rádi bychom se jako oficiální dovozci a autorizovaný servis airbagových vest Alpinestars Tech-Air 5 vyjádřili k této diskuzi a trochu upřesnili mnohdy mylně pochopené a napsané informace, které jsou uvedeny v této diskuzi. Hned na začátku ale zdůrazním jeden hlavní fakt, který zde nezazněl a nikdo z vás ho nezmínil. Airbagová vesta Alpinestars Tech-Air 5 je výrobek, který v mnoha případech dokáže motorkářům zachránit život a to je ten nejdůležitější argument, který je nutný si uvědomit před samotným nákupem a určitě ještě před tím, než se začnou rozebírat délky čekacích lhůt, ceny servisu, čištění apod. Osobně věřím, že jednou nastane doba, kdy airbagová vesta na motorce bude nutnou povinností, stejně jako přilba na kole nebo lyžích. Pokud vás vše kolem airbagů na moto zajímá, navštivte web airbagnamoto.cz
TomR1: Tome, pohyblivost a vůbec celý komfort nošení vesty je naprosto v pohodě. Někomu může trochu vadit řídící jednotka na zádech pod bundou, ale nové oblečení Tech-Air Compatible již počítá i s tímto vystouplým panelem... Mně osobně vůbec nevadí, ve vestě mi je pohodlně a nosí se dobře! Pravdou je, že v teplých dnech je trochu problém s prodyšností a pod vestou se začnete potit. To je ale problém motorkářského oblečení všeobecně. Pokud se ve vestě hodně spotíte, doporučujeme vysušit, použít antibakteriální přípravky pro odstranění zápachu a omývat hadříkem od nečistot. Tuto práci za vás můžeme udělat i na všech prodejnách Bikers Crown. Stačí vestu přinést a do 24 hodin vám ji vyčistíme.
Ludas: Evidujeme opravdu takovouto reklamaci a jak je správně uvedeno, poslali jsme tento kus do Itálie přímo výrobci k reklamaci, který ji uznal, takže zákazník obdrží nový kus zcela zdarma a nebude platit žádných 300 EUR, které zmiňujete. Pokud se vesta aktivovala pouhým poplácáním po zádech, což mi opravdu nejde na rozum, tak to bylo způsobeno vadným kusem. To je bohužel velice smutné a jiné vysvětlení není... Tento kus se vůbec neměl dostat do prodeje a o to víc nás mrzí, že byl zakoupen v Bikers Crown. Nicméně jsme se doposud nesetkali s žádnými podobnými stížnostmi od zákazníků, kterých vůbec není málo. Vývojáři v Alpinestars neustále pracují na zdokonalování airbagové vesty Tech-Air 5, proto také před pár dny zveřejnili novou aktualizaci softwaru pro lepší a ještě přesnější výpočet algoritmů. To ovšem neznamená, že původní verze software byla natolik špatná, že se aktivovala při lehkém kontaktu. Jak již jsem zmínil, muselo se jednat opravdu o vadný kus.
Co se ceníku za servis airbagu týče, tak kompletní servis po pádu včetně nových bombiček je cca 300 Eur. V téhle kompletce obdržíte úplně nový vak i montážní prvky. Ceník určil a nastavil všem prodejcům vest přímo Alpinestars a my jej jako oficiální dovozci musíme dodržovat. V našem servisu máme vše potřebné pro servis typů Tech-air Race a Tech-air Street, jakmile obdržíme náhradní díly na Tech-Air 5, budeme moci rychleji vyřídit zákaznický servis. Běžný servis dokážeme udělat během jednoho - dvou pracovních dní.
Pivos: Přesně tak jak píšete! A jsem rád, že to tady zaznělo... Alpinestars je pojem a přijít na trh s takovou novinkou, která nefunguje, by byla holá sebevražda
bmwgsa: Když do vás při prudším brzdění narazí spolujezdec za vámi, tak se vesta určitě neaktivuje. Tato situace není vyhodnocena jako nehoda. Máte zbytečné obavy, které sice díky komentáři Ludase chápu, ale takhle vesta opravdu nefunguje. 6 senzorů, které pracují na 3 směrových osách, vyhodnocují 1000 operací za vteřinu, které si předávají mezi sebou a určují, zda-li se blíží situace, kdy hrozí pád či náraz. Pokud se na vás nalepí spolujezdkyně při brzdění, rozhodně to nebude vyhodnoceno jako blížící se crash a vesta se vám neaktivuje. Nemějte strach...
nForger: Díky i vám za vaši zkušenost. Píšete, že kámoš s sebou plácnul na zem. Jak moc dramatické to bylo, netuším. Jisté ale je, že v podobných případech by se vesta aktivovat určitě neměla. Bohužel i s jedním tímto případem jsme se setkali, právě nově aktualizovaný software z července má dle Alpinestars odstranit takové aktivace airbagu.
rádi bychom se jako oficiální dovozci a autorizovaný servis airbagových vest Alpinestars Tech-Air 5 vyjádřili k této diskuzi a trochu upřesnili mnohdy mylně pochopené a napsané informace, které jsou uvedeny v této diskuzi. Hned na začátku ale zdůrazním jeden hlavní fakt, který zde nezazněl a nikdo z vás ho nezmínil. Airbagová vesta Alpinestars Tech-Air 5 je výrobek, který v mnoha případech dokáže motorkářům zachránit život a to je ten nejdůležitější argument, který je nutný si uvědomit před samotným nákupem a určitě ještě před tím, než se začnou rozebírat délky čekacích lhůt, ceny servisu, čištění apod. Osobně věřím, že jednou nastane doba, kdy airbagová vesta na motorce bude nutnou povinností, stejně jako přilba na kole nebo lyžích. Pokud vás vše kolem airbagů na moto zajímá, navštivte web airbagnamoto.cz
TomR1: Tome, pohyblivost a vůbec celý komfort nošení vesty je naprosto v pohodě. Někomu může trochu vadit řídící jednotka na zádech pod bundou, ale nové oblečení Tech-Air Compatible již počítá i s tímto vystouplým panelem... Mně osobně vůbec nevadí, ve vestě mi je pohodlně a nosí se dobře! Pravdou je, že v teplých dnech je trochu problém s prodyšností a pod vestou se začnete potit. To je ale problém motorkářského oblečení všeobecně. Pokud se ve vestě hodně spotíte, doporučujeme vysušit, použít antibakteriální přípravky pro odstranění zápachu a omývat hadříkem od nečistot. Tuto práci za vás můžeme udělat i na všech prodejnách Bikers Crown. Stačí vestu přinést a do 24 hodin vám ji vyčistíme.
Ludas: Evidujeme opravdu takovouto reklamaci a jak je správně uvedeno, poslali jsme tento kus do Itálie přímo výrobci k reklamaci, který ji uznal, takže zákazník obdrží nový kus zcela zdarma a nebude platit žádných 300 EUR, které zmiňujete. Pokud se vesta aktivovala pouhým poplácáním po zádech, což mi opravdu nejde na rozum, tak to bylo způsobeno vadným kusem. To je bohužel velice smutné a jiné vysvětlení není... Tento kus se vůbec neměl dostat do prodeje a o to víc nás mrzí, že byl zakoupen v Bikers Crown. Nicméně jsme se doposud nesetkali s žádnými podobnými stížnostmi od zákazníků, kterých vůbec není málo. Vývojáři v Alpinestars neustále pracují na zdokonalování airbagové vesty Tech-Air 5, proto také před pár dny zveřejnili novou aktualizaci softwaru pro lepší a ještě přesnější výpočet algoritmů. To ovšem neznamená, že původní verze software byla natolik špatná, že se aktivovala při lehkém kontaktu. Jak již jsem zmínil, muselo se jednat opravdu o vadný kus.
Co se ceníku za servis airbagu týče, tak kompletní servis po pádu včetně nových bombiček je cca 300 Eur. V téhle kompletce obdržíte úplně nový vak i montážní prvky. Ceník určil a nastavil všem prodejcům vest přímo Alpinestars a my jej jako oficiální dovozci musíme dodržovat. V našem servisu máme vše potřebné pro servis typů Tech-air Race a Tech-air Street, jakmile obdržíme náhradní díly na Tech-Air 5, budeme moci rychleji vyřídit zákaznický servis. Běžný servis dokážeme udělat během jednoho - dvou pracovních dní.
Pivos: Přesně tak jak píšete! A jsem rád, že to tady zaznělo... Alpinestars je pojem a přijít na trh s takovou novinkou, která nefunguje, by byla holá sebevražda
bmwgsa: Když do vás při prudším brzdění narazí spolujezdec za vámi, tak se vesta určitě neaktivuje. Tato situace není vyhodnocena jako nehoda. Máte zbytečné obavy, které sice díky komentáři Ludase chápu, ale takhle vesta opravdu nefunguje. 6 senzorů, které pracují na 3 směrových osách, vyhodnocují 1000 operací za vteřinu, které si předávají mezi sebou a určují, zda-li se blíží situace, kdy hrozí pád či náraz. Pokud se na vás nalepí spolujezdkyně při brzdění, rozhodně to nebude vyhodnoceno jako blížící se crash a vesta se vám neaktivuje. Nemějte strach...
nForger: Díky i vám za vaši zkušenost. Píšete, že kámoš s sebou plácnul na zem. Jak moc dramatické to bylo, netuším. Jisté ale je, že v podobných případech by se vesta aktivovat určitě neměla. Bohužel i s jedním tímto případem jsme se setkali, právě nově aktualizovaný software z července má dle Alpinestars odstranit takové aktivace airbagu.
Pavel
Ahoj Pavle, děkuji za pokračování a objasnění a plně s Tebou souhlasím, že je v tom budoucnost a v rámci ochrany zdraví se téměř vždy musí dělat kompromis.
Pro mě je jen na misce vah jak velký ten kompromis pro zatím je.
Proto se zeptám, zda zvažujete půjčovnu třeba i v dalších prodejnách..? Konkrétně mě osobně samozřejmě zajímá plzeňská pobočka..? ale chápu, že pokud zatím ani nestíháte kvůli zájmu pokrývat prodejní poptávku tak to asi není moc reálné.
Zdravím Tome, v současné době nezvažujeme rozšířit půjčovnu elektronicky řízených airbagových vest Tech-Air 5 na další pobočky Bikers Crown. Co by vám ale určitě mohlo pomoci při rozhodování je naše nová akce Demo Trailer Tour 2020, která začíná již tento víkend v Chlumci nad Cidlinou. Jedná se o demo trailer, který bude jezdit po všech pobočkách Bikers Crown (v Plzni bude bohužel až v říjnu). V tomto traileru si můžete airbagovou vestu Tech-Air 5 vyzkoušet, dokonce díky speciální úpravě i aktivovat, abyste cítil co to udělá v případě nehody. Odborný personál vám zodpoví všechny vaše dotazy a věřím, že i přesvědčí k tomu, abyste si vestu pořídil ;-)
Miguel napsal:
Nebude. Urob si sám. Do mailu mi přišly instrukce, jak nahrát nový software
Michale co Ty...? Už máš nějakou zkušenost..?
Dík
Tom
nahrál jsem aplkaci do telefonu, můj software je aktuální, tak snad není důvod k obavám... dneska se pojedu projet, jinak v těch hicech na sebe cpát ještě tu neprůstřelnou vestu to bych chcípnul
pod trvalým dohledem
Jo a psal tam, že to je výpočtovych algoritmech na kterých se teď intenzivně pracuje...
Otázka je zda nejdřív nebudou dvě verze - silnice a offroad a vývoj komplexního produktu bude proste ještě nějakou dobu trvat..
Každopádně tam není žádná fotka zatím, ale nedokážu di představit, že vy někdo jel Dakar v rozměrově a ventilačně obdobném výrobku jako je od Alpinestar... no brzo se dočkáme ????
Tom
Alpinestars vypadá šíleně masivně, v zimě si to člověk nafoukne před domem, aby ho to hřálo....:-)))
Varianta od Klimu je na těle pocitově jako standartní páteřák, tedy člověk o tom po chvíli téměř neví....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
TomR1 napsal:
Aha ty už jsi měl možnost vidět od Klim..??
Jo, měl jsem ji na sobě...a je to na těle jako běžný páteřák, ta "košile" je hodně perforovaná, takže za normálních teplot o tom člověk nebude za chvíli vědět....
No upřímně je to takový ****, že jestli nemáš hadry po starších bráchovi tak se ti to pod něj nevejde, kupoval jsem kvůli tomu větší bundu... a pak jsem v tom jel dvakrát, není to extra příjemný...
pod trvalým dohledem
Cau, mam vestu od Dainese, je podle obrazku hodne podobna Klimu. Vzal sem ji v zari do Alp, ale jen silnice. Je fajn ze se da dat pod i navrch obleceni, ma dve nastaveni velikosti takovym suchacem uvnitr.
Selver napsal:
Cau, mam vestu od Dainese, je podle obrazku hodne podobna Klimu. Vzal sem ji v zari do Alp, ale jen silnice. Je fajn ze se da dat pod i navrch obleceni, ma dve nastaveni velikosti takovym suchacem uvnitr.
Alpinestars i Klim (obdobně to má i Held, Ixon a ostatní bez vlastního vývoje, bo jsou to všechno obrandované klony InEmotion-u) jsou velikostně obdobné. z podstaty věci Alpinestars a ostatní "bagy" větrají míň, jdou totiž "blbci" cestou pokrytí co největší plochy těla, ramene, lopatky, kliček, hrudního koše.
InEmotion je pokračovatel toho nesmyslu, co dřív dělal Helite = dva mega tubusy, které jsou však dobré pro pád z koně, nebo při nepodařeném přistávání Paraglajdem - mimochodem toto byly reálné důvody vzniku Helite systému, na motorky se to jen doaplikovalo zejména díky über reklamní masáži.
S Techair nebo D-Air neporovnatelná technologie.
InEmotion tomu dodal tu elektroniku, namísto lanka, ale furt je to tubus systém.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
TomR1: Je to dalsi vrstva, k tomu neni co dodat. Celni strana je prodysna, na bocich je samotny airbag, patrony dve, v oblasti ledvin. Pokud je navrchu, umaze se od much a je obtiznejsi ji vycistit.
Vesta sama pozna ze jsi na nastartovane motorce (otresove senzory), jinak je jen v pohotovostnim rezimu, tzn nemela by se aktivovat poplacani po zadech a podobne.
Ahoj trochu to tu zase rozdmýchám.Přemýšlím o airbagu, jsem převážně silniční jezdec. Koukal jsem na vesty a bundy, techair 5 a dainise jsem zavrhl pro ten drahý servis, klim a jemu podobné také, pro platbu sw. Takže zbyla trhačka , už to určitě mnozí z vás vozí. Chtěl bych vědět jak je to s průchodem vzduchu(ventilací),jelikož se potim jak vrata od chlívu.Ještě jsem koukal na bundu Hit-Air Motorrad 2.dělají ji ve dvou verzích, prodyšnou nebo nepromokavou.Má ji někdo? Nějaké skušenosti?Nebo Helite touring.Přikláním se spíš k trhačce kvůli následnému servisu.Pokud se při pádu nepoškodí a Já taky ,tak lze snadno vrátit do "původního" stavu.Díky za názory a skušenosti.
Upravil zlomenakost dne 11.03.2021 17:00
Ahoj, jezdím s trhačkou. Co se týče větrání, tak to je určitě dost omezené. Asi to ale nedokážu moc posoudit. Zvykl jsem si na to a že by mi byla za jízdy z hlediska vedra nepohodlná se říci nedá. Rozepnu větrání v bundě a ten vzduch si vždy cestu nějak najde ale samo, již z principu to bude na tělo omezené. Já rozepínám větrání i na ruce...
Pokud s ní ale pojedeš na motodovolenou a budeš ji mít každý den na sobě, nebo po dálničním přesunu nějakých 800 a více km musíš počítat s tím, že se "pronese". Na konci dne pak prostě cítíš trapézy :-D Je to o zvyku, já už to mám jako pásy v autě. Klidně se ptej konkrétně.
Já už s ní mám jeden pád, kdy jsem se sklouzl i s moto po kontaktu s autem do příkopy. Vzhledem k tomu, že jsem celou dobu neopustil sedlo a jen se sunul, tak se vesta neaktivovala. Na druhou stranu prakticky ani nebylo potřeba, odneslo to koleno a bota. moje ****vina. :/
Každopádně, ať vypadá jak vypadá, ať má nevýhody, pořád v případě nějakého střetu typu nedání přednosti, bych ji chtěl mít při plachtění na sobě a nelitoval jediné koruny.