Kdyz kolo tak slapaci. Tomuz by mne spis lakala e freeride ktm. Ale je pravda ze to kolo proste muzes oficialne i po cyklostezce cili si dost zkratis cestovani. Ale proste ta sranda jak s motorkou to neni. A hlavne a zase se vratim k memu topicu. Kdyz mas rodinu tak proste bud koupis elektro i zene a dite svezes v croozeru a nebo jezdis zase sam a zo nechces.
Takze elektro slapadlo ma opet pro mne vice nevyhod nez vyhod. ????
Je dobre, ze sis nekoupil hardtail.. u elektra to trochu ztraci smysl, protoze to elektro Ti kompenzuje to ruzne ponorovani a ztraty pri slapani.
ad. kondice.. tu Ti garantuju, ze si zlepsis v zasade stejne, jako bys jezdil jen na normalnim kole. Tohle je akorat STREDNI zatez po delsi dobu, nikoliv extrem jako kdyz s 20-30kg navic funis do dlouhyho kopce a nechces jet pomalu.
Toz gratuluji. Pekna barva navic.
Novej bosch je vybornej... ja mam shimano 8100. Trochu horsi modulace, nez mas Ty, ale zase mam normalni XT packy vlevo jako volic rezimu.
Shimano bylo taky v hledáčku, ale když jsem našel dobrou výbavu, tak mělo jen 7000 motor s menší baterkou, nebo bylo v komponentech něco co jsem nechtěl a tak nějak různě, kdežto tenhle CUBE nemá (pro mě) žádnou zásadní slabinu. Ještě o kus dražší byl s odpružením od Foxe, ale to už fakt bylo zbytečný, nehodlám se pouštět do žádných velkých akcí :-)
Dal jsem si zatím dvě jízdy po Ještědským hřebenu a paráda, kde jsem se dřív trápil, tak tady se jelo v pohodě a záleželo jen na tom, jak velkou přípomoc jsem si nastavil a co jsem zařadil. Super bylo, že když jsem se utavil a nohy začaly pálit, zařadil jsem turbo a stačilo jen točit klikama a nohy si orazili...
Taky jsem se ale dostal na doraz, přišla stojka, bahno, koleje od lesáků a protočil jsem zadní kolo a byl jsem studenej. Než jsem se odtamtud dostal, tak byla tepovka na maximu, ale to bylo jen jednou, jinak se to v pohodě dalo udržet ve středním pásmu, což jsem na normálním biku nedával před lety, natož dnes.
Přípomoc to má 4 stupně, poslední turbo je fakt brutální zátah, ale taky baterka ubývá... Má to nějaký eMTB režim, což je variabilní přípomoc podle zátěže, kadence a tlaku na pedály. To mi zatím vyhovovalo nejvíc - na rovině to skoro nepomáhá a když potřebuješ zabrat, narve to tam naplno.
BMW GS = stroj na radost
Sem docela rád za tohle vlákno,jezdím na kole dost,spíš pro kondičku než pro radost a čím dál častěji o tomhle přemejšlím.Zeptám se co rekuperace,prej to ňáký bajky maj
Dal jsem si zatím dvě jízdy po Ještědským hřebenu a paráda, kde jsem se dřív trápil, tak tady se jelo v pohodě a záleželo jen na tom, jak velkou přípomoc jsem si nastavil a co jsem zařadil. Super bylo, že když jsem se utavil a nohy začaly pálit, zařadil jsem turbo a stačilo jen točit klikama a nohy si orazili...
Docela bych ho na Ještědu otestoval, zatím to jezdím za svoje, ale nemládnu
Tygr napsal:
Sem docela rád za tohle vlákno,jezdím na kole dost,spíš pro kondičku než pro radost a čím dál častěji o tomhle přemejšlím.Zeptám se co rekuperace,prej to ňáký bajky maj
rekuperace zatim moc pro MTB nepripada v uvahu. To bys musel mit motor v ZADNIM stredu, my ho mame v OSE slapky.
Je to kvuli asistenci slapani (motor ve zlomku vteriny reguluje miru asistence, tj. kroutak a vykon).
Podle vicemene vsech nazoru je to aktualne mensi zlo, nez motor v zadni ose (pak resis napnuti retezu atd).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
buboGS napsal:
Shimano bylo taky v hledáčku, ale když jsem našel dobrou výbavu, tak mělo jen 7000 motor s menší baterkou, nebo bylo v komponentech něco co jsem nechtěl a tak nějak různě, kdežto tenhle CUBE nemá (pro mě) žádnou zásadní slabinu. Ještě o kus dražší byl s odpružením od Foxe, ale to už fakt bylo zbytečný, nehodlám se pouštět do žádných velkých akcí :-)
Tvuj Bosch CX Gen.4 ma lepsi modulaci, nez moje Shimano E8000. Je to jemnejsi, citlivejsi.
Na druhou stranu je Bosch obecne tezce uzavrenej system, co tam nikoho jinyho nepousti (custom baterky, ovladani, appka).
Dal jsem si zatím dvě jízdy po Ještědským hřebenu a paráda, kde jsem se dřív trápil, tak tady se jelo v pohodě a záleželo jen na tom, jak velkou přípomoc jsem si nastavil a co jsem zařadil. Super bylo, že když jsem se utavil a nohy začaly pálit, zařadil jsem turbo a stačilo jen točit klikama a nohy si orazili...
jo, je to bozi!
Přípomoc to má 4 stupně, poslední turbo je fakt brutální zátah, ale taky baterka ubývá... Má to nějaký eMTB režim, což je variabilní přípomoc podle zátěže, kadence a tlaku na pedály. To mi zatím vyhovovalo nejvíc - na rovině to skoro nepomáhá a když potřebuješ zabrat, narve to tam naplno.
eMTB je nejuniverzalnesi rezim.. na Shimanu se jmenuje TRAIL.
Ja to porad prehazuju... od vypnuty asistence uplne, pres TRAIL po TURBO.. podle nalady, unavy atd.
Casto zacinam kopec s minimem asistence a az mi dojdou sily (coz je porad dal smerem v vrcholu jak mi stoupa trenovanost), tak proste zapnu asistenci. Pripadne treba pod vrcholem, kdyz uz jsem si trochu odpocinul, ji vypinam.
Prepnuti je tezce easy, je to stejne jako predni talir prehazovacky.
Upravil hicks dne 01.04.2020 16:46
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jack96 napsal:
Kdyz kolo tak slapaci. Tomuz by mne spis lakala e freeride ktm. Ale je pravda ze to kolo proste muzes oficialne i po cyklostezce cili si dost zkratis cestovani. Ale proste ta sranda jak s motorkou to neni. A hlavne a zase se vratim k memu topicu. Kdyz mas rodinu tak proste bud koupis elektro i zene a dite svezes v croozeru a nebo jezdis zase sam a zo nechces.
Takze elektro slapadlo ma opet pro mne vice nevyhod nez vyhod. ????
mne teda prijde, ze je s tim sranda maximalni.
Dite jinak taham na elastickym lane (Tow Whee):
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tygr napsal:
A když mi dojde baterka,tak mam 0 možností převodu vepředu,takže případný kopce domů to musím dřít na co stačím nebo slízt esi to chápu dobře
+ taky resi vahu neodpruzene hmoty... ten tezkej motor, pokud je v ose zadniho kola, je proste na (vetsinou odpruzeny) zadni kyvce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Střídám řídítka jak motorová, tak nemotorová...na GS loni nejato asi jen 500 km při nastavování elektronického podvozku, jinak většinu času (každý den) jezdím po městě na X-ADV, takže víkend na moto mne poslední dobou rozhodně neláká...a každoroční výlet do Afriky jezdím na Replice , takže víkendy jezdím jak je čas na kole...
Takže zpět ke kolu:
...loni jsem jezdil několik elektro modelů, na mne jsou to těžké neovladatelné krávy, vyznávám nízkou váhu klasického analogu, takže pro mne to zatím úplně není, jedinný model, co by mne oslovil je nový Specialized LEVO SL, kde zdvihy versus hmotnost se už blíží klasice
Každopádně okolo mnoho kamarádů jezdí elektro, primárně kvůli nějakému zdravotnímu handikepu, jinak bychom se společně příliš nesvezli, na to jsou E-biky super. Já jedu klasiku, oni E-bike, v cíli jsme stejně (skoro) a hotoví jsme také stejně
Já mám několik kol, vše karbon a vše cena alá Kubou zmiňovaný E-bike...
Vjetrnik přiložený následující obrázek:
[358.8Kb]
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
...třeba pro mne ano, pro spoutu lidí z okolí E-bike jim otevřel jiný svět, dostanou se tam, kam na analogu ne....
jack96 napsal:
Ale proste ta sranda jak s motorkou to neni.
...v tom nemáš pravdu, oproti motorce je trail / enduro bike ať analog nebo E-bike výrazně zábavnější, jen musíš do správné lokality (bikepark, trailcentrum, ....) S ohledem na ilegálnost offroad motorek pomalu v celé Evropě je OFF bike jediná možná alternativa.... a vůbec né špatná...
jack96 napsal:
Kdyz mas rodinu tak proste bud koupis elektro i zene a dite svezes v croozeru a nebo jezdis zase sam a zo nechces.
...a nebo úplně jinak - jedeš na půl den s rodinou, druhý půl den je necháš na pláži (nebo u bazénu) a jdeš jezdit sám nebo s kámošema.....tak to dělám často sám
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik: jasne ja to holt mam tak nastavene. Vim ze ty ted obbjizdis zavody. To ja delal 2006-2012 pak kvuli zdravi jsem od sportu musel odejit. Na kole se obcas projedu a elektrokolo jsem samozrejme jezdil taky. Ale proste kdyz jsem se pak svezl na tom e ktm tak pro mne to byl lepsi zazitek. A samozrejme bike traily znam. I na trasach sudet a sely a podobnych jsem si uzil dost zabavy. Ale proste elektrokolo neni jak e motorka proste toho vykonu tam neni tolik a kdyz uz jezdim jen z kopce na kole abych se dostal do rychlosti tak to radeji jedu na slapacim.
Ale jak rikas pro spousty lidi to je reseni, pro mne vsak ne. Mozna pred temi lety kdyz jsem obden jezdil 200km a pritelkyne ani nechtela onvyjizdce slyset tak na elektrokole v kopcich by si jela tech krasnych 25 nebo kolik to ma max
Mit obytnak jak ty hodim tam krosku a jedu do bosny nebo rumunska.
Ted to vypada u mne spis na pesi vychazky pro zdravi
Kazdopadne mne jako bejvalemu bikerovi prave vadi ze nyni nove jsou lide kteri sotva kolo ovladaji jsou schopni vyjet i do kopcu kde by se bez podpory sotva dostali a pak vytvareji problemy ktere by se nestali. Je to jak kdyz zavedli ridicak na auto staci na skutra a kolik takovych ridicu popadalo pac neumeli ci nemeli klasicke motorkarske reflexy
jack96 napsal:
Kazdopadne mne jako bejvalemu bikerovi prave vadi ze nyni nove jsou lide kteri sotva kolo ovladaji jsou schopni vyjet i do kopcu kde by se bez podpory sotva dostali a pak vytvareji problemy ktere by se nestali.
no tak treba ja jsem v podstatne mire vyrostl v Jizerkach a napr. denne jsem behal i bikoval na Knajpu, coz je cca 1000 mnm. Kdyz mnoho ze soucasnych bikeru honilo v devadesatych letech nad Sandrou a zadny kolo je nezaujimalo, tak ja jsem s kamaradama jezdil Dachstein, Grossglockner, Tre Cimme az nahoru, ve slusnym tempu a samozrejme na samokole.
Kdyz jsem ted vyzranej jako (dobre, ted uz polo) vepř a jeste pred rokem jsem mel vyssi tlak, tak to znamena, ze uz bych mel teda jezdit jenom vokolo Tanvaldu nebo v Polabi?
Upravil hicks dne 01.04.2020 22:47
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
...prostě za mne volno trávit ideálně takto...
Vždycky jsem nechápal obytnaky, ale když jsem teď viděl, ze v ty garáži vzadu člověk přivezl dvě ostré endura, začínám nad tím přemýšlet
To je do Rumunska jak dělané
pod trvalým dohledem
Hicksi: ty najete zlusenosti se nezapominaj. Kila narostou vytrvalost a sila se ztrati ale ta motorika se uplne nevytrsti takze jestli mas takovou historii ontobe rec nebyla v te casti kterou sdilis. To jsem myslel na ty pripady kdy si pan rekne koupim si kolo na elektriku a budu bajker.
A hlavne ja to spis mysle i do terenu pac na silnici to kolo jeste ukocirujes ale kdyz to pustis v terenu bez dostatecne vyjezdenosti neskonci to dobre.
K tvemu topicu ja vim ze e bike ma asi vice vyuziti pac na nej zatim zakony nesahaj ale co neni ted muze za rok dva prijit pac s vetsim rozmachem prijde i regulace.
Vem si pred 5ti lety drony a ted?
Ci takove ty elektro vozitka jak tam stojis
Az elektrokol bude jak beznych a zacnou byt nehody ve vetsi mire pac kupa lidi stale nepochopila ze helma je zaklad.
Prijde nekdo a zacne zakazovat v tom lepsim jen elektrokola v tom horsim vsechny kola. Jako vjezdy treba do jizerek krkonos a vsude kde by to podle nej mohlo byt nebezpecne.
Ale jak rikas alternativa je to dobra jen ta cenovka pokud chces kvalitu momentalne neumerna tak ja bych volil to ktm
tvl muzete mi vysvetlit, proc kdyz jedu downhill tak vsichni lidi a psi utikaj na vsechny strany...??
..ze by to bylo nadvahou? ... ma nejaky tlustsi biker podobnou zkusenost?
Upravil hicks dne 27.04.2020 07:12
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To si vyprošuji, toho tlustšího bikera!
Ale někdy mám pocit, že ten 203 mm kotouč vepředu moc nebrzdí
Mohu potvrdit, že z kopce nám to jede velice pěkně
BMW GS = stroj na radost