a funkční, jen jsem musel vrátit do původního stavu "chcípání při bočním stojánku"
edit: mám teda úpravu včetně relé
A to jako proč? Modifikace ABS se chcípáním na bočáku nemá nic společného.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Firefly napsal:
Já to dělal a je to jednoduché a funkční, jen jsem musel vrátit do původního stavu "chcípání při bočním stojánku"
edit: mám teda úpravu včetně relé
A to jako proč? Modifikace ABS se chcípáním na bočáku nemá nic společného.
nevím řešil jsem to s Tomassinem a říkal, že jsou dvě zapojení a že tohle pak nefunguje s tou úpravou stojánku a taky že jo, ráno jsem do práce neodjel, musel jsem vykrátit relé stojánku, nepřišel jsem na to proč, prostě jsem ho ustřih a mám to v původním stavu, že ani na neutral s bočákem nenastartuju... týká se to jen 1100 GS, popravdě jsem to nezkoumal, je mi to jedno, na bočáku nestartuju...
Upravil firefly dne 06.01.2014 10:34
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
Schéma vypadá velmi jednoduše, takže jsem se taky rozhodl pro modifikaci ABS. Jen mám jeden dotaz. Ten svazek 8 (zelených) vodičů jste procínovali navzájem natvrdo anebo hodili přes elektro svorkovnici, lisovací spojku atd..? Mám obavy, že když hodím 8 kabelů do svorky, tak aby se to časem nepovolilo a nevznikl pak šotek proč to nefunguje. Poradíte jak jste to řešili?
Upravil Adjagr dne 04.04.2017 10:53
Adjagr napsal:
Schéma vypadá velmi jednoduše, takže jsem se taky rozhodl pro modifikaci ABS. Jen mám jeden dotaz. Ten svazek 8 (zelených) vodičů jste procínovali navzájem natvrdo anebo hodili přes elektro svorkovnici, lisovací spojku atd..? Mám obavy, že když hodím 8 kabelů do svorky, tak aby se to časem nepovolilo a nevznikl pak šotek proč to nefunguje. Poradíte jak jste to řešili?
procínovat
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Přesně tak, oholil jsem izolaci, stáhl binder - páskou, aby se to nerozjíždělo a propájel, co to šlo.
Upravil mara dne 04.04.2017 11:24
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Ahoj mám dotaz která z těch dvou uprav je jednodušší podotýkám že mi nejde o odložení naskočení ABS pouze o možnost vypnutí za jízdy mám 1150gs r.v. 2001.Dík za odpověď.
Tak to rozhodně jednodušší pouze s tím vypínačem.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Chci se zeptat chlapců co mají tuto úpravu udělanou. (moje verze je s relátkem a vypínačem).
Měl jsem motorku v garáži kde nebyla elektrika a já zapomněl odpojit baterku. No a po 4 měsících stání jsem ji kompletně vyšťavil. Měla nějakých 10V. Nicméně jsem ji vyndal a oživil. Dal jsem ji zpátky krásně všechno pracuje. Jen mi přestalo fungovat to dodatečně namontované vypínání ABS. Zkontroloval jsem relátko a krásná funguje(cvaká). Potom jsem zkontroloval ten vypínač a ten je taky v pořádku. Dřív než budu rozdělávat motorku a hledat problém v kabelech, tak se tě chci zeptat, jestli náhodou nebyl k uvedení do činnosti ABS potřeba nějaký fígl v případě, že byla baterka venku z motorky.
Nesetkali jste s tímto problémem.
Teď mi funguje ABS úplně standardně. Prostě se po rozjetí aktivuje. Jde vypnout pouze tím standardním postupem přes tlačítko ABS. Asi se stalo něco ve větvi toho vypínače. BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Řekl bych, že ti zůstalo sepnuté to přidané relé, jinak není možné aby ABS fungovalo klasicky. Přidané relé ti rozpojí obvod a sepne až po nastartování. Tak jak to popisuješ relé musí být sepnuté pořád - proměř ho.
700 GS, 1100 GS
Ještě se na něho zaměřím. Jenom abych upřesnil, tak když zapnu klíček zapalování - svítí mi spodní kontrolka ABS na budících. Zařadím jedničku rozjedu se, krátce se rozsvítí i druhá kontrolka ABS (na sekundu svítí společně), zachrčí ABS a kontrolky zhasnou.
Ještě prověřím to relé jestli jak a kdy vlastně spíná.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
jj, ale když cvaknu přidaným vypínačem tak se ABS nevypne.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
pro jistotu vyzkoušej jinej vypínač, pokud to máš podle návoduhttps://www.bmwgs...11x0GS.pdf, těch Holanďanů, co jsem tu popsal, tak ten prostě přeruší obvod a není možný, aby to nevyplo.