Ta pružina tvoří cca 10% ceny tlumiče, myslím, že při tom repasu třeba po 30 tis km by asi nebylo od věci jí také vyměnit abych měl opět 100% výrobek a zbytečně si ho nedegradoval (navíc tím můžeš poupravit původní pokud nevyhovovaly - např. změna zatížení (jízda více ve dvou/solo, s bagáží...).
A např. na mé 1150 jsem také měnil pružinu, že mi přišla dost vytahaná (resp. "zmáčklá", a na HyperPro si pamatuji, že jich jistí jezdci měnili pomalu co dvě sezony...
Trochu věc názoru. Já jsem zase po osazení Hyperpro progresivkama byl asi 20 tisíc km nešťastnej jak je to strašně tvrdý (jezdím sólo), takže při repasy po 40 by mě ani nenapadlo si tam nechat dát nový pružiny
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tygr napsal:
Jako nevím,ale srovnávat péra u auta a u motorky,je fakt podle mýho úplně vedle.Auto který má nonstop péra zatížený min 350 kg na jedno a motorka která většinu života visí na stojanu.
já ale nesrovnávám péra na motorce s autem přeci. píšu o principu, že se nedá věřit každému servisákovi. tento servisák kolegovi tvrdil, že má tlumiče (ne péra) v pohodě čtyři roky a až ve 300.000km "svolil" k jejich výměně..
Upravil vztekloun dne 10.12.2020 15:13
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
MotoPaja napsal:
Trochu věc názoru. Já jsem zase po osazení Hyperpro progresivkama byl asi 20 tisíc km nešťastnej jak je to strašně tvrdý (jezdím sólo), takže při repasy po 40 by mě ani nenapadlo si tam nechat dát nový pružiny
ale to sem už motáš výměnu původních pružin (které ti asi vyhovovaly), za jiné pružiny, které na tebe byly tvrdé, nebo neodpovídaly tvé hmotnosti apod.
Navíc jak jsem psal, já nesrovnávám pružiny na motorce s pružinou na autě. Jen píšu o tom, jak někteří servisáci přemýšlí, když tě nechají jezdit s tlumičema co jsou v pr.eli několik stovek tisíc km.
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Ja myslim, ze si z bmwgsa nekdo delal srandu, nebo si ji on dela ted. Jinak to nevidim. Original tlumice na GS jsou totiz dost spatny. Mel jsem 5x GS/A a na žadne nebyl podvozek OK po 50 tis.km. Jednou jsem si prosel i repasem, mel jsem na obyc GS wilbersy, ted na GSA mam TT a jel jsem i na Ohlinsech u kamarada. Vsechny zminovane jsou znatelne lepsi a to nemluvim o nastaveni na svou vahu pri koupi. TT a Ohlinsy maji lepsi materialy, Wilbers mi prisel skoro jako original jen servisovatelny a na svoji vahu-takze taky super. Pravda servisovat se musi, ale s tim se hold musi pocitat a cena za tlumice taky neni uplne lidova, takze se nedivim, ze spousta lidi jde do repasu. Pokud to penezenka dovoli, tak za me Ohlins nebo TT a nakonec Wilbers, ale spokojenej jsem byl se vsema Ja mam TT jen z duvodu dobre cenove nabidky a podle te bych vybiral i ted.
Upravil brtnik dne 10.12.2020 16:25
MotoPaja napsal:
Trochu věc názoru. Já jsem zase po osazení Hyperpro progresivkama byl asi 20 tisíc km nešťastnej jak je to strašně tvrdý (jezdím sólo), takže při repasy po 40 by mě ani nenapadlo si tam nechat dát nový pružiny
Ano, progresivne Hyperpro su tvrdšie a ak ich daš na stare tlmiče tak je to zle. Podstatnejšie je spravne nastaveny SAG. Bez ohľadu na typ pruzin by mal byt na GsA vzadu 66 mm a v predu, ak si dobre pamatam, tak 53 mm. Samozrejme, že ide o dynamicky Sag, statický nie je až taký doležitý. A to je vlastne cela veda nastavenia podvozku na vahu jazdca a pod.
Upravil Filo dne 10.12.2020 17:27
vztekloun napsal:
ale to sem už motáš výměnu původních pružin (které ti asi vyhovovaly), za jiné pružiny
Já reagoval na tohle:
HonzaGS-SV napsal:
Ta pružina tvoří cca 10% ceny tlumiče, myslím, že při tom repasu třeba po 30 tis km by asi nebylo od věci jí také vyměnit abych měl opět 100% výrobek a zbytečně si ho nedegradoval
vztekloun napsal:
... jiné pružiny, které na tebe byly tvrdé, nebo neodpovídaly tvé hmotnosti apod.
Filo napsal:
Ano, progresivne Hyperpro su tvrdšie a ak ich daš na stare tlmiče tak je to zle.
Dával jsem komplet nové Hyperpro tlumiče, protože jsem trochu doufal že ta tlumící charakteristika bude uzpůsobená prograsivním pružinám, když tam jiné ani nedávají.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja napsal:
[quote]vztekloun napsal:
ale to sem už motáš výměnu původních pružin (které ti asi vyhovovaly), za jiné pružiny
Já reagoval na tohle:
HonzaGS-SV napsal:
Ta pružina tvoří cca 10% ceny tlumiče, myslím, že při tom repasu třeba po 30 tis km by asi nebylo od věci jí také vyměnit abych měl opět 100% výrobek a zbytečně si ho nedegradoval
vztekloun napsal:
... jiné pružiny, které na tebe byly tvrdé, nebo neodpovídaly tvé hmotnosti apod.
[b]Filo napsal:
Dával jsem komplet nové Hyperpro tlumiče, protože jsem trochu doufal že ta tlumící charakteristika bude uzpůsobená prograsivním pružinám, když tam jiné ani nedávají.
HonzaGS-SV napsal:
Ta pružina tvoří cca 10% ceny tlumiče, myslím, že při tom repasu třeba po 30 tis km by asi nebylo od věci jí také vyměnit abych měl opět 100% výrobek a zbytečně si ho nedegradoval (navíc tím můžeš poupravit původní pokud nevyhovovaly - např. změna zatížení (jízda více ve dvou/solo, s bagáží...).
A např. na mé 1150 jsem také měnil pružinu, že mi přišla dost vytahaná (resp. "zmáčklá", a na HyperPro si pamatuji, že jich jistí jezdci měnili pomalu co dvě sezony...
Pružiny vydrží statisíce kilometrů.
Na druhou stranu pružiny bych doporučoval (důrazně ) vyměnit pouze z důvodu změny váhy zatížení nebo když člověk koupí jetý tlumiče a předchozí majitel měl rozdílný zatížení motorky... jinak si troufnu říct, že u většiny lidí, pružiny přežijí majitele
Problém je v tom, že originální tlumiče jsou nastavený na řidiče o hmotnosti 80kg... a to tady má tak 1% lidí
Já měl po 190tis km na prvních Öhlinsech zadní pružinu kratší o 1mm... tolerance je údajně 3mm
Což se pochopitelně měří na sundané pružině
Upravil Mr GS dne 11.12.2020 16:47
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA