Dej vytočit '' Víčko'' z hliníku ale větší aby se do něj vešlo větší množství HNO 3
a šlo to ohřát horkovzduškou,ohřátím to urychlíš.
Lepení by mohl vydržet nějaký silikon.
Jeljkož nejsem chemik, tak jsem se snažil o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci a při naředění oboje rozežírá. Inertní je poouze se zlatem a platinou.
Na jakou koncentraci jste ředili?
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
vsezved napsal:... o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci ...
Na jakou koncentraci jste ředili?
Jak psáno dříve, fotka s modrými víčky je moje vlastní, praktická zkušenost je moje vlastní. Naředěno asi na 30%, neředěná skutečně železo pasivuje a nerozleptává. Hliníkové slitiny se "netkne", nerozleptá, po hodině a něco byly v hlavě čisté závity a nové štefty v nich drží dodnes. V jedné závitové díře byla helicoil vložka z ušlechtilé oceli, ani tu kyselina nerozleptala, vložka je na svém místě a nový šteft v ní.
Jsi-li nedaleko Prahy, mohu přijet a můžeš leptat "pod dozorem" :-D
vsezved napsal:
Jeljkož nejsem chemik, tak jsem se snažil o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci a při naředění oboje rozežírá. Inertní je poouze se zlatem a platinou.
Na jakou koncentraci jste ředili?
Již mám nějakou dobu opraveno a zkoušel jsem od pro mne nejjednodušší cesty.
1) Kyselina dusičná - zlomené hlavy nerezového šroubu si ani nevšimla a tak jsem ji neaplikoval.
2) Samosvorné kleště - je tam tak málo místa a jen jsem šrou ožvejkal.
3) Elektroda na zalomené šrouby - vždy se šroub ukroutil hned za místem svaru.
4) Vytahovák zalomených šroubů - krásně jsem jej zalomil ve vývrtu v šroubu.
Trochu jsem se zalekl, že vytahovák budu těžko odvrtávat a tak jsem zkusil navařit matku a na 3. pokus se mi jej povedlo vyndat.
5) Navařil jsem si dva různé průměry vrtáků a pěkně po staru jsem šroub odvrtal. Je to trochu pakárna a chce to pořádnou vrtačku a hodně trpělivost, mazat a netlačit. S aku šroubovákem jsem díky vyosení při i jen mírném zatlačení jen lámal vrtáky. Jo a vrták musí být samozřejmě prodloužený co nejpřesněji.
Nedoporučuji otálet s vyndaváním příliš dlouho, protože kryt hlavy i když je z hliníku přeci jen něco váží a uchycený pouze na 2 bodech mi při drncání na šotolinkách praskl. Jo a vyndaval jsem hned obě strany, protože na druhé jsem i přez velkou opatrnost taktéž šroub ukroutil.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS