Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Obecné technické problémy
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Kratkej
#21 
Přidané 17.02.2019 15:23
Avatar člena


Příspěvků: 692
Registrace: 22.11.14
Dej vytočit '' Víčko'' z hliníku ale větší aby se do něj vešlo větší množství HNO 3
a šlo to ohřát horkovzduškou,ohřátím to urychlíš.
Lepení by mohl vydržet nějaký silikon.
 
vsezved
#22 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Přidané 17.02.2019 23:14

Příspěvků: 221
Registrace: 07.08.15
Jeljkož nejsem chemik, tak jsem se snažil o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci a při naředění oboje rozežírá. Inertní je poouze se zlatem a platinou.
Na jakou koncentraci jste ředili?
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
 
Bohumil
#23 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Přidané 18.02.2019 06:04
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
To uzs mohl met 3x odvrtany za tu dobu...Grin
Kupredu spatki ni krok...
 
Francis
#24 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Přidané 18.02.2019 15:32
Avatar člena


Příspěvků: 689
Registrace: 09.08.17
vsezved napsal:... o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci ...
Na jakou koncentraci jste ředili?

Jak psáno dříve, fotka s modrými víčky je moje vlastní, praktická zkušenost je moje vlastní. Naředěno asi na 30%, neředěná skutečně železo pasivuje a nerozleptává. Hliníkové slitiny se "netkne", nerozleptá, po hodině a něco byly v hlavě čisté závity a nové štefty v nich drží dodnes. V jedné závitové díře byla helicoil vložka z ušlechtilé oceli, ani tu kyselina nerozleptala, vložka je na svém místě a nový šteft v ní.

Jsi-li nedaleko Prahy, mohu přijet a můžeš leptat "pod dozorem" :-D
 
www.trust-rust.cz
Kratkej
#25 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Přidané 18.02.2019 15:56
Avatar člena


Příspěvků: 692
Registrace: 22.11.14
vsezved napsal:
Jeljkož nejsem chemik, tak jsem se snažil o kyselině dusičné něco načíst a přestávám věřit tomu, že železo rozežere a hliníku se nedotkne. Při velké koncentraci prý se železem i hliníkem dojde k pasivaci a při naředění oboje rozežírá. Inertní je poouze se zlatem a platinou.
Na jakou koncentraci jste ředili?


Má se naředit na 30%
https://www.funch...2-Kyseliny

https://www.motor...&pgr=1
Upravil Kratkej dne 18.02.2019 15:59
 
vsezved
#26 
Jak jednoduše vyndat zalomený šroub
Přidané 23.09.2019 20:58

Příspěvků: 221
Registrace: 07.08.15
Již mám nějakou dobu opraveno a zkoušel jsem od pro mne nejjednodušší cesty.
1) Kyselina dusičná - zlomené hlavy nerezového šroubu si ani nevšimla a tak jsem ji neaplikoval.
2) Samosvorné kleště - je tam tak málo místa a jen jsem šrou ožvejkal.
3) Elektroda na zalomené šrouby - vždy se šroub ukroutil hned za místem svaru.
4) Vytahovák zalomených šroubů - krásně jsem jej zalomil ve vývrtu v šroubu.
Trochu jsem se zalekl, že vytahovák budu těžko odvrtávat a tak jsem zkusil navařit matku a na 3. pokus se mi jej povedlo vyndat.
5) Navařil jsem si dva různé průměry vrtáků a pěkně po staru jsem šroub odvrtal. Je to trochu pakárna a chce to pořádnou vrtačku a hodně trpělivost, mazat a netlačit. S aku šroubovákem jsem díky vyosení při i jen mírném zatlačení jen lámal vrtáky. Jo a vrták musí být samozřejmě prodloužený co nejpřesněji.

Nedoporučuji otálet s vyndaváním příliš dlouho, protože kryt hlavy i když je z hliníku přeci jen něco váží a uchycený pouze na 2 bodech mi při drncání na šotolinkách praskl. Jo a vyndaval jsem hned obě strany, protože na druhé jsem i přez velkou opatrnost taktéž šroub ukroutil.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Obecné technické problémy :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 41
Členové on-line: 1
Karlos81

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.11 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI