rstd napsal:
Výměn ho hned je to přeci do tvé motorky na které chceš jezdit
Udělej ji dobře ona se ti potom odvděčí
Auto nebo moto taky umejes čistou vodou a ne spinavou
Jídlo si dáš taky radši čerstvý a ne týden z lednice
Máš motorku za půl milionu a víc a řešíš investici za pár tisíc
Za 25 let co jezdím moto se mi nestalo že by v zimě motorka stála víc jak 14 dní
Myslím, že to neřeší kvůli penězům, ale kvůli tomu, že jestli mu promrzá garáž, tak na jaře odjezdit 10tis km na přemrzlým oleji není to, za co se ti motorka odvděčí
... a jen tak mimochodem, abych to měl o co opřít... i v manuálu na Dakara jsem měl psáno, že pokud budu motorku parkovat a provozovat v zimě, tak se mění olej po 3000km místo po 10ti ...asi už tenkrát věděli, že ten Castrol stojí za hovno
Tak když neřeší peníze tak ať ho vymění teď a na jaře znova a má klid
Opakuji se ta motorka stojí půl milionu a více proč řešit olej za pár korun
Já ho měním po 5 tisících jednou já a za dalších 5 servis aby to bylo ofiko a nepadla záruka
A olej kupuji jenom v BMW nic jiného bych tam nenalil přeci z toho jsem vyrostl že ušetřím
pět set korun a bůh ví co tam naleju za sracky kde kdo sleje do láhve
tak vida ....
samozrejme nad tim nepremyslim kvuli nejakemu skudleni, naopak, premyslim jak je to pro motor nejlepsi
taky neresim kilometry, proste vymena po ± 10tkm a hotovo, tak to ma byt
ale zajima me reseni situace, kdy ta vymena vyjde na obdobi pres zimu kdy se proste jezdi logicky mene, nebo vubec
ja o tom v teoreticky rovine premyslel takhle (situace kdyz je olej na vymenu, a motorka pres zimu "stoji" a nevim co je lepsi, nebo jestli jsme v necem mimo:
1/ pokud ho tam necham do jara pres zimu:
- v motoru zustane leckde bordel a po te delsi dobe tam "prischne" a muze se pak hur dostavat ven (takze treba vetsi opotrebeni, vsechno pujde vic ztuha ..... atd)
+ po vymene bude v motoru novy olej ktery nebude vystaven mrazu
+ stece po delsi dobe v motoru do vany vic sajrajtu i kdyz vlastne v neohratem stavu nezli pri ohratem, ale jen za dobu klasickyho servisu - rekneme hodina ?
2/ pokud ho vymenim pred zimou:
- jednoznacne minus je to promrznuti
- budou se nevypustene zbytkove necistoty v novem oleji treba trochu rozpoustet protoze na to jednoduse budou mit cas a rozpusti se na tak male castecky ze je pak treba filtr hur prefiltruje nezli kdyby se po vymene normalne jezdilo a nebyl na to rozposteni cas aka by filtr posbiral vetsi castice ?
+ motor bude v "normalnim" stavu, proste po vymene oleje, bude v nem cisty olej
mozna na me fakt leze zima, ale zkratka jsem se jen zamyslel a nikde nenasel uspokojujici vyargumentovane vysvetleni, tak se holt ptam no pardon
umysl stvorit dotaz jak z m.cz to urcite nebyl, rozhodne bych tu nerad nekoho traumatizoval : ))))
Upravil xylem dne 01.11.2019 14:27
xylem napsal:
neco malo mi zbyva do vymeny oleje a premyslim jestli to menit "na zimu" nebo to nechat az na jaro .... trochu jsem samozrejme pohledal diskuze, ale je to tak 50/50
(vymenit pred, protoze tam je pres zimu humus vs az na jare, protoze to zbytecne promrzava, .... etc)
dik
ja bych to udelal ted, radsi at je v motoru cistsi olej bez ruznejch potencialne korozivnich substanci.
NICMENE.. oleji vadi teploty pod nulu? To je mi teda novinka ... je to necim podlozene?
kubo, to lamani uhlikovych retezcu jsme tu uz tusim resili nekdy loni u longlife oleju .....
mraz je proste obecne spatne
ten vliv bude (alespon predpokladam) relativne minimalni, ale spis jde o dopatrani se skutecnosti .... podobna situace jako se zdvihama tlumicu, taky ty motorky jezdej .....
Nejlepší pro motor v zimě dle pár odborníků je, když jí za zimu párkrát na stojanu nastartujete...olej v motoru prý nestojí tak dlouho a dobije se baterka.
Nekecám...už jsem to nekolikrát slyšel...
Kamarád na ETV1000 Caponord to takto aplikoval asi v -10°C...nastartoval...nechal běžet...přišel soused na pokec...zapoměl...po 30min přiběhl...louže...zadřel...d.ebil...
Upravil zetor dne 01.11.2019 14:36
Já myslím že nikoho netraumatizujes od toho tady je fórum o těchto strojích
Každý má svůj názor na který má právo
A každý si to mění jak je zvyklí jak mu někdy někdo poradil
Já mám už 6 Advika na každým tak 100 tisíc jsem najel vždy jsem měnil po
5 tisících a předepsaný servis v autorizaku
Nikdy jsem neměl problém s nějakou poruchou a co vím ty motorky jezdí do dnes bez
poruchy
A jak se tady mluví o těch mrazech řekni mi za posledních 10 let jaký tady byl mráz
Pár dní je extrém a pak se už nic neděje tak bych to nedramatizoval
zetor napsal:
Nejlepší pro motor v zimě dle pár odborníků je, když jí za zimu párkrát na stojanu nastartujete...olej v motoru prý nestojí tak dlouho a dobije se baterka.
Nekecám...už jsem to nekolikrát slyšel...
Kamarád na ETV1000 Caponord to takto aplikoval asi v -10°C...nastartoval...nechal běžet...přišel soused na pokec...zapoměl...po 30min přiběhl...louže...zadřel...
irelevantni, tady se bavime o motorkach a ne o aprilii .. : ))))))))))) pardon, mi to nedalo no
vim ze ne ...
1/ hraju mirka dusina voe
2/ i kdyby jo, je mi to u zadele ...
: )))))))))
nicmene - po 5.000 ? i s filtrem ? proc ?
chapu ze je olej dulezity prvek provozu/zivotnosti, ale zas eto zkratit na 50% mi prijde jako extrem, tak by me zajimaji jestli je to jen manyr (samozrejme v poradku, respekt) nebo k tomu mas nejaky technicky duvod ?
pokud by jsi prisuzoval nula poruch intervalu vymeny oleje tak je to k diskuzi, nicmene si nemyslim ze by to 100% souviselo, motorka je komplexni vyrobek a zdaleka vic casti nema s olejem nic spolecnyho ..... zajimave ....
Měním podle toho jak se mi chce ale nejčastěji až na jaře.
Nebude teda nejlepší před zimou zahřátej olej vypustit, nejezdit a na jaře nalít čerstvej olej tím pádem nebude přes zimu starej olej v motoru, ale ani čerstvej nebude mrznout
BMW R 1100 GS
zetor napsal:
Nejlepší pro motor v zimě dle pár odborníků je, když jí za zimu párkrát na stojanu nastartujete...olej v motoru prý nestojí tak dlouho a dobije se baterka.
Nekecám...už jsem to nekolikrát slyšel...
Kamarád na ETV1000 Caponord to takto aplikoval asi v -10°C...nastartoval...nechal běžet...přišel soused na pokec...zapoměl...po 30min přiběhl...louže...zadřel...
irelevantni, tady se bavime o motorkach a ne o aprilii .. : ))))))))))) pardon, mi to nedalo no
... moc se nesměj... tady máme taky takový
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
S tím laborováním výměn oleje,mě to přijde jako fakt už přehnaný.By mě zajímalo,kdo to takhle řeší u aut,ruku na srdce.Mam ve firmě starou T4 s 2.5 TDI 75kw r.v.98 naj.790.tis.km a vše puvodní včetně turba.Volej se dělá se železnou pravidelností po 10 tis.na jaře na podzim jak to vyjde,celoročně to stojí venku!!Spíš sou všichni zblblý tema novejma mr.dkama,na který se blbě podiváš a už je někde píchá.Když je to zařízení udělaný ještě postaru a ne aby se vydělávalo na servisu,tak tomu stačí údržba přesně jak psal Tonda.a když ne nepomůže měnit ani po dvou tisících
Tygr napsal:
S tím laborováním výměn oleje,mě to přijde jako fakt už přehnaný.By mě zajímalo,kdo to takhle řeší u aut,ruku na srdce.Mam ve firmě starou T4 s 2.5 TDI 75kw r.v.98 naj.790.tis.km a vše puvodní včetně turba.Volej se dělá se železnou pravidelností po 10 tis.na jaře na podzim jak to vyjde,celoročně to stojí venku!!Spíš sou všichni zblblý tema novejma mr.dkama,na který se blbě podiváš a už je někde píchá.Když je to zařízení udělaný ještě postaru a ne aby se vydělávalo na servisu,tak tomu stačí údržba přesně jak psal Tonda.a když ne nepomůže měnit ani po dvou tisících
Presne tak... Stroje jsou chytrejsi, ale z uzivatelu a majitelu tech stroju se stavaji vetsi a vetsi dementi, ikdyz je princip spalovaciho motoru porad stejnej a olej je porad olej
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
xylem napsal:
kubo, to lamani uhlikovych retezcu jsme tu uz tusim resili nekdy loni u longlife oleju .....
mraz je proste obecne spatne
ten vliv bude (alespon predpokladam) relativne minimalni, ale spis jde o dopatrani se skutecnosti .... podobna situace jako se zdvihama tlumicu, taky ty motorky jezdej .....
to jsem bohuzel vubec nezaznamenal.. NICMENE... nula C odpovida ciste VODE.. prijde mi divny, ze by to melo vliv na OLEJ...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Motul, Castrol, Valvoline, Ravenol, Divinol, Schell... všechno je pořád olej, ale do motorky si taky vybereš, co naleješ a nesáhneš po Mogulu
Byla doba, kdy motorovej olej nevydržel ani těch našich 10tis km... a teď je doba, že některý profláklý značky se do těch dob vrací a jedou jen na vlně setrvačnosti svého "dobrého" jména. Takže olej je pořád olej... ale že by to nestálo za to, to řešit a sdělit si poznatky, si rozhodně nemyslím...
Je to trochu mimo, ale já jsem nikdy nepoužíval aditivum do benzínu... přišlo mi to jako úplná blbost... v dnešní době, aby nebyl kvalitní benzín? Po čase, se začalo stávat, že sem-tam někomu zatuhlo v nádrži babišovo svinstvo, tak se začalo lít aditivum aspoň na zimu. Pak zjistíš, že na východě motorka jede mnohem líp... čím to je, když jsou tam "bez civilizace", jak se tady rádo říká? Tak jsem zkusil dávat aditivum normálně... už mám odjetou šestou plnou nádrž a motorka už od první nádrže jede výrazně líp (stejně jako v Rusku) a mám menší spotřebu. Takže my tady usínáme v době konzumní, necháme si sr.át na hlavu, do nádrže a do huby a ještě zesměšňujeme lidi, co to zpochybňují, protože my se tady máme fajn a všechno máme super ...akorát někteří z nás se mají fajn právě proto, že těm ostatním se.rou do tý huby...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Motul, Castrol, Valvoline, Ravenol, Divinol, Schell... všechno je pořád olej, ale do motorky si taky vybereš, co naleješ a nesáhneš po Mogulu.......
Vychvaluješ tu východ a východočeský Mogul ti smrdí?
I převodový Mogul splňuje specifikace pro kardan motocyklů BMW.
Osobně nepoužívám, ale asi bych se ho nebál....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mr GS napsal:
Motul, Castrol, Valvoline, Ravenol, Divinol, Schell... všechno je pořád olej, ale do motorky si taky vybereš, co naleješ a nesáhneš po Mogulu.......
Vychvaluješ tu východ a východočeský Mogul ti smrdí?
I převodový Mogul splňuje specifikace pro kardan motocyklů BMW.
Osobně nepoužívám, ale asi bych se ho nebál....
Jenže východočeskej Mogul je pořád v EU... a to je chyba...
Já nikde nepíšu, že mě smrdí, ale já ho do motorky nikdy nedal, nedávám, a pokud možno, dávat nebudu... a ukaž mi jednoho člověka, kterej si to dá do GS... pořád mluvím o motorovém oleji... ne o převodovém, na řetěz, na smažení...
Ty motorový totiž musí snášet největší zátěž a odolávat mnohem více faktorům, než převodovej...
Do nedávna bych taky nevěřil že jeden Castrol 20w50 může motorka žrát, když druhej Castrol 20w50 nežere... oba splňují specifikace ... jediný, co bylo jiný a patrný pohým okem, že ten neevropskej nebyl obarvenej na červeno, tak jako "naš" benzín, kterej je pro lepší pocit obarvenej na modro, žluto, zeleno... jenom nepodstatný reklamní sra.čky, abys měl pocit, že za svoje peníze dostáváš něco lepšího, místo aby tam byly opravdu důležité přísady a naopak nebyly ty, co jsou na škodu. V Rusku (a dál) dostaneš benzín, kterej má barvu čistý vody a smrdí po ředidle... u nás je nabarvenej a navoněnej... pro konzumenty... za chvíli si vlastní pumpu otevře Pierre Cardin, ale nepojede na to ani starej mercedes...
Upravil Mr GS dne 02.11.2019 11:11
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jooo přeplavení karburátoru, až benzín vyhrkne a zavoní na karteru a následné nožní nakopnutí stroje na GS nikdo bohužel nezažije. Ale svoje kouzlo to rozhodně mělo... tedy když to hned chytne, jinak to je k nasrání.
Jezdím furt motorovej Castrol 20w50 a je pravda, že někdy byl červenej a někdy nebyl. Záleželo kde jsem ho koupil a nikdy to nebyl levnej garážovej prodejce.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /