To Jardas: Já si tipnu tak 99,5% z nás používá spojku. To půlprocento je na případ, kdy jedeš okolo švédského opalovacího týmu, to ani spojku nezmáčkneš...
Přinejmenším zajímavá otázka.
Upravil Tomas1200GSA dne 04.02.2010 12:20
Pokud nezapomenu,tak radim se spojkou vzdy nahoru i dolu. Ale na podzim mi v Ml.Boleslavi prasklo lanko od spojky a dojel jsem bez spojky az k Hornbachu(CM) do Prahy(byl to jediny obchod o kterem jsem vedel, ze bude mit otevreno, cca 8hod vecer). Bohuzel na posledni krizovatce jsem uz musel dat prednost. Tak jsem to tech par metru dotlacil. Nahoru opravdu nekdy zapomenu na spojku(stava se mi to i v aute) a ani si toho nevsimnu, dolu to chce trochu cviku a citu, ale jde to(krome rozjezdu, ten neumim ). Ale nevidim duvod tu spojku nepouzivat.
R1100GS
kaspar napsal(a):
Pokud nezapomenu,tak radim se spojkou vzdy nahoru i dolu. Ale na podzim mi v Ml.Boleslavi prasklo lanko od spojky a dojel jsem bez spojky az k Hornbachu(CM) do Prahy
tohle jsem zažil taky. *pissed*
V45 tis. mi prasklo v Ostrasvě u Ikey a musel jsem dojet do frenu. Rozjel jsem se a dojel s jedním chcípnutím, ale doufám že to bylo naposled co jsem neměl spojku. To trápení převodů mi trhalo srdce.....
Pája
Tak ať ti ta převodovka ještě dlouho šlape. Kdyby měla nožičky, tak by jsi se možná divil co by s nima dělala. Můj názor je ten, že soudruzi v Německu nepočítali, že se bude řadit bez spojky. Na to jsou jiné stroje. Možná jsi opravdu talent a ti všichni okolo, co mají najeto nějakých pár set tisíc kilometrů se to zatím učí.Gratujuji.
Upravil joe dne 04.02.2010 20:31
Každopádně pár rozumně provedených řazení bez spojky motorce zas tak neublíží, ale určitě neprospívá.Při normální jízdě je to jen zbytečná machrovinka, která zvyšuje opotřebení motocyklu
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Jardas, chtěl jsem Ti napsat něco od plic, ale po přečtení tvého profilu:
Bydliště: praha
Datum narození: Prosince 31 1949
jsem v sobě našel tu úctu k Tobě a upustil jsem od toho.
Jen musím bohužel konstatovat, že bych čekal rozumější a citlivější přístup ke Tvému motocyklu. Ten článek uvedený výše v odkazu mluví za vše. ŘAĎ se SPOJKOU, motocykl se Ti odvděčí tím, že Tě bude vozit ne jednu sezonu, ale třeba i v penzijním věku. Ivoš.
Upravil bmwivo dne 04.02.2010 21:43
jardas napsal(a):
Pánové,byl jsem zvědavý na váš názor,případně diskuzi.Podle výše uvedeného odkazu se zdá že to není to pravé ořechové.
A ty kecy kolem jste si mohli odpustit.
Víš, ať koukám jak koukám, čtu to po desáté, tak v tom nevidím nic neslušného ani urážejícího, ale pokud Ti vadí můj názor, tak to na Tvé přání vymažu a řaď klidně jak chceš.
P.S.: Jednou se po dlouhém mlčení neudržím a takhle to dopadne...
paja1 napsal(a):
Někdy musím zařadit jedničku na několik pokusů. Potlačím na řadičku, převody klepnou a vypadáto, že zaskočily, ale neééé. Při rozjezdu nic.
Dva, tři pokusy a jedu. Pak zase 50 x pohoda.
Ještě někdy převod nezaskočí ze 3 na 4, hlavně při maximálním zrychlování. Jinak převodovka běhá jak má.
Chová se někomu převodovka taky tak?
Pokud to takhle zůstane a nezhorší se to tak na to kašlu a budu jezdit. Při řazení ze 3 na 4 si dávám bacha abych převod dotlačil, takže jen vyjímečně nezaskočí. Jen ta 1 umí potrápit, ale dá se s tím žít.
Je to tím, že jdou zuby ( zub. spojka) proti sobě - opřou se o sebe a nezaskočí, v tomto případě opravdu stačí opětovné vymáčknutí spojky, nebo popojetí- popostrčení, kola se pootočí a vše je v klidu. Já po přechodu z XJR 1300 na BMW jsem si připadal na BMW jako v traktoru, je pravda, že řazení mně připomínalo pád kladiva do kanálu, ale je fakt, že mně trvalo nějakou dobu než jsem si zvykl, spíše bych připomenul, že když chci řadit, tak nesmím moc váhat a neříkám dupnout, ale opravdu důrazně přeřadit, je to jak se říká: Čím víc se hovnem mažeš, tím víc smrdí. No prostě když řadím, tak řadím a nic mezi, protože se může stát, že nedořadím a mohu tomu ublížit víc, než když na to prostě šlápnu.
Mluvím raději jako o sobě, abych se opět někoho nedotkl.
Upravil bmwivo dne 05.02.2010 06:34
vždy řadím se spojkou a potom co jsem si natočil video a pak slyšel co se děje při řazení v převodovce,řadit budu se spojkou,normálně ty prdy v halmaře slyšet nejsou a po přehrání videa mě to dost překvapilo YouTube Video Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
To bystřicke: Zase to s tím řazením nebylo tak tragické.
Horší byl kontrast pohledu na tu prosluněnou zakroucenou cestu a toho co mám zrovna za oknem.auuuuu
Řadit s funkční spojkou bez spojky by mě v životě nenapadlo. Nedělal jsem to ani na Jawe350, která při pohybu řadičkou sama vypínala spojku.(kromě několika vyzkoušení včetně rozjezdu). Nechtěl jsem ten mechanismus mordovat a se spojkou to šlo stejně líp.
Na BMW byly ty šupy do zubů a motoru takové, že jsem víc jak za3 nedával ani při mé nouzové jízdě. Prostě jsem řadil nejmíň jak to šlo a raději jsem točil trojku.
Pája
no já nevím jednou jedinkrát sem tam prdnul ze 4 5ku bez spojky, ale to bylo v někde v alpách a já uz měl za den najeto 1200km a pomalu sem začínal blbmout ale když jsem si to uvědomil, tak mě to hned pořádně probralo jako pomůcka proti ůnavě dobrý ale jinak by jsem tak neřadil to dělaJ JEN ZÁVODNÍCI NA OKRUHU ČI MOTOKROSOVÉ TRATI, ALE TO MAJ JINÉ MOTO A HLAVNĚ NA TO PŘISPŮSOBENÉ
bystricke napsal(a):
vždy řadím se spojkou a potom co jsem si natočil video a pak slyšel co se děje při řazení v převodovce,řadit budu se spojkou,normálně ty prdy v halmaře slyšet nejsou a po přehrání videa mě to dost překvapilo YouTube Video
Ten start mi připomíná startování motoru trajektu
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
bystricke napsal(a):
vždy řadím se spojkou a potom co jsem si natočil video a pak slyšel co se děje při řazení v převodovce,řadit budu se spojkou,normálně ty prdy v halmaře slyšet nejsou a po přehrání videa mě to dost překvapilo YouTube Video
Ten start mi připomíná startování motoru trajektu
říkejme tomu výletní parník
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz