Jsi šikovný, tebe je v armádě škoda. :-D
Při projížďce to už bylo tiché?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Jsi šikovný, tebe je v armádě škoda. :-D
Při projížďce to už bylo tiché?
Ja to rikam porad
Nevim... Nic to neudelalo. Blby je, ze me se to skvrceni objevuje nahodile, treba jednou za 3 jizdy... Pak zase treba mesic x jizd klid a pak zase na 20sekund jo...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Bohumil napsal:
Na 80gs me tachometr nende a vubec ne to nechibi...50km/h mam f kazde dedine na ceduli a 2 kila to nejede
Kdyby me nesel, tak me to vadi mozna vic, nez to posrany knourani
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Dělalo mi to taky. Několikrát. Vymontoval jsem tachec, do dírky od bowdenu nastříkal WD. A přestalo to. Samozřejmě není od věci promazat bowden a kolečko v náhonu. Pokud se vám zasviní od WD i sklo tachecu, nevadí, časem se to odpaří. O nic nejde.
Sice už asi s křížkem po funuse, ale konečně jsem se dohrabal k tachometru, nářadí a volné chvilky.
Pro vyjmutí vnitřnostní tachometru je potřeba:
1.) Odpertlovat rámeček
2.) vyšroubovat dva šroubky zezadu
3.) vyšroubovat šroubek v nulovacím kolečku denního počitadla.
Pak už je možné strojek z obalu vyjmout. Vnitřek neobsahuje nic zásadního, klasický to mechanický tachometr. Rotujicí magnet, hrníček s ručičkou a ozubené převody k počítadlům.
Jak již bylo zmíněno - uvnitřjsou veškerá ozubená kolečka plastová. jediné místo, které by mohlo kvílet a které se otáčí nějakou větší rychlostí, je vstupní hřídelka. Jeví se mi teda rozumné namazání hustším silikonovým olejem z vnější strany bez jakékoliv demontáže - pokud se tam toho dá pár kapek, nemělo by ničemu ani vadit, když olej proteče skrz.
Jako zajímavé řešení se mi jeví rubová strana stupnice - která je v horní části začerněná kvůli rovnoměrnému prosvětlení žárovkami (jsou v horní části).
Tak třebas to ještě v budoucnu někomu pomůže. Fotky nepřenesou dojem tak, jako když si to člověk osahá...
______________
R1150R 2004
Hezky!
Ja se dostal jen k tomu vyndani tachometru a promazani.
Rozpertlovat se mi to nechtelo, bo mam obcas volsovy ruce
Takze jsem to jenom lehce ,,prokapnul" silikonovym olejem, tu vstupni hridelku, behem protaceni a uvidim. Ale dle mistnich to promaznuti pomuze... Ikdyby na rok, budu rad. Demontaz tachecu je fakt na chvilku
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Mimochodem, alespon jsem si konecne povymenoval popraskany zarovky a palubka mi zase sviti... Cela
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
to Kubrt: Co s těma járofkama děláte? Já je neměnil nikdy a svítěj po 24letech všechny. Mimo budík jsem 1x měnil přední heligonku, zadní brzdovku a zadní pravej blinkr. Ostatní jsou původní.
Upravil Hrabe_X dne 07.12.2019 19:32
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Rozpetrlovat kvůli namazání určině NE - já to řešil před lety, že jsem si dovezl motorku z GB s tachometrem MPH, což se mi po návratu na kontinent úplně nelíbilo (byť malá stupnice v km/h tam taky je). Povedlo se mi sehnat jiný tachometr v km/h s podobným nájezdem, ale s naraženým rámečkem kolem skla, za sympatický peníz.
Takže jsem potřeboval vyměnit rámečky.
No a tenhle mi zůstal rozebraný...
S tím přimazáním bych si hlavu nedělal. Podle mě je důležité nedávat při mazání tachometr sklem dolů, aby na sklíčko přinejhorším něco nekáplo. Tachometr bych domazával "vzhůru nohama" - naležato, co někam nateče, zase klidně vyteče. ______________
R1150R 2004
Hrabe_X napsal:
... mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Mazat lanka?... to je teda dost oldschooltechnik... to je tak z dob Jawa 250, ne? Ikdyž to nerad slyšíš, tak zas tak nemoderní motorku nemáš
Na ten olej se ti nalepí prach a tím spíš to půjde do kytek. Jak se ti lanko začne přidírat a ty ho nevyměníš, tak si posereš převody a nebude ti fungovat tacho... a pak už to novým, natož namazaným, lankem nevyřešíš
Pro zajímavost:
Lanko-náhon tachometru R1150GS Před montáží nutno namazat vnitřek lanovodu !¨
Nemyslím, že replika náhonu se bude od originálu v čemkoliv krom ceny lišit.
Tož mažte chlapci, mažte, protože kdo maže, ten jede!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jakožto odrostly na Jawach (kde teda třeba spojkové lanko běhá v teflonovem bowdenu taky... jsem krátce po koupi BMW promazal plynová lanka, protože prostě Anglie a protože chodily hrubá, až mě z toho pravačka bolela...
Samozřejmě jsem to ale mazal sprejem na bowdeny, kde bylo přímo uvedeno, že je vhodný pro bowdeny s teflonovou výstelkou. A tím mažu vpravdě i ty obyčejné.
Mám vyzkoušeno, že funguje opravdu dlouhodobě a snižuje ovládací síly.
______________
R1150R 2004
Hrabe_X napsal:
... mám ještě původní náhon 23let a 140tis km, tak možná je to únavou lanka, ačkoliv ho pravidelně jednou za čas vytáhnu z bowdenu a vykoupu v oleji.
Mazat lanka?... to je teda dost oldschooltechnik... to je tak z dob Jawa 250, ne? Ikdyž to nerad slyšíš, tak zas tak nemoderní motorku nemáš
Na ten olej se ti nalepí prach a tím spíš to půjde do kytek. Jak se ti lanko začne přidírat a ty ho nevyměníš, tak si posereš převody a nebude ti fungovat tacho... a pak už to novým, natož namazaným, lankem nevyřešíš
Pro zajímavost:
Lanko-náhon tachometru R1150GS Před montáží nutno namazat vnitřek lanovodu !¨
Nemyslím, že replika náhonu se bude od originálu v čemkoliv krom ceny lišit.
Tož mažte chlapci, mažte, protože kdo maže, ten jede!
Teda dovolim si namítat
Ja mam babu 1100gs od 2003 a jesteam původní lanko a ani jednou jsem ho nemaznul
Ale je fakt ze zacalo loni hucet ale co ma narok a az dohuci tak koupim nové
Až dohučí, tak se ti protočí šnek na předním kole a budeš to mít i s bonusem v podobě nového šneku.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí