Lullu: nevím jak moc jsi se tím zabýval ale upozorním i pro ostatní na úskalí přestavby přední vidlice: 1)přílíš předsazené nebo naopak zapuštěné brýle-trubky vidlice budou dorážet na chladič.2)delší nebo kratší krk řízení 3)různá ložiska řízení 4)použití originál kola a brzdy-u MX vidlic většinou větší průměr osy a menší brzdové kotouče.5)v případě abs ještě upevnění kroužku a čidla.6)upevnění blatníku ale to už je maličkost
toli přiložený následující obrázek:
ja bych spis u sveho dakara tunil zadek, ten predek mam jinou pruzinu a jdu na doraz tak 50 procent zdvihu, zadek na doraz nejde ale mohl by byt stelovaci..a nebo dat rovnou jinou moto pac http://racetool.c...product=58
z toho nikdy neudelam..
WILL RACE FOR FOOD
Ten předek je fakt bída viděl bych to asi jako nejslabší část vhodnou pro tuning ale jiní (honza offroadák) maj zase problémy se zadkem.Asi kus od kusu a jezdec od jezdce.
zadek mi příde dobrej v jednom . Já ted řešim problem, že pojedu ve dvou v plný náloži Albanii a tam se trochu bojim že ten tlumič dodělam.
Ty tam máš ve předu ty progresivní pružiny? Pokud se nepustime do přestavby tak je vrznu do přeudu i dozadu a kašlu na to
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Jo sou tam progresivní ale stejně de strašně rychle do kolen.Dneska sem se byl projet po enduro trati a zadek krásně stíhá zatimco předek neví kam by dřív skočil.
Tak chlapi objevil se dárce orgánů a já už mám doma přichystaný vidle na přestavbu jsou to Marzocchi Shiver 45mm 300mm zdvihu,plně nastavitelný. Tedka ale řeším problém s pružinama- na stránkách race-techu sem našel že origo dakar pružina má 6,2N/mm ,maj tam takovou kalkulačku a když tam dám hmotnost jezdce 70kg tak to hodí nějakejch 8,1N/mm jsou ty hodnoty reálný? Řeším to kvůli tomu že si budu muset nechat udělat nový pružiny-přeci jenom 200kg oproti 100kg je docela znát.
toli přiložený následující obrázek:
Nenáročná úprava by byla použít vidle z pegasa, které mělo USD, ale zdvih je tam jen 180 mm, na druhou stranu jsou tužší a vše okolo na to pasuje (mimo brýlí a blatníku)
Upravil Nora dne 30.12.2009 15:26
Z Dakara krosku neuděláš ani vidlicema na skoky není vhodná- je prostě moc těžká a hlavně na předek. Daleko líp se mi s ní jezdí v terénu když je trochu naložená vzadu. Každopádně se mi orig. vidlice zdá dobrá hlavně kvůli výztuze /můstku/ - skoro vůbec se nekroutí - co se týče tvrdosti a tlumení jde poladit že to je vyhovující k tomu, co se s tím dá jezdit. Kroucení bude u krosový vidle problém a dost zásadní, poznáš to v terénu a hlavně na silnici - je to jeden ze dvou důvodů proč jsem do toho nešel. Druhý je že se změní těžiště/předek bude výš/ a tím se ubere na univerzálnosti - použití motorky na silnici.
Dakar 650, HusaberG
Pořád nevím pod jakou zkratkou hledat body kit na f650gs "alá dakar". Poradíte? Nebo kde je možno jej sehnat. Jedná se mi převážně jen o plasty
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Hledej konverzní sady. Conversion kit rallye např..
Nicméně si myslím, že to je nesmysl. Ta motorka je těžká a nikdy to nepojede tak, jak by mělo - pokud neuděláš úpravu "a la Schalber" která z 650 udělala 880ccm a výkon 110hp..
Každopádně části kitu se dají sehnat - např. nádrže ale podvozek jako takový už se nevyrábí a tím pádem k tomu přestali nabízet i ty sady (kde byly nejen vidle a zadní tlumič ale i nové brejle, osa řízení, ráfky...)
Tu přestavbu jsme dělali taky, náš kamarád tu motorku pořád má a tuším byla i nedávno na prodej za nějakých 150tis. Mimochodem méně upravenou jezdil před časem i Honza Mareš, čerstvě stříbrný na Evia rally v Řecku. Každopádně ty úpravy na plný rallye kit jsou radikální, je toho fakt několik beden, má to jinou podsedlovku, jiné nádrže, kokpit a jak jsem psal i podvozek. To co jsme dělali kamarádovi, to mělo WP se zdvihem 280mm. Dneska to myslím už je přežilý, takhle těžký motorky dělaný na etapy o délce 500km jsou víceméně nanic - kromě klasických rallye typu Heroes Legend, kde by se jet dala. Na těch menších budeš strašně hendikepovaný váhou proti upraveným ostrým endurům a na těch dalších nesplníš regule díky objemu. Takže na hraní.
Jinak na ostrém Schalberovi jsem osobně jezdil, to ale mělo většinu dílů z karbonu nebo kevlaru včetně třeba úchytů nádrží apod. I palubní deska byla ze dvou karbonových destiček s pěnou mezi nimi. Váha celé motorky byla tuším 150kg. Ale stavět to nové je nesmysl.
Tohle je "ostrá" verze s modifikovaným motorem od Schalbera:
Rozdíl mezi tou nahoře (dávali jsme jí jednou do soutěže přestaveb na výstavě) je asi tak 25kg a 50% výkonu Cenu nikdo neřešil, ta žlutá motorka stála tenkrát přes mega. Je to jedna z Touratech Rallye Dakar teamu, nebyl tam strop - bylo jedno co to bude stát.
Tady je vidět kokpit a brejle
Tohle je Milda na bývalé enduro trati v místě napojení nového pražského okruhu na obchvat od letiště..
Ta vpředu je TB652ORYX - takové enduro na bázi F650GS co kdysi Touratech vyráběl jako konverzi.
Upravil TomasTT dne 07.05.2012 20:45
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky za info.Ale já se asi špatně vyjádřil. Měl jsem na mysli jen změnit ty plasty, aby to vypadalo jako dakar. Nad motorem, kolem sedaček a ten zobák vepředu.
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
MMirek napsal:
Díky za info.Ale já se asi špatně vyjádřil. Měl jsem na mysli jen změnit ty plasty, aby to vypadalo jako dakar. Nad motorem, kolem sedaček a ten zobák vepředu.
Aha, tys myslel "Dakar" jako model ne jako rallye stroj na "Dakar" jako na soutěž
Tak neva, já myslel že když jsem viděl v diskuzi rozebírat cenu těch sad, tak že se mluví o opravdu rallye konverzích.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Špatně jsem se vyjádřil, ale tohle se mi fakt líbí co jsi sem dal. NEchtěl jsem zakládan nový vlákno a tohle bylo "dakaru vzhledu" nejblíž
Kde nebo teda pod čím mám hledat ty konverze?
Upravil MMirek dne 07.05.2012 20:55
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
servisak napsal:
Ta v tom skoku je tak před 15 kily dneska by to už nedal tak vysoko..
Koukni na ty fotky jak jsme byli vysekaní... Já tenkrát chodil 5x týdně do fitka a cvičil dvoufázově. Kde ty časy jsou
Já tenkrát upadnul mezi dvěma skoky a ohnul právě tu v jiné diskuzi zmíněnou páčku Magura a báli jsme se jí narovnat aby nepraskla.
Tady s tím skáče náš kamarád Radek (endurovypravy.cz)