dycky vyřazuju než zastavim. Když se netočí kola tak tam dou blbe všechny kvalty ne jen neutral. A zaleží co ti to děla., jestli se jen nemužeš trefit a nebo ti to de nejak extra ztuha?
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 18:36
Příspěvků: 1051 Registrace: 10.03.08
Piknik napsal:
Zdravim jsem čerstvým majitelem 650ky a měl bych hned jeden dotaz. Hledal jsem to tu abych hned nepsal něco co je tu 100x ale nic jsem nenašel. Mám trochu problém s řazením neutrálu možná je to jen nezkušeností ale za optání to stojí.
Když chci zařadit neutrál tak při jízdě, respektive dokud alespoň trochu jedu to jde v pohodě ale jak zastavim třeba na křižovatce tak mi tam ten neutrál nejde a peru se s tim jak blázen. Dělá to někomu taky nebo je to prostě o cviku? Ale zase mi přijde divný že při jízdě by to šlo a po zastavení už ne.
Jen pro doplnění je to rok 2002, 16000 najeto a dneska jsem si to přivez :-)
Tak to gratulace ke koupi Je to podle mě dost o zvyku, ale při jízdě vyřadíš jednodušeji..
Taky většinou dávám neutrál ještě dokud se kola točí
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 19:01
Příspěvků: 182 Registrace: 31.10.08
Mr GS napsal:
Thomasson napsal:
Mr GS napsal:
Zdarec!Já taky nejvíc jezdím na 4000 ot.,ale až je to zahřátý,jinak na 3000.Spotřebu mám průměrnou 3,5l/100km.Maximálku jsem zkoušel,ale ještě se starou řetězovkou a to nedalo víc jak 162(tachometrových),ale ta řetězovka byla fakt v pytli a teď z novou nevím a ani mě to neláká zkoušet.Je to fakt boj v takové rychlosti a ani mě to na tom nabaví.Nejradši mám pohodičku kolem stovky
4000 ot je ideální jízda na spotřebu, ale jezdit jen na 3000 ( i se studeným motorem)
je podtáčení motoru a nemyslím si, že by mu to prospívalo...
Do 5000 je to si myslím pro ten motor optimální a na pohodičku,
ale bez problémů se dá i víc...
Myslím si, že do 150 km/h (tachometrových) je to pořád stravitelná jízda i jako cestovní rychlost
A na kolik ot.tak jezdíš když je to studený?Já si myslím,že by se to nemělo moc točit za studena.A když si vezmeš celkově spektrum otáček,tak 3-4tis.je tak střed.Navíc když zajíždíš nový motor,tak to taky nemůžeš hnát a myslím,že ze začátku je to i pod 3tis.
Teď co je lepší nevytáčet motor, aby bylo jeho opotřebení co nejnižší nebo vystavovat ojnici takovým rázům, když to nemůže válec převalit. HA?
Rozhodně by se studený motor neměl točit k maximálním otáčkám - špíše jej držet na spodní hranici optimálních otáček. Ale určitě (si myslím) by se neměl motor podtáčet, páč pak by bylo asi nejšetrnější tam rovnou šoupnout pětku a jezdit jen na ni - a to jsou potom řachy když se to snaží roztočit. Já jezdím podle poslechu, ale rafička se mi komíhá kolem 4tis. spotřebu jsem počítal o víkendu a mám 4.7 na sto. Ale u mě to bude asi tím, že jsem zvyklej na dieselové motory a ty se přeci jen potřebují točit.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 20:13
Příspěvků: 509 Registrace: 10.01.08
no o dýzlovejch motorech bych s tebou polemizoval ale to sem ted neptaří. Jinak jak řika kamarád.
Motor se nesmí podtáčet, motor se nesmí přetáčet, motor se musí vytáčet
Upravil Honza ofroudak dne 18.05.2009 20:14
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 21:06
Příspěvků: 47 Registrace: 18.05.09
Ne že by to šlo ztuha je to prostě v normě na to co očekávám od Německý strohosti :-) jen se když stojim nemůžu trefit. Ale díky za postřehy zvyknu si na řazení za jízdy
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 23:36
Příspěvků: 1051 Registrace: 10.03.08
Mr GS napsal:
Thomasson napsal:
Mr GS napsal:
Zdarec!Já taky nejvíc jezdím na 4000 ot.,ale až je to zahřátý,jinak na 3000.Spotřebu mám průměrnou 3,5l/100km.Maximálku jsem zkoušel,ale ještě se starou řetězovkou a to nedalo víc jak 162(tachometrových),ale ta řetězovka byla fakt v pytli a teď z novou nevím a ani mě to neláká zkoušet.Je to fakt boj v takové rychlosti a ani mě to na tom nabaví.Nejradši mám pohodičku kolem stovky
4000 ot je ideální jízda na spotřebu, ale jezdit jen na 3000 ( i se studeným motorem)
je podtáčení motoru a nemyslím si, že by mu to prospívalo...
Do 5000 je to si myslím pro ten motor optimální a na pohodičku,
ale bez problémů se dá i víc...
Myslím si, že do 150 km/h (tachometrových) je to pořád stravitelná jízda i jako cestovní rychlost
A na kolik ot.tak jezdíš když je to studený?Já si myslím,že by se to nemělo moc točit za studena.A když si vezmeš celkově spektrum otáček,tak 3-4tis.je tak střed.Navíc když zajíždíš nový motor,tak to taky nemůžeš hnát a myslím,že ze začátku je to i pod 3tis.
Jak píše JanVan, okolo 4 000 je to (podel mě) optimum, podtáčet to nemá smysl..
A jezdit dlouhodobě pod 3 000 ot je už podtáčení..
Ikdyž do kopce přidávám a táhám to z těch 3000, tak na zvuku slyším,
že se to ve vyšších otáčkách "cítí líp"...
Tolik můj subjektivní pocit...
Jo a co se týče studenýho motoru, podle mě,pokud to hned netočíš nad 5 500, tak je to v pohodě
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 18.05.2009 23:37
Příspěvků: 1051 Registrace: 10.03.08
Piknik napsal:
Ne že by to šlo ztuha je to prostě v normě na to co očekávám od Německý strohosti :-) jen se když stojim nemůžu trefit. Ale díky za postřehy zvyknu si na řazení za jízdy
To bude o zvyku, ale vyřazováním za jízdy si to fakt ulehčíš
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 13:10
Příspěvků: 182 Registrace: 31.10.08
To Honza Ofroudak: Tak abych to uvedl na pravou miru. Myslel jsem porovnani rozsahu otacek motoru. Když si to tak vezmes tak dieselovej motor má třeba max. 2400 a optimum se pohybuje kolem 1800 - 2000, což je hrubě za půlkou - na takovej průběh jsem zvyklej. Kdežto sednu-li na F650GS tak tam máš max. 8000 a optimum ti zacina nekde kolem 3500. z diesela jsme prostě zvyklej držet rafičku nad polovinou výseče.
pozn.: Je jasné, že naftový a benzínový motor je ve srvonání samotné výše otáček, jak nebe a dudy.____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 15:02
Příspěvků: 509 Registrace: 10.01.08
když jsem u toho řazeni. Řadíte směrem na horu se spojkou nebo bez? Když jedu svižnejc tak řadim od dvojky na horu bez spojky a to řazení je mnohem jednoduší a ty kvalty tam padaj samy.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 15:15
Příspěvků: 47 Registrace: 18.05.09
Bez spojky to je trochu hustý ne? Je fakt že to mam chvíli ale podle zkušeností z jinejch motorek vim jaký pěkný zvuky to umí když se řadí bez spojky :-)
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 15:38
Příspěvků: 1051 Registrace: 10.03.08
Bez spojky mě to ještě ani ve snu nenapadlo... Alenevím, třeba to má nějakej "poloautomat" ...
Nevím, zkusím, ale nepřijde mi to jako dobrej nápad... protože principielně se ti pak "hádá"
synchron s otáčkama motorku..resp. synchron neusměrňuje jen vstupní hřídel do převodovky
po spojku, ale i klikovku, ojnici a píst... =>větší namáhání ...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 15:50
Příspěvků: 509 Registrace: 10.01.08
žadnej poloatomat to nema. Tohle mi řek kámoš co ma 12ku že tak normalne řadi at to zkusim. Tak sem to zkusil a šlo to lip než normalně. Prej sou na to ty převodovky dělany. Řadim takhle už 14tis km a s převodovkou sem problem něměl. Ale pokud sem jedinej kdo tak řadi tak je někde něco asi špatně
Když jedu třeba na 3jku a chci přeřadit na 4 tak jemně zatlačim na řadici paku a do toho uberu plyn... a šup, je tam uplne sama. Na poprvý mi to taky nešlo sesynchornyzovat nohu a ruku a byla to pekna šlupka ale šlo jen o poprví. Radim takhle jen směrem na hrou, ne při podřazovani ani rozjezdu
Na okruhu takhle řadej kluci normalně
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 16:25
Příspěvků: 6489 Registrace: 13.10.08
Ptal jsem se na to u závodního endura a spojka by udájně měla být uložena na gumách takže když to tam frkneš bez spojky tak se to malinko pootočí na tý gumě a ozubení nedostane takovou ránu.Z dlouhodobějšího hlediska bych to asi nedělal.
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 19.05.2009 17:15
Příspěvků: 509 Registrace: 10.01.08
Hmm tak asi přestanu řadit timhle zpusobem když sem jedinej. Ale sem to to použiju protože při předjížděni se to hodi. Tohle řezeni je mnohonásobně rychlejší.
Upravil Honza ofroudak dne 19.05.2009 18:25
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 24.05.2009 23:35
Příspěvků: 1051 Registrace: 10.03.08
Tak jsem to řazení bez spojky zkoušel, jde to a je to v pohodě, rychlejší a když to člověk dostane do nohy,
tak absolutně hladký...
Nicméně, praktikovat to nebudu, s tou spojkou je to jistější...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
F 650 GS ako správne jazdiť otáčky, radenie atď...
Přidané 20.05.2012 21:14
Příspěvků: 857 Registrace: 28.04.12
trochu to tu oživim:-) mě se zase stává, že když mam neutral a chci zařadit 1, tak cvakne ale zase vypadne do neutralu. musí se zkrátka víc šlapnout. taky jsem poslední dobou zaregistroval takový divný chrastění když jedu na 5 cca 3500ot, pak už je větší hluk motoru a chrastění není slyšet. nevím, k čemu bych to přirovnal, ale je to něco jako, když v převodovce není olej. Mění se nějak olej v převodovce? nájezd 40 000. rv 2003