Za pár korun koupíš lepší olej než API SF, který v pohodě stačí pro boxera.
Třeba tenhle http://www.motost...-4092.html
API SE bych nechal do mazničky a jeto.
Pokud jsi ale momentálně švorc a budeš jezdit v klidečku a ne v nějakých extrémních teplotách tak motoru neublížíšl. Viskozita je v pořádku a API o jeden stupeň nižší nevidím jako pohromu.
Ale jen na nouzové dolití mezi výměnami.
nForger napsal:
Pánové, teď budu asi vypadat jako amatér, nicméně... koupil jsem olej do motoru 15W-50 (dvacítka nebyla), akorát jsem nějak zapomněl na klasifikaci. Na oleji je specifikace podle API SE.. podle navodu mam lit SF..
Otázka - můžu něco podělat tím, že do motoru naleju menší množství tohoto oleje?
Jde o to, jak to male mnozstvi bude velke
Ale michat dva ruzne oleje by se nemely. Kdyz uz tak ruzne znacky, ale se stejnou specifikaci, pokúdje to nevyhnutelne.
Nicmene, ja nejsem odbornik pres oleje, toje jen muj nazor.
patří tam API SF, takže místo toho Mogulu Super, co jsi asi koupil, si moh koupit Mogul ADS 15W-40 kterej má API SF a u nás ho točej za 37,-/l
ale jinak, API SE má předepsáno starej Varan, což je motorka která točí o dost víc než GS, má větší výkon než GS ... tož tak, samozřejmě se ale tolik nehřeje jako GS, ale určitě tím ten motor nezničíš (pokud na to nebudeš jezdit až do jeho smrti )
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ten používám taky, i když prvních 80tis km jsem najel na Castrol 5w40.
Tady mě trošku vadí, že připlácím na nějaký srračky v oleji,co šetřej spojku, kterou v oleji nemám.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ten VR1 RACING má specifikaci API: SJ. Výrobce ale doporučuje specifikaci API: SF,SG nebo SH. Ale co já vím,třeba to nevadí.
Výkonová klasifikace motorových olejů dle API
Benzínové motory
SA - neaditivované motorové oleje bez zvláštních požadavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvýšenými požadavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvýšeném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvýšenými požadavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení SF - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad SG - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlášť nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů používajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zušlechťujících přísad SH - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročnějších provozních režimech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlouženými intervaly výměn
SJ - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvýšenými požadavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000 s novými požadavky
SM - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 2002 s novými požadavky
vyšší specifikace nikdy neuškodí, takže pokud má motor předepsáno API SF, tak cokoliv co je API SF a výš (písmenko v abecedě) je dobrý a ještě lepší
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Castrol Actevo GP 4T 20W-50 tam leju já a lil ho tam i němec...
Převodovka a kardan - 8Ow9O API GL5 od Shellu... stáčenej,cena zatim nic,ptže jsem si ten olej jistým způsobem opatřil,ale NEUKRADL
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
...jasně že 20w50 ...moje kráska je z němec, kde jí (podle dokladů autorizovaného servisu) dávali 20W-50 Castrol. Já vloni při výměně dal doporučený Motorex Legend 4T 20W-50. S ním spokojenost, ale včil bych se chtěl vrátil ke "kastrólu"
(nejen kvůli Bohumilovi ke kterému vzhlížím )
...dotaz: Je nějaký rozdíl mezi Castrol Actevo GP 4T 20W-50 a Motorex Legend 4T 20W-50?
Nedavno jsem se na ne koukal a vlastne jsem se ani endocetl co to je. Jsou to mineraly,ne poposintetiky??? Ja zkusim asi neco od Shellu http://www.motost...-4092.html nebo klasicky Motul s ktermy jsem by spokojeny v predchozich strojichhttp://www.motost...4l-75.html
Upravil milanosor dne 16.05.2009 03:31
Já jsem ted do 1150tky při výměně nalil ten Motul 3000, před tím jsem tam měl Motorex Legend a před tím nevím, protože jsem to koupil. Motorka má najeto necelých 60 tisíc. S tím Legendem hodně šustil motor, byl hodně hlučný a žralo to přes 3 dcl na 1000. Teď tam mám ten Motul a motor výrazně ztichnul-dost mě to překvapilo! Spotřebu oleje zatím nevím, protože jsem najel jen pár set kilometrů, ale zatím ho můžu doporučit. Cena je taky proti Motorexu příznivější.
Ja jsem ted objednal tohle.Cena 191kc/l.Tak az to tam naleju,tak dam vedet co to dela za zvuky. Vsimnul jsem si v jejich katalogu jedny veci.Vsechny jejich motocyklove oleje maj API SG!A to od tech levnejch az po nejdrazsi syntetiku.Zato automobilove oleje maj API SJ,SL atd.Taky jsem si myslel,ze cim vyssi specifikace,tim lip.Ale asi to ma nejakej duvod,ze motocyklove oleje maj tu specifikaci jinou.
vevis přiložený následující obrázek:
[233.55Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
no znamy dela v http://valar.eu/ a tvrdi ze igol a motul jsou nejlepsi oleje pro motorky... akorat igol tu neni znamy.. ale napr v zahranici znama firma..
tak nevim ja liju furt motul 3000 20W50 pro harleje