Pamatuju kdyz jsem byl malej, tak deda nebo tata lepili zaplaty za tepla. Uz ale nevim, jestli jen dusi, nebo bezdusovou gumu. Meli svorku, kterou pripevnili zaplatu na lepene misto a na jednom konci svorky byla misticka vyplnena nejakym horlavym materialem. Material se zapalil a po zchladnuti bylo vse hotovo.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
vsezved napsal:
Pamatuju kdyz jsem byl malej, tak deda nebo tata lepili zaplaty za tepla. Uz ale nevim, jestli jen dusi, nebo bezdusovou gumu. Meli svorku, kterou pripevnili zaplatu na lepene misto a na jednom konci svorky byla misticka vyplnena nejakym horlavym materialem. Material se zapalil a po zchladnuti bylo vse hotovo.
Právě proto mě to napadlo... tohle sice bylo jen na duše, ale je to dávno a za tu dobu mohla přijít nějaká adaptace.
Jednodušší řešení by byla nějaká chemie a je mě skoro divný, že nic takovýho není.
V té době, ze které je ta zmíněná svorka, nebyly ani chem. ohříváky a teď taky jsou, že?
Já si myslím, že v Rusku tuty něco bude, ale pro EU je to smrtelně nebezpečný... stejně jako svaročny karandaš, co jsem tam vloni koupil... hořčíková tyčinka, kterou zapálíš zapalovačem a zavaříš/ spájíš improvizovaně na cestách skoro všechno (ventildekl, kovovou nádž...) Prostě pecka, ale v Evropě nesehnatelný a smrtelně nebezpečný... jsme hold moc velký dláta na to, aby jsme mohli volně manipulovat s tekutým kovem bez bezpečnostních školení a ochranných pomůcek
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ja se o tom bavil asi pred 3 lety s kamosem co ma pneuservis, taky se mi nechtelo brat sebou duse a on mi rikal ze je nejaka sada OMNI, je to tohle http://www.unipat...pairs.html ale ze stejne vzdycky zalezi na te dire, ze proste pokud je ta dira velka, nebo blbej tvar/misto, tak nepomuze nic ....
a co se tyce te vulkanizace, podle me to jde na koleni udelat bez ohledu na nejakou moderni chemii, vzdycky do nejake misticky nejakou horlavinu nalejes, ale vzdycky u toho spis bude "problem" ze se to proste musi stahnout a to dost fest, ten tlak je pri vulkanizaci zasadni slozka ..... a pak jestli vezes dusi nebo nejakou sverku/lis, tak rozmerove a vahove to uz je asi jedno, aspon co si tak predstavuju .....
takze podle me aspon jedna duse je vzdycky trochu "jistota" .....
ale dobre tema pred sezonou, uvidim se s nim a jeste se optam, je to takovej koumak, treba k tomu neco bude mit ....
paja27 napsal:
Do běhounu použiješ pevnostní záplatu a vulkanizační roztok typu F a min teplota musí být 18C
Pohledej na ferdus.cz
No vida
Díky moc!
Tady přímo píšou, že to je na boky... to samo o sobě nezajišťuje, že to bude fungovat, ale jak jinak to zjistit, než vyzkoušet, ne? https://www.ferdu...lozka.html
Vzal jsem i lepidlo, čistič a těsnící prostředek... uvidím, co to všechno dohromady bude vážit a jak to bude velký, ale zatím nejlepší adept
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Objednal jsem tam i nějakej sprej, kterej by to měl nejen očistit, ale údajně i zdrsnit sám. Pak už k tomu vezmu jen nějakej šmirglpapír a to je všechno, co s tím můžu na cestě dělat.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Uvidím, až co mě přijde za balík, jestli to má cenu vůbec řešit
Moc si nedokážu představit, co ty záplaty váží. Vzal jsem jich víc. Dvě dlouhý úzký na boky a nějaký na běhoun + ty serepetičky okolo.
Jinak si myslím, že to kolečko by se dalo zaimprovizovat zavřeným leathermanem... jde jen o to vytlačit bublinky, ne?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jo, akorát kolečko je to proto, že ta záplata má tendence uhýbat, jakoby se natahovat, když by se to zamačkávalo třeba násadou od šroubováku.
Zamačkávají tím taky třeba hlavu tzv. hříbku, toho nýtu na klasické defekty.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Tak dnes ráno v 8h to dorazilo
Asi se vys.eru na ten čistící sprej, protože ten sám má 0,5kg a největší objem.
Bez spreje (2dlouhé záplaty do boků, 2 čtvercové do běhounu, vulkanizační roztok a butylový těsnící roztok) to váží 0,5kg a má to asi třetinový objem, co 2 duše, co jsem vozil do teď... nemluvě o tom, že se to dá rozstrkat po skulinkách v prostoru kufru mezi ostatní věci.
Ty dvě duše váží 1,5kg... takže opravná sada je vítěz... krom nejistýho výsledku
Mr GS přiložený následující obrázek:
tady je porovnání bez toho spreje 0,5kg vs 1,5kg
... akorát budu muset vymyslet něco jinýho, skladnějšího na řádný očistění a hlavně, aby to nebyl sprej... nemáte nějaký tip na něco?
Mr GS přiložený následující obrázek:
[115.33Kb]
Upravil Mr GS dne 13.02.2019 09:49
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
v lakovně mě řekli, že i tech. benzín je trochu mastnej. Na odmaštění před lakem jsem dostal nějakej perchlorethylen nebo co... ale těžko říct, co to udělá s gumou.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
v lakovně mě řekli, že i tech. benzín je trochu mastnej. Na odmaštění před lakem jsem dostal nějakej perchlorethylen nebo co... ale těžko říct, co to udělá s gumou.
perchlorethylen je sice superodmastovadlo, ale desivej sajrajt, to bych nevozil ....
pokud ne technickej benzin, tak nejakej cistej alkohol
a nebo existuji i odmastovaci ubrousky napustene lihem/alkoholem, ale tedy nevim jak moc to pujde aplikovat na pneu, neni nic jednodussiho nez to vyzkouset ....
muzu se poptat, urcite budou muset byt nejake prumyslove, logicky
vim ze se pouzivaji treba na opravy u flokovacich linek, kdyz se neco opravuje nebo testuje tak se ten kus plastu musi ocistit a urcite musi bejt ocisten dost dukladne, takze to urcite funguje, ale holt nevim jak na gumu .....
nicmene princip asi stejnej .....
já myslím, že mě to nabízeli už i v tom obchodě Barvy laky, ale nejsem si jistej.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA