jenomze ESA a Dynamic ESA je naprosty rozdil... nicmene asi mu zkusim napsat.
edit: done
Upravil hicks dne 02.11.2019 17:27
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja mam Tractive na 12 vzduch a max.spokojenost. Ten 1cm jak píše Mr.GS jsem nepoznal, netěší mne to, ale co už bych měl dělat...Podvozek je podle mne super. Myslím, že se dá v TT doluvit nějaká zkušební jízda, než za to dáš takovou raketu.
Aktualne 1250 GSA HP
Nevim sice, co je to za tlumice, ale cena ca. 35.000,- CZK (za oba!) mi prijde docela zajimava. (...tak jsem se tam docetl, ze je to z "kuchyne" Wilbers - proto tomu asi rikaji WESA).
...akorat se obavam, ze to zase neni rozebiratelne / repasovatelne.
Upravil paulik78 dne 02.11.2019 17:37
Nevim sice, co je to za tlumice, ale cena ca. 35.000,- CZK (za oba!) mi prijde docela zajimava. (...tak jsem se tam docetl, ze je to z "kuchyne" Wilbers - proto tomu asi rikaji WESA).
...akorat se obavam, ze to zase neni rozebiratelne / repasovatelne.
Tyto tlumiče dělá wilbers jak na vzduchače tak na vodníky a ta cena je proto tak přijatelná že jim pošleš svoje origo tlumiče (samozřejmě musíš mít esu) oni znich použijí motor (elektroniku) a dají tam komplet svůj tlumič a pružinu připravenou pro tebe (napíšeš jim kolik vážíš pak zavazadla spolujezdec a jak často takhle jezdíš) a samozřejmě že tyto tlumiče jsou rozebíratelné (servisovatelne) pošlou ti je takhle předělané naspet ty je opět zapojiš na origo konektory v motorce a normálně používáš přepínání na origo ovladači
jenomze ESA a Dynamic ESA je naprosty rozdil... nicmene asi mu zkusim napsat.
edit: done
dej vedet, zajimavy ......
Nemyslim si, ze v mechanike co sa repasuje je nejaký zasadny.
Skor davat repas tlmicu ktory nie je na to stavany je dost vabank.
Darmo ti da niekto zaruku, ked vytecie niekde na tripe ked to najmenej potrebujes.
Nevim sice, co je to za tlumice, ale cena ca. 35.000,- CZK (za oba!) mi prijde docela zajimava. (...tak jsem se tam docetl, ze je to z "kuchyne" Wilbers - proto tomu asi rikaji WESA).
...akorat se obavam, ze to zase neni rozebiratelne / repasovatelne.
Tyto tlumiče dělá wilbers jak na vzduchače tak na vodníky a ta cena je proto tak přijatelná že jim pošleš svoje origo tlumiče (samozřejmě musíš mít esu) oni znich použijí motor (elektroniku) a dají tam komplet svůj tlumič a pružinu připravenou pro tebe (napíšeš jim kolik vážíš pak zavazadla spolujezdec a jak často takhle jezdíš) a samozřejmě že tyto tlumiče jsou rozebíratelné (servisovatelne) pošlou ti je takhle předělané naspet ty je opět zapojiš na origo konektory v motorce a normálně používáš přepínání na origo ovladači
Takze nakoniec to vyzera naozaj tak, ze Sachs sa posiela do Wunderlichu a pride wilbers
Vyzera to dobre,len rozdiel medzi Touratechom vidim v plnom dalsom nastaveni,
okrem klasickeho prepinaca Esy, 3x3 moznosti. Od toratechu je to najvyssi level tlmicu ku ktoremu su pripojene ich “servomotory” na Esu a u Wilbersu asi ten jednoduchsi.Rozdiel ceny je znacny.
Otazkou teda zostava , ze teda ked ist dotoho , ci nie je lepsie si priplatit a mat
tam spicku ako zasa priemer
Upravil sanko dne 02.11.2019 18:39
V principu mas pravdu. Nicmne konkretne tenhle clovek repasuje tlumice na BMW, co si vzpominam, nejmene 8 let. Tak snad vi co dela Asi je dobre mit nejake reference.
jenomze ESA a Dynamic ESA je naprosty rozdil... nicmene asi mu zkusim napsat.
edit: done
dej vedet, zajimavy ......
Nemyslim si, ze v mechanike co sa repasuje je nejaký zasadny.
Skor davat repas tlmicu ktory nie je na to stavany je dost vabank.
Darmo ti da niekto zaruku, ked vytecie niekde na tripe ked to najmenej potrebujes.
naopak si myslim ze v tom rozdil bude .... pokud konstruuju neco co chci pak rozebirat, tak to delam jinak nez jednozivotnostni vec....
Repas originálního, nerozebiratelného tlumiče je kravina a vyhozený peníze (vlastní zkušenost na 1150). Osobně mám zkušenosti s manuálním Tractive a Willbers. Oboje jsou plus mínus stejný ... nikdy jsem nenarazil na limit tlumiče, i když jsem měl "mrzáka" s Tractive. Mě osobně spíš omezuje konstrukce předního zavěšení. Ta bláznivina kolem zdvihu předního kola mě tedy nechává naprosto chladným... Kamarádi mají 12tky s Esou a všichni je nechali repasovat u Willbers, právě proto, že zjednodušeně elektronika zůstane, tlumič je nový, servisovatelný. Nevím jak je na tom teď TT, i když jsem jel na elektronických tlumičích na 1150 a byla to velká paráda ... zdvih nezdvih. Osobně si myslím, že je to na preferencích značky a ceně...
Edit: a hlavně ceně a dostupnosti servisu.
Upravil Pertla dne 03.11.2019 01:48
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
@Pertla Vím že to sem úplně nepatří, ale mohl by ses mi trochu rozepsat o tom el. podvozku? Co to bylo za výrobce, jak se to chovalo... Klidně do PM díky
sanko napsal:
Mate niekto skusenosti? Mam na 1200gs 2015 30000km a rozhodujem sa.
zdar. poprvé ti gratuluju, rok 2015 znamená ještě starou dobrou ESA s pěti možnostmi nastavení předpětí možnosti změny tvrdosti podvozku v enduro režimu. Aktuální verze je podle mého hrozná. Ale to jsem vyřešil tak, že s GS už do terénu vůbec nejezdím a používám ho na výlety ve dvou.
Takže: tenhle podvozek jsem koupil především kvůli tomu, že lze jeho výšku měnit za jízdy. No, tak mi to bylo řečeno. Což samozřejmě neumí. Další problém byl s odbojnou elektronikou, která vyhazovala podvozek od Tractive jako chybný, ačkoliv normálně pracoval. BMW mi na to odpovědělo, že Touratech potažmo Tractive nemá od roku 2018 podvozek softwarově kompatibilní s R1200GS. Chápal jsem to jako odvetu za jejich spory s BMW, a teprve nová řídící jednotka to vyřešila.
Co je na podvozku špatně: dělá jen to, co mu dovolí elektronika. Přemýšlel jsem dokonce, že bych si koupil staršího advíka, protože mi ta stará ESA vyhovovala daleko víc. Prostě enduro režim bez možnosti nastavení "tuhosti" podvozku je podle mého chyba. Na rain/touring/sport se měnít tuhost dá, a na enduro si to dělá motorka "sama"? Proč? Nechápu. Ale to se tebe netýká.
Co se mi na podvozku líbí, že proti originálnímu podvozku můžeš jemně doladit všechny parametry sám. Proto jsem si ho pořídil i v manuální verzi na HP2ku i na SER. NA FB skupině Superenduro na něho dost plivou, že kdekomu v terénu vytekl, ale to jsem slyšel i na Ohlinse...
Každopádně, jestli chceš elektronickou alternativu ESA, moc možností navíc nemáš. Fajn je, že ti podvozek bude sloužit ještě na 1250, která bude stejná ještě dalších pár let...takže můžeš přehazovat podobně jako to děláš na ostré.
Protože jsem to neměřil, tak se nebudu hádat, že má Tractive o pět centimetrů kratší zdvih, ale zdá se mi to jako pitomost. A nejsem si jistý, jak je to u vzducháče, ale třeba klasický podvozek na GS LC pro Advíka má proti ESA kratší zdvih o 20 mm, takže "mrzák" je právě ta klasika.
pod trvalým dohledem
Pertla napsal:
Kamarádi mají 12tky s Esou a všichni je nechali repasovat u Willbers, právě proto, že zjednodušeně elektronika zůstane, tlumič je nový, servisovatelný.
ale o ktere ESA mluvis omg? Je to samozrejme zajimave, ale doted jsi nenapsal ktere rady se to tyka (nebo obou...?)
Dynamicka ESA u LC vz "klasicky ESY" u vzduchace je naprosty rozdil. DynESA upravuje utlum (mozna i odskok) tusim 30x za vterinu...? Klasicka ESA pouze kdyz ji to reknes..
fakt tu chybi TomasTT.. je to tu nekde PRESNE popsane.
Upravil hicks dne 03.11.2019 11:20
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pertla napsal:
Kamarádi mají 12tky s Esou a všichni je nechali repasovat u Willbers, právě proto, že zjednodušeně elektronika zůstane, tlumič je nový, servisovatelný.
ale o ktere ESA mluvis omg? Je to samozrejme zajimave, ale doted jsi nenapsal ktere rady se to tyka (nebo obou...?)
Dynamicka ESA u LC vz "klasicky ESY" u vzduchace je naprosty rozdil. DynESA upravuje utlum (mozna i odskok) tusim 30x za vterinu...? Klasicka ESA pouze kdyz ji to reknes..
fakt tu chybi TomasTT.. je to tu nekde PRESNE popsane.
Nie je to jedno aka Esa?O mechaniku mi ide . Ziadna esa dobre perovanie
nespravi. Mal som pred tym KTM 1190 a to malo len “klasicku Esu” a ta mi najlepsie
vyhovoval. Na 2015 mam dynamicku a od 2018 ky je rozdiel v podstate len softverovy a furt je tam ten Sachs, ktory casom odide. U 2015 mas moznost v enduro mode
si zvolit tvrdost podvozku u 2018 nie.Vsetko si to akoze nastavuje same ,Ja by som mal najradsej klasicku Esu ako je to u vzduchacu ci na KTM 1190, ale co uz.
Tuto temu som nechcel rozoberat , ale vidim ze nie som sam komu to velmi nesedi.
Pertla: nemyslim si, ze konstrukcia predneho zavesenia je nejak dramaticky
horsia oproti napr klasickym USD /ak si teda myslel na to/
Na KTM 1190 /nie R lebo to je prama konkurencia/ som pobehal 17t km od nova a na limit v terene som podstatne skor dostal tu KTM. Dokonca na MX trati som si dovolil vacsie skoky na GS ako s KTM , a aj na roletach som vedel o cosi rychlejsie.
To oblubene mudrovanie ze slaba odozva podvozku... po 10 tis km netusim o com tocia.
Upravil sanko dne 03.11.2019 15:08
Pertla napsal:
Hicks> Kubo nevim. Mají to kluci s 12tkama, vzducháčema, Tripelblack ... Tonda a spol.
no jo, tusim jsem to :) to jsme tu ale prece sahodnouze resili... ten tlumic je uplne jiny, nez na LC.
Tj. rekapitulace pro LC -- co je otevrene/rozjednane:
a) Tractive pro LC (ma Miguel -- nikdo dalsi...?)
b) repase u pana Prochazky v Cercanech
c) zkusit poptat to same u pana Burane...?
Upravil hicks dne 04.11.2019 09:00
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2