janrypal napsal:
... lambda ale zaznamená bohatou směs a ŘJ na základě toho zkrátí dobu vstřiku.
Ne vždy funguje řízení směsi se zpětnou vazbou z lambdasondy a pokud je lambdasonda "za zenitem" své životnosti, pokud dává nesprávné údaje, jede jednotka jen podle mapy a proto není dobré používat průtočnější vstřikovač.
janrypal napsal:
... lambda ale zaznamená bohatou směs a ŘJ na základě toho zkrátí dobu vstřiku.
Ne vždy funguje řízení směsi se zpětnou vazbou z lambdasondy a pokud je lambdasonda "za zenitem" své životnosti, pokud dává nesprávné údaje, jede jednotka jen podle mapy a proto není dobré používat průtočnější vstřikovač.
Přesně k tomu taky celou dobu směřuju. Při spouštění motoru se vsřikuje dokonce nepřetržitě bez pulzů a při plném plynu (nebo správně řečeno při vysokém zatížení) se nepoužívá regulace uzavřenou smyčkou. Nicméně i s tím si ŘJ umí částečně poradit, za předpokladu, že zpětná vazba funguje. Kromě hodnoty Short trim (tedy krátkodobé úpravy doby vstřiku - sinusová křivka chudá/bohatá směs podle lambda) má totiž i hodnotu Long trim, což je dlouhodobá korekce. A ta by se aplikovala právě na tohle - ŘJ zjistí dlouhodobě bohatou směs a zkrátí dobu vstřiku všeobecně, tedy i pro režimy, kdy se nepoužívá zpětná vazba. A nebo samozřejmě i naopak, řekněme že natankuju hodně nekvalitní, tedy "méně výhřevný" benzín, tak ŘJ naopak hodnotu Long trim zvýší a doba vstřiku se pro všechny jízdní režimy prodlouží tak, aby motor dostával přesně tolik paliva, kolik potřebuje. No každopádně to asi můžem uzavřít s tím, že použití "tuningového" vstřikovače je bez dalších úprav buď zbytečné, nebo i nevhodné. Nenapadá mě totiž, jak by mohla motorka po použití takového vstřikovače "příjemně ožít", jak tam někdo psal v příspěvku, na který jsem reagoval prvně.
Upravil janrypal dne 23.10.2020 09:28
ja jsem do sve G650X kupoval "tuningovej" vstrik -1998-2006 AUDI TT Roadster A3 8N9 8N3 8L1 BOSCH Fuel Injector 1.8L 0280155892. Dava o neco vic paliva nez original a motorka s nim velice prijemne ozila...
L.
Ahoj, zkoušel jsem email, ale bez odezvy, akorát se v tom hrabu, zajímalo by mě, v jakým režimu to provozuješ. Všude píšou, že je to v základu chudý, což mi úplně nepřijde jako otázka samotnýho vstřikovače, ale spíš řízení směsi.
Když dáš vstřik a necháš zbytek, údajně si to v režimu, kdy je v provozu lambda tu směs stejně porovná i s tím větším, takže vyměnit ho a odpojit jí?
Zkoušel si měřit AFR? Je jasný, že je lepší, když to bude o chlup bohatší, než chudý...
Já má teda Xmoto, ale ono to bude co se týče řízení stejný. Koupil jsem to třeba s vejfukem Leo Vince a přijde mi, že to akorát víc řve a žere, že by to jelo nějak výrazně líp než dakar, to úplně ne...
Dá se přepsat původní jednotka? Jakože mapy, předstih atd?
Pokud by někdo řešil vstřik, bude fungovat kromě toho z TT i tenhle Bosch 0280158124 o něco málo menší průtok proti audi, ale větší proti originálu (261g/min), stál mě cca 650 i s dopravou.
Neměnil jsem jen vstřik, dělal jsem i nějaký další věci, paradoxně to žere míň než dřív...Ale to už jsem psal jinde.