Myslel jsem to jinak, že obrátíš hlavu spalovacím prostorem nahoru a do něj naleješ benzín, ale i to nalití do kanálů a pozorování jestli neprosakuje ven do spalovacího prostoru je taky možné... jen musíš mít zaplaven celý ventil... a pokud by byl problém v netěsnosti jinde, než ve ventilech, tak to nezjistíš.....
Pokud se nic neposákne, tak hlavu zatím neřeš.......
Pokračuj kontrolou válce a vůle na ojnici....
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Osobne bych sel cestou nakupu pouzitych dilu z bazaru nebo od nektereho ze zdejsich servismanu.
Jedna otazka - co bylo v motoru za olej a bylo ho tam dost?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ďakujem za odpoved. Podla pana, ktory mi motorku predaval tam bol MOL Botond 20W-50. Ked som minuly rok v auguste kupoval motorku (74700km), tak tam bol čisty olej - aj vravel ze menil naplne. Ja som v priebehu prevadzky dolieval Castrol POWER 1, 20W-50. Tento tyzden som na mal v plane vymenit naplne (81700km)....Stav oleja pri poruche bol na minime - spodna cervena ciarka olejoznaku. Mohol to sposobit nedostatok oleja?
Mam otazky na ktore by osm potreboval odpoveď:
V oleji om nenašiel žiadne piliny a ani kovove čiastočky.
Na ojnici nebolo badat volu v smere pohybu piestu, ale bolo s nou mozne hybat do stran asi 1-2mm. Je to OK?
Mam rozobrat a skontrolovať aj druhy valec?
Upravil buggi7 dne 30.06.2019 21:10
A není možné, že je problém s tlakem oleje (olej. čerpadlo, zanešené sání čerpadla, atd.). Dle fotek to vypadá na zadření, olámání pístu je pak druhotná závada, způsobená namázlým materiálem. A určitě bych už zkontroloval i druhý válec, když už je to takhle rozebrané. Sice kompresi má, ale může být "chycený" a budeš to řešit za čas znovu...
Upravil Ruda dne 30.06.2019 22:13
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Pokud ojnce nemá vůli ve směru pohybu pístu, pak to zatím neřeš... (moc práce na zkontrolování a možná se k tý kontrole dostaneš pokud sundáš i druhý válec.. ale to předbíhám)
Pohyb do stran je v pohodě (otázka zní, jestli se nenačnuly náběhový rádiusy na klice a ojnici) opět bez rozebrání to na 100% nelze říct...
Nezdá se mi, že by se ten píst takhle "zmasakroval" při závadě...
Spíš mi přijde, že to někdo sesadil s již špatným pístem (mezi prvním a druhým pístním kroužkem chybí materiál a není podle mne možné, aby se jen tak ztratil..) a prostě se kously kroužky v pístu a toto je výsledek...
Z fotek se nedá poznat jak je na tom válec... jasně většina řekne, že je na výměnu...
Ale je potřeba posoudit, jestli je to máznutí na válcích jen napečený materiál z pístu a nebo je sedřený povrch válce... od toho bych se odpichoval a rozhodoval se co udělám... pokud je povrch válce narušen do hloubky (není jen napečený materiál navrchu ), tak bych válec vyměnil (nedělal výbrus)...
Rozhodně kup starší díly, jen kroužky dej nový na oba válce....
Jinak pokud budeš mít venku i druhej píst, je technicky možné povolit a sundat pravou ojnici a zkontrolovat ji a zkontrolovat i klikový ojniční čep...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Na prvej foto sa mi na 85 kkm zdajú moc výrazné stopy po honovaní. Je to na ten nábeh km normálne alebo to je po výbruse?
Ten povrch na miestach na korune piestu kde chýba materiál nevyzerá skôr ako opálený?
Já bych sundal i druhej válec,koupil bych oba z nějaké rozborky i s pístama,dal nové kroužky,těsnění a vyčistil hlavy a zkontroloval těsnost ventilů,poskládal,změřil tlak oleje a jezdil a bylo by to hotové dřív,než se tady dopíše první stránka tématu :-)
Myslím že ten chybějící materiál na pístech je utavenej a rozmazanej po válci. Pokud má řada 11xx nicasil stejně jako dvouventil, tak ty stopy po honování sou vidět prakticky nafurt,aspoň u mě to bylo po 100 000km naprosto netknutý.
Nakoniec sme prišli na to, čo spôsobilo závadu. Vyjadrenie odborníka:
jedna z hlavných príčin bol zlý pomer zmesi paliva a vzduchu (spôsobený rozpadnutými krytkami na meranie podtlaku v sacom potrubí) následkom čoho mohlo dochádzať k detonačnému spaľovaniu a piest sa prehrieval (erózia na pieste býva spôsobená detonačným spaľovaním) a spaľovaniu chudobnej zmesi (horí vysokou teplotou). Keď bol material piestu vyerodovaný až po krúžok, olej sa dostával, do spaľovacieho priestoru (bežové usadeniny) a zároveň sa ku krúžku dostávalo palivo, ktoré olej v týchto miestach rozpúšťalo a tieto miesta boli horšie mazané, čo vústilo do zadretého piestneho krúžku. Myslím, že kombináciou týchto faktorov došlo pri záťaži k takému zohriatiu piestu, že sa natavil a zničil plášť piesta.
Ináč ten klepotajúci zvuk spôsoboval piest tým, že už nemal valcový tvar ale skôr oválny. Keď prešiel hornou úvraťou tak sa preklopil a to vydávalalo ten zvuk...
Mrzí ma, že keď som minulý august motorku kúpil, mal som od radosti zatemnený rozum a nedal som ju do servisu na kontrolu :-( ....
Kupil som použitý valec a piest z DE ebayu. Hlavy som dal vycistit. Zároveň mi vybrúsili ventily a zafrezovali sedlá.
Cen víkend to budeme skladať, tak dúfam, že žiadne prekvapenia už nebudú. Kedže som sa dočítal že vstrekovače majú životnosť 60000km a motorka má už 80tis, tak som objednal aj vstrekovače EV14.
Upravil buggi7 dne 01.08.2019 08:20
Neměl by se do 11tek lít náhodou minerál, než plná syntetika. Aspoň na mém starém RT byl o dost klidnější chod motoru a nebyly ani úbytky oleje a to jsem při prodeji měl nalítáno přes 140 tisíc. Jinak mineral mi doporučili i v servisu.
Priznám sa, nevedel som o tom, ze olej označený 20W50 môže byť minerálny aj syntetický.... Ani o tom, že na oleji je napísané aj to, aké normy splna a tu správnu normu si mám nájsť v návode na použitie....Kamarát, ktorý mi pomáhal rozoberať motorku ma o tom poučil a nový olej som kupoval podľa specifikacie výrobcu - MOTUL 3000 20W50 4T - minerálny, ktorý splna normu určenú výrobcom....
Na to, jestli je olej minerální nebo syntetický se už tak minimálně 10let nehraje. Každý základ má svoje výhody a nevýhody. Důležité je, jestli splňuje normy výrobce.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Motorka poskladaná. Pri skladani sa objavil este jeden problem. Na lavej strane, bola poskodena salka a vacka na sacej strane. Vid foto - vacka a lava salka su povodne.
Motor je poskladany, presiel som 500km a unik oleja ziaden. Premeral som kompresiu a obe valce maju 8,5atm. Sviecky maju rovnaky odtien.
Zajtra idem nastavit synchronizaciu podtlakov. Skusal som si ic nastavit pomocou hadieick a flias,ale nie som si istý....
Dúfam, ze teraz uz bude fungovat aspon do 200.000km
No hladal som informaciu o spravnom kompresnom tlaku ale nasiel som len ze kompresny pomer je 10,7:1. Aky tlak by mal byt som nensiel. Cez tyzden mi pridu nove vstrekovace EV14. Zaroven by som mal po 1000km povolit a utiahnut stifty na hlave + nastavit vole ventilov.
S motorkou som obsolvoval 1500km vylet a motor to zvladol. Prvych 500km max 100km/hod. Dalsich 200 som na dialnici siel s kolegom 140-150, chvilami170. Zbytok oddychovych 100km/hod.