F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 09.03.2021 08:08
Příspěvků: 252 Registrace: 12.04.12
kim napsal:
stevebmw> Zní to logicky ale taky se říká že příčinou poruchy regulátoru bývá špatný alternátor -tj když odejde stator tak sebou někdy bere i regulátor. instalace
Tryskac napsal:
Myslím si, že jediný prípad kedy môže alt poškodiť regler je, že ked na alte odíde jedna fáza, tak ak sú na motorke pozapínané všetky spotrebiče, tak ako klesá napetie úmerne rastie prúd a ten vysoký prúd pomôže uškvariť diódu , tranzistor či tyristor možno tak, že tá "škvarka" zoskratuje funkčnú cievku či cievky.
ASI ...
Toto je taky celkem důležitá informace a novinka pro mě, ale logicky to dává smysl a věřím, že i taková situace může nastat.
R1200GS 2010
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 09.03.2021 08:17
Příspěvků: 252 Registrace: 12.04.12
kim napsal:
blazin napsal:
Takže kluci laicky řečeno, pokud na voltmetru začne lezt hodnota přes 14V, tak se něco nedobrého děje, je to tak?? Díky za info
Několik desetin přez 14 v je v pořádku -mě to dává 14.2 na volnoběh i na 5000ot. dle p Mareše co opravuje altiky tak to má správně být ta hodnota
Nevím jak je to u motorek, ale v automotive se vstupní obvody ŘJ dimenzují na napětí někde 40-60V, takže pokud se něco s dobíjením "pos..." tak by to palubní elektronika měla udýchat.
U BMW motorek bych to čekal podobně, ale nevím.
Třeba škoda superb dobíjí i napětím 14.8V, sice tim kurví i odolný AGM akumulátor, ale to je jiná story.
Nad 15V by dlouhodobě palubní napětí nemělo narůst, jednat to dává čočku akumulátoru (14,4 je plynovací napětí) a jednak je to příznak, že tohle výrobce opravdu nechtěl a něco odchází.
Optimální nabíjecí napětí je cca 14,4-14,6V pro AGM "krátkodobě" a na dlouhou cestu, třeba 8hodin "v kuse" je lepší nižší napětí okolo 14V (13,8-14,2) při kterém akumulátor neplynuje.
Pokud tohle dokáže motorka řídit automaticky, tak ti vydrží akumulátor klidně 10let a víc.
R1200GS 2010