kukynek napsal:
Esa u 12 GSA 2011 se dá nastavit pouze při nastartovanym motoru a na místě. Za jízdy nic nastavit ...norm,comf...atd... nelze. Pouze na místě....
Odskok, útlm aj za jazdy, predpätie pružín jen na mieste pri N a naštartovanom motore. Prepáč, ale v tom sa mýliš ....
HonzaGS-SV napsal:
Mě napadá, že se ten tlumič po ohřátí změkne (změní se viskozita, nebo se našlehá nebo nevím co) a ESA již nedokáže změnit předpětí v rozsahu, který by ten tlumič ovlivňoval... (prostě např. ovlivňuje 1cm zdvihu ale tlumič změkne a zkrátí se jeho efektivní chod o 1,5cm) kde ho již ESA nezastihne... ale je to čirá spekulace
Nicméně bych se přikláněl k tomu, že jediná proměnná co se na moto změnila je ten tlumič... tak bych hledal chybu tam
Dík za názor, ja jasné, že každý nahriatý olejový tlmič za tepla pracuje trochu inak, OK. Ale môj problém je ten, že ak v kľude, v garáži nastavím napr. NORM, tak s tým jazdím celý deň, naposledy cca 200 km podvozok je taký, útlm ako má byť, furt rovnaký, nič nemäkne. Akonáhle za jazdy prepnem niečo iné (sport, comf), tak to akoby zostalo v nejakej mäkkej polohe. Zastavím, vypnem motor, nastavím čo chcem a drži to. Záver: na mieste to funguje, počas jazdy nie.
Tak teraz som sa vrátil z garáže, prešiel som všetky konektory (von, dnu), všetko OK. Záver: na mieste v kľude všetko funguje na jedničku, nastavil som Norm a vozil som sa po lúke (trávnaté letisko), nastavenie drží, nemäkne to až do prvého prepnutia na Comf, alebo Sport za jazdy - vtedy to akoby zostalo zmäknuté. Zastavím, vypnem motor, počkám 15-20 sekúnd, naštartujem, nastaví sa tam to, čo je predvolené a znovu to drží na predvolenom útlme. Záver: za jazdy to nefunguje, aj keď displej ukazuje všetko OK, v kľude v statickej polohe to všetko krásne funguje, útlmy sa evidentne menia v súlade s predvoleným útlmom. Zajtra to pôjdem ku kámošovi napichnúť do motoservisu, či náhodou ..... prípadne nechám nanovo nakalibrovať ESA.
Za jízdy se dá měnit Comfort/Normal/Sport resp. SOFT, MEDIUM, HARD (u Offroad módu). Na místě pak měníš předpětí péra - Helmička, Helmička s kufrem, Dvě helmičky, Malé kopce, Velké Kopce...
Upravil geofre dne 21.04.2020 19:03
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
ano malé a velké kopce je předpětí pružiny v off modu a soft, norm, hard je nastavení tlumení v off modu
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Kdysi jsem se na to ptal a bylo mé vysvětleno,že se vše nastavuje před jízdou. Neřešil jsem to a vše nastavil předem,protože jsem pochopil,že se moc obecně neví jak to vlastně funguje.Myslím ovládání. Mohl by to prosím někdo shrnout.....Walda, geofre. Děkuji
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
kukynek napsal:
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
...... odmontovať kufre. Prepáč, ale na blbú otázku blbá odpoveď. Pôvodná téma bol môj problém s nastavovaním útlmov tlmičov.
kukynek napsal:
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
Pri helmickach a kufrech se zvedá predpeti jen zadní pružiny, při malých a velkých horách se zvedá predpeti zadní a predni pružiny.... Hodnoty co jak a okolik jsou v Repromu... Ale v podstatě male hory odpovídají vzadu helma a kufr a predek ma o 50? .. a velké hory jsou vzadu jak dvě helmy a predek o 100? ( dráhy predpeti pružiny).... Vše dle hodnot z repromu...
kukynek napsal:
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
...... odmontovať kufre. Prepáč, ale na blbú otázku blbá odpoveď. Pôvodná téma bol môj problém s nastavovaním útlmov tlmičov.
kukynek napsal:
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
Pri helmickach a kufrech se zvedá predpeti jen zadní pružiny, při malých a velkých horách se zvedá predpeti zadní a predni pružiny.... Hodnoty co jak a okolik jsou v Repromu... Ale v podstatě male hory odpovídají vzadu helma a kufr a predek ma o 50? .. a velké hory jsou vzadu jak dvě helmy a predek o 100? ( dráhy predpeti pružiny).... Vše dle hodnot z repromu...
kukynek napsal:
No to jsem četl a je to celkem jasny. Ale co treba....Malé a velké kopce jsou do terénu...a když pojedu s kufry do "terénu",tak tam potřebuji ještě "helmicku a kufr" a ne jenom "kopce".Proto jsem chtěl jestli někdo ví jak nastavit i třeba tuhle variantu.Děkuji
...... odmontovať kufre. Prepáč, ale na blbú otázku blbá odpoveď. Pôvodná téma bol môj problém s nastavovaním útlmov tlmičov.
Takže môj problém s nastavením ESA - comf, norm, sport za jazdy najpravdepodobnejšie súvisí s funkčnosťou krokového motora v spodnom oku tlmiča - min. vzadu. Taliansky výrobca tlmičov Mupo mi vysvetlil, že oni mali ten istý problém, za jazdy to neprepínalo tak, ako má, rozoberali a kontrolovali tlmiče avšak vo finále bol problém v oku pôvodného tlmiča - Stepper motor. Vymenili a bolo po probléme. A teraz otázka : Neviete mi poradiť, kde by som vedel takýto krokový motor zohnať ? (staré tlmiče WP, búračka a pod.....), lebo BMW, ako som zisťoval, to ako ND nedodáva. Dííík